Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Seat Toledo: Další zdražení naftových motorů, základ je stále pod 300 tisíc korun

Vloženo: 29.11.2017

U španělského dvojčete Škody Rapid se zvýšil cenový rozdíl mezi benzinovými a vznětovými motory o dalších devět tisíc korun. Za motor 1.6 TDI/85 kW totiž dáte o 80 tisíc více než za podobně výkonný tříválec 1.0 TSI.

Seat Toledo je přitom jedním z mála zástupců nižší střední třídy, jehož základní verze stojí méně než 300 tisíc korun. To je však trochu zavádějící. Základní cena Rapida je sice vyšší než u Toleda, celkově je však nabídka českého modelu levnější. Podívejte se na přehled všech sedanů, hatchbacků a liftbacků segmentu C na českém trhu do 350 tisíc korun - zde. I proto není o Toledo v Česku ve srovnání s Rapidem příliš velký zájem. Zatímco Rapidů se letos do konce října prodalo 10 130, Seat s modelem Toledo získal pouze 397 registrací.

Aktuálně se Toledo nabízí se čtyřmi motorizacemi stejně jako Rapid. Nejprodávanější je litrový tříválec 1.0 TSI ve dvou verzích o výkonu 70 a 81 kW, náročnější motoristé pak mohou sáhnout po čtyřválci 1.4 TSI/92 kW, který je však k dispozici pouze s automatickou převodovkou DSG. Zájemci o naftový motor mají jedinou možnoist volby v podobě čtyřválce 1.6 TDI/85 kW.

Základní model Toleda má příznačné označení Basic, dodává se výhradně se slabším tříválcem 1.0 TSI/70 kW a pouze pětistupňovou ručně řazenou převodovkou a stojí 299 900 Kč. Automobil se dodává na 15palcových ocelových kolech s nelakovanými zrcátky a klikami dveří a je ve standardu vybaven pouze tónovanými skly a centrálním zamykáním. Pokud si objednáte akční paket Basic, dostanete zdarma bez příplatku klimatizaci a audiosystém s pětipalcovým dotykovým displejem.

O stupeň lepší výbava se jmenuje Reference a s motorem 1.0 TSI/70 kW přijde již na 359 900 Kč. Zde jsou již ve standardu například elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a dělená zadní sedadla. Novinkou ve výbavě je samočinná klimatizace, která byla předtím ve standardu až od výbavy Style, a také akční paket Reference, který opět bez příplatku obsahuje audiosystém s bluetooth a hlasovým ovládáním, tempomat, přední mlhové světlomety, palubní počítač nebo 16palcová kola z lehkých slitin. V rámci aktuálně akce si můžete u výbavy Reference objednat bez příplatku metalický lak.

Seat Toledo Reference se nabízí také se silnějším přeplňovaným tříválcem 1.0TSI/81 kW a turbodieselem 1.6 TDI/85 kW. V prvním případě si připlatíte 17 tisíc korun, ve druhém však již 97 tisíc korun, což je z ekonomického hlediska návratnosti úspornějšího vznětového motoru neakceptovatelná cena. Pokud si porovnáme průměrnou normovanou spotřebu (u TDI 4,3 l/100 km a u TSI 4,5 l/100 km), zjistíme, že 97 tisíc korun při ceně benzínu 31 Kč/l a nafty 30 Kč/l ušetříte až po najetí 970 tisíc km…

Porovnali jsme Toledo 1.0 TSI/81 kW Style s modely Škoda Rapid, Fiat Tipo a Hyundai i30 Fastback. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí a dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

O turbodieselu nelze uvažovat ani v souvislosti s vyšší výbavou Style, která obsahuje oproti Reference navíc elektricky otevíratelná okna vzadu, multifunkční volant potažený kůží, výškově nastavitelná přední sedadla a ambientní osvětlení interiéru. I zde je nyní k dispozici nově audiosystém se šesti reproduktory a pětipalcovým barevným dotykovým displejem a možností připojení telefonu přes bluetooth. Takto vybavené Toledo s motorem 1.0 TSI/81 kW již přijde na 411 900 korun. Pokud byste chtěli ještě něco lepšího, můžete si pořídit Toledo s motorem 1.4 TSI/92 kW a samočinnou převodovkou DSG, které stojí minimálně 460 900 Kč. Motor 1.6 TDI/85 kW s pětistupňovým manuálem pak přijde na 491 900 Kč, což je stále o 80 tisíc korun více než v případě litrového motoru, který se navíc kombinuje s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

U této výbavy se vyplatí připlatit si 10 tisíc korun za paket Style. V jeho rámci totiž dostanete zatmavená okna vzadu, zadní parkovací senzory, stěrač zadního okna, vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů přední skla i světlometů nebo navigační systém s barevným displejem o uhlopříčce 6,5 palců a hlasovým ovládáním.

V rámci další aktuální akce si u Toleda ve výbavě Style můžete objednat bez příplatku také paket FR-Line (normálně stojí 63 900 Kč), jehož součástí je například černý interiér a černý dekor palubní desky, tmavě lakovaná 17palcová kola z lehkých slitin, vnější zpětná zrcátka v barvě Titanium, přední i zadní světla LED, sedadla čalouněná kombinací kůže/alcantara s červeným prošíváním a zatmavená okna vzadu.

Nejlépe vybavená Toleda se dnes označují Xcellence. Tato výbava je o 60 tisíc korun dražší než Style, ale už na první pohled se například liší jinou přední maskou, chromovanými lištami okolo oken nebo 17palcovými koly z lehkých slitin. Ve standardu jsou také přední a zadní parkovací senzory se zobrazením na displeji audiosystému, zadní diodová světla, bezklíčový přístup a startování tlačítkem, čalounění v kombinaci alcantara/kůže popřípadě podsvícený dekor palubní desky. Také zde se vyplatí příplatkový paket Xcellence. V něm za 6000 Kč dostanete zatmavená zadní skla, stěrač zadního okna, navigační systém s barevným dotykovým displejem 6,5 palce, vyhřívaná přední sedadla a vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla i světlometů. Nejluxusnější Toledo přijde s motorem 1.0 TSI na 471 9100 korun, komfortní varianta 1.4 TSI DSG je o 49 tisíc korun dražší, turbodiesel 1.6 TDI/85 kW pak přijde na 551 900 Kč.

Kompletní ceník modelu Seat Toledo najdete zde.

Související články

Deset nejlevnějších rodinných hatchbacků a liftbacků
Renault Mégane nyní s bonusem 15 tisíc korun. Základní verze se vejde pod 325 tisíc
Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc

blog comments powered by Disqus

Kia Venga: nejdostupnější malé MPV
Kia zlevnila model Venga plošně o 10 000 Kč. Malé MPV se stává díky ceně 294 980 Kč nejdostupnějším vozem ve své kategorii. Porovnali jsme s konkurenty.
14.8.2018 | více
 

Kombík u modernizované Škody Fabia je nyní o 14 tisíc korun dražší než hatchback. Dříve byl rozdíl 10 tisíc
Škoda Fabia Combi se po faceliftu prodává od 293 000 korun, tedy o dvacet tisíc dráž než předchůdce. Standardní výbavu ale obohatily například klimatizace, rádio, palubní počítač nebo střešní ližiny.
13.8.2018 | více
 

Toužíte v létě po autu bez střechy? Představujeme vám 17 nejprodávanějších kabrioletů českého trhu
Česko leží v mírném pásu, kde se střídají sychravé zimy a decentně teplá léta. I proto nikdy nebylo a nebude zemí zaslíbenou kabrioletům. Od dob legendární Škody Felicie (1959) se zde také žádné kabriolety nevyráběly, pokud nebereme v úvahu některé malosériové produkce, jako například značku Kaipan ze Smržovky. Letošní mimořádně teplé počasí samozřejmě nahrává tomu, že i u nás by se dal automobil tohoto druhu využívat po většinu roku. Podívali jsme se proto do statistiky prodejů nových automobilů a seřadili podle ní žebříček nejprodávanějších modelů. Občas to číslo není úplně přesné, protože někteří výrobci prodávají kupé i kabriolet jako dvě karosářské varianty jedné modelové řady.
10.8.2018 | více
 

Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba
Škoda zveřejnila ceníky a technická data k modernizované Fabii. Nejlevnější Škoda Fabia po faceliftu poháněná motorem 1.0/55 kW stojí 279 900 korun.
10.8.2018 | více
 

Peugeot Rifter - Partner v novém kabátu
Peugeot přichází jako první ze svých francouzských krajanů s novou verzí MPV odvozeného od dodávky. S novou vizáží přichází i nové jméno. Jak si vede Rifter v porovnání se svým předchůdcem z indiánské rezervace - Partnerem Tepee?
9.8.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál