Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda zdražila Octavii, vylepšila ji výbavu a dočasně stopla prodej řady verzí

Vloženo: 24.8.2018

Škoda Octavia a její praktičtější verze Octavia Combi už se nenabízejí ve výhodných limitovaných edicích Fresh a Trumf. Nelze ji pořídit ani ve sportovní verzi RS, terénní Scout, s pohonem všech kol nebo motorem 2.0 TDI. Dostupné výbavy zdražily, ale mají bohatší standard.

Škoda Auto výrazně osekala nabídku modelů Octavia a Octavia Combi. Částečně za to mohou problémy s homologací na nové emisní normy. Kvůli tomu aktuálně zmizely z ceníků například sportovní provedení RS a RS Combi nebo terénní kombík Scout. V nabídce chybí i verze s pohonem všech kol, na zemní plyn nebo oblíbený naftový motor 2.0 TDI. Všechny tyto varianty by se ale měly do konce roku vrátit zpět do nabídky a v současné době jsou omezeně dostupné ze skladových zásob u jednotlivých prodejců.

Zároveň ale z nabídky vypadly i limitované edice Fresh a Trumf s výhodným poměrem ceny a výbavy. Také tyto vozy se ještě doprodávají ze skladových zásob, ale do ceníku už se pravděpodobně nevrátí. Vyloučit samozřejmě nelze nějakou novou akční verzi, až se prodejci zbaví těch předchozích.

V ceníku Octavie a Octavie Combi, který je směrodatný při objednávání vozu na míru, tak zbyly pouze základní výbavové stupně Active, Ambition, Style a Laurin&Klement a benzinové turbomotory 1.0 TSI (tříválec), 1.5 TSI (čtyřválec) nebo naftová 1.6 TDI. Také u nich došlo k drobným technickým změnám u spotřeby nebo zrychlení z 0 na 100 km/h.

Změnily se i ceny a složení výbav. Základní Active zdražila u karosářského provedení liftback o dva tisíce na kinimálně 419 900 korun, ale nově obsahuje ve standardu palubní počítač. U kombku se cena zvýšila o sedm tisíc a kromě palubního počítače patří nově k základu i střešní ližiny. Nejdostupnější Škoda Octavia Combi se nyní prodává od 454 900 korun, tedy o 35 tisíc dráž než liftback. Mezi rodinnými kombíky je to vysoká cena. Spousta konkurentů začíná hluboko pod čtyřmi sty tisíci, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech kombi nižší střední třídy do půl milionu korun

Základní výbavy Škody Octavia označovaná Active je navíc poměrně chudá. Má sice klimatizaci a multimediální systém s displejem o úhlopříčce 6,5 palců, ale pouze plastový volant nebo ocelová kola.

Druhá výbava Ambition zdražila o šest tisíc a nově u ní patří ke standardu třeba tempomat, bluetooth hansdree pro legální telefonování za jízdy, parkovací senzory nebo front assist monitorující dění před vozem a v případě potřeby i samočinně brzdící. Nad rámec stupně Active jsou k dispozici mimo jiné i litá kola, mlhovky nebo kožený volant. Jde tedy již o slušně vybavený vůz nižší střední třídy. Stojí ale o značných šedesát tisíc korun více než verze Active.

Porovnali jsme Škodu Octavia Combi 1.0 TSI Ambition s modely Hyundai i30 kombi a Renault Mégane Grandtour - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Dokonce o 16 tisíc zdražila vyšší výbava Style, která stojí nyní o šedesát tisíc váce než Ambition. Také u ní se to ale kompenzuje vyšším standardem. Luxusní provedení Laurin&Klement se nyní nabízí výhradně s motorem 1.5 TSI a stojí o osmdesát tisíc více než Style. 

Aktuální ceník Škody Octavia najdete zde, ceník Octavie Combi objevíte zde. Přečíst si můžete i podrobné recenze liftbacku a kombíku.

Související články

Hyundai i30 kombi o prázdninách zdražil, přesto může být pro některé řidiče levnější než dříve
Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba
Kombík u modernizované Škody Fabia je nyní o 14 tisíc korun dražší než hatchback. Dříve byl rozdíl 10 tisíc
Cena nejlevnější verze Škody Karoq klesla pod půl milionu. V ceníku chybí verze s pohonem všech kol

blog comments powered by Disqus

Seat Leon dostal zpět oblíbené motory i výbavu. Máme podrobný přehled
V Česku už zase koupíte Seat Leon i jeho kombi variantu ST s celou řadou motorů, se kterými se před časem rozloučil. Kolik stojí 1.0 TSI, plynové 1.5 TGI nebo třeba naftové jedna-šestky a dvoulitry? To zjistíte v následujícím přehledu.
22.8.2019 | více
 

Rodinná Dacia Dokker dostala nový motor 1.3 TCe. Víme, kolik stojí
Nejlevnější rodinné auto na českém trhu dostalo nový benzinový motor. Jde o jednotku 1.3 TCe, která je naladěna na dva výkony 75 a 96 kW. Máme podrobnosti.
8.8.2019 | více
 

Výhodné výbavy Tour a Touring Sport dostala i Škoda Octavia liftback
Mladoboleslavská automobilka rozšířila nabídku výbav pro svůj nejprodávanější model. Po Octavii Combi dostane varianty Tour a Touring Sport také liftback. Combi mění nabídku motorů.
6.8.2019 | více
 

Renault Kadjar výrazně zlevnil. V základní i v top verzi zaplatíte o 30 tisíc korun méně
Francouzská automobilka si uprostřed léta připravila velké snížení ceny pro své středně velké SUV. Kadjar zlevnil ve všech výbavových variantách, včetně základní i top verze. Více lze ušetřit i při využití financování.
31.7.2019 | více
 

Nejlevnější auta v Česku: Do čtvrt milionu se jich vejde 18 včetně fabie
Hledali jsme auta pro ty, kteří potřebují jen co nejlevnější vůz na cesty z bodu A do bodu B. Pod 200 tisíc korun jsou jen čtyři, do čtvrt milionu se jich ale vejde už 18. Včetně dvou škodovek.
28.7.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál