Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Peugeot 308 dostal nové motory. Ty jsou dražší o 5 až 10 tisíc korun

Vloženo: 13.2.2018

Zanedlouho začne platit emisní norma Euro 6.2, kde budou spotřeba i vypouštěné škodliviny měřeny v běžném provozu. Automobilky tak postupně upravují své pohonné jednotky, aby normě vyhověly. Mezi nimi je i Peugeot, který do nabídky kompaktu 308 přidal nové zážehové i vznětové agregáty.

Peugeot 308 jako pětidveřový hatchback a praktické kombi patří ke stálicím nabídky francouzského výrobce. V loňském roce vůz prodělal lehčí modernizaci, lednové prodeje ho pak řadí se 150 vozy na druhé místo v rámci automobilky. Žebříček nejprodávanějších vozů najdete zde.

Také Peugeot se chystá na příchod přísnější emisní normy Euro 6.2, a proto již nyní začal nabízet vyhovující pohonné jednotky. V případě benzinových agregátů se jedná o přeplňované tříválce 1.2 PureTech s výkonem 81 nebo 96 kW. To je stejně jako u motorů, které vyhovují normě Euro 6.1, avšak nové agregáty mají již ve standardu šestistupňovou manuální převodovku a silnější volitelně rovněž osmistupňové samočinné řazení. Alespoň na papíře došlo k úpravě kombinované spotřeby – verze s 81 kW si nárokuje 4,9 l/100 km (kombi 5,0 l/100 km), což je o 0,1 l/100 km méně než doposud, verze s 96 kW a ručním řazením spálí 5,1 l/100 km (kombi 5,3 l/100 km) a s automatickým řazením 5,2 l/100 km (kombi stejně). To je o 0,2 l/100 km více než doposud.

Jediný turbodiesel, který novým limitům vyhoví, je 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta si nárokuje v průměru 3,5 l/100 km (kombi 3,7 l/100 km).

V prodeji zatím zůstávají i jednotky, vyhovující normě Euro 6.1. Z benzinových motorů je to 1.2 PureTech s 81 nebo 96 kW, přičemž slabší má manuální řazení o pěti stupních a silnější o stupeň více či alternativně šestistupňový automat. Z turbodieselů jde o 1.6 BlueHDi o výkonu 73,5 nebo 88 kW, volba převodovek je stejná jako u zážehových motorů – slabší pět stupňů, silnější šest rychlostí nebo šestistupňový automat. Kombi SW je dostupné ještě s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 110 kW a manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. U hatchbacku byl tento motor z nabídky odstraněn.

Základní výbava Active obsahuje tempomat, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory a 9,7palcovým displejem, kožený multifunkční volant, LED denní svícení nebo 16palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motorizace, nejlevnější je starší 1.2 PureTech/81 kW za 380 tisíc korun. Stejný motor v nové specifikaci bude k dispozici později, srovnatelná 1.2 PureTech/96 kW je v nové specifikaci s manuálem o 5 tisíc dražší než předchůdce a startuje na 410 tisících korunách. S automatem vychází dráž o 10 tisíc a stojí od 465 tisíc korun. Kombi SW znamená vždy příplatek 15 tisíc korun.

Porovnali jsme 308 se zmodernizovaným motorem 1.2 PureTech/96 kW s Opelem Astra, Renaultem Mégane a VW Golf. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Druhý stupeň Allure přidává varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, přední i zadní parkovací senzory, přední sportovní sedadla nebo mlhovky (u kombi také střešní ližiny). V ceníku této verze se již neobjevuje motor 1.2 PureTech/81 kW, nejlevnější je tak stejný motor s 96 kW za 445 tisíc korun. Platí, že stejná jednotka v novější specifikaci je o 5 a 10 tisíc dražší, za kombi se u zážehových motorů připlácí 15 tisíc korun a u vznětových motorů 20 tisíc korun.

Porovnat 308 SW 1.5 BlueHDi se Škodou Octavia Combi a Hyundaiem i30 kombi můžete zde.

Pouze kombi má v nabídce verzi GT Line, která obsahuje navíc přední LED světla, diodové mlhovky, 3D navigaci s 9,7palcovým displejem, designové doplňky karosérie a 17palcová litá kola. V nabídce jsou pouze 1.2 PureTech/96 kW a 2.0 BlueHDi, ceny začínají na 510 tisících korunách ve starší a 515 tisících v novější specifikaci.

Při výkupu starého vozu nabízí Peugeot ještě dodatečný bonus 15 tisíc korun, který však v cenách v článku není započítán. Kompletní ceník hatchbacku najdete zde, kombi si můžete prohlédnout zde.

Související články

Subaru Impreza se vrací na český trh. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol od 560 tisíc korun
Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc
Škoda Octavia Trumf: za necelých 450 tisíc bohatá výbava a výkonný motor 1.4 TSI
Peugeot 2008: nejprodávanější crossover byl zlevněn o dva tisíce korun

blog comments powered by Disqus

Ford S-Max: Zdražení až o 37 tisíc, nově se zárukou na pět let
Ford začátkem února zdražoval a nevyhnula se tomu ani modelová řada S-Max. Ceny se posunuly vzhůru poměrně razantně, o 30 až 37 tisíc korun. Malou útěchou může být zavedení standardní pětileté záruky. Novinkou je zvýhodněná výbava ST-Line TOP Edition.
22.2.2018 | více
 

Mitsubishi ASX s turbodieselem je zpět. V jediné výbavě stojí skoro 700 tisíc
S příchodem modelového roku 2018 české zastoupení Mitsubishi výrazně upravilo ceník populárního kompaktního SUV ASX. Především z něj vyřadilo všechny turbodiesely a jedinou možností tak zůstal benzinový čtyřválec 1.6 MIVEC. Teď se jeden z naftových agregátů vrací do nabídky.
20.2.2018 | více
 

Akční výbavy Hyundai i30 Best of Czech zdražily o 20 tisíc korun, novinkou je tzv. Startovné
Hyundai zavádí další akční pobídku. Jmenuje je „Startovné“ a jedná se v podstatě o bonus 30 tisíc za vykoupení staršího vozu. Pokud se ale podíváte na nové akční ceníky, zjistíte, že některé modely podražily. Například i30 kombi a Fastback o 20 tisíc korun.
19.2.2018 | více
 

Seat proti dieselům: Naftové verze Leonu zdraženy o šest tisíc korun, některé dokonce končí
Nejprodávanější model španělské automobilky je na trhu šestým rokem, vloni prošel mezigeneračním faceliftem a nyní se dočkal po dlouhé době nového ceníku, která nepotěší příznivce turbodieselů. Některé varianty naftových motorů končí, ostatní byly zdraženy o šest tisíc korun.
16.2.2018 | více
 

Upsizing od Renaultu. Nová generace benzinových motorů pro Scénic a Grand Scénic
Stejně jako Peugeot obnovuje svůj motorový program také další francouzská automobilka, Renault nasazuje novou generaci přeplňovaného čtyřválce 1,3 litru jako první do rodinných MPV Scénic a Grand Scénic.
14.2.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál