Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Přijde doba, kdy budeme opravovat auta na dálku. Servis, jak ho známe dnes, se časem změní

Vloženo: 14.5.2018

S rozšiřováním asistenčních systémů a konektivitou auta se bude brzy měnit i způsob, jak ho opravujeme nebo jak si ho vůbec kupujeme. Přijde doba, kdy se i běžná auta budou opravovat na dálku, myslí si prodejce aut.

Přijde doba, kdy budeme opravovat auta na dálku. Servis, jak ho známe dnes, se časem změní

Bude příchod nových aut s nejmodernější technikou, a to zejména s pohonem na elektřinu, v příštích letech znamenat i změnu způsobu prodeje vozidel pro individuální dopravu? Je to velice pravděpodobné.

Například prodejce Petr Dajbych, který vlastní autosalony Jaguar a Land Rover, si myslí, že například u fleetových prodejů se způsob nákupu aut skutečně změní, ale zákazník, ač si může auto díky internetovým aplikacím detailně virtuálně prohlédnout už z domova, případně sledovat jeho odhalení na sociálních sítích, si stále rád zajde do autosalonu a vůz si prohlédne zblízka a osahá.

"Nákup drahých jedinečných věcí, které nemají charakter pouhé komodity, se podle mě neobejde bez kamenného obchodu," dodává Petr Dajbych.

Podle něj se ale brzy změní servisní služby u elektromobilů od těch, které se nabízejí u vozů se spalovacími motory. Ostatně, automobily Tesla je možné aktualizovat na dálku, a to přímo díky softwaru on-line spojenému s výrobcem. Ostatní automobilky zatím nejsou tak daleko, ale spějí k tomu.

V elektromobilech je daleko méně mechanických částí vozu, naopak větší podíl servisních prací bude připadat na elektroniku. Proto vše spěje k tomu, že servis elektromobilů bude klást jiné nároky na servisní techniky, na jejich vzdělání a také dovednosti.

"Pneumatiku nebo brzdové destičky musíte stále vyměnit ručně, ale už dnes diagnostik musí mít velké spektrum teoretických dovedností a do budoucna na dílně určitě budou pracovat i lidé se spíše IT zaměřením," myslí si Petr Dajbych.

Příchod elektromobilů na trh zřejmě změní i servisní služby v Česku, protože tato auta prakticky nebude možné opravovat v neautorizovaných servisech, protože ty nebudou mít příslušné know-how. "Změny ale budou postupné, podobný trend je možné vidět i u současných stále sofistikovanějších aut se spalovacím motorem, dodává Dajbych.

blog comments powered by Disqus

Seat Leon dostal zpět oblíbené motory i výbavu. Máme podrobný přehled
V Česku už zase koupíte Seat Leon i jeho kombi variantu ST s celou řadou motorů, se kterými se před časem rozloučil. Kolik stojí 1.0 TSI, plynové 1.5 TGI nebo třeba naftové jedna-šestky a dvoulitry? To zjistíte v následujícím přehledu.
22.8.2019 | více
 

Rodinná Dacia Dokker dostala nový motor 1.3 TCe. Víme, kolik stojí
Nejlevnější rodinné auto na českém trhu dostalo nový benzinový motor. Jde o jednotku 1.3 TCe, která je naladěna na dva výkony 75 a 96 kW. Máme podrobnosti.
8.8.2019 | více
 

Výhodné výbavy Tour a Touring Sport dostala i Škoda Octavia liftback
Mladoboleslavská automobilka rozšířila nabídku výbav pro svůj nejprodávanější model. Po Octavii Combi dostane varianty Tour a Touring Sport také liftback. Combi mění nabídku motorů.
6.8.2019 | více
 

Renault Kadjar výrazně zlevnil. V základní i v top verzi zaplatíte o 30 tisíc korun méně
Francouzská automobilka si uprostřed léta připravila velké snížení ceny pro své středně velké SUV. Kadjar zlevnil ve všech výbavových variantách, včetně základní i top verze. Více lze ušetřit i při využití financování.
31.7.2019 | více
 

Nejlevnější auta v Česku: Do čtvrt milionu se jich vejde 18 včetně fabie
Hledali jsme auta pro ty, kteří potřebují jen co nejlevnější vůz na cesty z bodu A do bodu B. Pod 200 tisíc korun jsou jen čtyři, do čtvrt milionu se jich ale vejde už 18. Včetně dvou škodovek.
28.7.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál