Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Kodiaq znovu zdražila, přesto má nižší "cenu od". Začíná na 681 900 Kč

Vloženo: 7.12.2018

Škoda už potřetí zdražila své velké SUV Kodiaq a to v rozmezí od 16 do 38 tisíc. Přesto jeho nejnižší cena klesla, protože nový motor 1.5 TSI, který nahradil dřívější 1.4 TSI, lze kombinovat s manuálním řazením.

SUV střední třídy Škoda Kodiaq se na českém trhu prodává dva roky a za tu dobu stihlo spoustu změn. Kvůli velkému zájmu o něj letos na podzim už potřetí zdražilo. Zároveň však klesla nejnižší cena, za kterou je ho možné pořídit - a to ze 702 900 korun na 681 900 korun. Jak je to možné?

V roli základního motoru totiž skončil čtyřválec s turbem 1.4 TSI/110 kW a nahradila ho nová pohonná jednotka 1.5 TSI se stejným výkonem. Jenže zatímco čtrnáctistovka se dodávala pouze v kombinaci s automatickou převodovkou, novinku lze pořídit i s manuálním řazením. Proto ten pokles nejnižší ceny, i když srovnatelné varianty zdražily. Aktuálně se nejlevnější Škoda Kodiaq prodává od 681 900 korun, což je jen o čtyři tisíce dráž než při uvedení na trh v roce 2016. Mezi SUV střední třídy nepatří mezi nejdostupnější, ale do desítky nejlevnějších by se vešla. Přesvědčit se můžete v přehledu všech verzí SUV střední třídy s cenou do 700 tisíc korun

Pokud bychom brali v úvahu pouze sedmimístná SUV střední třídy, tak je Kodiaq s tímto počtem sedaček za cenu 704 900 korun druhý nejdostupnější hned po Peugeotu 5008 a na stejné cenovce se svým technicky spřízněným sourozencem Volkswagenem Tiguan Allspace.

Teď tedy k technickým změnám u Škody Kodiaq. Nová patnáctistovka má totožný maximální výkon jako dřívější čtrnáctistovka, a dokonce o dvě deci nižší spotřebu ve srovnatelné verzi s automatickou převodovkou (6,1 l). Tím se řadí mezi nejúspornější SUV střední třídy s benzinovým motorem. Provedení s manuální převodovkou vykazuje laboratorní konzumaci 6,4 l naturalu na 100 km. Základní motor se pojí pouze s pohonem předních kol.

Z ceníku Škody Kodiaq zmizel druhý benzinový motor, silnější 2.0 TSI. Mírné změny nastaly i u naftových motorů 2.0 TDI s výkony 110 a 140 kW (ten silnější lze mít pouze s pohonem všech kol a automatem). Jde však o nepatrné rozdíly ve spotřebě v řádu desetin litru. Kompletní technická data u všech motorů zatím nejsou známá. Nabídka Škody Kodiaq zůstává po zářijových změnách v emisních předpisech omezená a bude se postupně rozšiřovat, až další varianty modelu vyráběného v Kvasinách získají homologaci.

Nejúspornější naftový motor Škody Kodiaq si řekne v podle laboratorních údajů v průměru o pět litrů, nejžravější verze s vyšším výkonem, automatem a pohonem všech kol o 5,6 litru nafty na každých 100 km. To jsou mezi SUV střední třídy průměrné hodnoty. 

Všechny verze Škody Kodiaq proti srovnatelným provedením v předchozím ceníku zdražily - o 16 až 38 tisíc korun podle motoru a výbavy. Některé varianty ale dostaly posílenou standardní výbavu. Například třetí stupeň Style o vyhřívaný volant a navigaci.

Novinku představuje vrcholová výbava Laurin&Klement, která proti verzi Style nabízí za příplatek 107 tisíc korun k dobru mimo jiné kožené čalounění, adaptivní podvozek s volitelnou tuhostí tlumičů, parkovacího asistenta, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívané čelní sklo nebo metalický lak. Nejlevnější Škoda Kodiaq Laurin&Klement stojí s motorem 2.0 TDI/110 kW 1 011 900 korun.

Kompletní ceník Škody Kodiaq si můžete prohlédnout zde, podrobnou recenzi čtěte zde.

V nejbližších týdnech se začne na českém trhu prodávat i nejsilnější a nejdražší verze, sportovně laděný Kodiaq RS s dvakrát přeplňovaným naftovým motorem a základní cenou 1 189 900 korun. Kompletní ceník vozu ale zatím automobilka nezveřejnila.

Související články

Rapid dostal modernizované motory, ceny se však letos ještě neměnily
Škoda Karoq s novými motory dostala zpět pohon všech kol
Škoda Octavia navýšila ceny u všech výbav. Začíná na 437 900 Kč.
Škoda Fabia mění ceny. Zdražení až o 7 tisíc korun.
Škoda Superb nabízí nové benzínové motory. Nechybí ani pohon všech kol.
Škoda Citigo se opět prodává s motorem na zemní plyn (CNG). Od 274 900 Kč

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál