Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Subaru Impreza se vrací na český trh. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol od 560 tisíc korun

Vloženo: 21.11.2017

Končící čtvrtá generace Subaru Impreza nebyla na českém trhu dostupná. Páté vydání vozu, v evropské premiéře představené v září ve Frankfurtu, však k českým zákazníkům doputuje. Nabídka je ale oproti konkurenci netradiční a začíná na 560 tisících korunách.

Novou Imprezu postavilo Subaru na globální modulární platformu, což s sebou nese mimo jiné mezigenerační zvětšení. Na délku má japonský kompakt 4460 mm, mezi nápravami nabízí 2670 mm. Šířka vozu je 1775 mm a do výšky Impreza narostla na 1480 mm. Délka i rozvor náprav jsou v rámci třídy nadprůměrné, Subaru ale ztrácí body podprůměrnou šířkou. Výška je také nadprůměrná. Zavazadlový prostor vozu pojme 385 litrů, po sklopení sedadel potom 1310 litrů (o 20 litrů méně se střešním oknem). Obě hodnoty patří do nadprůměru segmentu kompaktních hatchbacků. Kompletní data můžete porovnávat v následujících tabulkách.

Pod kapotou Imprezy mohou být pouze benzinové čtyřválce. Základem je 1.6i nebo i-S o výkonu 84 kW. Obě verze mají také pohon všech kol Symmetrical AWD v kombinaci s automatem s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Jediný rozdíl tak tkví ve vyšší spotřebě verze s písmenem S na konci. Alternativu představuje dvoulitr s výkonem 115 kW. Ten má také pohon všech kol, jeho verze automatu s plynule měnitelným převodem přidává ještě možnost sekvenčního řazení sedmi přednastavených stupňů.

Šestnáctistovka je se zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy dynamicky podprůměrná, kombinovanou spotřebou se obě verze řadí do průměru třídy. Dvoulitr je dynamicky lepší, stále však ve třídě podprůměrný. Stejně je na tom kombinovaná spotřeba 7,0 l/100 km. Podrobná data najdete v tabulkách zde.

Základní výbava Trend obsahuje kolenní airbag řidiče, systém EyeSight (udržování jízdního pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat a přednárazový systém s automatickým brzděním), automatickou klimatizaci, rádio s 6,5palcovým displejem a čtyřmi reproduktory, manuálně nastavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Se základní výbavou se pojí pouze motor 1.6i za 560 tisíc korun.

To je v nižší střední třídě vysoká startovací cena, což dokazuje přehled kompaktních pětidveřových hatchbacků s atmosférickým benzinovým motorem a cenou do 600 tisíc korun. Podívejte se zde. Na druhou stranu má vůz pohon všech kol, což žádný z konkurentů v dané cenové hladině nenabízí.

Druhý stupeň Comfort přidává parkovací kameru, dešťový a světelný senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment Subaru Starlink s osmipalcovým displejem a audiem s osmi reproduktory, kožený volant, automatické LED světlomety nebo 17palcová litá kola. Tuto linii lze kombinovat s motorem 1.6i-S za 630 tisíc korun nebo 2.0i-S za 680 tisíc korun.

Imprezu s dvoulitrem jsme postavili proti Hyundai i30, Renaultu Mégane a VW Golf, kteří podobný výkon generují z přeplňovaných jednotek. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Linie Executive má navíc sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly, navigaci nebo bezklíčkové otevírání a startování. Motory jsou opět dva – 1.6i-S za 670 tisíc korun a 2.0i-S za 720 tisíc korun. Vrcholné provedení Sport nabízí elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, kožené čalounění, elektrické střešní okno nebo 18palcová litá kola. Tento stupeň je vyhrazen pouze dvoulitrovému motoru za 790 tisíc korun.

Kompletní ceník najdete zde.

Související články

Omlazený Peugeot 308 je až o 30 tisíc korun dražší než předchůdce. Nový turbodiesel v nabídce zatím chybí
Hyundai i30 uvedl sportovní variantu N. Jede až 250 km/h a stojí od sedmi set tisíc
Volkswagen Golf: zdražení všech verzí, hatchback minimálně přijde na 414 900 korun
Renault Mégane nyní s bonusem 15 tisíc korun. Základní verze se vejde pod 325 tisíc

blog comments powered by Disqus

Dacia mírně zdražila. Oblíbený Duster se pochlubil novým motorem
Rumunská značka na českém trhu lehce zdražuje. Stále ale patří k nejlevnějším. SUV Dacia Duster dostalo nový přeplňovaný benzinový motor 1.3 TCe ve dvou výkonnostních verzích. Na kolik vyjde?
19.2.2019 | více
 

Volkswagen má odpověď na starosti všech otců od velkých rodin. Test VW Multivan
Osobní verze dodávek jsou žádaným zbožím mezi početnými rodinami. Když vám velké MPV nestačí, není už nic vhodnějšího. Jen je potřeba dlouho šetřit.
16.2.2019 | více
 

Novinky Hyundai v Česku v roce 2019: elektřina, vodík a sport
Hyundai letos uvede na český trh sportovně laděnou výbavu N Line u rodinného SUV Tucson. Menší SUV Kona dostane hybridní variantu. Takzvaný mild hybrid zamíří v kombinaci s naftovým motorem i do bestselleru i30. Prodávat by se mělo začít vodíkové Nexo.
14.2.2019 | více
 

Nouzové brzdění bude povinnou výbavou. Funguje dobře, dokud mu to nezačne klouzat
Problémem je, že systémy své chování nedokážou upravit podle počasí. Na námraze pak nehodě nezabrání. Vyzkoušel to německý ADAC.
13.2.2019 | více
 

Škoda si pořídila rychlonabíjecí stanice od Siemense. Bude se více elektrifikovat
Škoda Auto zakládá infrastrukturu pro elektromobily ve svých výrobních závodech. Využije k tomu 56 nových rychlodobíjecích stanic od Siemense.
12.2.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál