Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Přijde doba, kdy budeme opravovat auta na dálku. Servis, jak ho známe dnes, se časem změní

Vloženo: 14.5.2018

S rozšiřováním asistenčních systémů a konektivitou auta se bude brzy měnit i způsob, jak ho opravujeme nebo jak si ho vůbec kupujeme. Přijde doba, kdy se i běžná auta budou opravovat na dálku, myslí si prodejce aut.

Přijde doba, kdy budeme opravovat auta na dálku. Servis, jak ho známe dnes, se časem změní

Bude příchod nových aut s nejmodernější technikou, a to zejména s pohonem na elektřinu, v příštích letech znamenat i změnu způsobu prodeje vozidel pro individuální dopravu? Je to velice pravděpodobné.

Například prodejce Petr Dajbych, který vlastní autosalony Jaguar a Land Rover, si myslí, že například u fleetových prodejů se způsob nákupu aut skutečně změní, ale zákazník, ač si může auto díky internetovým aplikacím detailně virtuálně prohlédnout už z domova, případně sledovat jeho odhalení na sociálních sítích, si stále rád zajde do autosalonu a vůz si prohlédne zblízka a osahá.

"Nákup drahých jedinečných věcí, které nemají charakter pouhé komodity, se podle mě neobejde bez kamenného obchodu," dodává Petr Dajbych.

Podle něj se ale brzy změní servisní služby u elektromobilů od těch, které se nabízejí u vozů se spalovacími motory. Ostatně, automobily Tesla je možné aktualizovat na dálku, a to přímo díky softwaru on-line spojenému s výrobcem. Ostatní automobilky zatím nejsou tak daleko, ale spějí k tomu.

V elektromobilech je daleko méně mechanických částí vozu, naopak větší podíl servisních prací bude připadat na elektroniku. Proto vše spěje k tomu, že servis elektromobilů bude klást jiné nároky na servisní techniky, na jejich vzdělání a také dovednosti.

"Pneumatiku nebo brzdové destičky musíte stále vyměnit ručně, ale už dnes diagnostik musí mít velké spektrum teoretických dovedností a do budoucna na dílně určitě budou pracovat i lidé se spíše IT zaměřením," myslí si Petr Dajbych.

Příchod elektromobilů na trh zřejmě změní i servisní služby v Česku, protože tato auta prakticky nebude možné opravovat v neautorizovaných servisech, protože ty nebudou mít příslušné know-how. "Změny ale budou postupné, podobný trend je možné vidět i u současných stále sofistikovanějších aut se spalovacím motorem, dodává Dajbych.

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál