Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda zdražila Octavii, vylepšila ji výbavu a dočasně stopla prodej řady verzí

Vloženo: 24.8.2018

Škoda Octavia a její praktičtější verze Octavia Combi už se nenabízejí ve výhodných limitovaných edicích Fresh a Trumf. Nelze ji pořídit ani ve sportovní verzi RS, terénní Scout, s pohonem všech kol nebo motorem 2.0 TDI. Dostupné výbavy zdražily, ale mají bohatší standard.

Škoda Auto výrazně osekala nabídku modelů Octavia a Octavia Combi. Částečně za to mohou problémy s homologací na nové emisní normy. Kvůli tomu aktuálně zmizely z ceníků například sportovní provedení RS a RS Combi nebo terénní kombík Scout. V nabídce chybí i verze s pohonem všech kol, na zemní plyn nebo oblíbený naftový motor 2.0 TDI. Všechny tyto varianty by se ale měly do konce roku vrátit zpět do nabídky a v současné době jsou omezeně dostupné ze skladových zásob u jednotlivých prodejců.

Zároveň ale z nabídky vypadly i limitované edice Fresh a Trumf s výhodným poměrem ceny a výbavy. Také tyto vozy se ještě doprodávají ze skladových zásob, ale do ceníku už se pravděpodobně nevrátí. Vyloučit samozřejmě nelze nějakou novou akční verzi, až se prodejci zbaví těch předchozích.

V ceníku Octavie a Octavie Combi, který je směrodatný při objednávání vozu na míru, tak zbyly pouze základní výbavové stupně Active, Ambition, Style a Laurin&Klement a benzinové turbomotory 1.0 TSI (tříválec), 1.5 TSI (čtyřválec) nebo naftová 1.6 TDI. Také u nich došlo k drobným technickým změnám u spotřeby nebo zrychlení z 0 na 100 km/h.

Změnily se i ceny a složení výbav. Základní Active zdražila u karosářského provedení liftback o dva tisíce na kinimálně 419 900 korun, ale nově obsahuje ve standardu palubní počítač. U kombku se cena zvýšila o sedm tisíc a kromě palubního počítače patří nově k základu i střešní ližiny. Nejdostupnější Škoda Octavia Combi se nyní prodává od 454 900 korun, tedy o 35 tisíc dráž než liftback. Mezi rodinnými kombíky je to vysoká cena. Spousta konkurentů začíná hluboko pod čtyřmi sty tisíci, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech kombi nižší střední třídy do půl milionu korun

Základní výbavy Škody Octavia označovaná Active je navíc poměrně chudá. Má sice klimatizaci a multimediální systém s displejem o úhlopříčce 6,5 palců, ale pouze plastový volant nebo ocelová kola.

Druhá výbava Ambition zdražila o šest tisíc a nově u ní patří ke standardu třeba tempomat, bluetooth hansdree pro legální telefonování za jízdy, parkovací senzory nebo front assist monitorující dění před vozem a v případě potřeby i samočinně brzdící. Nad rámec stupně Active jsou k dispozici mimo jiné i litá kola, mlhovky nebo kožený volant. Jde tedy již o slušně vybavený vůz nižší střední třídy. Stojí ale o značných šedesát tisíc korun více než verze Active.

Porovnali jsme Škodu Octavia Combi 1.0 TSI Ambition s modely Hyundai i30 kombi a Renault Mégane Grandtour - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Dokonce o 16 tisíc zdražila vyšší výbava Style, která stojí nyní o šedesát tisíc váce než Ambition. Také u ní se to ale kompenzuje vyšším standardem. Luxusní provedení Laurin&Klement se nyní nabízí výhradně s motorem 1.5 TSI a stojí o osmdesát tisíc více než Style. 

Aktuální ceník Škody Octavia najdete zde, ceník Octavie Combi objevíte zde. Přečíst si můžete i podrobné recenze liftbacku a kombíku.

Související články

Hyundai i30 kombi o prázdninách zdražil, přesto může být pro některé řidiče levnější než dříve
Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba
Kombík u modernizované Škody Fabia je nyní o 14 tisíc korun dražší než hatchback. Dříve byl rozdíl 10 tisíc
Cena nejlevnější verze Škody Karoq klesla pod půl milionu. V ceníku chybí verze s pohonem všech kol

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál