Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Octavia zdražila o deset až patnáct tisíc, nejlevnější přijde na necelých 418 tisíc

Vloženo: 30.11.2017

Přesně po roce nejprodávanější model na českém trhu podražil. Všechny verze s benzinovými motory o deset a všechny turbodiesely o 15 tisíc korun. Aktuálně přijde nejlevnější model Octavia 1.0 TSI Active na 417 900 korun.

Faceliftovaná Octavia s dělenými předními světlomety se nabízí se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory. Nejslabší pohonnou jednotkou je tříválec 1.0 TSI/85 kW, silnější alternativou jsou čtyřválce 1.4 TSI/110 kW popřípadě 1.8 TSI/132 kW v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou nebo sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG (pro verze s pohonem všech kol je k dispozici pouze šestistupňová převodovka DSG). Nejsilnější motor 1.8 TSI/132 kW je k dispozici také s pohonem všech kol.

Nabídka vznětových čtyřválců začíná motorem 1.6 TDI/85 kW, zbytek nabídky tvoří dvě výkonové verze dvoulitru 2.0 TDI/110 a 135 kW. Slabší varianta 2.0 TDI/110 kW je k dispozici v kombinaci s pohonem předních kol a ručně řazenou převodovkou nebo převodovkou DSG popřípadě s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou skříní. Vrcholná vznětová motorizace 2.0 TDI/135 kW se dodává výhradně s pohonem 4x4 a samočinnou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Příznivcům ekologie a nízkých provozních nákladů je ještě určena Octavia G-TEC se čtyřválcem 1.4 TSI/81 kW, který umí kromě benzínu spalovat také stlačený zemní plyn (CNG). V nabídce je v obou karosářských verzích jak se šestistupňovou ručně řazenou tak se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Základnímu výbavovému stupni Active nechybí ve standardní výbavě například klimatizace, audiosystém, diodové zadní sdružené svítilny i denní svícení, 16palcová ocelová kola nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Základní výbavu lze za 10 000 Kč rozšířit o paket Active Plus, jehož součástí je kůží potažený volant a řadící páka, přední mlhové světlomety a palubní počítač. Tříválec 1.0 TSI/85 kW přijde na 417 900 korun, za motor 1.4 TSI/110 kW se připlácí 37 tisíc korun, za plynovou verzi 1.4 G-TEC 53 tisíc korun a za turbodiesel 1.6 TDI/85 kW celkem 64 tisíc korun. Příplatek za kombi je 30 tisíc korun a za sedmistupňovou převodovku DSG celkem 50 tisíc korun.

Vyšší výbava Ambition rozšiřuje standardní výbavu o elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, kůží potažený volant a řadící páku, 16palcová kola z lehkých slitin, diodové denní svícení a diodové zadní svítilny, deštník pod sedadlem spolujezdce nebo čtyři reproduktory vzadu. U liftbacku nechybí zadní loketní opěrka a u kombi střešní ližiny nebo lampička v zavazadlovém prostoru. Výbavu lze ještě rozšířit o paket Ambition Plus s tempomatem, vyhříváním předních sedadel, audiosystémem s bluetooth a lepším palubním počítačem za 14 000 Kč.

Zde je k dispozici kompletní nabídka pohonných jednotek, s nejslabším zážehovým motorem 1.0 TSI/85 kW přijde na 473 900 korun. Za plynovou verzi 1.4 G-TEC/81 kW zaplatíte nyní 526 900 Kč, za nejsilnější „benzín“ 1.8 TSI/132 kW 549 900 Kč a za nejslabší diesel 1.6 TDI/85 kW celkem 542 900 Kč. Nejlevnější čtyřkolkou je pak verze 2.0 TDI/110 kW 4x4 za 647 900 korun, což je přesně o 55 tisíc korun více než dáte za motor 2.0 TDI/110 kW s pohonem předních kol.

Z výbavy Ambition vychází tradiční akční model Fresh, který nabízí navíc mimo jiné tempomat, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory, lepší palubní počítač, multifunkční volant s ovládáním audiosystému a telefonu popřípadě plnohodnotné rezervní kolo. Nabídka motorizací je zde omezená, kromě základního tříválce za 446 900 korun jsou modely Fresh k dispozici ještě se čtyřválcem 1.4 TSI/110 kW za 483 900 Kč a turbodieselem 1.6 TDI/85 kW za 515 900 Kč.

Porovnali jsme Octavii 1.6 TDI Fresh s modely Renault Megane Grandcoupé, Fiat Tipo a Mazda 3 sedan. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých požadavků, měnit samozřejmě můžete i výbavy, motory nebo celé modely.

Poměrně bohatou a komfortní výbavu nabídne provedení Style, které má již ve standardu například plně diodové přední světlomety, dvouzónovou samočinná klimatizaci, bezklíčový přístup a startování tlačítkem, špičkový audiosystém s osmipalcovým displejem, multifunkční volant, dešťový i světelný senzor a u verzí se samočinnou převodovkou DSG řazení pádly pod volantem. Octavie ve výbavě Style se od nižších verzí odlišuje na první pohled chromovanými doplňky a černou leštěnou maskou chladiče. Výhodný paket Style Plus za 14 tisíc korun obsahuje například elektricky sklopná zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, barevný displej palubního počítače, 17palcová kola z lehkých slitin či parkovací senzory vpředu i vzadu.

Nabídka motorizací je zde kompletní, nejlevněji přijde samozřejmě s tříválcem 1.0 TSI/85 kW za 523 900 Kč. Jinak jsou příplatky za jednotlivé motorizace stejné jako u stupně Ambition. Nejdražší zážehovou verzí je 1.8 TSI/132 kW 4x4 DSG za 704 900 korun, nejdražší turbodiesel 2.0 TDI/135 kW 4x4 DSG stojí 749 900 korun.

Porovnali jsme Octavii Combi 1.8 TSI DSG Style s modely Volkswagen Golf, Opel Astra Sports Tourer a pro zajímavost ještě se čtyřkolkou Subaru Levorg, protože tato verze je u Octavie k dispozici také s pohonem všech kol. Podívejte se zde.

Úplně na vrcholu je tradiční výbava Laurin&Klement s černou leštěnou mřížkou chladiče. Najdete v ní nově mimo jiné navigační systém Amundsen s osmipalcovým dotykovým displejem, možnost bezdrátového dobíjení mobilního telefonu pomocí elektrické indukce, wi-fi hotspot a hlasové ovládání. Nechybí ani ambientní osvětlení interiéru, vyhřívaný volant, USB konektor pro cestující vzadu, řazení na volantu pro verze s DSG, pro kombi střešní ližiny z eloxovaného hliníku nebo vyjímatelnou svítilnu (LED) v zavazadlovém prostoru. Modely kombi mají navíc elektrické otevírání víka zavazadelníku.

Nejlevnější verze L&K je k dispozici s motorem 1.4 TSI/110 KW za 650 900 korun, dále jsou v nabídce pouze motory 1.8 TSI a 2.0 TDI v obou výkonových verzích. Vůbec nejdražší Octavia bez příplatkové výbavy má označení Combi 2.0 TDI/135 kW 4x4 DSG Laurin&Klement a přijde na 874 900 Kč.

O stejné částky jako běžná provedení zdražily i speciální deriváty. Sportovní provedení RS nyní přijde s motorem 2.0 TSI/169 kW minimálně na 706 900 korun, s turbodieselem 2.0 TDI/135 kW na 722 900 korun. Silnější provedení RS245 s motorem 2.0 TSI/180 kW stojí 781 900 korun. Outdoorová varianta Scout s atraktivními designovými doplňky a vyšší světlou výškou je k dispozici pouze s pohonem všech kol a motory 1.8 TSI/132 kW DSG za 774 900 korun nebo 2.0 TDI/110 kW za 774 900 a 2.0 TDI/135 kW DSG za 826 900 korun.

Kompletní ceníky Octavie i dalších modelů mladoboleslavské automobilky najdete zde.

Související články

Nabídka Karoqu se rozšířila na šestnáct variant, základní výbava Active mezi nimi není
Škoda uvádí na trh Kodiaq ve verzích Scout a Sportline, nejlepší stojí přes milion
Subaru Impreza se vrací na český trh. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol od 560 tisíc korun
Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc

blog comments powered by Disqus

Nejdražší motocykl světa je Harley-Davidson posypaný diamanty a zlatem. Stojí 41 milionů
Motocykl si nechala na zakázku vyrobit švýcarská šperkařská a hodinářská firma Bucherer. Stroj poslouží doslova jako výkladní skříň jejich produktů. Na karoseri má celkem 360 diamantů a zlaté díly nejsou lakované, nýbrž pozlacené. Prohlédněte si nejdražší motorku světa v následujícím přehledu. Na konci najdete i video.
20.5.2018 | více
 

I v Československu uměli vyrobit sportovní vůz. Škoda mohla konkurovat Porsche, Tatra luxusním BMW
Po konci druhé světové války se automobilový průmysl nejprve musel vzpamatovat a když tak učinil, přišla čtyřicetiletá vláda KSČ. Ta s sebou přinesla centrální plánování a smetla ze stolu téměř veškerou invenci československých konstruktérů. Většina aut tak byla vyrobena buď pro rodinné, nebo státnické účely. Sériových sportovních modelů s karoserií kupé či kabriolet bylo málo, o něco více se pak taková auta objevovala v koncepční fázi. V následující galerii si některá československá sportovní auta až do roku 1993 připomeňte. Znáte například Škodu Winnetou nebo 110 Super Sport?
19.5.2018 | více
 

Neveselé statistiky české policie. Meziročně vzrostly počty dopravních nehod, zraněných i mrtvých
Podle policejních statistik bylo během prvních čtyř měsíců letošního roku vyšetřováno více než 31 tisíc dopravních nehod. Během nich přišlo o život 132 osob, dalších 569 bylo zraněno těžce a 6678 lehce. Oproti loňskému roku je to o 378 více nehod, o 11 více mrtvých, o 14 více těžce zraněných a o 453 lehce zraněných. Nejvíce nehod se událo a nejvíce lidí přišlo o život na silnicích a ulicích české metropole a Středočeského kraje.
18.5.2018 | více
 

Srovnání: SUV Rolls-Royce Cullinan a ti ostatní. Rozdrtí konkurenci luxusem i obřími rozměry?
Rolls-Royce má poprvé ve své historii SUV. Poprvé auto s pohonem všech kol a také poměrně praktické. Jak si stojí ve srovnání s konkurencí? Porovnali jsme ho s dalšími super SUV, tedy zejména Bentley Bentayga a Lamborghini Urus.
18.5.2018 | více
 

Povinné ručení je nejdražší v Praze, nejlevnější v Jihlavě, ukazuje porovnání
Důvodem vyšší ceny povinného ručení v metropoli je větší riziko nehody v porovnání s jinými kraji.
18.5.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál