Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Stinger je nejdražší model Kia. Se šestiválcem stojí 1,4 milionu korun

Vloženo: 30.10.2017

Kia se s modelem Stinger pouští tam, kam se zatím s žádným jiným vozem neodvážila. Míří na špičku střední třídy, kde chce zaútočit na tradiční německé hráče. Těm liftback, nebo podle slov Kie fastback, konkuruje také cenou. V základu přijde na 1,1 milionu korun.

Mezi manažerské či dokonce luxusní vozy Kia již párkrát vkročila, nikdy se ale nejednalo o příliš zdařilý model. Ať už šlo o Opirus, Clarus nebo Magentis. Jediným relevantním vozem tak zůstala Optima, prodávaná v Evropě aktuálně ve druhé generaci. Mimo Evropu to Korejci zkouší i s luxusní limuzínou K9, K900 nebo Quoris, což je ale jedno auto s různými jmény. S příchodem Stingeru dostává Kia odpovídající vlajkovou loď i na starém kontinentu, navíc s atypickou koncepcí pohonu. 

Na délku má Stinger 4830 mm, z čehož 2905 mm zabírá prostor mezi nápravami. Obě hodnoty jsou mezi konkurencí nadprůměrné, rozvor dokonce překoná jen BMW řady 3 GT. Šířka vozu 1870 mm pak ostře kontrastuje s výškou jen 1400 mm. Kia opět vyniká oběma údaji – patří k nejširším a nejnižším vozům své třídy. Protože vůz dostal karosérii liftback s výklopnými zadními dveřmi (možno použít i označení fastback, který je tvarem i zaměřením sportovnější než klasický liftback), je kufr s objemem 406 až 1114 litrů dobře přístupný. Hodnoty jsou to ale podprůměrné. Na kompletní data se podívejte do těchto tabulek.

Pod kapotou Stingeru se objeví tři motory. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI s výkonem 188 kW, který se pojí s pohonem zadních kol a diferenciálem s omezenou svorností. Ten má také druhý motor, naftový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 147 kW. Platí to ale jen pro verzi s pohonem zadních kol, turbodiesel je k dispozici také s pohonem obou náprav. Vrchol nabídky představuje přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.3 T-GDI o výkonu 272 kW s pohonem všech kol. Všechny motorizace mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku.

Čtyřválcový dvoulitr nabízí mírně nadprůměrné zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund, ale podprůměrnou spotřebu 7,9 l/100 km. Šestiválec je ještě rychlejší, z 0 na 100 km/h umí zrychlit za vysoce nadprůměrné 4,9 sekundy. Jeho kombinovaná spotřeba 10,6 l/100 km je ale nejvyšší v segmentu. Turbodiesel je s oběma typy poháněných náprav spíše průměrně dynamický, spotřebou jde pak opět mezi konkurencí o nejhorší vůz. Zadokolka překonala jen dva soupeře, čtyřkolka je absolutně nejhorší. Data můžete porovnávat v tabulkách zde.

V nabídce jsou jen dva výbavové stupně. Níže posazená je verze GT-Line s dvoulitrovým turbomotorem nebo naftovým čtyřválcem. Její součástí jsou kolenní airbag, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, hlídání aut při couvání, panoramatický kamerový systém nebo autonomní nouzové brzdění. Komfort zvyšují přední a zadní parkovací senzory, couvací kamera, třízónová automatická klimatizace, audio Harman Kardon s 15 reproduktory, navigace a multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, head-up displej, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů či elektrická přední sedadla s vyhříváním a ventilováním. Vyhřívaná jsou i zadní sedadla a věnec volantu, vše čalouněné kůží. Zvenku nechybí full-LED světlomety vpředu i vzadu nebo 18palcová litá kola. Ceny startují na 1 099 980 korunách za dvoulitr T-GDI.

Jak si naftový Stinger stojí oproti Volkswagenu Arteon a Audi A5 Sportback se podívejte zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních požadavků.

Druhá výbava GT se pojí výhradně s vidlicovým šestiválcem a začíná na částce 1 399 980 korun. To je nejdražší Kia, jakou lze bez příplatkové výbavy v Čechách pořídit. Oproti výbavě GT-Line má navíc elektronicky řízené tlumiče, variabilní řízení, nastavitelné boční vedení sedadel se vzduchovými komorami, brzdy Brembo nebo 19palcová kola. Přehled aut se šestiválcovým zážehovým motorem a cenou do 1,4 milionu korun najdete tady.

Kompletní ceník Kie Stinger najdete zde.  

Související články

Nový Jaguar XF Sportbrake, tedy v provedení kombi, začíná s cenami na 1,22 milionu
Toyota GT86 po faceliftu je na českém trhu. Je však dražší, ceny začínají na 820 tisících
Kia obohatila svou nabídku malým SUV Stonic. Stojí nejméně 350 tisíc korun
Kia Sportage: zlevnění všech modelů, nejlevnější nyní přijde na 464 980 korun

blog comments powered by Disqus

Škoda Fabia mění ceny. Zdražení až o 7 tisíc korun.
Podzimní změny se dotkly další Škodovky. Faceliftovaná Fabia se po čtvrt roce od uvedení na trh zdražila až o 7 000 Kč. Nejlevněji ji pořídíte za 284 900 Kč.
13.11.2018 | více
 

Modernizovaná Škoda Fabia už nepatří mezi deset nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacků
Nejlevnějším malým pětidveřovým hatchbackem je Dacia Sandero. Prodává se od 174 900 korun. Novinka Mitsubishi Space Star se řadí díky ceně od 239 850 korun na třetí místo. Doprodávající se Fabii patří čtvrté místo, verze po faceliftu se do TOP 10 nedostala.
11.11.2018 | více
 

Renault Mégane zlevnil a dostal zpět automatickou převodovku
Francouzská automobilka během podzimu osvěžila své ceníky, slevy se týkají hned několika modelů. Oblíbený hatchback Mégane je nyní nejen o 35 tisíc korun levnější, zároveň se ale nově nabízí i se dvěma top motorizacemi.
10.11.2018 | více
 

V Česku se veřejnosti poprvé představuje SUV Kodiaq RS, aktuálně nejdražší Škoda
Škoda Kodiaq RS se poprvé představuje české veřejnosti. Je to aktuálně nejdražší model v portfoliu škodovky.
9.11.2018 | více
 

Restart značky DS obstarává luxusní SUV střední velikosti s označením 7 Crossback
DS 7 Crossback konkuruje vozům SUV prémiových značek, tedy například BMW. Prodává se od 895 tisíc korun. Základní verze disponuje pohonem přední nápravy a naftovým motorem 1.5 BlueHDI/95 kW. V ceně je pětiletá záruka i servis.
8.11.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál