Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Volkswagen Tiguan Allspace je v základu levnější než Škoda Kodiaq. Začíná na 689 tisících

Vloženo: 27.9.2017

Nabídka SUV značky Volkswagen se rozrůstá. K Tiguanu a Touaregu se přidává až sedmimístné provedení Allspace prvního jmenovaného. To je navíc blízkým příbuzným Škody Kodiaq. Oproti ní začíná Volkswagen s cenou níže, na 689 tisících korunách.

Volkswagen Tiguan byl zatím vždy dostupný jen jako kompaktní SUV s nejvýše pěti místy k sezení. Mezera mezi ním a luxusním Touaregem byla však příliš velká, proto Němci uvedli až sedmimístný Tiguan Allspace. Nepřekvapí, že jde o blízkého příbuzného Škody Kodiaq. Obě auta mají platformu MQB a velice blízké rozměry. Tiguan se chlubí délkou 4701 mm a rozvorem o hodnotě 2787 mm. V případě délky je Kodiaq o 4 mm kratší, rozvor má ale české SUV o 4 mm delší. Klasický Tiguan je pak o 215 mm kratší a má o 110 mm kratší rozvor náprav.

Kde Allspace ztrácí o něco více, to je celková šířka. Ta je u něj shodných 1839 mm jako u krátkého provedení, kdežto Kodiaq má 1882 mm. Výškový rozdíl je ale opět zanedbatelný. Důležité je, že do obou automobilů se vejdou tři řady sedadel (u Tiguanu příplatek 15 100 korun). Objem zavazadlového prostoru se u obou aut liší podle toho, jestli v něm tři řady jsou či nikoliv. Pokud ano, má Allspace 230 litrů, v pětimístném provedení 700 litrů a ve dvoumístném provedení 1775 litrů. Hodnoty pro Kodiaq jsou 270, 650 a 2005 litrů. V pětimístném uspořádání Volkswagen nabízí 760 až 1920 litrů, Škoda 720 až 2065 litrů.

Mezi SUV střední třídy je Tiguan Allspace jedním z delších aut, má však jen lehce nadprůměrný rozvor náprav. Naopak šířkou se novinka neřadí ani do průměru třídy. Základní velikostí kufru je ale Allspace nejlepší, nadprůměrná je také hodnota po sklopení sedadel. Na kompletní data se podívejte v následující tabulce.

Nabídka motorů Tiguanu Allspace je bohatá. Základ tvoří přeplňovaná 1.4 TSI o výkonu 110 kW, kterou lze mít se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou převodovkou DSG a vždy s pohonem přední nápravy. S ručním řazením má motor vypínání válců. Výše je posazeno dvoulitrové TSI o výkonu 132 nebo 162 kW, které spolupracuje výhradně s pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.
Turbodiesely 2.0 TDI jsou naladěny do několika výkonových stupňů. Nejslabší má 110 kW a výběr mezi ručním a automatickým řazením, v obou případech lze zvolit pohon předních nebo všech kol. Verze se 140 kW už má pouze pohon všech kol a sedmistupňové DSG, stejné to je i u dvoulitru s dvojitým přeplňováním a výkonem 176 kW.

Základní benzinový motor je zrychlením průměrný, díky vypínání válců je ale vůbec nejúspornější v celém segmentu. Verze s automatem je na tom jen o něco málo hůř. Slabší dvoulitr TSI je dynamicky také průměrný a spotřebou už zdaleka nevyniká. Nejsilnější zážehový motor o výkonu 162 kW je svým zrychlením mírně nadprůměrný, avšak spotřebou 8,1 l/100 km se řadí do podprůměru segmentu.

Dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW je svým zrychlením těsně pod hranicí deseti sekund průměrný až mírně podprůměrný. Kombinovaná spotřeba u verzí s pohonem všech kol je lehce nad průměrem konkurentů, s pohonem obou náprav pak klesá do horšího průměru. Zajímavé je, že stejných 5,9 l/100 km jako 2.0 TDI/110 kW DSG 4Motion spotřebuje také silnější verze s výkonem 140 kW. Ta však zrychluje mnohem lépe. Vrcholné provedení s dvojitým přeplňováním je dynamicky mezi nejlepšími, spotřeba 6,5 l/100 je však téměř nejhorší v celé kategorii. Kompletní data můžete porovnávat v tabulkách zde.

Základní výbava Trendline obsahuje kolenní airbag řidiče, Front Assist s nouzovým brzděním City Brake, rozpoznáváni chodců, udržování v jízdním pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, třízónovou automatickou klimatizaci, rádio s 6,5palcovou obrazovkou a osmi reproduktory nebo 17palcová litá kola. Z motorů nabídne nejnižší stupeň 1.4 TSI a 2.0 TDI/110 kW s pohonem předních nebo všech kol, ve všech třech případech je k dispozici jen ruční řazení. Nejnižší cena vozu je 688 900 korun, to je o 5 tisíc korun níže než u Kodiaqu. Ten má však v základu motor 1.4 TSI s automatem DSG nebo manuálem a pohonem obou náprav. Výbava je pak podobná.

Pod tímto odkazem najdete porovnání základního Tiguanu Allspace 2.0 TDI se Škodou Kodiaq a Nissanem X-Trail. Parametry srovnání je možné upravovat dle vlastních preferencí. Zajímá-li vás, jaká SUV střední třídy lze získat do 700 tisíc korun, klikněte sem.

Druhý stupeň Comfortline přidává adaptivním tempomat, parkovací asistent Parkpilot, rádio s osmipalcovým displejem a Bluetooth, sklopné sedadlo spolujezdce, elektrické víko kufru nebo přední mlhovky. Pro tento stupeň jsou k dispozici téměř všechny motory, výjimku tvoří jen nejsilnější zážehový a vznětový čtyřválec. Cena s 1.4 TSI je nejméně 761 900 korun.

Vrcholná výbava Highline má ve výbavě navíc parkovací kameru, 12,3palcovou obrazovku přístrojového panelu, vyhřívaná přední sedadla, bezdotykové otevírání víka kufru pohybem nohy pod zadním nárazníkem, dynamické full-LED světlomety vpředu, full-LED světlomety vzadu nebo 18palcová litá kola. S touto výbavou se pojí všechny naftové motory, ze zážehových je to ale jen nejsilnější verze dvoulitrového TSI. Nejnižší cena je 940 900 korun, motorizace 2.0 BiTDI se ale dostane na ceníkových 1 210 900 korun.

Na porovnání Tiguanu Allspace Highline 2.0 TDI/140 kW s Hyundaiem Santa Fe a Renaultem Koleos se podívejte zde.

Pro výbavy Comfortline a Highline nabízí Volkswagen také sportovní paket R-Line s 19palcovými koly, širšími blatníky, sportovními nárazníky a prahy nebo zadním spoilerem. Výbava Highline k exteriérovým doplňkům přidává v základu i interiérové, mezi nimiž jsou sportovní volant, čalounění sedadel v kombinaci látky a mikrovlákna nebo specifické nástupní lišty.

Kompletní ceník vozu najdete zde.

Související články

Astra Excite: nová výbava pro nejprodávanější opel
Pětidveřová Toyota Yaris Active s paketem City: bohatá výbava za 289 900 Kč
Fiat Panda Cross, City Cross a 4x4 Wild: nové verze italského medvídka
Honda CR-V zlevnila až o 15 tisíc, novinkou je akční verze Lifestyle Plus
Toyota RAV4 podražila. Pod 600 tisíc korun už ji nekoupíte
Ford Kuga: Nízká základní cena a atraktivní nabídka dobře vybavených akčních verzí TOP Edition

blog comments powered by Disqus

Upsizing od Renaultu. Nová generace benzinových motorů pro Scénic a Grand Scénic
Stejně jako Peugeot obnovuje svůj motorový program také další francouzská automobilka, Renault nasazuje novou generaci přeplňovaného čtyřválce 1,3 litru jako první do rodinných MPV Scénic a Grand Scénic.
14.2.2018 | více
 

Peugeot 308 dostal nové motory. Ty jsou dražší o 5 až 10 tisíc korun
Zanedlouho začne platit emisní norma Euro 6.2, kde budou spotřeba i vypouštěné škodliviny měřeny v běžném provozu. Automobilky tak postupně upravují své pohonné jednotky, aby normě vyhověly. Mezi nimi je i Peugeot, který do nabídky kompaktu 308 přidal nové zážehové i vznětové agregáty.
13.2.2018 | více
 

Peugeot 2008: nejprodávanější crossover byl zlevněn o dva tisíce korun
Francouzský crossover se stal v roce 2017 nejprodávanějším modelem segmentu B-SUV, nyní přichází český importér s jeho decentním zlevněním. Základní model nově přijde na 335 tisíc korun.
12.2.2018 | více
 

Ford Kuga: pětiletá záruka a nová výbava Trend TOP Edition za necelých 550 tisíc
Ford přichází s novými ceníky a zvýhodněnými výbavami TOP Edition. Týká se to modelů EcoSport, Edge, S-Max a také Kuga. Na ní respektive na její nový ceník se podíváme trochu podrobněji.
9.2.2018 | více
 

Fiat 500 výrazně zlevnil, novinkou je dobře vybavená verze Cool za necelých 290 tisíc
Úspěšný retromodel v nabídce italské automobilky přichází v lednu s výraznějšími slevami u některých specifikací. Slevy se pohybují v rozpětí dva až 44 tisíc korun, novinkou je varianta Cool dodávaná pouze se čtyřválcem 1,2 litru o výkonu 51 kW.
7.2.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál