Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Peugeot 508 je v Česku. Začíná na ceně 730 tisíc korun

Vloženo: 20.9.2018

Francouzská automobilka se vrací do kategorie střední třídy. Netají se tím, že bude hledat hlavně mezi firemními zákazníky. Vzhledově nápadný Peugeot 508 má ale nakročeno k tomu, aby lákal i mladé. Víme, kolik stojí.

Peugeot ještě nezveřejnil své kompletní ceníky pro nový model 508, my už ale víme, kolik budou stát jednotlivé verze bez příplatků. K dispozici budou celkem čtyři výbavy, od základní Active, přes střední Allure ke sportovně pojaté GT Line. Pro nejvyšší motory je také připravena top verze GT. Automobilka během uvedení vozu na trh zatím nespecifikovala, co v jakých výbavách najdeme. Na to si musíme počkat až na zveřejnění kompletních ceníků, které očekáváme v nejbližších dnech.

První cena 730 tisíc korun patří základnímu naftovému motoru 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní. Ten je jako jediný spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, ostatní jednotky jsou zkombinované s osmistupňovým automatem. V základní výbavě Active lze mít ještě silnější dvoulitrový diesel BlueHDi s výkonem 160 koní nebo benzinovou jedna-šestku PureTech (180 koní). Střední výbava Allure pak otevírá cestu k nejvýkonnějšímu naftovému motoru, dvoulitru BlueHDi 180. Ten patří i sportovní verzi GT, kterou si můžete pořídit také s nejvýkonnějším motorem nabídky – benzinovým PureTech 225.

Kompletní ceník včetně všech technických údajů týkajících se nového Peugeotu 508 najdete zde, jakmile automobilka zveřejní oficiální ceny. Pokud se vám pro rozkliknutí odkazu zobrazuje zpráva "Cena není k dispozici", můžete si prohlédnout následující tabulku s námi zjištěnými základními cenami:

Benzinové motory
Active - PureTech 180 EAT8: 800 000 Kč
GT - PureTech 225 EAT8: 1 045 000 Kč

Naftové motory
Active - BlueHDi 130 MAN6: 730 000 Kč
Active - BlueHDi 130 EAT8: 790 000 Kč
Active - BlueHDi 160 EAT8: 830 000 Kč
Allure - BlueHDi 180 EAT8: 900 000 Kč

Zajímé je srovnání nového Peugeot 508 se starou generací. Zatímco ostatní automobilky většinou sází na zvětšování rozměrů, Francouzi šli tentokrát cestou opačnou. Novinka měří na délku 4750 mm a má rozvor 2793 mm. Stará verze měla 4830 mm a 2817 mm. Taková změna může znamenat, že je také uvnitř o něco méně místa k sezení. Auto jsme již změřili a výsledek překvapil. Novinka má podélně 155 cm místa v kabině, což je o dva centimetry více než dříve. Na šířku je to už ale horší, ve druhé řada najdete 144 cm místa, v první 149 cm. Odcházející generace na tom byla lépe: 150 cm, resp. 155 cm. Prostor bude scházet také nad hlavou, hlavně vzadu. Tam vysokým postavám bude vadit jen 86 cm nad sedákem, minule to bylo aspoň 92 cm.

A jak je na tom kufr? Ten se mírně zvětšil. A to už podle oficiálních údajů. Základní kapacita je 487 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1537. Dříve to bylo 473 litrů. Kufr je hluboký 51 cm a široký 106 cm, minulá generace měla hodnoty 53 a 110 cm. Tady jsou tedy změny minimální. Je dobře, že Peugeot 508 je liftback, tudíž je využitelnost kufru poměrně solidní.

Oproti odcházející generaci je ale novinka o poznání dražší . Základní model s motorem 2.0 BlueHDi se prodával ve výbavě Allure za cenu 655 tisíc korun. Jednotka o výkonu 150 koní se výkonnostně vešla mezi nové motory BlueHDi 130 a 160. Slabší model o výkonu 130 koní ale stojí o 75 tisíc korun víc. To vše kompenzuje nápadným designem a slibovanými dobrými jízdními vlastnostmi, které ověříme při nejbližší příležitosti v podrobném testu.

Dokud Peugeot nezveřejní kompletní ceník pro svůj nový model 508, můžete se alespoň podívat na náš přehled liftbacků na českém trhu, které patří mezi nižší střední a střední třídu. Najdete ho zde.

Související články

Nová Kia Ceed - obří kufr pro kombík SW a ceny od 379 980 korun u hatchbacku
Škoda Octavia byla sesazena, už nemá největší kufr mezi kompaktními kombíky
Devět nejlepších aut pro velkou rodinu: od levné Dacie po luxusní VW Multivan
Nejdřív podpora Hitlera, pak láska hippies a nakonec smutné stáří. VW Brouk končí
Benzinové motory bez turba čeká polosmrt. Přehled, v jakých modelech je ještě koupíte

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál