Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Omlazená Honda Jazz přichází s novým motorem a výbavou. Cena základního modelu klesla na 340 tisíc korun

Vloženo: 16.1.2018

Honda Jazz nepatří v Česku mezi nejprodávanější malé vozy, jistou osobitost jí však upřít nelze. Aby Japonci zaujali o něco více zákazníků, podrobili konkurenta Škody Fabia nebo Hyundaie i20 modernizaci. Ta přinesla nový motor, výbavový stupeň a ceny od 340 tisíc korun.

Omlazená Honda Jazz se dočkala premiéry loni na podzim, výraznějších designových zásahů se ale návrháři zdrželi. Přesto má pětidveřový hatchback nové nárazníky, které vůz prodloužily o 33 mm, čímž se dostal přes čtyřmetrovou hranici na 4028 mm. Rozvor náprav zůstal na 2530 mm, stejně jako šířka na 1694 mm. Výška Jazzu je s 1550 mm nově o 25 mm vyšší. Kufr pojme v základu 354 litrů, při sklopení sedadel a naložení až po střechu je to 1314 litrů.

V porovnání s konkurenty mezi malými vozy je faceliftovaný Jazz nadprůměrně dlouhý s lehce nadprůměrným rozvorem náprav. Šířka vozu je však podprůměrná a patří k nejhorším v celém segmentu, naopak výškou je Honda nadprůměrná. Základní objem kufru je jen litr za premiantem mezi malými vozy, maximální hodnota už přemožitele nenajde. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Motorová paleta i nadále začíná u zážehové třináctistovky i-VTEC o výkonu 75 kW, která má výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem s plynule měnitelným převodem. Jedinou změnu, kterou u něj modernizace přinesla, je zvýšení spotřeby ve všech cyklech a u obou převodovek o 0,1 l/100 km. Daleko větší novinkou je však uvedení patnáctistovky i-VTEC o výkonu 96 kW, která je dostupná se stejnými typy převodovek jako slabší sourozenec.

Slabší Honda Jazz rozhodně nevyniká zrychlením – s automatickou i manuální převodovkou jde o podprůměrný malý hatchback, což nevyvažuje ani kombinovaná spotřeba. Ta je s ručním řazením podprůměrných 5,1 l/100 km a se samočinným řazením průměrných 4,7 l/100 km. Silnější 1.5 i-VTEC je s automatem dynamicky průměrná, zrychlení verze s manuální převodovkou se však dá označit za nadprůměrné. Naopak podprůměrná je kombinovaná spotřeba – s manuální převodovkou 5,9 l/100 km a s automatickou převodovkou 5,4 l/100 km. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Základní výbava Trend obsahuje systém nouzového brzdění, tempomat, dešťový a světelný senzor, manuální klimatizaci, rádio s MP3 a čtyřmi reproduktory, Bluetooth, multifunkční volant, LED denní svícení nebo 15palcová ocelová kola. K dispozici je pouze třináctistovka i-VTEC, která díky aktuální akci startuje s manuálem na 339 900 korunách. Verze s automatem stojí od 394 900 korun. Obě částky jsou i kvůli již zmíněné akci nižší než u předchůdce.

Nejnižší částka, za níž Jazz koupíte, je v segmentu malých aut poměrně sebevědomá. To dokazuje také přehled malých pětidveřových hatchbacků, které koupíte do 340 tisíc korun. Podívejte se zde.

Druhý stupeň Comfort přidává přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, parkovací senzory vpředu i vzadu, infotainment Honda Connect s dotykovou obrazovkou a čtyřmi reproduktory nebo 15palcová litá kola. Dostupný je opět jen slabší motor za akční cenu 387 900 korun s manuální a 422 900 korun s automatickou převodovkou.

Porovnali jsme Hondu Jazz Comfort s Hyundaiem i20, Škodou Fabia a Volkswagenem Polo. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Linie Elegance má navíc couvací kameru, automatickou klimatizaci, multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací a šesti reproduktory, kožený volant, bezklíčkové odemykání a startování, mlhovky, LED světla (spolu s navigací, oproti předchůdci, novinka v této výbavě) a 16palcová litá kola. Pouze s 1.3 i-VTEC stojí tato výbava akčních 459 900 korun s ručním a 494 900 korun se samočinným řazením.

Na stejné úrovni jako Jazz Elegance je nový stupeň Dynamic, který je jako jediný dodáván s motorem 1.5 i-VTEC. Skladbou výbavy vychází z druhého stupně Comfort, oproti kterému má navíc multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací a šesti reproduktory, kožený volant, mlhovky, LED světla, sportovněji laděné nárazníky a zadní spoiler nebo 16palcová litá kola. Ceny jsou stejně jako u verze Elegance, tedy 459 900 korun za manuální a 494 900 korun za automatickou převodovku.

Kompletní ceník omlazené Hondy Jazz najdete zde.

Související články

Nissan Micra zlevnil o 10 tisíc korun, v základu přijde na 249 tisíc korun
Prosincové prodeje aut pokračovaly v klesajícím trendu, nahoru se vyšvihl končící Duster
Bonusy pokračují, Renault nabízí základní model řady Clio již za 229 900 korun
Dacia: Nejlevnější automobily na trhu podražily o dva tisíce

blog comments powered by Disqus

Hyundai rozšiřuje nabídku o nový model i30 N Fastback. Došlo i ke zdražení.
Hyundai zdražil oblíbený model i30 a zároveň představil nového, sportovně laděného člena rodiny. Ten přehrává svého konkurenta, Škodu Octavii RS, výkonem. Jak je to s výbavou a cenami?
11.12.2018 | více
 

Hledali jsme nejdostupnější SUV střední třídy. Kodiaq je osmý jako před dvěma lety
Cenové relace mezi SUV střední třídy se za uplynulé dva roky změnily jen minimálně. Deset nejlevnějších vozů kategorie se stále vejde do sedmi set tisíc korun. Ten úplně nejdostupnější, Ford Kuga, zlevnil pod půl milionu.
9.12.2018 | více
 

Fiat Panda a Jeep Wrangler neuspěly v nárazových testech Euro NCAP
Devět automobilů oznámkovala nezávislá organizace Euro NCAP za bezpečnost. Sedm jich dopadlo na výbornou a dva propadly. Nový Jeep Wrangler získal jedinou hvězdu z pěti možných, Fiat Panda odešel úplně s prázdnou.
8.12.2018 | více
 

Škoda Kodiaq znovu zdražila, přesto má nižší "cenu od". Začíná na 681 900 Kč
Škoda už potřetí zdražila své velké SUV Kodiaq a to v rozmezí od 16 do 38 tisíc. Přesto jeho nejnižší cena klesla, protože nový motor 1.5 TSI, který nahradil dřívější 1.4 TSI, lze kombinovat s manuálním řazením.
7.12.2018 | více
 

Značka Volkswagen musí šetřit: bude snižovat počet modelů a jejich nabízených verzí
Počet nabízených motorů a převodovek by měl dokonce klesnout dokonce o čtvrtinu.
6.12.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál