Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Omlazená Honda Jazz přichází s novým motorem a výbavou. Cena základního modelu klesla na 340 tisíc korun

Vloženo: 16.1.2018

Honda Jazz nepatří v Česku mezi nejprodávanější malé vozy, jistou osobitost jí však upřít nelze. Aby Japonci zaujali o něco více zákazníků, podrobili konkurenta Škody Fabia nebo Hyundaie i20 modernizaci. Ta přinesla nový motor, výbavový stupeň a ceny od 340 tisíc korun.

Omlazená Honda Jazz se dočkala premiéry loni na podzim, výraznějších designových zásahů se ale návrháři zdrželi. Přesto má pětidveřový hatchback nové nárazníky, které vůz prodloužily o 33 mm, čímž se dostal přes čtyřmetrovou hranici na 4028 mm. Rozvor náprav zůstal na 2530 mm, stejně jako šířka na 1694 mm. Výška Jazzu je s 1550 mm nově o 25 mm vyšší. Kufr pojme v základu 354 litrů, při sklopení sedadel a naložení až po střechu je to 1314 litrů.

V porovnání s konkurenty mezi malými vozy je faceliftovaný Jazz nadprůměrně dlouhý s lehce nadprůměrným rozvorem náprav. Šířka vozu je však podprůměrná a patří k nejhorším v celém segmentu, naopak výškou je Honda nadprůměrná. Základní objem kufru je jen litr za premiantem mezi malými vozy, maximální hodnota už přemožitele nenajde. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Motorová paleta i nadále začíná u zážehové třináctistovky i-VTEC o výkonu 75 kW, která má výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem s plynule měnitelným převodem. Jedinou změnu, kterou u něj modernizace přinesla, je zvýšení spotřeby ve všech cyklech a u obou převodovek o 0,1 l/100 km. Daleko větší novinkou je však uvedení patnáctistovky i-VTEC o výkonu 96 kW, která je dostupná se stejnými typy převodovek jako slabší sourozenec.

Slabší Honda Jazz rozhodně nevyniká zrychlením – s automatickou i manuální převodovkou jde o podprůměrný malý hatchback, což nevyvažuje ani kombinovaná spotřeba. Ta je s ručním řazením podprůměrných 5,1 l/100 km a se samočinným řazením průměrných 4,7 l/100 km. Silnější 1.5 i-VTEC je s automatem dynamicky průměrná, zrychlení verze s manuální převodovkou se však dá označit za nadprůměrné. Naopak podprůměrná je kombinovaná spotřeba – s manuální převodovkou 5,9 l/100 km a s automatickou převodovkou 5,4 l/100 km. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Základní výbava Trend obsahuje systém nouzového brzdění, tempomat, dešťový a světelný senzor, manuální klimatizaci, rádio s MP3 a čtyřmi reproduktory, Bluetooth, multifunkční volant, LED denní svícení nebo 15palcová ocelová kola. K dispozici je pouze třináctistovka i-VTEC, která díky aktuální akci startuje s manuálem na 339 900 korunách. Verze s automatem stojí od 394 900 korun. Obě částky jsou i kvůli již zmíněné akci nižší než u předchůdce.

Nejnižší částka, za níž Jazz koupíte, je v segmentu malých aut poměrně sebevědomá. To dokazuje také přehled malých pětidveřových hatchbacků, které koupíte do 340 tisíc korun. Podívejte se zde.

Druhý stupeň Comfort přidává přednárazový systém, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, parkovací senzory vpředu i vzadu, infotainment Honda Connect s dotykovou obrazovkou a čtyřmi reproduktory nebo 15palcová litá kola. Dostupný je opět jen slabší motor za akční cenu 387 900 korun s manuální a 422 900 korun s automatickou převodovkou.

Porovnali jsme Hondu Jazz Comfort s Hyundaiem i20, Škodou Fabia a Volkswagenem Polo. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Linie Elegance má navíc couvací kameru, automatickou klimatizaci, multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací a šesti reproduktory, kožený volant, bezklíčkové odemykání a startování, mlhovky, LED světla (spolu s navigací, oproti předchůdci, novinka v této výbavě) a 16palcová litá kola. Pouze s 1.3 i-VTEC stojí tato výbava akčních 459 900 korun s ručním a 494 900 korun se samočinným řazením.

Na stejné úrovni jako Jazz Elegance je nový stupeň Dynamic, který je jako jediný dodáván s motorem 1.5 i-VTEC. Skladbou výbavy vychází z druhého stupně Comfort, oproti kterému má navíc multimediální systém s dotykovou obrazovkou, navigací a šesti reproduktory, kožený volant, mlhovky, LED světla, sportovněji laděné nárazníky a zadní spoiler nebo 16palcová litá kola. Ceny jsou stejně jako u verze Elegance, tedy 459 900 korun za manuální a 494 900 korun za automatickou převodovku.

Kompletní ceník omlazené Hondy Jazz najdete zde.

Související články

Nissan Micra zlevnil o 10 tisíc korun, v základu přijde na 249 tisíc korun
Prosincové prodeje aut pokračovaly v klesajícím trendu, nahoru se vyšvihl končící Duster
Bonusy pokračují, Renault nabízí základní model řady Clio již za 229 900 korun
Dacia: Nejlevnější automobily na trhu podražily o dva tisíce

blog comments powered by Disqus

Ford S-Max: Zdražení až o 37 tisíc, nově se zárukou na pět let
Ford začátkem února zdražoval a nevyhnula se tomu ani modelová řada S-Max. Ceny se posunuly vzhůru poměrně razantně, o 30 až 37 tisíc korun. Malou útěchou může být zavedení standardní pětileté záruky. Novinkou je zvýhodněná výbava ST-Line TOP Edition.
22.2.2018 | více
 

Mitsubishi ASX s turbodieselem je zpět. V jediné výbavě stojí skoro 700 tisíc
S příchodem modelového roku 2018 české zastoupení Mitsubishi výrazně upravilo ceník populárního kompaktního SUV ASX. Především z něj vyřadilo všechny turbodiesely a jedinou možností tak zůstal benzinový čtyřválec 1.6 MIVEC. Teď se jeden z naftových agregátů vrací do nabídky.
20.2.2018 | více
 

Akční výbavy Hyundai i30 Best of Czech zdražily o 20 tisíc korun, novinkou je tzv. Startovné
Hyundai zavádí další akční pobídku. Jmenuje je „Startovné“ a jedná se v podstatě o bonus 30 tisíc za vykoupení staršího vozu. Pokud se ale podíváte na nové akční ceníky, zjistíte, že některé modely podražily. Například i30 kombi a Fastback o 20 tisíc korun.
19.2.2018 | více
 

Seat proti dieselům: Naftové verze Leonu zdraženy o šest tisíc korun, některé dokonce končí
Nejprodávanější model španělské automobilky je na trhu šestým rokem, vloni prošel mezigeneračním faceliftem a nyní se dočkal po dlouhé době nového ceníku, která nepotěší příznivce turbodieselů. Některé varianty naftových motorů končí, ostatní byly zdraženy o šest tisíc korun.
16.2.2018 | více
 

Upsizing od Renaultu. Nová generace benzinových motorů pro Scénic a Grand Scénic
Stejně jako Peugeot obnovuje svůj motorový program také další francouzská automobilka, Renault nasazuje novou generaci přeplňovaného čtyřválce 1,3 litru jako první do rodinných MPV Scénic a Grand Scénic.
14.2.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál