Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Zmodernizovaná Kia Sorento dostala nový automat a výbavu GT Line. Ceny startují na 950 tisících

Vloženo: 6.2.2018

Kia Sorento patří mezi SUV střední třídy ke stálicím, ačkoliv její prodeje nejsou na českém trhu nikterak závratné. Možná i proto jihokorejská automobilka přichází s mírně omlazenou verzí, která se změnila především technicky. Ceny startují pod milionem korun.

Mírně upravené nárazníky, jiná mřížka chladiče a pozměněná grafika světel především v plně diodové verzi. Tak ve zkratce nejlépe poznat zvenku omlazenou Kiu Sorento. Oproti předchůdci se prakticky nezměnily rozměry – délka 4800 mm (+ 20 mm), šířka 1890 mm, výška 1690 mm a rozvor náprav s délkou 2780 mm. Kufr v pětimístném uspořádání pojme 660 až 1732 litrů. Při sedmi sedadlech, která jsou standardem od druhého výbavového stupně, má kufr objem 142, 605 a 1662 litrů.

Mezi SUV střední třídy se Sorento řadí k nejdelším, ovšem pouze s průměrným rozvorem náprav. Šířka i výška jsou nad průměrem segmentu. Objemem kufru v pětimístném uspořádání Sorento o 10 litrů překonává Škodu Kodiaq a patří k největším ve třídě, jen lehce nad průměrem je však maximální přepravní kapacita. Základní objem při obsazení sedmi míst je průměrný. Kompletní data můžete porovnávat v tabulkách zde.

Pod kapotou zůstává jedinou možností turbodiesel 2.2 CRDi o výkonu 147 kW. Základní výbava má šestistupňovou manuální převodovku nebo zcela novou osmistupňovou automatickou převodovku, nahrazující předchozí šestistupňový automat, a pohon předních kol. Právě předokolka je oproti předchůdci novinkou. Ostatní linie nabízejí pohon obou náprav, u které je na výběr ze stejných typů převodových ústrojí.

Předokolka s manuálem zrychluje z 0 na 100 km/h za nadprůměrných 8,7 sekundy a spotřebuje 5,6 l/100 km, což je mezi konkurenty průměrná hodnota. Automat je na „stovce“ o 0,7 sekundy pomaleji a nárokuje si o 0,4 l/100 km více. Dynamicky je tak samočinné Sorento průměrné, spotřebou pak spíše podprůměrné. Čtyřkolka s ručním řazením akceleruje za 9 sekund a řekne si o 5,7 l/100 km, což jsou v obou případech průměrné hodnoty. Automat je se zrychlením za 9,4 sekundy (oproti předchůdci lepší o 0,1 sekundy) dynamicky průměrný, spotřeba 6,5 l/100 km (oproti předchůdci nižší o 0,1 l/100 km) patří k nejhorším v celém segmentu. Na kompletní data se můžete podívat zde.

Nová základní výbava Comfort přináší aktivní kapotu, tempomat, parkovací senzory vzadu, couvací kameru, manuální klimatizaci, rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný kožený volant, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Výhradně s touto výbavou je kombinován pohon předních kol – s manuálem za 949 980 korun a s automatem za 999 980 korun.

Startovací cena je to i v segmentu SUV střední třídy vysoká, což dokazuje přehled konkurentů podobné velikosti s naftovým motorem a výkonem mezi 130 až 147 kW. Podívejte se zde.

Druhá linie Exclusive má navíc přední parkovací senzory, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci a multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, elektrické nastavování předních sedadel, bezklíčkové odemykání a startování, zadní LED světla nebo 18palcová litá kola. K dispozici je pouze čtyřkolka za ceny od 1 049 980 korun. Automat znamená příplatek 50 tisíc korun.

Porovnali jsme Kiu Sorento se Škodou Kodiaq, Mitsubishi Outlander a Nissanem X-Trail. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Stupeň Premium přidává audiosystém Harman Kardon s deseti reproduktory, sedmipalcový displej mezi budíky, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, elektrické víko kufru, přední LED světlomety a 19palcová litá kola. Ceny s pohonem všech kol začínají na 1 139 980 korunách, automat je za příplatek 50 tisíc korun.

Novinku představuje sportovně laděná verze GT Line, kterou je možné poznat podle jiného předního nárazníku se čtyřmi individuálními diodami mlhovek na každé straně, dvojité koncovky výfuku, červených třmenů brzd nebo kožených sedadel. Bezpečnostní výbava obsahuje navíc sledování únavy řidiče, autonomní nouzové brzdění, systém pro jízdu v pruzích, upozornění na přijíždějící vozidla při couvání, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a panoramatický kamerový systém. Z komfortních prvků má GT Line ve standardu ventilovaná sedadla vpředu. V nabídce je pouze automatická převodovka, cena je nejméně 1 299 980 korun.

Kompletní ceník omlazené Kie Sorento si můžete prohlédnout zde.

Související články

Volkswagen Tiguan Allspace je v základu levnější než Škoda Kodiaq. Začíná na 689 tisících
Stinger je nejdražší model Kia. Se šestiválcem stojí 1,4 milionu korun
Kia zlevňovala. Nový crossover Stonic je nyní k mání za necelých 340 tisíc
Kia Venga: plošné zlevnění o deset tisíc, základní model stojí pod 300 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Do Plzně se sjely benzinové skvosty. Komornější Legendy přilákaly LaFerrari i auto Lídy Baarové
Do bývalého depa plzeňských dopravních podniků se již podruhé sjely veterány, youngtimery i současná auta. Akce s názvem Skvosty s vůní benzinu letos přilákala více automobilů (a také motorek) než loni. K vidění byla řada unikátních vozidel, které se nepředstavily ani na nedávných Legendách v pražských Holešovicích. Právě k této akci by se ta plzeňská dala, i když v menším měřítku, přirovnat. Do galerie se podívejte, co všechno bylo v areálu DEPO2015 k vidění.
22.7.2018 | více
 

Chytrý Putinův tah proti Trumpovi? Prezidenti si na summitu poměřili limuzíny, ruská je delší
Na summitu v Helsinkách se prezidenti dvou nejmocnějších zemí světa vozili ve svých limuzínách. Svět se teď baví tím, že ta Putinova je téměř o metr delší než Trumpova.
21.7.2018 | více
 

Test: Ford nafoukl Fiestu a zdražil o desítky tisíc. V čem je Active lepší než obyčejný model?
Nabídka Fordu Fiesta poslední generace se rozrůstá o další modely. Kromě sporťáku ST přichází také verze Active, která kompaktní pětidveřový hatchback posunuje mezi crossovery. Její benefity spočívají v atraktivním designu a větší světlé výšce, která minimálně zamezí poškození nárazníků a prahů o vyšší obrubníky při parkování a umožní průjezd po hodně hrbolaté polní cestě. S pohonem všech kol se u takto koncipovaného modelu nepočítá. Oproti podobně vybavené standardní Fiestě si musíte připlatit 44 tisíc korun. Základní model s tříválcem 1.0 Ecoboost/74 kW přijde na 377 990 korun, za silnější motor 1.0 EcoBoost/92 kW přihodíte dalších 29 000 korun.
20.7.2018 | více
 

Je vám horko v autě? Vybrali jsme 20 nejlevnějších vozů s chlazenými sedadly
Odvětrávané sedačky už nejsou záležitostí jen luxusních značek. Dopřát si studený vánek na záda nebo hýždě vám dnes umožní vozy Škody, Opelu, Hyundai nebo Kia. Je ale fakt, že v řadě případů si za tuto komfortní výbavu budete muset trochu připlatit. Nejdražší vůz z našeho přehledu stojí přes 900 tisíc, nejlevnější naopak 340. Prohlédněte si galerii.
20.7.2018 | více
 

Je to nejlepší auto, které jsme kdy vyrobili, říká Ford o novém Focusu. Už jsme ho řídili
Jedna z nejdůležitějších novinek letošního roku už přijíždí na český trh. Ford totálně předělal svůj evropský bestseller Focus a ve stejné podobě ho nabídne i na jiných kontinentech. Stojí proto před těžkým úkolem – zalíbit se všem. Jak se mu to povedlo, jsme zjišťovali během prvních jízd.
19.7.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál