Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Kodiaq znovu zdražila, přesto má nižší "cenu od". Začíná na 681 900 Kč

Vloženo: 7.12.2018

Škoda už potřetí zdražila své velké SUV Kodiaq a to v rozmezí od 16 do 38 tisíc. Přesto jeho nejnižší cena klesla, protože nový motor 1.5 TSI, který nahradil dřívější 1.4 TSI, lze kombinovat s manuálním řazením.

SUV střední třídy Škoda Kodiaq se na českém trhu prodává dva roky a za tu dobu stihlo spoustu změn. Kvůli velkému zájmu o něj letos na podzim už potřetí zdražilo. Zároveň však klesla nejnižší cena, za kterou je ho možné pořídit - a to ze 702 900 korun na 681 900 korun. Jak je to možné?

V roli základního motoru totiž skončil čtyřválec s turbem 1.4 TSI/110 kW a nahradila ho nová pohonná jednotka 1.5 TSI se stejným výkonem. Jenže zatímco čtrnáctistovka se dodávala pouze v kombinaci s automatickou převodovkou, novinku lze pořídit i s manuálním řazením. Proto ten pokles nejnižší ceny, i když srovnatelné varianty zdražily. Aktuálně se nejlevnější Škoda Kodiaq prodává od 681 900 korun, což je jen o čtyři tisíce dráž než při uvedení na trh v roce 2016. Mezi SUV střední třídy nepatří mezi nejdostupnější, ale do desítky nejlevnějších by se vešla. Přesvědčit se můžete v přehledu všech verzí SUV střední třídy s cenou do 700 tisíc korun

Pokud bychom brali v úvahu pouze sedmimístná SUV střední třídy, tak je Kodiaq s tímto počtem sedaček za cenu 704 900 korun druhý nejdostupnější hned po Peugeotu 5008 a na stejné cenovce se svým technicky spřízněným sourozencem Volkswagenem Tiguan Allspace.

Teď tedy k technickým změnám u Škody Kodiaq. Nová patnáctistovka má totožný maximální výkon jako dřívější čtrnáctistovka, a dokonce o dvě deci nižší spotřebu ve srovnatelné verzi s automatickou převodovkou (6,1 l). Tím se řadí mezi nejúspornější SUV střední třídy s benzinovým motorem. Provedení s manuální převodovkou vykazuje laboratorní konzumaci 6,4 l naturalu na 100 km. Základní motor se pojí pouze s pohonem předních kol.

Z ceníku Škody Kodiaq zmizel druhý benzinový motor, silnější 2.0 TSI. Mírné změny nastaly i u naftových motorů 2.0 TDI s výkony 110 a 140 kW (ten silnější lze mít pouze s pohonem všech kol a automatem). Jde však o nepatrné rozdíly ve spotřebě v řádu desetin litru. Kompletní technická data u všech motorů zatím nejsou známá. Nabídka Škody Kodiaq zůstává po zářijových změnách v emisních předpisech omezená a bude se postupně rozšiřovat, až další varianty modelu vyráběného v Kvasinách získají homologaci.

Nejúspornější naftový motor Škody Kodiaq si řekne v podle laboratorních údajů v průměru o pět litrů, nejžravější verze s vyšším výkonem, automatem a pohonem všech kol o 5,6 litru nafty na každých 100 km. To jsou mezi SUV střední třídy průměrné hodnoty. 

Všechny verze Škody Kodiaq proti srovnatelným provedením v předchozím ceníku zdražily - o 16 až 38 tisíc korun podle motoru a výbavy. Některé varianty ale dostaly posílenou standardní výbavu. Například třetí stupeň Style o vyhřívaný volant a navigaci.

Novinku představuje vrcholová výbava Laurin&Klement, která proti verzi Style nabízí za příplatek 107 tisíc korun k dobru mimo jiné kožené čalounění, adaptivní podvozek s volitelnou tuhostí tlumičů, parkovacího asistenta, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívané čelní sklo nebo metalický lak. Nejlevnější Škoda Kodiaq Laurin&Klement stojí s motorem 2.0 TDI/110 kW 1 011 900 korun.

Kompletní ceník Škody Kodiaq si můžete prohlédnout zde, podrobnou recenzi čtěte zde.

V nejbližších týdnech se začne na českém trhu prodávat i nejsilnější a nejdražší verze, sportovně laděný Kodiaq RS s dvakrát přeplňovaným naftovým motorem a základní cenou 1 189 900 korun. Kompletní ceník vozu ale zatím automobilka nezveřejnila.

Související články

Rapid dostal modernizované motory, ceny se však letos ještě neměnily
Škoda Karoq s novými motory dostala zpět pohon všech kol
Škoda Octavia navýšila ceny u všech výbav. Začíná na 437 900 Kč.
Škoda Fabia mění ceny. Zdražení až o 7 tisíc korun.
Škoda Superb nabízí nové benzínové motory. Nechybí ani pohon všech kol.
Škoda Citigo se opět prodává s motorem na zemní plyn (CNG). Od 274 900 Kč

blog comments powered by Disqus

Škoda Scala dostala nový základní motor a tím i cenu: 369 900 korun
Mladoboleslavská automobilka rozšířila ceník své letošní novinky. Ta se konečně nabízí i s motorem 1.0 TSI ve dvou výkonnostních verzích, přičemž ta nižší tvoří také nový základ hatchbacku nižší střední třídy. Nově přibyl i silný motor v kombinaci s manuálem
22.7.2019 | více
 

Audi, Hyundai i Mercedes. Tohle jsou největší skokani na českém trhu
Hledáte auto, které je in? Vybrali jsme vozy, jenž si za první pololetí letošního roku výrazně polepšily. Někteří skokani nabrali na prodejích i 300procentní nárůst. Tady je jejich přehled.
17.7.2019 | více
 

Auto z rýžových slupek a vína. Bentley oslavuje sto let vizí luxusního kupé roku 2035
Bentley ukázalo koncept EXP 100 GT. Ten má lak z popela rýžových slupek a potahy ze zbytků vzniklých při výrobě vína.
12.7.2019 | více
 

Škoda Octavia a Octavia Combi zdražily. Vyšší cenu ale nahrazuje bohatší výbava
Elektrická okénka pro zadní cestující i automatické světlomety. To vše už dostanete v základní výbavě nové Škody Octavia. Nejprodávanější auto v Česku ale stojí o něco víc než před prázdninami.
9.7.2019 | více
 

Hyundai výrazně mění ceníky všech modelů. Máme podrobný přehled.
Nové auto na dovolenou by mohlo být skutečností. Korejská automobilka zlevnila ceny ve standardním ceníku až o 200 tisíc korun a k tomu přidala nové benefity. Na druhou stranu odstranila všechny akční výbavy. Kolik opravdu ušetříte? To se dočtete v našem článku.
3.7.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál