Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Pouze základní Toyota Auris s nejslabším motorem 1.33 Dual VVT-i stojí pod 400 tisíc

Vloženo: 17.1.2018

Toyota loni prožila úspěšný rok. I díky prosincovému finiši, kdy se stala sedmou nejprodávanější značkou na trhu, nakonec skončila v prestižním „topten“. Od nového roku však dovozce začal kouzlit s cenami směrem nahoru. Podívejme se, jak se to projevilo na řadě Auris.

Sympatická modelová nabídka, zajímavé akční ceny, dobrá výbava a v neposlední řadě i solidní pověst spolehlivých automobilů přinesly japonské značce Toyota v loňském roce 45procentní nárůst prodejů. Celkem 8328 registrací nakonec dostalo značku na konec prestižní první desítky nejúspěšnějších automobilek. Mezi nejúspěšnější modely vedle Yarise, RAV4 a Corolly patří také hatchback a kombi nižší střední třídy Auris.

Nový rok však začala Toyota výrazným zdražením některých modelů počínaje malým Aygem až po SUV RAV4. Například nabídka řady Auris se s výjimkou jednoho modelu celá posunula nad hranici 400 tisíc korun. Pojďme si to rozebrat.

Auris a odvozené kombi Touring Sport je k dispozici ve čtyřech benzinových motorizacích. Základem je atmosféricky plněný čtyřválec 1.33 Dual VVT-i/73 kW, výkonnější alternativy představují atmosférický čtyřválec 1.6 Dual VVT-i/97 kW a přeplňovaný čtyřválec 1.2 Turbo/85 kW. Vrcholem nabídky je motorizace1.8 Hybrid/100 kW kombinující zážehový motor 1,6 litru a elektromotor. K dispozici již není turbodiesel 1.4 D-4D/66 kW, který však v poslední době stejně nebyl svou cenou konkurenceschopný. Všechny motorické varianty s výjimkou hybridu mají v základu šestistupňovou ručně řazenou převodovku, u motoru 1.6 Valvematic a 1.2 Turbo si můžete připlatit za samočinnou převodovku Multidrive S.

Aktuálně jsou k dispozici dva ceníky. Standardní s výbavami Live, Active, Freestyle, Selection a Executive a akční EXTRA s výbavami Active s paketem Trend, Active s paketem Trend+, Freestyle, Selection a Executive. Ta se však nabízí pouze s motory 1.6 Valvematic a 1.8 Hybrid. Ještě je třeba dodat, že z ceníků vypadla výbava Business, která je nyní k dispozici pouze v nabídce pro firemní klientelu. Cenový rozdíl mezi standardním a akčním ceníkem je značný, proto se budeme věnovat převážně akčním cenám, které jsou však i tak docela vysoké.

Základem nabídky je však model s motorem 1.33 Dual VVT-i ve výbavě Live ze standardní nabídky, který stojí 393 900 Kč v případě hatchbacku a 414 900 korun u kombi. Jedná se o provedení, které se dodává na 15palcových ocelových kolech a ve výbavě má mimo jiné klimatizaci, základní audiosystém s bluteooth, palubní počítač nebo dálkové centrální zamykání. Ve spartánské výbavě Live najdete i nejlevnější verzi s motorem 1.6 Valvematic za 412 900 korun a s motorem 1.8 Hybrid za 509 900 korun. V konkurenci českého trhu však patří základní cena Aurise mezi ty vyšší. Podívejte se zde

Akční nabídka EXTRA je sice o něco vyšší, ale výbava je nesrovnatelně bohatší. Posuďte sami. Základní akční provedení představuje výbava Active s paketem Trend, která obsahuje například 16palcová kola z lehkých slitin, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel, audiosystém s dotykovou sedmipalcovou obrazovkou, zadní parkovací kameru, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, tempomat, elektricky ovládanou bederní opěrku na sedadle řidiče, stěrače předního okna se senzorem deště a dvojité dno zavazadlového prostoru. S motorem 1.6 Valvematic stojí takto vybavený Auris 422 900 korun. Za kombi Touring Sport zaplatíte 443 900 korun, za převodovku Multidrive S si připlatíte 35 tisíc korun a Hybrid přijde na 520 900 korun.

Porovnali jsme Toyotu Auris 1.6 Valvematic/97 kW Active s paketem Trend s modely Honda Civic, Kia cee´d a Mazda 3. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Další rozšíření výbavy v rámci akčního ceníku EXTRA představuje Auris Active s paketem Trend+, který stojí o 20 tisíc korun více. Ve výbavě najdete navíc například diodové přední světlomety, zatmavená zadní boční okna a okno pátých dveří, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, sportovní přední sedadla s bočnicemi čalouněnými alcantarou a 17palcová kola z lehkých slitin. Hatchback s motorem 1.6 Valvematic přijde na 442 900 korun.

Jen o 15 tisíc korun je dražší výbava Selection, která může nabídnout větší individualizaci vašeho vozu, přičemž se nepřiplácí za metalický lak, který jinak stojí 15 000 korun (bílý perleťový dokonce 22 500 Kč). Výbava je stejná jako u varianty Active s paketem Trend+, ale k tomu navíc si můžete vybrat ze tří speciálních laků s černými doplňky karoserie (zrcátka, maska, střešní ližiny, zadní spojler). Nejlevnější hatchback s motorem 1.6 Valvematic přijde na 457 900 korun.

Alternativou k výbavě Selection je nejbohatší výbava Executive, která je levnější o pět tisíc, ale v základu má navíc například parkovacího asistenta, parkovací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, 17palcová kola z lehkých slitin a navigační systém. S motorem 1.6 Valvematic vyjde takto vybavený Auris na 517 900 korun.

Nejdražší výbava Freestyle je určena pouze pro kombi Touring Sport a reaguje na módu tzv. outdoorových kombi, jakými jsou třeba Octavia Scout nebo Golf Alltrack. Na rozdíl od nich však Auris není k dispozici s pohonem všech kol, a tak nabízí pouze plastovou ochranu spodních partií vozu. S motorem 1.6 Dual VVT-i za takto vyšperkovaný kombík zaplatíte 491 900 korun, výbava je však chudší než u modelu Executive.

Z hlediska ceníku nebyla zatím zmínka o motoru 1.2 Turbo/85 kW. Ten totiž není k dispozici pro zvýhodněné modely EXTRA, a tak je podstatně dražší. Nejlevněji vyjde ve výbavě Active na 457 900 korun, za paket Trend si však v tomto případě připlatíte 50 tisíc korun. A tak je ve srovnatelné výbavě dražší o 85 tisíc korun než motor 1.6 Valvematic.

Kompletní ceník Toyoty Auris naleznete zde, ceník kombi Auris Touring Sports si prohlédněte zde.

Související články

Ford Focus: zdražení o deset tisíc, kombi stále za cenu hatchbacku
Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc
Toyota omladila legendární Land Cruiser. Všechny verze stojí přes milion korun

blog comments powered by Disqus

Nové motory pro Volkswageny. Touran dostal diesel, Sharan a T-Cross benzin
Do českých ceníku automobilky Volkswagen přibyly v březnu nové motory. Změny se týkají nejen rodinných vozů Touran a Sharan, ale i kompaktního SUV T-Cross. Každý vůz pak dostal zcela jino motorizaci.
26.3.2020 | více
 

Suzuki Vitara a S-Cross dostaly hybridní motor 1.4 BoosterJet
Japonská automobilka rozšiřuje nabídku modelů, které na silnice nově vyjedou s mild-hybridním systémem pod kaptou. Benzinovou jednotku 1.4 BoosterJet Hybrid dostaly oblíbené vozy Vitara a S-Cross.
24.3.2020 | více
 

Fiat 500 dostal hybridní motor, novou výbavu a lehce zdražil
Proklamovaný hybridní pohon 1.0 BSG konečně dorazil pod kapotu stylového městského vozu Fiat 500 a také jeho otevřené varianty Fiat 500C. Nahradil dosavadní 0.9 TwinAir, který odchází. Pětistovka navíc dostala i výbavu Launch Edition.
20.3.2020 | více
 

Velký Seat Tarraco se oblékl do sportovního. Dostal novou výbavu FR
Největší SUV z nabídky španělské automobilky nyní koupíte i ve sportovní výbavě FR. Ta se prodává se všemi motory, v základní ceně vyjde na 884 900 korun. Kolik stojí s dalšími a co obsahuje?
18.3.2020 | více
 

Renault se vrací k LPG. Nový Captur ho dostal s litrovým tříválcem
Captur je zatím jediným modelem francouzské značky, který v Česku jezdí na LPG. Dacia, jež pod Renault spadá, ale nabízí hned několik vozů na toto palivo.
16.3.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál