Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou

Vloženo: 24.7.2017

Malá SUV jsou trendem posledních několika let, z nabídek jednotlivých výrobců pak vytlačují podobně velká kombi nebo MPV. Typickým příkladem takového „kanibalismu“ je Opel Crossland X, který v nabídce německého výrobce na českém trhu nahrazuje MPV Meriva.

Francouzský koncern PSA nedávno oficiálně převzal německý Opel. Ještě před touto transakcí ale obě firmy navázaly spolupráci v oblasti vývoje SUV. První vlaštovkou je Crossland X, který se svou velikostí řadí mezi malá auta a v hierarchii Opelu pak pod větší Mokku X. Jedná se také o nástupce MPV Meriva, které však je o 88 mm delší. Má také o 40 mm delší rozvor náprav, je o 42 mm širší a 10 mm vyšší. Kde Crossland X překvapivě kraluje, to je zavazadlový prostor. Meriva nabízí v základu 400 litrů, její nástupce má o 10 litrů více a díky posuvné lavici (v rámci paketu za příplatek 11 tisíc korun) je možné objem navýšit na 520 litrů. Maximálně převeze technický příbuzný Citroënu C3 Aircross 1255 litrů, o 205 litrů méně než Meriva.

Opel Crossland X měří na délku 4212 mm a mezi nápravami 2604 mm . Délkou je to mezi v Čechách dostupnou konkurencí jednoznačně nejvíc, rozvorem ho o nicotné 2 mm překoná jen Renault Captur. Opel také vyniká výškou 1605 mm, naopak se šířkou 1765 mm je mezi konkurencí jedním z nejužších modelů. Základním objemem kufru německý model ostatní vozy kromě Audi Q2 značně převyšuje, po sklopení sedadel jej překoná jen Kia Soul. Kompletní parametry najdete v tabulkách zde.

Opel Crossland X jsme si změřili i naší metodikou. Přes rekordní délku mezi malými SUV patří auto z hlediska podélné prostornosti pouze k lepšímu průměru. Přesto by si za sebe pohodlně sedli dva cestující s výškou kolem 180 cm. Z hlediska šířky v loktech se Crossland X řadí k nejslabším malým SUV. Zavazadlový prostor je podle našich měření nadprůměrně dlouhý i hluboký, ale velmi úzký.

Základním motorem je nepřeplňovaná tříválcová zážehová dvanáctistovka s výkonem 60 kW. Tři válce a objem 1.2 litru, ovšem s přeplňováním turbodmychadlem, mají také dva zbývající benzinové motory. Jejich výkon je 81 a 96 kW, přičemž standardem je u těchto jednotek systém start/stop. Turbodiesel 1.6 CDTI disponuje výkonem 73,5 nebo 88 kW. Start/stop systém je u slabší verze volitelný, u silnější povinný. Z převodovek převládá pětistupňové manuální ústrojí, pouze nejsilnější verze u obou paliv mají ruční řazení se šesti stupni. U přeplňované dvanáctistovky s výkonem 81 kW je pak možné za příplatek 40 tisíc korun zvolit šestistupňovou automatickou převodovku. Pohon všech kol zůstává vyhrazen o něco většímu modelu Mokka X. Všechny motory pocházejí z dílen koncernu PSA.

S výkonem 60 kW je nejslabší Crossland X také nejméně dynamickým malým SUV. To se projevuje na akceleraci i maximální rychlosti, která je v obou případech druhá nejhorší. Průměrná spotřeba paliva je ale v nadprůměru. Slabší přeplňovaná dvanáctistovka je akcelerací pořád v lehkém podprůměru, silnější verze je naopak mírně nadprůměrná a lepší jsou jen mnohem silnější vozy. V kombinaci s manuální převodovkou pak oba motory bodují spotřebou do 5,0 l/100 km. Automat je o tři desetiny žíznivější. Slabší turbodiesel je dynamicky mírně podprůměrný, naopak silnější verze je mírně nadprůměrná. Kombinovanou spotřebou se všechny tři jednotky dokáží dostat na nejvýše 4,0 l/100 km, především slabší verze se systémem start/stop je jedním z nejúspornějších vozů své třídy. Kompletní parametry porovnávejte zde.

Vstupní výbava má označení Selection a k dispozici je se základním atmosférickým tříválcem nebo slabší naftovou šestnáctistovkou. Součástí tohoto stupně jsou varování při vybočení z jízdního pruhu, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, rádio s USB, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, zadní opěradla dělená v poměru 60/40, LED denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Za manuální klimatizaci se připlácí 20 tisíc korun, k dispozici je i paket Bezpečnost za 14 tisíc korun s nouzovým brzděním, detekcí chodců nebo přednárazovým systémem. Základní cena Opelu Crossland X 1.2 Selection je 309 900 korun, k dispozici však bude tento stupeň až od ledna příštího roku.

Jaká další malá SUV seřazená od nejlevnějšího jsou k dispozici na českém trhu se podívejte pod následujícím odkazem.

Druhá linie, kterou je možné objednat již dnes, se jmenuje Enjoy a navíc nabízí manuální klimatizaci, audiosystém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, systém OnStar s WiFi připojením, automatickým hlášením nehody, 24hodinovou nouzovou linkou nebo asistenční službou, elektricky ovládaná zadní okna a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. V kombinaci s touto výbavou jsou k dispozici všechny motory, nejlevnější cesta ke Crosslandu X Enjoy je atmosférická dvanáctistovka za 339 900 korun. Na porovnání s Nissanem Juke, Renaultem Captur a Peugeotem 2008 se podívejte zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava Innovation přináší automatická světla, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený volant, dvojitou podlahu kufru, úložný box s držáky nápojů mezi předními sedadly, chlazenou schránku před spolujezdcem, mlhovky, černě lakovanou střechu nebo 16palcová litá kola. V kombinaci se stupněm Innovation jsou k dispozici všechny motorizace, nejlevnější dvanáctistovka stojí 374 900 korun. Na srovnání s Renaultem Captur a Suzuki Vitara se podívejte zde.

Kompletní ceník Opelu Crossland X najdete pod tímto odkazem.

Související články

Renault uvedl na trh omlazený Captur. Poprvé představuje luxusní výbavu Initiale Paris
Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq
Jeep Compass konkuruje Škodě Karoq. V jediné výbavě přijde na více než 800 tisíc
Dacia Duster: Nejlevnější SUV zdraženo o tři až deset tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Hyundai i10 N Line je v Česku. Do prodeje jde s nejvýkonnějším motorem
Korejská automobilka začala na českém trhu prodávat nejvýkonnější verzi svého nejmenšího modelu. Hyundai i10 je tak nově k mání ve dvou výbavách, tedy N Line a Ne Line Style. A to nejen s motorem 1.2i, ale i s novou jednotkou pod kapotou.
2.7.2020 | více
 

Hyundai i30 nabízí automat nejlevněji ve své třídě. Předběhl i Škodu
Hledali jsme 10 nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy s automatickou převodovkou. Vešly se do 550 tisíc korun, pod 450 tisíc ale koupíte jen Hyundai i30. A to v novém vydání po faceliftu i v tom aktuálním.
30.6.2020 | více
 

Škoda nadělila svým SUV lepší výbavu. Co mají Kamiq, Karoq a Kodiaq nového?
Mladoboleslavská automobilka začala na českém trhu nabízet řadu svých modelů v novém provedení pro ročník 2021. Ten přináší hlavně více výbavy. Změna se týká i oblíbených SUV, tedy modelů Kamiq, Karoq a Kodiaq.
29.6.2020 | více
 

Sportovně střižený Hyundai i10 N Line jde do výroby, v Česku bude v červenci
Od července letošního roku se rozšíří nabídka nejmenšího modelu korejské automobilky. Hyundai i10 vyjede ve sportovní variantě N Line. A dostane i nový motor.
25.6.2020 | více
 

Škoda Octavia dostala novou základní výbavu. Začíná pod půl milionem korun
Mladá Boleslav rozšířila nabídku výbav u svého nejprodávanějšího modelu. Škoda Octavia tak dostala výbavu Ambition, která s cenou začíná na 439 900 korunách. A navíc nabízí slevu pro soukromníky.
24.6.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál