Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima

Vloženo: 11.3.2017

Poslední várka testů Euro NCAP přinesla několik překvapivých výsledků. Nejen proti zdi poslali Audi Q5, Citroën C3, Ford Ka+, Ford Mustang, Fiat 500, Toyotu C-HR, Land Rover Discovery a Volvo S90. Podívejme se, jak dopadly.

Ford Mustang v testu neuspěl, dvě hvězdy v celkovém hodnocení je opravdu málo. To ale neznamená, že by nedostatečně ochránil své cestující. Hodnocení navíc odpovídalo modelové verzi z roku 2015 a Euro NCAP bude v květnu zkoušku opakovat s modelových ročníkem 2017.

V hodnocení ochrany dospělých dostal Mustang jen 72 procent. Přestože se prostor pro cestující při nárazu nijak nedeformoval a naměřené hodnoty zpomalení u figurín dosahovaly rovněž dobré hodnoty. Bohužel pro ford, analýza naměřených dat ukázala, že v airbagu nebyl dostatečný tlak, a tak došlo ke kontaktu hlavy řidiče s volantem a spolujezdce s palubní deskou.

Další problém se vyskytl u cestujícího na zadním sedadle, který proklouzl pod spodní část bezpečnostního pásu. V důsledku toho bylo hodnocení ochrany kolen, stehen a pánve ohodnoceno jako nevyhovující. Stejně špatná byla i známka za ochranu hrudníku.

Zadní sedadla navíc nejsou vybavena předpínači ani omezovači síly pásů. Ochrana hlavy byla vyhodnocena jako slabá. Lze samozřejmě namítnout, že Mustang je sportovní kupé a na nedostatečně dimenzovaných sedadlech vzadu většinou nikdo sedět nebude… Možná děti.

Jenže za jejich ochranu dostal Mustang jen 32 %. Problém se ukázal při bočním nárazu, kdy hlava desetiletého dítěte skrze hlavový airbag narazila do C sloupku. Z tohoto důvodu byly figuríně odejmuty všechny body. Testovacímu týmu se navíc nelíbily informace o stavu airbagu podávané řidiči, systému ochrany proto nemohly být rovněž uděleny body.

Za bezpečnostní systémy dostal Mustang jen 16 procent, protože aktuální verze není vybavena systémem autonomního krizového brzdění. Plánovaná vylepšená verze by ho však již mít měla. Tím by měla být zvýšena ochrana krční páteře při nárazech v nižších rychlostech.

Mustang naopak vynikl při testech ochrany chodců, protože je vybaven aktivní kapotou. Senzory v nárazníku zaznamenají náraz do chodce, kapota se následně nadzvedne, čímž se zabrání tvrdšímu kontaktu hlavy chodce s tvrdými částmi motoru. Aktivní kapota funguje v různých rychlostech a při nárazu do chodců různých velikostí, a tak byla tato funkce v průběhu testu zapnutá. Chodcům to pomohlo, jen ochrana pánve byla takřka všude nevyhovující.

Fiat 500 dostal sice celkově o jednu hvězdu více, ale jinak dosáhl nejhoršího výsledku z hlediska ochrany dospělých na předních sedadlech (66 %). I když samotný prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval, při čelní nárazové zkoušce celou šíří vozu byly na hlavě řidiče zjištěny decelerační síly přesahující kritickou mez. V důsledku toho nebyly za ochranu řidiče uděleny žádné body. Stejná situace nastala u pasažéra na zadním sedadle. V tomto případě ovšem model 500 propadl i v ochraně hrudníku. Bezpečnostní pásy působily na ramena velkou silou, spodní část trupu navíc sklouzla pod část pásu.

V případě ochrany dětí dostal fiátek jen 49 procent. Důvodem nízkého hodnocení byla čelní nárazová zkouška částí vozu. U desetiletého dítěte byl přitom zaznamenán nadměrný pohyb hlavy vzad a vpřed a dokonce došlo ke kontaktu s čelním sedadlem. U šestiletého dítěte byla zjištěna slabá ochrana krku.

Co se týče výbavy, dostal Fiat 500 jen 27 %. Standardně má totiž jen signalizaci nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a omezovač rychlosti. Naopak systém autonomního krizového brzdění není v případě tohoto modelu dostupný. Za ochranu chodců dostal fiat 53 %, což znamená, že ochrana hlavy chodce je při nárazu do kapoty na většině sledovaných míst průměrná, nevyhovující byly zjištěny podél čelního skla a sloupků. Naopak velmi dobrá byla ochrana nohou, zato ochrana pánve byla různá podle místa nárazu. Některé výsledky byly dobré jiné i nevyhovující.

Příliš nezářili ani brazilský Ford Ka+, který dostal stejně jako Fiat 500 jen tři hvězdy. I když Ka+ zřejmě nebude patřit mezi nejrozšířenější automobily na českých silnicích, měli by jeho majitelé vědět, že cestující na zadních sedadlech budou nedostatečně chráněni v oblasti hrudníku a také v oblasti hlavy je ochrana více než slabá.

Za ochranu dětí dostal malý ford 61 procent. V čelních nárazových zkouškách částí vozu jsme u desetiletého dítěte zaznamenali dobrou ochranu hlavy, průměrnou ochranu hrudníku a slabou ochranu krku. Dětské sedačky nemohly být správně nainstalovány na prostředním zadním sedadle. Jednu autosedačku se nepodařilo připevnit ke kotvám i-Size.

Jen 29 procent v rámci aktivní bezpečnosti dostal Ka+ proto, že nedisponuje systémem autonomního krizového brzdění.

Na plný počet hvězd nedosáhla ani nová generace Citroënu C3, která dostala čtyři. Ve všech zkouškách však byla ochrana posádky i chodců minimálně přijatelná, ale ve většině případů dobrá.

Ostatní modely Audi Q5, Volvo S90/V90, Land Rover Discovery i Toyota C-HR dostaly pět hvězd a jejich ochrana posádky i chodců je na poměrně vysoké úrovni.

Níže naleznete všechny listopadové nárazové testy Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů. Modely označené hvězdičkou mají příplatkové asistenční systémy.

Volvo S90 (5)                                           95 % 80 % 76 % 93 %

Volvo V90 (5)                                           95 % 80 % 76 % 93 %

Toyota C-HR (5)                                      95 % 77 % 76 % 78 % 

Audi Q5 (5)                                              93 % 86 % 73 % 58 %

Land Rover Discovery (5)                        90 % 80 % 75 % 73 %

Citroën C3 (4)                                          88 % 83 % 59 % 58 %

Ford Ka+ (3)                                            73 % 61 % 57 % 29 %

Ford Mustang (2)                                     72 % 32 % 64 % 16 %

Fiat 500 (3)                                               66 % 49 % 53 % 27 %

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, výbavy, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Výsledky nárazových testů Euro NCAP u většiny nových aut prodávaných na českém trhu včetně odkazů na videa ze zkoušek najdete zde.

blog comments powered by Disqus

Češi mohou objednávat Dacii Spring. Je to nejlevnější elektromobil na trhu
Dacia Spring přišla s jarem na český trh. První elektromobil rumunské automobilky se hned stal nejlevnějším vozem této kategorie, který si nyní můžete koupit. Máme jeho kompletní ceník.
21.4.2021 | více
 

Hyundai Tucson jezdí už jako hybrid do zásuvky. Známe české ceny
Na českém trhu se začala prodávat nová ekologicky střižená motorizace SUV Hyundai Tucson. Jde o motor 1.6 T-GDI PHEV, tedy plug-in hybridní provedení. Známe ceny této verze ve všech výbavách.
20.4.2021 | více
 

Hyundai prodává v Česku další elektromobil. Máme kompletní ceník modelu Ioniq 5
Korejská automobilka to s elektromobilitou myslí vážně. I proto poslala na český trh další model do zásuvky. Jde o první vůz jezdící pod samostatnou značkou Ioniq. Je to crossover a my máme kompletní ceník.
17.4.2021 | více
 

Kia Ceed je levnější až o 20 tisíc korun. Je ale potřeba vědět po jaké verzi sáhnout
Korejská automobilka změnila ceník u řady svých modelů. Většina jich zdražila, ale najdou se výjimky. Na nich se dá ušetřit 10 až 20 tisíc korun. Jednou z nich je i oblíbený model nižší střední třídy hatchback Ceed a kombi Ceed SW.
14.4.2021 | více
 

Renault Kadjar mírně zdražuje. Připlatíte si za základní motor
Francouzská automobilka na českém trhu zvedla ceny svého středně velkého SUV Renault Kadjar. To je tak nyní o 10 tisíc korun dražší. Zdražení platí pro motor 1.3 TCe o výkonu 103 kW, který se nově prodává ve výbavě Zen za 535 tisíc korun.
13.4.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál