Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Peugeot 308 dostal nové motory. Ty jsou dražší o 5 až 10 tisíc korun

Vloženo: 13.2.2018

Zanedlouho začne platit emisní norma Euro 6.2, kde budou spotřeba i vypouštěné škodliviny měřeny v běžném provozu. Automobilky tak postupně upravují své pohonné jednotky, aby normě vyhověly. Mezi nimi je i Peugeot, který do nabídky kompaktu 308 přidal nové zážehové i vznětové agregáty.

Peugeot 308 jako pětidveřový hatchback a praktické kombi patří ke stálicím nabídky francouzského výrobce. V loňském roce vůz prodělal lehčí modernizaci, lednové prodeje ho pak řadí se 150 vozy na druhé místo v rámci automobilky. Žebříček nejprodávanějších vozů najdete zde.

Také Peugeot se chystá na příchod přísnější emisní normy Euro 6.2, a proto již nyní začal nabízet vyhovující pohonné jednotky. V případě benzinových agregátů se jedná o přeplňované tříválce 1.2 PureTech s výkonem 81 nebo 96 kW. To je stejně jako u motorů, které vyhovují normě Euro 6.1, avšak nové agregáty mají již ve standardu šestistupňovou manuální převodovku a silnější volitelně rovněž osmistupňové samočinné řazení. Alespoň na papíře došlo k úpravě kombinované spotřeby – verze s 81 kW si nárokuje 4,9 l/100 km (kombi 5,0 l/100 km), což je o 0,1 l/100 km méně než doposud, verze s 96 kW a ručním řazením spálí 5,1 l/100 km (kombi 5,3 l/100 km) a s automatickým řazením 5,2 l/100 km (kombi stejně). To je o 0,2 l/100 km více než doposud.

Jediný turbodiesel, který novým limitům vyhoví, je 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta si nárokuje v průměru 3,5 l/100 km (kombi 3,7 l/100 km).

V prodeji zatím zůstávají i jednotky, vyhovující normě Euro 6.1. Z benzinových motorů je to 1.2 PureTech s 81 nebo 96 kW, přičemž slabší má manuální řazení o pěti stupních a silnější o stupeň více či alternativně šestistupňový automat. Z turbodieselů jde o 1.6 BlueHDi o výkonu 73,5 nebo 88 kW, volba převodovek je stejná jako u zážehových motorů – slabší pět stupňů, silnější šest rychlostí nebo šestistupňový automat. Kombi SW je dostupné ještě s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 110 kW a manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. U hatchbacku byl tento motor z nabídky odstraněn.

Základní výbava Active obsahuje tempomat, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory a 9,7palcovým displejem, kožený multifunkční volant, LED denní svícení nebo 16palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motorizace, nejlevnější je starší 1.2 PureTech/81 kW za 380 tisíc korun. Stejný motor v nové specifikaci bude k dispozici později, srovnatelná 1.2 PureTech/96 kW je v nové specifikaci s manuálem o 5 tisíc dražší než předchůdce a startuje na 410 tisících korunách. S automatem vychází dráž o 10 tisíc a stojí od 465 tisíc korun. Kombi SW znamená vždy příplatek 15 tisíc korun.

Porovnali jsme 308 se zmodernizovaným motorem 1.2 PureTech/96 kW s Opelem Astra, Renaultem Mégane a VW Golf. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Druhý stupeň Allure přidává varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, přední i zadní parkovací senzory, přední sportovní sedadla nebo mlhovky (u kombi také střešní ližiny). V ceníku této verze se již neobjevuje motor 1.2 PureTech/81 kW, nejlevnější je tak stejný motor s 96 kW za 445 tisíc korun. Platí, že stejná jednotka v novější specifikaci je o 5 a 10 tisíc dražší, za kombi se u zážehových motorů připlácí 15 tisíc korun a u vznětových motorů 20 tisíc korun.

Porovnat 308 SW 1.5 BlueHDi se Škodou Octavia Combi a Hyundaiem i30 kombi můžete zde.

Pouze kombi má v nabídce verzi GT Line, která obsahuje navíc přední LED světla, diodové mlhovky, 3D navigaci s 9,7palcovým displejem, designové doplňky karosérie a 17palcová litá kola. V nabídce jsou pouze 1.2 PureTech/96 kW a 2.0 BlueHDi, ceny začínají na 510 tisících korunách ve starší a 515 tisících v novější specifikaci.

Při výkupu starého vozu nabízí Peugeot ještě dodatečný bonus 15 tisíc korun, který však v cenách v článku není započítán. Kompletní ceník hatchbacku najdete zde, kombi si můžete prohlédnout zde.

Související články

Subaru Impreza se vrací na český trh. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol od 560 tisíc korun
Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc
Škoda Octavia Trumf: za necelých 450 tisíc bohatá výbava a výkonný motor 1.4 TSI
Peugeot 2008: nejprodávanější crossover byl zlevněn o dva tisíce korun

blog comments powered by Disqus

Hyundai rozšiřuje nabídku o nový model i30 N Fastback. Došlo i ke zdražení.
Hyundai zdražil oblíbený model i30 a zároveň představil nového, sportovně laděného člena rodiny. Ten přehrává svého konkurenta, Škodu Octavii RS, výkonem. Jak je to s výbavou a cenami?
11.12.2018 | více
 

Hledali jsme nejdostupnější SUV střední třídy. Kodiaq je osmý jako před dvěma lety
Cenové relace mezi SUV střední třídy se za uplynulé dva roky změnily jen minimálně. Deset nejlevnějších vozů kategorie se stále vejde do sedmi set tisíc korun. Ten úplně nejdostupnější, Ford Kuga, zlevnil pod půl milionu.
9.12.2018 | více
 

Fiat Panda a Jeep Wrangler neuspěly v nárazových testech Euro NCAP
Devět automobilů oznámkovala nezávislá organizace Euro NCAP za bezpečnost. Sedm jich dopadlo na výbornou a dva propadly. Nový Jeep Wrangler získal jedinou hvězdu z pěti možných, Fiat Panda odešel úplně s prázdnou.
8.12.2018 | více
 

Škoda Kodiaq znovu zdražila, přesto má nižší "cenu od". Začíná na 681 900 Kč
Škoda už potřetí zdražila své velké SUV Kodiaq a to v rozmezí od 16 do 38 tisíc. Přesto jeho nejnižší cena klesla, protože nový motor 1.5 TSI, který nahradil dřívější 1.4 TSI, lze kombinovat s manuálním řazením.
7.12.2018 | více
 

Značka Volkswagen musí šetřit: bude snižovat počet modelů a jejich nabízených verzí
Počet nabízených motorů a převodovek by měl dokonce klesnout dokonce o čtvrtinu.
6.12.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál