Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Stinger je nejdražší model Kia. Se šestiválcem stojí 1,4 milionu korun

Vloženo: 30.10.2017

Kia se s modelem Stinger pouští tam, kam se zatím s žádným jiným vozem neodvážila. Míří na špičku střední třídy, kde chce zaútočit na tradiční německé hráče. Těm liftback, nebo podle slov Kie fastback, konkuruje také cenou. V základu přijde na 1,1 milionu korun.

Mezi manažerské či dokonce luxusní vozy Kia již párkrát vkročila, nikdy se ale nejednalo o příliš zdařilý model. Ať už šlo o Opirus, Clarus nebo Magentis. Jediným relevantním vozem tak zůstala Optima, prodávaná v Evropě aktuálně ve druhé generaci. Mimo Evropu to Korejci zkouší i s luxusní limuzínou K9, K900 nebo Quoris, což je ale jedno auto s různými jmény. S příchodem Stingeru dostává Kia odpovídající vlajkovou loď i na starém kontinentu, navíc s atypickou koncepcí pohonu. 

Na délku má Stinger 4830 mm, z čehož 2905 mm zabírá prostor mezi nápravami. Obě hodnoty jsou mezi konkurencí nadprůměrné, rozvor dokonce překoná jen BMW řady 3 GT. Šířka vozu 1870 mm pak ostře kontrastuje s výškou jen 1400 mm. Kia opět vyniká oběma údaji – patří k nejširším a nejnižším vozům své třídy. Protože vůz dostal karosérii liftback s výklopnými zadními dveřmi (možno použít i označení fastback, který je tvarem i zaměřením sportovnější než klasický liftback), je kufr s objemem 406 až 1114 litrů dobře přístupný. Hodnoty jsou to ale podprůměrné. Na kompletní data se podívejte do těchto tabulek.

Pod kapotou Stingeru se objeví tři motory. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI s výkonem 188 kW, který se pojí s pohonem zadních kol a diferenciálem s omezenou svorností. Ten má také druhý motor, naftový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 147 kW. Platí to ale jen pro verzi s pohonem zadních kol, turbodiesel je k dispozici také s pohonem obou náprav. Vrchol nabídky představuje přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.3 T-GDI o výkonu 272 kW s pohonem všech kol. Všechny motorizace mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku.

Čtyřválcový dvoulitr nabízí mírně nadprůměrné zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund, ale podprůměrnou spotřebu 7,9 l/100 km. Šestiválec je ještě rychlejší, z 0 na 100 km/h umí zrychlit za vysoce nadprůměrné 4,9 sekundy. Jeho kombinovaná spotřeba 10,6 l/100 km je ale nejvyšší v segmentu. Turbodiesel je s oběma typy poháněných náprav spíše průměrně dynamický, spotřebou jde pak opět mezi konkurencí o nejhorší vůz. Zadokolka překonala jen dva soupeře, čtyřkolka je absolutně nejhorší. Data můžete porovnávat v tabulkách zde.

V nabídce jsou jen dva výbavové stupně. Níže posazená je verze GT-Line s dvoulitrovým turbomotorem nebo naftovým čtyřválcem. Její součástí jsou kolenní airbag, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, hlídání aut při couvání, panoramatický kamerový systém nebo autonomní nouzové brzdění. Komfort zvyšují přední a zadní parkovací senzory, couvací kamera, třízónová automatická klimatizace, audio Harman Kardon s 15 reproduktory, navigace a multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, head-up displej, bezdrátové dobíjení chytrých telefonů či elektrická přední sedadla s vyhříváním a ventilováním. Vyhřívaná jsou i zadní sedadla a věnec volantu, vše čalouněné kůží. Zvenku nechybí full-LED světlomety vpředu i vzadu nebo 18palcová litá kola. Ceny startují na 1 099 980 korunách za dvoulitr T-GDI.

Jak si naftový Stinger stojí oproti Volkswagenu Arteon a Audi A5 Sportback se podívejte zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních požadavků.

Druhá výbava GT se pojí výhradně s vidlicovým šestiválcem a začíná na částce 1 399 980 korun. To je nejdražší Kia, jakou lze bez příplatkové výbavy v Čechách pořídit. Oproti výbavě GT-Line má navíc elektronicky řízené tlumiče, variabilní řízení, nastavitelné boční vedení sedadel se vzduchovými komorami, brzdy Brembo nebo 19palcová kola. Přehled aut se šestiválcovým zážehovým motorem a cenou do 1,4 milionu korun najdete tady.

Kompletní ceník Kie Stinger najdete zde.  

Související články

Nový Jaguar XF Sportbrake, tedy v provedení kombi, začíná s cenami na 1,22 milionu
Toyota GT86 po faceliftu je na českém trhu. Je však dražší, ceny začínají na 820 tisících
Kia obohatila svou nabídku malým SUV Stonic. Stojí nejméně 350 tisíc korun
Kia Sportage: zlevnění všech modelů, nejlevnější nyní přijde na 464 980 korun

blog comments powered by Disqus

Dacia mírně zdražila. Oblíbený Duster se pochlubil novým motorem
Rumunská značka na českém trhu lehce zdražuje. Stále ale patří k nejlevnějším. SUV Dacia Duster dostalo nový přeplňovaný benzinový motor 1.3 TCe ve dvou výkonnostních verzích. Na kolik vyjde?
19.2.2019 | více
 

Volkswagen má odpověď na starosti všech otců od velkých rodin. Test VW Multivan
Osobní verze dodávek jsou žádaným zbožím mezi početnými rodinami. Když vám velké MPV nestačí, není už nic vhodnějšího. Jen je potřeba dlouho šetřit.
16.2.2019 | více
 

Novinky Hyundai v Česku v roce 2019: elektřina, vodík a sport
Hyundai letos uvede na český trh sportovně laděnou výbavu N Line u rodinného SUV Tucson. Menší SUV Kona dostane hybridní variantu. Takzvaný mild hybrid zamíří v kombinaci s naftovým motorem i do bestselleru i30. Prodávat by se mělo začít vodíkové Nexo.
14.2.2019 | více
 

Nouzové brzdění bude povinnou výbavou. Funguje dobře, dokud mu to nezačne klouzat
Problémem je, že systémy své chování nedokážou upravit podle počasí. Na námraze pak nehodě nezabrání. Vyzkoušel to německý ADAC.
13.2.2019 | více
 

Škoda si pořídila rychlonabíjecí stanice od Siemense. Bude se více elektrifikovat
Škoda Auto zakládá infrastrukturu pro elektromobily ve svých výrobních závodech. Využije k tomu 56 nových rychlodobíjecích stanic od Siemense.
12.2.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál