Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Zmodernizovaná Kia Sorento dostala nový automat a výbavu GT Line. Ceny startují na 950 tisících

Vloženo: 6.2.2018

Kia Sorento patří mezi SUV střední třídy ke stálicím, ačkoliv její prodeje nejsou na českém trhu nikterak závratné. Možná i proto jihokorejská automobilka přichází s mírně omlazenou verzí, která se změnila především technicky. Ceny startují pod milionem korun.

Mírně upravené nárazníky, jiná mřížka chladiče a pozměněná grafika světel především v plně diodové verzi. Tak ve zkratce nejlépe poznat zvenku omlazenou Kiu Sorento. Oproti předchůdci se prakticky nezměnily rozměry – délka 4800 mm (+ 20 mm), šířka 1890 mm, výška 1690 mm a rozvor náprav s délkou 2780 mm. Kufr v pětimístném uspořádání pojme 660 až 1732 litrů. Při sedmi sedadlech, která jsou standardem od druhého výbavového stupně, má kufr objem 142, 605 a 1662 litrů.

Mezi SUV střední třídy se Sorento řadí k nejdelším, ovšem pouze s průměrným rozvorem náprav. Šířka i výška jsou nad průměrem segmentu. Objemem kufru v pětimístném uspořádání Sorento o 10 litrů překonává Škodu Kodiaq a patří k největším ve třídě, jen lehce nad průměrem je však maximální přepravní kapacita. Základní objem při obsazení sedmi míst je průměrný. Kompletní data můžete porovnávat v tabulkách zde.

Pod kapotou zůstává jedinou možností turbodiesel 2.2 CRDi o výkonu 147 kW. Základní výbava má šestistupňovou manuální převodovku nebo zcela novou osmistupňovou automatickou převodovku, nahrazující předchozí šestistupňový automat, a pohon předních kol. Právě předokolka je oproti předchůdci novinkou. Ostatní linie nabízejí pohon obou náprav, u které je na výběr ze stejných typů převodových ústrojí.

Předokolka s manuálem zrychluje z 0 na 100 km/h za nadprůměrných 8,7 sekundy a spotřebuje 5,6 l/100 km, což je mezi konkurenty průměrná hodnota. Automat je na „stovce“ o 0,7 sekundy pomaleji a nárokuje si o 0,4 l/100 km více. Dynamicky je tak samočinné Sorento průměrné, spotřebou pak spíše podprůměrné. Čtyřkolka s ručním řazením akceleruje za 9 sekund a řekne si o 5,7 l/100 km, což jsou v obou případech průměrné hodnoty. Automat je se zrychlením za 9,4 sekundy (oproti předchůdci lepší o 0,1 sekundy) dynamicky průměrný, spotřeba 6,5 l/100 km (oproti předchůdci nižší o 0,1 l/100 km) patří k nejhorším v celém segmentu. Na kompletní data se můžete podívat zde.

Nová základní výbava Comfort přináší aktivní kapotu, tempomat, parkovací senzory vzadu, couvací kameru, manuální klimatizaci, rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný kožený volant, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Výhradně s touto výbavou je kombinován pohon předních kol – s manuálem za 949 980 korun a s automatem za 999 980 korun.

Startovací cena je to i v segmentu SUV střední třídy vysoká, což dokazuje přehled konkurentů podobné velikosti s naftovým motorem a výkonem mezi 130 až 147 kW. Podívejte se zde.

Druhá linie Exclusive má navíc přední parkovací senzory, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci a multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, elektrické nastavování předních sedadel, bezklíčkové odemykání a startování, zadní LED světla nebo 18palcová litá kola. K dispozici je pouze čtyřkolka za ceny od 1 049 980 korun. Automat znamená příplatek 50 tisíc korun.

Porovnali jsme Kiu Sorento se Škodou Kodiaq, Mitsubishi Outlander a Nissanem X-Trail. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Stupeň Premium přidává audiosystém Harman Kardon s deseti reproduktory, sedmipalcový displej mezi budíky, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, elektrické víko kufru, přední LED světlomety a 19palcová litá kola. Ceny s pohonem všech kol začínají na 1 139 980 korunách, automat je za příplatek 50 tisíc korun.

Novinku představuje sportovně laděná verze GT Line, kterou je možné poznat podle jiného předního nárazníku se čtyřmi individuálními diodami mlhovek na každé straně, dvojité koncovky výfuku, červených třmenů brzd nebo kožených sedadel. Bezpečnostní výbava obsahuje navíc sledování únavy řidiče, autonomní nouzové brzdění, systém pro jízdu v pruzích, upozornění na přijíždějící vozidla při couvání, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a panoramatický kamerový systém. Z komfortních prvků má GT Line ve standardu ventilovaná sedadla vpředu. V nabídce je pouze automatická převodovka, cena je nejméně 1 299 980 korun.

Kompletní ceník omlazené Kie Sorento si můžete prohlédnout zde.

Související články

Volkswagen Tiguan Allspace je v základu levnější než Škoda Kodiaq. Začíná na 689 tisících
Stinger je nejdražší model Kia. Se šestiválcem stojí 1,4 milionu korun
Kia zlevňovala. Nový crossover Stonic je nyní k mání za necelých 340 tisíc
Kia Venga: plošné zlevnění o deset tisíc, základní model stojí pod 300 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Kompletní desítka nejdostupnějších kompaktů na trhu. Škoda Rapid není nejlevnější
Kompaktní hatchbacky jsou stále jednou z nejoblíbenějších kategorií mezi novými auty. Podívejte se na deset nejlevnějších zástupců.
21.9.2018 | více
 

Nový Peugeot 508 je v Česku. Začíná na ceně 730 tisíc korun
Francouzská automobilka se vrací do kategorie střední třídy. Netají se tím, že bude hledat hlavně mezi firemními zákazníky. Vzhledově nápadný Peugeot 508 má ale nakročeno k tomu, aby lákal i mladé. Víme, kolik stojí.
20.9.2018 | více
 

Škoda postupně odhaluje Kodiaq RS. Zveřejnila první kompletní skici ostrého SUV
Mladoboleslavská automobilka napíná veřejnost. Nyní zveřejnila první dvě kompletní skici Kodiaqu RS.
20.9.2018 | více
 

Dacia Sandero drží ceny navzdory modernizaci motorů
Nejlevnější hatchback na českém trhu přichází s modernizovanými motory, splňující novou emisní normu. Změny se dotkly hlavně spotřeby.
19.9.2018 | více
 

Nový web Baby SUV je rádcem pro všechny, kteří si chtějí pořídit univerzální auto
Vydavatelství Economia spouští automobilový web, který nabízí přehled oblíbených univerzálních vozů kategorie SUV.
19.9.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál