Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Peugeot 2008 je v Česku. Jak se zlepšil proti předchůdci? Máme srovnání

Vloženo: 12.1.2020

Srovnali jsme nový Peugeot 2008 s jeho předchozí generací. Auto nejen prodělalo radikální změnu designu, ale je i větší a má bohatší výbavu. Přinášíme také kompletní ceník.

Peugeot 2008 je nejprodávanějším mini SUV v Česku. Není proto divu, že příchod jeho druhé generace v hojné míře sledují fanoušci i média. My jsme se zaměřili na podrobné srovnání s první generací, aby bylo jasné, co navíc dostanete. Pokud chcete srovnání přeskočit, můžete se rovnou podívat na jeho kompletní ceník a technické údaje. Najdete je pod tímto odkazem.

Druhá generace městského crossoveru výrazně narostla. Auto je o 141 mm delší, měří rovných 4300 mm. Rozvor se prodloužil o 68 mm na 2605 mm, což slibuje více prostoru uvnitř. Peugeot je také o 31 mm širší (1770 mm). Na sportovněji střižený design navazuje i nižší karoserie, která má 1530 mm (-26 mm).

Peugeot 2008 ve druhé vydání přichází s novými motorizacemi. Jde o benzinový tříválec 1.2 PureTech, který je nově k dostání ve verzích 74 kW, 96 kW a 114 kW s automatickou převodovkou. Ta má nyní osm stupňů oproti dřívějším šesti. Diesel zastupuje motor se čtyřmi válci, tedy 1.5 BlueHDi 96 kW s osmistupňovým automatem.

Kdo si pamatuje na minulou verzi (její ceník najdete zde) ví, že základní motor je nyní slabší. Přišel o 7 kW výkonu, ale má stejný točivý moment 205 Nm. Upravená jednotka je v akceleraci na stovku o čtyři desetiny pomalejší, zvládne ji za 10,9 sekundy. Slibuje ale o dvě deci nižší spotřebu – 4,6 l/100 km. Díky tomu klesly i emise. Špatnou zprávou je zmenšení palivové nádrže o 6 litrů na 44.

U dieselového motoru se objem nádrže snížil jen o 4 litry na 41. Kombinovaná spotřeba ale mírně stoupla. Jde o nárůst jednoho deci na 3,6 l/100 km. I nadále tak bude Peugeot 2008 patřit k nejúspornějším vozům s dieselem na českém trhu. Škoda slabé akcelerace z nuly na stovku za 11,4 sekundy, která je o osm desetin pomalejší než v minulé generaci.

Novinkou pořídíte v základní výbavě Active a s motorem 1.2 PureTech (74 kW) za 385 000 korun. To je o 35 tisíc korun víc než první generaci tohoto baby SUV. Zdražení je ale rozhodně opodstatněné. Výbava totiž obsahuje nově systém front assist, automatické full-LED světlomety, parkovací senzory vzadu, dešťový senzor a metalízu. Pokud si ji pořídíte i se silnějším než základním motorem, dostanete navíc kola z lehké slitiny. Ve výbavě naopak oproti dřívějšku chyní elektricky sklopná zrcátka, střešní ližiny a mlhovky.

Druhá výbava Allure vychází se základním motorem 1.2 PureTech na 440 tisíc korun, což je o 45 tisíc korun víc než v minulé generaci. I ta má ale řadu prvků navíc - parkovací kameru, parkovací senzory vpředu, sledování vyjetí z jízdního pruhu, bezklíčové startování a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Chybí jí naopak zatmavená zadní okna.

Nejvyšší výbavou v minulé generaci byla verze GT Line, ta je i v nové verze. Vyjde na 510 tisíc korun a oproti dřívějšku nabízí například automatické dálkové světlomety. V základu je už silnější 1.2 PureTech (96 kW). Novinkou je výbava GT. Ta oproti GT Line nabízí navíc automatické udržování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, bezklíčové odemykání, adaptivní tempomat, navigaci, a přední vyhřívaná sedadla.

Zajímavé může být srovnání s konkurencí. Proti Peugeotu 2008 jsme postavili druhý nejprodávanější vůz v této kategorii – Renault Captur. Nechybí ani Hyundai Kona a domácí reprezentant Škoda Kamiq. Výsledek souboje je zde.

Související články

Jeep Wrangler jezdí v nové generaci. Jaká je v porovnání se starou?
Nová Kia Proceed už není třídveřovým hatchbackem, ale stylovým kombíkem
Škoda Kamiq a co všechno o ní musíte vědět
Českým autem roku je BMW 3. Srovnali jsme ho s dalšími finalisty

blog comments powered by Disqus

Peugeot upravuje ceny. Zlevnil až o několik tisíc korun
Změny v cenících se týkají modelu 308 a oblíbeného Peugeotu Rifter. Prodloužená verze ale přišla zkrátka. Přinášíme podrobný přehled.
14.2.2020 | více
 

Na český trh míří první hybridní Opel. Stojí necelý milion korun
Německá automobilka pokračuje v elektrifikaci. Do modelu Grandland X namontovala novou hybridní pohonnou jednotku. K dostání je i ve verzi 4x4.
12.2.2020 | více
 

Po kombíku přichází liftback. Škoda začala prodávat další verzi Octavie
Na oficiální prezentaci si budeme muset ještě zhruba měsíc počkat, už nyní ale máme k dispozici ceník. Za kolik se elegantnější varianta prodává? Přinášíme přehled včetně porovnání s konkurencí.
11.2.2020 | více
 

Lednové prodeje meziročně klesly. Nejhůře dopadla Dacia!
V novém roce se zatím moc nedaří francouzským automobilkám. Korejci posílili a do hry se vrací BMW. Jaké značky nejvíce zabodovaly a jaké vozy patří do top desítky?
7.2.2020 | více
 

Další Peugeot do zásuvky! Nový model e-2008 startuje na 840 000 korunách
Nová generace modelu 2008 se na českém trhu sotva ohřála a už se objevilo její nové elektrifikované dvojče. V čem se od sebe liší a jak si stojí vedle konkurence?
6.2.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál