Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Volkswagen Passat: Zdražovalo se o tisíce, základní model přijde na 679 900 korun

Vloženo: 25.11.2017

Volkswagen začátkem listopadu zdražil většinu svých modelů. Podívejme se podrobněji na řadu Passat a odvozené modely Variant, Alltrack i GTE. Zdražení postihlo všechny motorizace i výbavy včetně té příplatkové.

Nejúspěšnější koncernový model střední třídy na evropském trhu vyniká i v prodejních statistikách toho českého, přestože zde má obrovskou konkurenci v podobě Škody Superb. Základní provedení 1.4 TSI/92 kW ve výbavě Comfortline nyní podražilo o 9000 na 679 900 Kč, za praktičtější variantu s názvem Variant se ve stejné specifikaci připlácí 25 tisíc korun, takže nyní přijde na 704 900 Kč.

Při porovnání se vstupními cenami konkurence ve střední třídě se tím ještě zvýraznila pozice wolsburgského bestseleru, který je dnes přibližně uprostřed mezi mainstreamem a prémiovými značkami Mercedes, Audi a BMW. Podívejte se přehled modelů střední třídy od 600 tisíc do 800 tisíc korun zde.

Po Golfu druhý nejpopulárnější volkswagen se zdražení bát nemusí, typický manažerský automobil je vyhledávaným služebním vozidlem, neboť v atraktivním balení poskytuje kombinaci dobře vybaveného, bezpečného a velmi dobře zpracovaného automobilu, který nezaostává ani výkony za prémiovou konkurencí střední třídy. A když ho porovnáme s podobně vybavenou "lidovou" konkurencí, drží poměrem ceny a počtu prvků krok.

Co se týče motorizací, má zákazník u Passatu širokou možnost volby od turbomotoru 1.4 TSI/92 a 110 kW přes solidně výkonné zážehové přeplňované motory 1.8 TSI/132 kW a 2.0 TSI/162 kW (pouze kombi) až po bohatou nabídku turbodieselů, které mají s výjimkou základního čtyřválce 1.6 TDI/88 kW zdvihový objem 2,0 litru (110 a 140 kW). Na vrcholu nabídky je pak buď dvěma turbodmychadly dopovaný dvoulitr 2.0 TDI/176 kW nebo stejně objemný zážehový přeplňovaný motor 2.0 TSI/206 kW (opět pouze pro kombi). Obě tyto varianty se pak dodávají výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Specialitou nabídky jsou plug-in hybridy Passat GTE a Passat Variant GTE, které pohání zážehový čtyřválec 1.4 TSI/115 kW v kombinaci s elektromotorem o výkonu 85 kW. Celkový výkon hybridní soustavy je 160 kW, zrychlení 0-100 km/h trvá jen 7,4 a nejvyšší rychlosti je 225 km/h. V elektrickém režimu by měl Passat GTE ujet 50 km při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Také Passat GTE byl zdražen a to dokonce o 16 tisíc korun, takže základní sedan nyní přijde na 1 178 900 Kč, kombi Variant GTE je o 18 tisíc korun dražší.

Ale vraťme se zpátky k verzím poháněným pouze spalovacími motory. Passat je na českém trhu k dispozici pouze ve výbavách Comfortline a Higline, u kombi je ještě v nabídce outdoorová verze Alltrack s vyšší světlou výškou a atraktivními ochrannými prvky karoserie.

Už základní stupeň Comfortline nabízí ve standardu například samočinnou dvouzónovou klimatizaci, kterou si navíc mohou částečně regulovat i cestující na zadních sedadlech. Dále jsou k dispozici třeba 16palcová kola z lehkých slitin, tempomat a omezovač rychlosti, multifunkční volant potažený kůží, audiosystém s dotykovou obrazovkou o uhlopříčce 6,5 palce a možností připojení externího zařízení přes bluetooth, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo kolenní airbag řidiče a boční airbagy na zadních sedadlech.

Verze Comforline byla nyní zdražena o 9-19 tisíc korun, základní model s motorem 1.4 TSI/92 kW, jak už bylo řečeno, přijde na 679 900 korun. Porovnali jsme Volkswagen Passat 1.8 TSI/132 kW Comfortline s Fordem Mondeo, Mazdou 6 a Opelem Insignia. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ještě vyšší úroveň komfortu a prestižnější materiály najdete u výbavy Highline, která byla zdražena o 11-18 tisíc korun. Oproti Comfortline má tato varianta například dekorace interiéru z kartáčovaného hliníku, adaptivní tempomat ACC s funkcí City (automatické nouzové brzdění do 30 km/h), vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, palubní počítač s barevným displejem, 17palcová kola, přední mlhové světlomety, zadní LED světla, čalounění v kombinaci kůže/alcantara a vyhřívaná přední sedadla.

Nejlevnějši přijde výbava Highline na 811 900 korun s motorem 2.0 TDI/110 kW. V případě modelu Highline jsme porovnali kombi Passat Variant 2.0 TDI/140 kW 4 Motion s převodovkou DSG s modely Mercedes-Benz třídy C, Opelem Insignia Country Tourer a Škoda Superb Combi. Podívejte se zde.

Oba modely Comfortline i Highline si je možné pořídit v designové úpravě R-Line s odlišným předním nárazníkem se speciálními vstupy vzduchu a mřížkou chladiče nebo ozdobnými chromovanými lištami okolo celého vozu či 19palcovými koly z lehké slitiny. Součástí paketu R-Line je i multifunkční sportovní volant potažený kůží, koberce, prahové lišty, dekory z hliníku nebo pedály se vzhledem ušlechtilé oceli. U výbavy Highline je možné získat také kožené čalounění. U sedanu byl paket R-Line udražen o 13-20 tisíc, u kombi Variant pak o 19-26 tisíc korun.

Verze Passat Alltrack vychází z výbavy Highline, ale navíc má speciální 17palcová kola, střešní ližiny z eloxovanéhio hliníku, upravený přední i zadní nárazník, ochranný plastový pás okolo celého vozidla včetně podběhů kol, vyšší světlou výšku a všechny motorizace disponují pohonem všech kol, který u Passatu zajišťuje lamelová spojka Haldex.

Vzhledem k tomu, že z nabídky modelu Alltrack vypadl turbodiesel 2.0 TDI/110 KW, přijde nejlevnější verze 2.0 TSI/162 kW 4Motion DSG na 1 053 900 korun. Slabší turbodiesel 2.0 TDI/140 kW 4Motion DSG stojí 1 068 900 korun a silnější 2.0 BiTDI/176 kW 4Motion DSG pak 1 130 900 korun.

Kompletní ceník Volkswagenu Passat si prohlédněte zde. To samé pro kombi Variant je zde.

Související články

Volkswagen T-Roc stojí nejméně 453 tisíc korun. Překvapí bohatou výbavou
Volkswagen Golf: zdražení všech verzí, hatchback minimálně přijde na 414 900 korun
Volkswagen Touran: rodiné MPV podražilo, nejlevnější pořídíte za necelých 600 tisíc korun
Volkswagen Sharan nyní dražší o 23 tisíc korun, nejlevněji vyjde na 943 900 Kč

blog comments powered by Disqus

Modernizovaný Hyundai Tucson přichází s novými motory. Nechybí ani hybridní pohon.
Nošovický rodák prodělal úpravu vzhledu a spolu s ní představil i nové motory. V říjnu navíc přibyla i nová základní výbava a nyní se oblíbené SUV prodává od 549 990 Kč.
22.10.2018 | více
 

Toyota RAV4 výrazně zlevnila. Základ stojí o 110 tisíc korun méně
Zdá se, že podzim je ideální dobou pro nákup Toyoty RAV4. Auto totiž pořádně zlevnilo a to nejen v základní verzi, ale i ve vyšších stupních výbavy. O 100 tisíc korun levněji koupíte dokonce i naftovou variantu.
20.10.2018 | více
 

Audi chce zachránit diesel. A6 má promyšlenou techniku pohonu, bude to ale stačit?
Audi A6 je mistrem dálničního plachtění. Je komfortní a ještě učí řídit ekonomicky.
20.10.2018 | více
 

Seat Leon: Emise provětraly nabídku motorů, zůstalo jen pár verzí
Oblíbený hatchback Seat Leon je dalším z řady vozů, které doplatily na příchod nové emisní normy Euro 6d TEMP. Z nabídky zmizela celá řada motorů, zůstaly hlavně benzinové jednotky.
19.10.2018 | více
 

Hyundai by u nás mohl jako první vyrábět elektromobily. Teď má první český hybrid
Škoda nebude první automobilkou, která v Česku vyrábí hybridní auto. Toto prvenství jí totiž sebral korejský Hyundai. Z linky ve slezských Nošovicích sjíždí mild-hybridní SUV Tucson. A podle informací aktualne.cz se jedná o tom, že by výrobní program českého závodu mohl doplnit i čistě elektrický crossover Kona Electric.
18.10.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál