Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Prodejci ojetin stáčejí počítadla v průměru o 130 tisíc km. Evropská komise chystá protiopatření

Vloženo: 30.4.2018

Evropská komise by mohla zavést v celé Evropské unii opatření proti stáčení tachometrů u ojetých vozidel. Zprávu o boji proti stáčení s výzvou EK přijal výbor pro dopravu evropského parlamentu a chystá její předložení europoslancům. Tvrdí to europoslanec Tomáš Zdechovský z KDU-ČSL.

Prodejci ojetin stáčejí počítadla v průměru o 130 tisíc km. Evropská komise chystá protiopatření

Podle Zdechovského má podvodně snížený počet ujetých kilometrů pět až 12 procent prodávaných ojetých automobilů. U starších ojetin to je až 20 procent v rámci vnitrostátního prodeje a u dovážených ojetin 30 až 50 procent.

Počítadla osobních automobilů jsou v průměru stočená o 130 000 km, u dodávek se pravdivý údaj liší o více než 200 000 km. Zákazníci následně kvůli vyšší ceně vozidla se stočeným počítadlem kilometrů zaplatí v rámci celé Evropské unie o 9,6 miliardy eur ročně navíc.

"Komise byla dosud přesvědčená, že by na to stačilo národní řešení. Jenže studie ukazují, že největší problém je s automobily z dovozu, a proto je nutná spolupráce a vzájemná výměna dat mezi všemi státy," tvrdí Zdechovský.

Řešením by podle něj měl být tzv. car-pass, tedy zvláštní kartička, kam by se při každé návštěvě servisu a technických prohlídkách povinně zaznamenával stav ujetých kilometrů. Podobný systém funguje například v Belgii a letos má být zavedený na Slovensku.

Další řešení pro zamezení stáčení km by mohlo být iniciováno výrobci. V každém novém autě je dnes chráněná oblast čipu, kam se všechny manipulace s autem ukládají. Záleží jen na výrobci, jestli do tohoto prostoru umožní zanášet i tyto hodnoty. Nákladné by to rozhodně nebylo. 

Zdechovský také upozornil i na problém automobilů s nefunkčními nebo odstraněnými filtry pevných částic (DPF). Podle ÚAMK jezdí v ČR až milion aut bez filtru nebo s poškozeným filtrem. Problém se objevil zhruba před sedmi lety, kdy byly filtry první generace na konci své životnosti.

Nákup nového filtru byl totiž extrémně drahý a fakticky se blížil zbytkové hodnotě vozu. Dalším důvodem odstraňování filtrů byl cílený výkup kvůli obsahu drahých kovů.

Na to zareagovali prodejci slevovými nabídkami nových filtrů i různé profesní organizace včetně Svazu dovozců automobilů větší osvětou. Upozornili například na možnost regenerace filtrů, která není tak nákladná, i na nebezpečí nefunkčních náhražek, které se na trhu objevují.

blog comments powered by Disqus

Rodinná Dacia Dokker dostala nový motor 1.3 TCe. Víme, kolik stojí
Nejlevnější rodinné auto na českém trhu dostalo nový benzinový motor. Jde o jednotku 1.3 TCe, která je naladěna na dva výkony 75 a 96 kW. Máme podrobnosti.
8.8.2019 | více
 

Výhodné výbavy Tour a Touring Sport dostala i Škoda Octavia liftback
Mladoboleslavská automobilka rozšířila nabídku výbav pro svůj nejprodávanější model. Po Octavii Combi dostane varianty Tour a Touring Sport také liftback. Combi mění nabídku motorů.
6.8.2019 | více
 

Renault Kadjar výrazně zlevnil. V základní i v top verzi zaplatíte o 30 tisíc korun méně
Francouzská automobilka si uprostřed léta připravila velké snížení ceny pro své středně velké SUV. Kadjar zlevnil ve všech výbavových variantách, včetně základní i top verze. Více lze ušetřit i při využití financování.
31.7.2019 | více
 

Nejlevnější auta v Česku: Do čtvrt milionu se jich vejde 18 včetně fabie
Hledali jsme auta pro ty, kteří potřebují jen co nejlevnější vůz na cesty z bodu A do bodu B. Pod 200 tisíc korun jsou jen čtyři, do čtvrt milionu se jich ale vejde už 18. Včetně dvou škodovek.
28.7.2019 | více
 

Hyundai i20 má zpátky výbavu Style. Najdete v ní i automatickou klimatizaci
Korejská automobilka vrátila na český trh svůj model i20 s výbavou Style. Hlavní konkurent Škody Fabia se v této variantě prodává od 329 990 korun. Vylepšila se i výbavová verze Smart.
25.7.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál