Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Omlazená Honda Jazz přichází s novým motorem a výbavou. Cena základního modelu klesla na 340 tisíc korun

Vloženo: 16.1.2018

Honda Jazz nepatří v Česku mezi nejprodávanější malé vozy, jistou osobitost jí však upřít nelze. Aby Japonci zaujali o něco více zákazníků, podrobili konkurenta Škody Fabia nebo Hyundaie i20 modernizaci. Ta přinesla nový motor, výbavový stupeň a ceny od 340 tisíc korun.

Omlazená Honda Jazz se dočkala premiéry loni na podzim, výraznějších designových zásahů se ale návrháři zdrželi. Přesto má pětidveřový hatchback nové nárazníky, které vůz prodloužily o 33 mm, čímž se dostal přes čtyřmetrovou hranici na 4028 mm. Rozvor náprav zůstal na 2530 mm, stejně jako šířka na 1694 mm. Výška Jazzu je s 1550 mm nově o 25 mm vyšší. Kufr pojme v základu 354 litrů, při sklopení sedadel a naložení až po střechu je to 1314 litrů.

V porovnání s konkurenty mezi malými vozy je faceliftovaný Jazz nadprůměrně dlouhý s lehce nadprůměrným rozvorem náprav. Šířka vozu je však podprůměrná a patří k nejhorším v celém segmentu, naopak výškou je Honda nadprůměrná. Základní objem kufru je jen litr za premiantem mezi malými vozy, maximální hodnota už přemožitele nenajde. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Motorová paleta i nadále začíná u zážehové třináctistovky i-VTEC o výkonu 75 kW, která má výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem s plynule měnitelným převodem. Jedinou změnu, kterou u něj modernizace přinesla, je zvýšení spotřeby ve všech cyklech a u obou převodovek o 0,1 l/100 km. Daleko větší novinkou je však uvedení patnáctistovky i-VTEC o výkonu 96 kW, která je dostupná se stejnými typy převodovek jako slabší sourozenec.

Slabší Honda Jazz rozhodně nevyniká zrychlením – s automatickou i manuální převodovkou jde o podprůměrný malý hatchback, což nevyvažuje ani kombinovaná spotřeba. Ta je s ručním řazením podprůměrných 5,1 l/100 km a se samočinným řazením průměrných 4,7 l/100 km. Silnější 1.5 i-VTEC je s automatem dynamicky průměrná, zrychlení verze s manuální převodovkou se však dá označit za nadprůměrné. Naopak podprůměrná je kombinovaná spotřeba – s manuální převodovkou 5,9 l/100 km a s automatickou převodovkou 5,4 l/100 km. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Základní výbava Trend obsahuje systém nouzového brzdění, tempomat, dešťový a světelný senzor, manuální klimatizaci, rádio s MP3 a čtyřmi reproduktory, Bluetooth, multifunkční volant, LED denní svícení nebo 15palcová ocelová kola. K dispozici je pouze třináctistovka i-VTEC, která díky aktuální akci startuje s manuálem na 339 900 korunách. Verze s automatem stojí od 394 900 korun. Obě částky jsou i kvůli již zmíněné akci nižší než u předchůdce.

Nejnižší částka, za níž Jazz koupíte, je v segmentu malých aut poměrně sebevědomá. To dokazuje také přehled malých pětidveřových hatchbacků, které koupíte do 340 tisíc korun. Podívejte se zde.

Druhý stupeň Comfort přidává přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, parkovací senzory vpředu i vzadu, infotainment Honda Connect s dotykovou obrazovkou a čtyřmi reproduktory nebo 15palcová litá kola. Dostupný je opět jen slabší motor za akční cenu 387 900 korun s manuální a 422 900 korun s automatickou převodovkou.

Porovnali jsme Hondu Jazz Comfort s Hyundaiem i20, Škodou Fabia a Volkswagenem Polo. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Linie Elegance má navíc couvací kameru, automatickou klimatizaci, multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací a šesti reproduktory, kožený volant, bezklíčkové odemykání a startování, mlhovky, LED světla (spolu s navigací, oproti předchůdci, novinka v této výbavě) a 16palcová litá kola. Pouze s 1.3 i-VTEC stojí tato výbava akčních 459 900 korun s ručním a 494 900 korun se samočinným řazením.

Na stejné úrovni jako Jazz Elegance je nový stupeň Dynamic, který je jako jediný dodáván s motorem 1.5 i-VTEC. Skladbou výbavy vychází z druhého stupně Comfort, oproti kterému má navíc multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací a šesti reproduktory, kožený volant, mlhovky, LED světla, sportovněji laděné nárazníky a zadní spoiler nebo 16palcová litá kola. Ceny jsou stejně jako u verze Elegance, tedy 459 900 korun za manuální a 494 900 korun za automatickou převodovku.

Kompletní ceník omlazené Hondy Jazz najdete zde.

Související články

Nissan Micra zlevnil o 10 tisíc korun, v základu přijde na 249 tisíc korun
Prosincové prodeje aut pokračovaly v klesajícím trendu, nahoru se vyšvihl končící Duster
Bonusy pokračují, Renault nabízí základní model řady Clio již za 229 900 korun
Dacia: Nejlevnější automobily na trhu podražily o dva tisíce

blog comments powered by Disqus

Auto za vysvědčení: Vybrali jsme levné ojetiny, které školákům udělají radost
Jaké auto vybrat pro čerstvého řidiče? Nejlépe co nejlevnější, ale zároveň takové, se kterým by se nestyděl před svými vrstevníky. Prošli jsme nabídky českých autobazarů a vybrali desítku dostupných ojetin se zajímavým vzhledem, jízdními vlastnostmi i cenou. A nechybí ani auto pro patnáctileté. Vše najdete v následujícím přehledu.
20.6.2018 | více
 

Legendární auto Jamese Bonda jde do aukce. Filmová kariéra šponuje jeho cenu o desítky milionů
Téměř 47 milionů korun je odhadní cena britského sporťáku Aston Martin DB5, který si zahrál ve slavné bondovce Zlaté Oko s Piercem Brosnanem. Auto půjde v červenci do aukce a očekává se, že budoucí majitel za něj zaplatí mnohem více, než je běžné za podobné auto bez filmové historie. Prohlédněte si ho ve fotogalerii.
19.6.2018 | více
 

Zadrženého ředitele Audi Stadlera suspendovali. Zastoupí ho šéf prodeje
Mnichovská prokuratura již minulý týden oznámila, že Stadler je v souvislosti s emisní aférou vyšetřován, a to mimo jiné kvůli podezření z podvodu.
19.6.2018 | více
 

Z chorvatského Dubrovníku do Čech za den obrazem. Čemu se vyhnout a jaká je cesta mimo dálnice
Podívejte se, jak vypadá cesta z chorvatského Dubrovníku do Prahy. Zatímco v opačném směru jsme vyzkoušeli dálniční síť, cestu zpátky jsme naplánovali tak, abychom v zahraničí jeli pouze po neplacených úsecích. Pomocí navigace jsme proto zvolili jednu z nejrychlejších a nejkratších cest. Znovu jsme navíc porovnali ceny pohonných hmot napříč zeměmi. Vyplatí se tedy vůbec jet téměř 1300 km mimo dálniční úseky? Podívejte se, jak na začátku června vypadá silniční doprava mimo hlavní dálniční tahy.
19.6.2018 | více
 

BMW řady 8 se vrací. Designem provokuje, dvanáctiválec nahradilo turbo
Velké kupé do nabídky BMW historicky patří a i po konci řady 6 tak tento typ vozu nezmizí. Už jej však nenajdete pod stávajícím názvem. Mnichovská automobilka již před nějakým časem rozhodla o změně nomenklatury, z řady 6 se tak stala řada 8. Ani tato číslice přitom není v nabídce BMW nová - v devadesátých letech ji nosilo jiné velké kupé, které si časem získalo kultovní status. Jak na něj naváže "osmička" nové generace se můžete podívat do galerie.
18.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál