Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Prosincové prodeje aut pokračovaly v klesajícím trendu, nahoru se vyšvihl končící Duster

Vloženo: 5.1.2018

Konec roku byl ve znamení poklesu prodejů nových automobilů ve srovnání s loňským rokem. V prosinci se prodalo o 1946 aut méně než vloni – celkem 19 967. Celkově registrace v roce 2017 vzrostly oproti roku 2016 o 4,58% na 271 595 ks.

Pokud se podíváme na jednotlivé měsíce během celého loňského roku, mnohem úspěšnější byla celá první polovina, kdy se prodalo 144 451 nových automobilů, zatímco v druhé polovině roku to bylo pouze 127 144. Vzhledem k tomu, že ekonomice se daří, lze hledat příčiny v nasycení trhu.

Nejlepším měsícem roku 2017 byl květen s 27 009 registracemi, nejhorším pro prodejce automobilů byl naopak červenec s 19 649 registracemi. Prosinec se s 19 967 registracemi stal druhým nejhorším měsícem letošního roku, což samozřejmě souvisí s vánocemi, neboť poslední týden v roce veškeré pracovní i obchodní aktivity výrazně klesají.

Pozici nejoblíbenějšího segmentu obhájily v prosinci SUV, které svůj podíl navýšily na 28,56 %, druhá zůstává nižší střední třída s podílem 20,91 % a třetí malé vozy (15,07 %), i když modelů MPV se neprodalo o mnoho méně (14,09 %). V prosinci naopak dále klesal zájem o střední třídu (12,53 %).

Z hlediska použitých pohonných hmot se nůžky mezi benzinovými motory a turbodiesely rozevírají stále více. Podíl zážehových motorů dokonce v prosinci překonal hranici šedesáti procent (62,74 %), zatímco diesely opět poklesly (32,8 %) také na úkor alternativních paliv.

Souboj mezi CNG a hybridy v listopadu vyzněl lépe pro stlačený zemní plyn. Počet nově registrovaných vozidel dosáhl na podíl 1,21 % (242 aut), zatímco automobilů kombinujících spalovací motor a elektromotor byl registrováno pouze 236. Elektromobilů se prodalo pouze dvacet, z toho více než polovinu (11) tvořily mnichovské modely BMW i3.

Podíl firemních automobilů se v prosinci snížil na 73,85 %, zatímco bez návaznosti na podnikání byl nový automobil pořízen jen v 5221 případech.U firemní klientely nejvíce uspěla domácí Škoda (4731 aut) a Volkswagen (1570), u soukromníků pak zabodoval vedle Škody (815) také Hyundai (615), Renault (539) a hlavně Dacia (740).

Suverénní lídr českého trhu společnost Škoda Auto v prosinci meziročně snížila prodeje o 16,58 % a prodala 5546 nových vozidel. To představuje tržní podíl 27,78 %. Na druhém místě je Volkswagen, který si rovněž meziročně pohoršil o 12,23 % a celkově prodal 1759 vozidel. Ani Hyundai si nepolepšil, když meziročně prodal o 206 vozidel méně (celkem 1545).

Čtvrté místo drží s meziročně vyrovnanou bilancí (-1,36 %) Dacia se 1446 registracemi, pátý je Renault s 1281 registracemi (-13,94 %) a až na šesté místo tentokrát klesl Ford s 1190 registracemi (-2,06 %).

První desítku pak uzavírá s odstupem za první šestkou překvapivě sedmá Toyota (691 registrací) s meziročním nárůstem o 16,72 %, osmá Kia (677), devátý Mercedes-Benz (628) a desátý Peugeot (619).

Vánoční měsíc tentokrát příliš nepřál Opelu (530), který skončil jedenáctý ani Nissanu a BMW, které shodně skončily na dvanáctém místě s 563 registracemi. Mezi největší skokany patří tentokrát Nissan s meziročním nárůstem 52,57 % a Subaru s nárůstem 50%, nedařilo se naopak Opelu, který si meziročně pohoršil o 22,85 %, Fiatu (-25,29 %) nebo Audi (-32,91 %).

Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za prosinec 2017 podle nových registrací osobních aut na českém trhu.

1. Škoda                   5546

2. Volkswagen          1759

3. Hyundai                1545

4. Dacia                    1446

5. Renault                1281

6. Ford                     1190

7. Toyota                   691

8. Kia                         677

9. Mercedes-Benz     628

10. Peugeot               619

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Nejprodávanějšími automobily listopadu jsou samozřejmě škodovky, ale tentokrát obsadily pouze první tři místa. První je Octavia (1768 kusů), druhá Fabia (1261) a třetí Rapid (960). Na čtvrté místo za měsíc prosinec poskočila končící Dacia Duster (780), pátý je Renault Clio (503) a šestý Hyundai i30 (488). Za ním pak následuje nejprodávanější evropské auto Volkswagen Golf (485) a teprve osmé a deváté místo obsadily další škodovky: Osmý je Superb (480), devátý Karoq (460) a první desítku uzavírá Ford Focus (435).

Kompletní pořadí jednotlivých modelů podle prodaných kusů naleznete zde.

Související články

Deset aktuálně nejlevnějších aut střední třídy
Deset nejlevnějších SUV - ceny mírně rostou, přibyly dvě novinky
V srpnu se prodej nových automobilů zvýšil jen nepatrně, meziročně navíc mírně klesl

blog comments powered by Disqus

Foto: Téměř dva tisíce aut značky Dacia na jednom místě. Byli jsme na největším srazu v Česku
Oblíbenost automobilky Dacia v Evropě enormně roste. V mnoha evropských zemích je jedničkou mezi zákazníky, kteří si kupují auto soukromě, nikoli na firmu. Láká především cenovou dostupností a poměrem užitné hodnoty. Dacia v jednotlivých evropských zemích pořádá jednou za rok sraz majitelů. Letos se v setkání v Česku konalo v sobotu 16. června. Byli jsme se tam podívat.
18.6.2018 | více
 

Kategorii aut, kterou založili Rusové, proslavilo až Audi. Dnes allroady nabízí většina výrobců
Módní vlna v automobilovém průmyslu velí vyrábět běžné vozy s terénními prvky. Popularita segmentu SUV je totiž obrovská a několika plastovými doplňky se na ní lze celkem jednoduše svézt. Verze Cross, Scout, Alltrack nebo Allroad však na automobilové mapě nejsou ničím novým. Již v minulosti někteří výrobci sázeli na off-roadově pojaté verze svých standardních modelů. Rozdílem byl fakt, že takové auto mnohdy nejen, že vypadlo robustně, ale mělo i pohon všech kol a poradilo si s terénem. V následující galerii si některá tato auta připomeňte, na druhou stranu však nesmí chybět ani předci dnes moderních "pseudoterénních" strojů.
17.6.2018 | více
 

Foto: Ty nejvzácnější skvosty na jednom místě. Na start legendárního závodu se postavilo osm Bugatti
Ve čtvrtek ráno odstartoval legendární závod 1000 mil československých, který trvá tři dny. Byli jsme u toho. Letos jely opravdové skvosty na kolech. Mezi téměř stovkou účastníků se našlo například osm Bugatti, ale také přenádherné Lagondy či Tatry.
16.6.2018 | více
 

Tým ve Škodovce vyjíždí k nehodám vlastních aut a schraňuje data. Chybovost řidičů je obrovská
Ve Škodovce funguje už deset let tým výzkumu dopravní bezpečnosti, který vyjíždí k nehodám aut s okřídleným šípem. Schraňuje veškeré informace o nehodách, jejich příčině a následcích. Tato data pak pomáhají při vývoji, aby byla auta bezpečnější. Experti se ale shodují, že největším problémem je samotný řidič a jeho chybovost, a apelují na lepší prevenci, třeba ve školách.
15.6.2018 | více
 

Čtyřkolky, které upadly v zapomnění: Znáte SUV od Tatry nebo pick-up Subaru?
Dnes se vozy kategorie SUV těší velké oblibě. V minulosti se ale automobilky mnohokrát pokusily postavit crossover, off-road nebo SUV, ale jejich projekty nakonec skončily v propadlišti dějin. Připomeňte si zajímavá auta, o kterých se dnes už nemluví.
15.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál