Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

První malé SUV koncernu Volkswagen přichází na trh. Seat Arona pořídíte jen s turbomotory

Vloženo: 6.10.2017

Koncern Volkswagen na příští měsíce chystá ofenzivu malých SUV. Přijít s tímto typem vozu má Volkswagen i Škoda. Prvním koncernovým výrobcem, co ale takové auto v nabídce má, je Seat. Jeho Arona se začíná prodávat také na českém trhu za ceny od 365 900 korun.

Opel před časem na český trh uvedl Crossland X, Citroën model C3 Aircross a Kia vůz s označením Stonic. Všechny mají společného jmenovatele, a to sice zařazení do kategorie malých SUV. Jejich konkurentem bude i Seat Arona, který stojí na koncernové platformě MQB A0. Tu sdílí například s hatchbackem Ibiza, z nějž celkově Arona vychází.

Na délku má malé SUV 4138 mm, z nichž celkem 2566 mm ukrajuje rozvor náprav. Pro porovnání, Ibiza má na délku 4059 mm a mezi nápravami 2564 mm. Šířka je u obou vozů shodná, tedy 1780 mm, Arona pak vyniká výškou 1543 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 400 litrů, což je jedno z nejlepších čísel ve třídě. Délkou se přitom novinka řadí mezi nejkratší malá SUV a také rozvorem patří k těm skromnějším. Kompletní data můžete porovnávat v těchto tabulkách.

V motorovém prostoru se při uvedení vozu na trh objevuje jen jeden motor. Zážehový litrový tříválec TSI s přeplňováním turbodmychadlem. Dodáván je ve dvou výkonových verzích - 70 a 85 kW. Slabší se pojí výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější má ruční řazení o šesti stupních a případně také dvouspojkový automat DSG se sedmi stupni.

Varianta s výkonem 70 kW je dynamicky průměrná, zaujme ale nízkou spotřebou jen 5,0 l/100 km. Ta je konec konců stejná i pro silnější verzi s oběma typy převodovek. Verze s 85 kW je ale výrazně dynamičtější, z 0 na 100 km/h akceleruje za nadprůměrných 9,8 sekundy, respektive rovných 10 sekund v kombinaci s automatem. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Paleta motorů rozhodně není kompletní, očekávat lze příjezd zážehové 1.5 TSI o výkonu 110 kW, turbodieselu 1.6 TDI s výkonem 70 nebo 85 kW a tříválcem TGI, který má pohon na CNG a výkon 66 kW.

Základní výbava Reference obsahuje asistent pro rozjezd do kopce, omezovač rychlosti, systém Front Assist, elektrické ovládání zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem a čtyřmi reproduktory, černé střešní ližiny nebo 15palcová ocelová kola. Zatím je s tímto stupněm spojena jen slabší verze tříválce, jehož cena je 365 900 korun.

Pod následujícím odkazem najdete přehled všech malých SUV s přeplňovaným motorem a cenou do 400 tisíc korun.

Druhá linie Style přidává rádio s pětipalcovou dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, Bluetooth, kožený multifunkční volant, mlhovky a 16palcová litá kola. Silnější verze tříválce má navíc také elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. V nabídce jsou všechny dostupné varianty motorů a převodovek, nejnižší cena je 380 900 korun.

Porovnali jsme Seat Arona s Renaultem Captur, Citroënem C3 Aircross a Kiou Stonic. Podívejte se sem. Parametry porovnání můžete měnit či přidávat podle svých preferencí.

Nejvyšší výbava Xcellence má navíc tempomat, sledování únavy řidiče, zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání, startování tlačítkem, bílé obložení palubní desky, diody pro denní svícení, zadní LED světla, kontrastní lakování střechy a zrcátek nebo chromované střešní ližiny. K dispozici jsou oba motory, ceny začínají na 399 900 korunách.

Kompletní ceník Seatu Arona si prohlédněte zde.

Související články

Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq
Jeep Compass konkuruje Škodě Karoq. V jediné výbavě přijde na více než 800 tisíc
Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Citroën nahradil malé MPV terénní C3 Aircross. Dá se pořídit za 310 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Nový Volkswagen Tiguan Maraton Edition přijde minimálně na 672 900 korun
Volkswagen vydal nový ceník Tiguanu. Druhá generace nejprodávanějšího evropského SUV přišla o základní výbavu Trendline, nabídku však rozšiřuje akční verze Maraton Edition. Základní provedení 1.4 TSI Comfortline nyní pořídíte za 643 900 korun.
19.1.2018 | více
 

Pouze základní Toyota Auris s nejslabším motorem 1.33 Dual VVT-i stojí pod 400 tisíc
Toyota loni prožila úspěšný rok. I díky prosincovému finiši, kdy se stala sedmou nejprodávanější značkou na trhu, nakonec skončila v prestižním „topten“. Od nového roku však dovozce začal kouzlit s cenami směrem nahoru. Podívejme se, jak se to projevilo na řadě Auris.
17.1.2018 | více
 

Omlazená Honda Jazz přichází s novým motorem a výbavou. Cena základního modelu klesla na 340 tisíc korun
Honda Jazz nepatří v Česku mezi nejprodávanější malé vozy, jistou osobitost jí však upřít nelze. Aby Japonci zaujali o něco více zákazníků, podrobili konkurenta Škody Fabia nebo Hyundaie i20 modernizaci. Ta přinesla nový motor, výbavový stupeň a ceny od 340 tisíc korun.
16.1.2018 | více
 

Dacia: Nejlevnější automobily na trhu podražily o dva tisíce
Loni velmi úspěšná Dacia hodlá i nadále nabízet automobily, u nichž hlavní roli hraje poměr nabízené hodnoty a ceny. Nijak to neovlivní ani decentní zdražení, se kterým dovozce přichází začátkem letošního roku.
15.1.2018 | více
 

Kia zlevňovala. Nový crossover Stonic je nyní k mání za necelých 340 tisíc
Kia přichází se zajímavými slevami. 10 tisíc si můžete odečíst ze standardních cen řad Venga a Stonic, o pět tisíc méně stojí výbava Exclusive modelu Rio a navíc lze u většiny model získat bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
12.1.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál