Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Opel Astra dostal nový základní motor. Výbavy zdražily o desetitisíce

Vloženo: 24.9.2018

Německá automobilka zamíchala nabídkou motorů pro svůj hatchback nižší střední třídy. Auto přišlo o několik motorizací, dostalo ale novou. Jednotka 1.0 Turbo tvoří nový základ nabídky, je ale také extrémně slabá. Dosahuje výkonu jen 66 kW, což z Astry v její třídě dělá nezvyklou volbu.

Nová emisní norma, která vešla v platnost od září 2018, silně promluvila do nabídky automobilky Opel. O změnách motorů pro manažerský model Insignia jsme psali již zde. Změny se ale týkají i menších modelů. Například oblíbeného hatchbacku nižší střední třídy Opel Astra.

Ten přišel hned o tři motory. V nabídce už nenajdete benzinový čtyřválec o objemu 1,4 litru, ani dieselový 1.6 CDTi. Z ceníku vypadl i motor 1.0 Turbo MTA. Naopak se objevila nová základní pohonná jednotka. Jde o benzinový tříválec s přeplňováním 1.0 Turbo. Změny platí jak pro hatchback, tak pro jeho kombi variantu Sports Tourer.

Nová pohonná jednotka je ve srovnání se soupeři extrémně slabá. Když jsme připravovali porovnání, jen těžko jsme hledali blízké vozy, které by v dané kategorii nabízely tak nízký výkon. Nakonec jsme srovnali Opel Astra s nejbližšími konkurenty, kterými jsou Škoda Rapid Spaceback nebo Hyundai i30. Srovnání najde zde. Můžete auta i vyměnit, Astra má mezi hatchbacky nižší střední třídy řadu protivníků. Třeba Fiat Tipo hatchback. Jinak ale vybírejte jinou motorizaci.

Tříválec o výkonu 66 kW disponuje točivým momentem 170 Nm. Autu, které váží necelých 1,2 tuny, to zaručuje podprůměrnou dynamiku. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 12,2 sekundy, maximální rychlost je 188 km/h. Motor je spojen s pětistupňovým manuálem. Vše by ale motor měl vynahradit nízkou spotřebou, která se podle výrobce pohybuje okolo 4,7 litrů benzinu na 100 km v kombinovaném provozu. Emise mají hodnotu jen 107 gramů CO2 na kilometr.

Opel Astra paradoxně zdražil ve všech výbavách. Ve verzi Selection začíná auto na 361 900 korunách, což je o 12 tisíc korun víc než dříve. Ve výbavě se ale navíc objevil palubní počítač. Podle motorizace pak může být výbava Selection dražší až o 27 tisíc korun.

O 10 až 30 tisíc korun zdražila verze Enjoy. Za stejnou cenu jako před změnou ceníku zůstalo jen 1.4 Turbo na CNG. Varianta Dynamic zdražila o devět až 39 tisíc korun podle motorizace, výrobce ale přidal navíc ergonomické sedadlo. Od této varianty výš už nový motor neseženete, základem je silnější 1.0 Turbo (77 kW). To platí i pro výbavu Innovation, která byla zdražena o devět až 39 tisíc korun. I ta má navíc oproti minulému ceníku ergonomické sedadlo řidiče.

Kompletní ceník Opelu Astra včetně všech technických údajů prodávaných motorizací a výbavových verzí najdete zde. Stejné informace dostanete i ke kombi verzi Astra Sports Tourer, která je o 25 tisíc korun dražší než hatchback, jsou zde. Projděte si také přehled nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy, ten jsme schovali pod tímto odkazem.

Související články

Peugeot 308 dostal nové motory. Ty jsou dražší o 5 až 10 tisíc korun
Seat proti dieselům: Naftové verze Leonu zdraženy o šest tisíc korun, některé dokonce končí
Hyundai i30 kombi o prázdninách zdražil, přesto může být pro některé řidiče levnější než dříve
Hyundai korigoval slevy u nejmenšího modelu i10. Dosahovaly příliš vysokých částek
Dacia Duster vrací do hry benzínovou čtyřkolku za 340 900 Kč
Hyundai dává větší slevy dlouholetým řidičům, u většiny modelů ale stanovil limit
Dacia Sandero drží ceny navzdory modernizaci motorů

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál