Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Volkswagen up! GTI dá stovku z klidu pod 9 s, stojí však bezmála 370 tisíc korun

Vloženo: 29.1.2018

Nejmenší volkswagen konečně přichází na český trh ve verzi GTI s nejvýkonnějším motorem 1.0 TSI/85 kW. Zaplatíte za něj 369 900 korun. O devět tisíc korun byly zdraženy všechny modely poháněné slabší variantou přeplňovaného litrového tříválce.

Malý up! si vybudoval v západní Evropě pozici jednoho z nejprodávanějších mini na trhu, což samozřejmě výrazně ovlivnila jeho silná pozice v Německu. U nás to má tradičně těžší. Miniautomobily v Česku moc netáhnou a navíc je zde doma automobilka Škoda, která má v nabídce jeho derivát s názvem Citigo. I když není tak stylový jako up!, česká klientela má své preference dopředu dané. A tak se za loňský rok nedostal ani do první stovky nejprodávanějších modelů na českém trhu s pouhými 364 registracemi, když Citigo si vybralo celkem 2853 zájemců.

Nyní nabídku této modelové řady nově rozšiřuje nejvýkonnější varianta GTI, která má pod kapotou přeplňovaný tříválec o výkonu 85 kW. Ten najdeme jako základní motorizaci také třeba v Golfa nebo Octavie, v tomto případě však díky malým rozměrům a nízké hmotnosti dokáže divy.

Přeplňovaný litrový tříválec nastoupil svoji kariéru pod kapotou modelu up! s předloňským faceliftem, ale k dispozici byla pouze verze o výkonu 66 kW. Na nejsilnější variantu jsme si museli počkat více než rok. Důvodem zdržení byla implantace filtru pevných část, což samozřejmě přineslo několik technických problémů, které museli motoráři Volkswagenu vyřešit. Výkonný tříválec v modelu up! nakonec dostal nové turbodmychadlo s upravenou geometrií turbodmychadla, aby byl jeho výkon (85 kW) i točivý moment (200 N.m) zachován a mohl se tak pochlubit nadstandardní dynamikou. 1070 kg těžký Up! GTI dokáže akcelerovat z klidu na rychlost 100 km/h za 8,8 s, nejvyšší rychlost je 196 km/h.

Up! GTI bývá srovnáván s Golfem GTI první generace z roku 1974, který na tom byl s výkony a dynamikou podobně, i když jej poháněl atmosféricky plněný čtyřválec. Ten měl zdvihový objem, 1,6 litru, největší výkon 81 kW, točivý moment 140 N.m, z klidu na 100 km/h zrychlil za 9,0 s a dosahoval nejvyšší rychlosti 182 km/h. Vy se můžete také podívat, jak je na tom současná konkurence nejrychlejšího „upu“ – zde.

I když cena 369 900 není úplně lidová, výbava verze GTI je dostatečně bohatá a vlastně již není moc možností dalších příplatků. Ve standardu nechybí třeba samočinná klimatizace, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, audiosystém se šesti reproduktory nebo vyhřívání předních sedadel, která mají typické kostkované látkové čalounění a vylepšené boční vedení. Up! GTI má navíc o 15 mm snížený sportovní podvozek a 17palcová kola z lehkých slitin. Pokud je vám to málo, můžete si ještě připlatit za parkovací systém (9700 Kč), parkovací kameru (4600 Kč) nebo audiosystém Beats (10 300 Kč). Výsledná cena se tak rychle dostane nad čtyři sta tisíc korun.

Porovnali jsme Volkswagen up! GTI s modely Opel Adam, Smart fortwo a Fiat 500. Z hlediska výsledné ceny přináší nový volkswagen nejvíce zábavy. Podívejte se zde.

Kromě nového modelu GTI byly současně s tím o 9000 korun zdraženy všechny varianty poháněné slabší verzí přeplňovaného litrového tříválce 1.0 TSI/66 kW. Bohatě vybavená akční verze 1.0 TSI Maraton Edition stojí 289 900, provedení 1.0 TSI beats up! nyní přijde na 310 900 korun a luxusní varianta high up! celkem 313 900 korun.

Základem nabídky modelové řady up! zůstává i nadále provedení 1.0 MPI/44 kW ve třídveřové karoserii s výbavou Také up! za 219 900 korun. Kompletní ceník třídveřového modelu up! najdete zde, pro pětidveřový model je pak zde.

Související články

Volkswagen Tiguan Allspace je v základu levnější než Škoda Kodiaq. Začíná na 689 tisících
Volkswagen T-Roc stojí nejméně 453 tisíc korun. Překvapí bohatou výbavou
Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc
Omlazený Volkswagen Golf Sportsvan dostal nové benzinové motory. Základní verze stojí 455 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Kia Venga: nejdostupnější malé MPV
Kia zlevnila model Venga plošně o 10 000 Kč. Malé MPV se stává díky ceně 294 980 Kč nejdostupnějším vozem ve své kategorii. Porovnali jsme s konkurenty.
14.8.2018 | více
 

Kombík u modernizované Škody Fabia je nyní o 14 tisíc korun dražší než hatchback. Dříve byl rozdíl 10 tisíc
Škoda Fabia Combi se po faceliftu prodává od 293 000 korun, tedy o dvacet tisíc dráž než předchůdce. Standardní výbavu ale obohatily například klimatizace, rádio, palubní počítač nebo střešní ližiny.
13.8.2018 | více
 

Toužíte v létě po autu bez střechy? Představujeme vám 17 nejprodávanějších kabrioletů českého trhu
Česko leží v mírném pásu, kde se střídají sychravé zimy a decentně teplá léta. I proto nikdy nebylo a nebude zemí zaslíbenou kabrioletům. Od dob legendární Škody Felicie (1959) se zde také žádné kabriolety nevyráběly, pokud nebereme v úvahu některé malosériové produkce, jako například značku Kaipan ze Smržovky. Letošní mimořádně teplé počasí samozřejmě nahrává tomu, že i u nás by se dal automobil tohoto druhu využívat po většinu roku. Podívali jsme se proto do statistiky prodejů nových automobilů a seřadili podle ní žebříček nejprodávanějších modelů. Občas to číslo není úplně přesné, protože někteří výrobci prodávají kupé i kabriolet jako dvě karosářské varianty jedné modelové řady.
10.8.2018 | více
 

Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba
Škoda zveřejnila ceníky a technická data k modernizované Fabii. Nejlevnější Škoda Fabia po faceliftu poháněná motorem 1.0/55 kW stojí 279 900 korun.
10.8.2018 | více
 

Peugeot Rifter - Partner v novém kabátu
Peugeot přichází jako první ze svých francouzských krajanů s novou verzí MPV odvozeného od dodávky. S novou vizáží přichází i nové jméno. Jak si vede Rifter v porovnání se svým předchůdcem z indiánské rezervace - Partnerem Tepee?
9.8.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál