Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Základním motorem Jeepu Renegade je po modernizaci litrový tříválec

Vloženo: 22.11.2018

Jeep Renegade obměnil po modernizaci paletu benzinových motorů. Místo základní šestnáctistovky bez turba dostal nově litrový tříválec s turbem. Čtrnáctistovku s turbem nahradila třináctistovka.

Více se podobá modelu Wrangler, dostal nové prvky výbavy týkající se zejména bezpečnosti, zdražil v základním provedení o dvanáct tisíc korun, a zejména obměnil paletu benzinových motorů - to jsou nejdůležitější body modernizace kompaktního SUV Jeep Renegade.

Nejlevnější provedení Jeepu Renegade už nepohání atmosférická šestnáctistovka se čtyřmi válci, ale ve shodě s trendem u většiny ostatních značek litrový tříválec dopovaný turbem. Jeho maximální výkon 88 kW je o 7 kW vyšší než u předchozího základního motoru, s čímž souvisí i lepší dynamika vyjádřená zrychlením z 0 na 100 km/h. Nyní Renegade 1.0 GSE dosáhne stovky během 11,2 s, tedy o sedm desetin sekundy rychleji než předchozí motor 1.6 E-Torq. Spotřeba se ale snížila jen minimálně - o deci na 5,9 l benzin u na 100 km. Základní motor se stejně jako dříve pojí výhradně s pohonem předních kol. Místo dřívější pětistupňové manuální převodovky je u nejlevnějšího Jeepu Renegade nyní převodovka šestistupňová.

Při porovnání s ostatními benzinovými SUV nižší střední třídy je základní Renegade dynamicky podprůměrný a jeho spotřeba nijak nevyčnívá.

Dalším novým motorem je benzinový čtyřválec s turbem 1.3 GSE ve výkonových verzích 110 kW pro verzi s pohonem přední nápravy a šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a 132 kW pro variantu 4x4 s devítistupňovým klasickým automatem. Ten nahrazuje dřívější pohonnou jednotku 1.4 Multiair. V porovnání s ní se chlubí vyšším výkonem a lepší dynamikou, zvýšila se však laboratorní spotřeba. Zejména silnější verze už dělá z modelu Renegade nadprůměrně dynamické, ale také žravé SUV nižší střední třídy s benzinovým motorem.

Úpravami vedoucími ke splnění nových emisních norem prošly i naftové motory 1.6 Mjet a 2.0 Mjet. Měřeno čísly změny spočívají v docela výrazném nárůstu laboratorní spotřeby o 0,5 až 0,8 l. Nejúspornější šestnáctistovka s pohonem předních kol a manuálním řazením si nově řekne o 4,9 l nafty na 100 km. Nejvyšší konzumaci výrobce udává u dvoulitru, čtyřkolky a automatu (6,6 l). Renegade se tak zařadil mezi průměrně úsporné až žravé auto s naftovým motorem, které je s dvoulitrem také nadprůměrně svižné. Ani naftová šestnáctistovka z něj nedělá loudu.

Porovnávat faceliftovaný Jeep Renegade s ostatními kompaktními SUV můžete v přehledných tabulkách zde.

Nejlevnější Jeep Renegade 1.0 GSE Sport po modernizaci stojí 465 900 korun, tedy o dvanáct tisíc více než před modernizací. Vypadne tím z desítky nejdostupnějších aut kategorie, stále však bude levnější než Škoda Karoq. Prohlédněte si přehled všech rodinných SUV s cenou do půl milionu korun.

Nejnižší úroveň výbavy Sport nově nabízí například udržování jízdního pruhu nebo asistent monitorující dění před vozem schopný i samočinného brzdění. Standard obohatily rovněž boční airbagy na zadních sedadlech. Mezi základní výbavu patří také klimatizace, multimédia s pětipalcovou dotekovou obrazovkou a ovládáním na volantu, šestnáctipalcová ocelová kola nebo zcela sklopné sedadlo spolujezdce. Na této úrovní si lze rovněž pořídit i naftovou šestnáctistovku za 557 900 korun.

Porovnali jsme nejlevnější Jeep Renegade s modely Škoda Karoq a Toyota C-HR - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

V druhé výbavě Longitude lze pořídit modernizovaný Renegade s automatickou dvouspojkovou převodovkou se šesti stupni. Tato specifikace stojí nejméně 626 900 korun v kombinaci s motorem 1.3 GSE/110 kW. Nad rámec linie Sport se standard rozšiřuje mimo jiné o litá kola, přední mlhovky, zadní parkovací senzory nebo tempomat.

Nejlevnější Jeep Renegade s pohonem všech kol stojí 679 900 korun a je k dispozici také od druhého stupně výbavy Longitude. Kompletní aktuální ceník Jeepu Renegade po faceliftu si můžete prohlédnout zde. Ke standardu vyšších stupňů výbavy patří nově například LED světlomety, které vystřídaly dřívější xenony. Ve vyšších úrovních výbavy stojí Renegade po modernizaci stejně jako před ní.

Jeep Renegade 2.0 Mjet 4WD Longitude jsme srovnali s modelem Kia Sportage s naftovým motorem a pohonem všech kol a opět se Škodou Karoq. Podívejte se zde.

Související články

Nové Audi Q3 versus staré. Srovnali jsme podrobně oba vozy
Modernizované Suzuki Vitara láká na spoustu bezpečnostních asistentů. Stojí od 393 900 korun
Nissan Qashqai dostal nový benzinový turbomotor 1.3 DIG-T. Nahrazuje dvanáctistovku i šestnáctistovku
Restart značky DS obstarává luxusní SUV střední velikosti s označením 7 Crossback

blog comments powered by Disqus

Rodinná Dacia Dokker dostala nový motor 1.3 TCe. Víme, kolik stojí
Nejlevnější rodinné auto na českém trhu dostalo nový benzinový motor. Jde o jednotku 1.3 TCe, která je naladěna na dva výkony 75 a 96 kW. Máme podrobnosti.
8.8.2019 | více
 

Výhodné výbavy Tour a Touring Sport dostala i Škoda Octavia liftback
Mladoboleslavská automobilka rozšířila nabídku výbav pro svůj nejprodávanější model. Po Octavii Combi dostane varianty Tour a Touring Sport také liftback. Combi mění nabídku motorů.
6.8.2019 | více
 

Renault Kadjar výrazně zlevnil. V základní i v top verzi zaplatíte o 30 tisíc korun méně
Francouzská automobilka si uprostřed léta připravila velké snížení ceny pro své středně velké SUV. Kadjar zlevnil ve všech výbavových variantách, včetně základní i top verze. Více lze ušetřit i při využití financování.
31.7.2019 | více
 

Nejlevnější auta v Česku: Do čtvrt milionu se jich vejde 18 včetně fabie
Hledali jsme auta pro ty, kteří potřebují jen co nejlevnější vůz na cesty z bodu A do bodu B. Pod 200 tisíc korun jsou jen čtyři, do čtvrt milionu se jich ale vejde už 18. Včetně dvou škodovek.
28.7.2019 | více
 

Hyundai i20 má zpátky výbavu Style. Najdete v ní i automatickou klimatizaci
Korejská automobilka vrátila na český trh svůj model i20 s výbavou Style. Hlavní konkurent Škody Fabia se v této variantě prodává od 329 990 korun. Vylepšila se i výbavová verze Smart.
25.7.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál