Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Kodiaq vyniká místem na nohy a hloubkou kufru. Vyloženou slabinu nemá

Vloženo: 7.9.2016

Prolezli jsme novou Škodu Kodiaq s laserovým měřidlem, abychom mohli porovnat parametry její kabiny a zavazadlového prostoru s ostatními SUV střední třídy. Co jsme zjistili?

Nové SUV od Škodovky už jsme s konkurenty porovnávali z hlediska dynamiky a spotřeby motorů, podívejte se zde. Tentokrát se tedy vrhneme na interiér.

Začneme ale od exteriéru, abychom si ujasnili, s jakými soupeři budeme Škodu Kodiaq porovnávat. Škoda ji v tiskových zprávách označuje jako svoje první velké SUV, ale na druhou stranu od dvou vysokých šéfů automobilky při prvním odhalení auta v Berlíně zaznělo, že se ještě jedná o kompaktní model. U nás na Vybermiauto většinou auta šuplíkujeme podle jejich délky. Škoda Kodiaq měří na délku 4,7 m, takže jasně patří mezi SUV střední třídy, kam řadíme poloterénní auta s délkou 4,5 až 4,8 m. Jako kompakty označujeme nižší střední třídu (cca 4,2 až 4,5 m), kde najdeme třeba Škodu Yeti.

Ani ostatními rozměry karoserie Škoda Kodiaq mezi středně velkými SUV nevybočuje. Patří spíše k větším autům kategorie.

A teď už k tomu, co jsme naměřili v útrobách škodováckého medvěda. Na prvních dvou řadách sedadel se rozhodně nemusejí bát ani basketbalisté. Podélná prostornost vypovídající o místě na nohy i místo nad hlavou ve druhé řadě patří u Kodiaqa k nejlepším i u tak prostorných aut, jakými SUV střední třídy jsou.

Horší to bude v řadě třetí. Ani tam se Kodiaq nijak zvlášť neliší od jiných sedmimístných SUV podobné velikosti, což ale znamená, že tam dospělý člověk při napřímení bude dřít hlavou o strop (už od výšky cca 165 cm) a zároveň si bude mačkat kolena o místo před sebe. Druhou řadu sedadel lze podélně posouvat o 18 cm, takže si lze místo na nohy zvětšit. Těch 18 cm je ale méně než u soupeřů. Na sedadlech třetí řady se zkrátka pohodlně přepraví pouze děti, čímž se Kodiaq neliší od ostatních sedmístných SUV střední velikosti.

Škodovka mezi podobně velkými vozy nevyčnívá ani z hlediska šířky interiéru. Vpředu si nebudou překážet dva ramenatí členové ochranky, do druhé řady se vejdou i tři stíhlejší dospěláci.

Podle prezentovaného objemu zavazadlového prostoru by měl mít Kodiaq suverénně největší kufr ze všech středně velkých SUV. Škoda v tiskových zprávách pracovala s objemem 720 l u pětimístné verze, ale v oficiálních technických datech je o něco skromnější a reálnější číslo 650 l, které stále znamená absolutní špičku. Dozvěděli jsme se, že 650 litrů platí v situaci, kdy jsou sedadla druhé řady posunutá zcela vzad, 720 litrů pro případ jejich posunutí do "optimální polohy". Těch 650 litrů by mělo platit mezi podlahou a roletou plus se do tohoto čísla počítá i objem pro rezervní kolo pod podlahou.

Naše nezávislé měření ukázalo, že délka kufru ve výšce podlahy v pětimístné verzi nepřevyšuje průměr. Je to tím, že místo sedadel třetí řady je k dispozici jakási "vana", která je níž než nákladová hrana i sklopená sedadla řady druhé. U sedmimístné verze se sklopenými sedadly je podlaha výš a tím pádem je kufr až o 12 cm delší a jeho délka se řadí na špičku. Zároveň je ale také výrazně mělčí, kdežto kufr pětimístné verze aktuálně nemá z hlediska hloubky mezi srovnatelnými SUV konkurenci. Podprůměrná je minimální šířka v podbězích (rovný metr), maximální je až o 38 cm lepší, takže v kufru vznikají docela velká zákoutí.

Porovnávat výrobci udávané rozměry karoserie i námi změřené parametry interiéru Škody Kodiaq s ostatními SUV střední třídy, ale i dalšími typy automobilů, můžete v přehledných tabulkách zde.

Související články

Škoda Fabia: 99 kusů limitované edice Kofola za 364 900 Kč
Škoda Rapid Czech Team: bohatá olympijská výbava za zajímavou cenu
Škoda Yeti: Verze Monte Carlo zlevněna o 4000 Kč
Nová Škoda Kodiaq spotřebou a dynamikou nenadchne ani neurazí

blog comments powered by Disqus

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Toyota CH-R láká na obrovskou slevu. Zlevnila o 60 tisíc korun
Japonská automobilka chce zřejmě nalákat víc českých zákazníků do svých showroomů. Toyota CH-R zlevnila ve výbavě Comfort o 60 tisíc korun. Vyšší verze Selection a Style jsou naopak dražší.
23.5.2020 | více
 

Seat Leon je na českém trhu jako hatchback i kombi. Známe detailní ceny
Španělský model z nižší střední třídy se před časem objevil na českém trhu. Nyní jsme ho zanesli i do našeho katalogu. Auto se rovnou prodává ve dvou karosářských verzích, tedy jako hatchback a kombi zvané Sportstourer.
19.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál