Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Subaru XV přichazí na český trh v nové generaci. Terénní Impreza začíná na 590 tisících

Vloženo: 26.1.2018

Minulá generace Subaru XV byla jediným derivátem Imprezy, který se prodával na českém trhu. S příchodem nástupce se situace změnila, do showroomů japonské značky se kompaktní Impreza vrátila. SUV XV z ní nicméně nevypadlo a v novém vydání přijíždí jen pár týdnů po výchozím modelu.

Jak nejlépe rozeznat XV od Imprezy? Základem je plastové obložení spodní části karosérie, které jde ruku v ruce s vyšší světlou výškou. Ta dosahuje 220 mm. XV spadá do módní kategorie SUV a tyto prvky jsou zkrátka nutností. Délka vozu je 4465 mm a rozvor náprav dosahuje 2665 mm. Jestliže první hodnota je o 5 mm delší než u Imprezy, ta druhá je o stejnou porci kratší. S 1800 mm na šířku a 1595 mm na výšku je XV také širší a vyšší. Kufr má objem 385 až 1310 litrů, tady se nic nezměnilo. V porovnání s předchůdcem je pak novinka celkově větší a nabízí i větší objem zavazdelníku.

Ve třídě kompaktních SUV patří Subaru XV mezi nejdelší vozy, ovšem pouze s mírně nadprůměrným rozvorem náprav. Podprůměrná je naopak šířka a i výškou se vůz řadí mezi nižší vozy svého segmentu. Ani kufr, objemem před i po sklopení sedadel, nepatří mezi premianty a naopak se nachází ve druhé polovině žebříčku. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Motorizace jsou stejné jako u klasické Imprezy. Základem je tak zážehová šestnáctistovka o výkonu 84 kW, která nese přídomek i nebo i-S. Od sebe se liší ale jen výbavovými stupni, s nimiž je kombinována. Silnější je dvoulitr i-S o výkonu 115 kW. Všechny motorizace standardně spolupracují s automatem s plynule měnitelným převodem Lineartronic a pohonem obou náprav Symmetrical AWD. Převodové ústrojí u dvoulitru disponuje navíc možností sekvenčního řazení pádly pod volantem.

Slabší šestnáctistovka zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 sekundy, což je nejhorší hodnota v segmentu, do průměru třídy jednotku řadí kombinovaná spotřeba 6,4 l/100 km. Dvoulitr se na 100 km/h ocitne za v kategorii průměrných 10,4 sekundy. Jeho kombinovaná spotřeba je podprůměrných 6,9 l/100 km. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Nejnižší výbavový stupeň Active má soubor bezpečnostních asistentů EyeSight (udržování jízdního pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat a přednárazový systém s automatickým brzděním), kolenní airbag řidiče, dešťový a světelný senzor, automatickou klimatizaci s hlasovým ovládáním, rádio s 6,5palcovým displejem a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 17palcová kola. K dispozici je pouze motor 1.6i za cenu 590 tisíc korun.

To je mezi ostatními kompaktními SUV poměrně vysoká startovací cenovka. Podívejte se, kteří konkurenti se dají pořídit pod půl milionu korun. Klikněte zde.

Druhá linie Comfort přidává parkovací kameru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment s osmipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, kožený volant, mlhovky, natáčecí LED světlomety nebo střešní ližiny. S motorem 1.6 i-S stojí XV Comfort 660 tisíc korun, dvoulitr je o 50 tisíc korun dražší.

Porovnali jsme dvoulitrové Subaru XV Comfort se Škodou Karoq, Volkswagenem Tiguan a Mitsubishi Eclipse Cross. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Třetí stupeň Executive má navíc sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání světel, bezklíčkové odemykání a startování a navigaci s osmipalcovou obrazovkou. Šestnáctistovka stojí 700 tisíc korun, dvoulitr o 50 tisíc korun více. Nejvýše posazený model Sport má navíc vyhřívání volantu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, elektrické střešní okno a 18palcová litá kola. Pouze se silnější pohonnou jednotkou vychází na 820 tisíc korun.

Kompletní ceník nového Subaru XV najdete zde.

Související články

Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun
Volvo zveřejnilo ceny kompaktního SUV XC40. Pod milion korun se zatím nedostanou
Subaru Impreza se vrací na český trh. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol od 560 tisíc korun
Nová Dacia Duster zůstala mezi nejlevnějšími SUV na trhu. Začíná na 260 tisících korunách

blog comments powered by Disqus

Nissan Qashqai shodil cenu. V Česku ho koupíte pod 430 tisíc korun
Japonská automobilka pokračuje ve snižování cen svých modelů. Nissan Qashqai tak koupíte o 20 tisíc korun levněji než na začátku léta. Začíná na ceně 429 900 korun.
21.9.2020 | více
 

Seat Ibiza dostal dva nové motory s automatem
Španělské automobilka začala na českém trhu nabízet u svého malého hatchbacku Ibiza dvě nové motorizace s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Máme podrobnosti z ceníku.
17.9.2020 | více
 

Škodu Octavia na CNG koupíte za 614 tisíc, plug-in hybrid stojí přes 800
Mladoboleslavská automobilka aktualizovala ceníky nové generace Škody Octavia. Postupně v nich přibyly modely na alternativní pohony. Známe tak už ceny nejen motorizace spalující CNG, ale i plug-in hybridů.
14.9.2020 | více
 

Nissan X-Trail láká na obrovské slevy. Ušetříte 145 tisíc korun
Japonská automobilka se rozhodla na českém trhu výrazně zlevnit své SUV X-Trail. Auto snížilo svou cenu o 145 tisíc korun v případě dieselu a o 90 tisíc korun u benzinu. Máme kompletní ceník.
10.9.2020 | více
 

Dacia Duster za 229 900 korun? Jde to, stačí kombinovat bonusy
Dacia v Česku opět nabídne své SUV Duster za extrémně nízkou cenu. Vůz by mělo být možné pořídit už od 229 900 korun. Stačí zkombinovat dva bonusy – nákup skladového vozu a financování. Výrazně se dá ušetřit i s jedním.
7.9.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál