Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Peugeot 2008 je v Česku. Jak se zlepšil proti předchůdci? Máme srovnání

Vloženo: 12.1.2020

Srovnali jsme nový Peugeot 2008 s jeho předchozí generací. Auto nejen prodělalo radikální změnu designu, ale je i větší a má bohatší výbavu. Přinášíme také kompletní ceník.

Peugeot 2008 je nejprodávanějším mini SUV v Česku. Není proto divu, že příchod jeho druhé generace v hojné míře sledují fanoušci i média. My jsme se zaměřili na podrobné srovnání s první generací, aby bylo jasné, co navíc dostanete. Pokud chcete srovnání přeskočit, můžete se rovnou podívat na jeho kompletní ceník a technické údaje. Najdete je pod tímto odkazem.

Druhá generace městského crossoveru výrazně narostla. Auto je o 141 mm delší, měří rovných 4300 mm. Rozvor se prodloužil o 68 mm na 2605 mm, což slibuje více prostoru uvnitř. Peugeot je také o 31 mm širší (1770 mm). Na sportovněji střižený design navazuje i nižší karoserie, která má 1530 mm (-26 mm).

Peugeot 2008 ve druhé vydání přichází s novými motorizacemi. Jde o benzinový tříválec 1.2 PureTech, který je nově k dostání ve verzích 74 kW, 96 kW a 114 kW s automatickou převodovkou. Ta má nyní osm stupňů oproti dřívějším šesti. Diesel zastupuje motor se čtyřmi válci, tedy 1.5 BlueHDi 96 kW s osmistupňovým automatem.

Kdo si pamatuje na minulou verzi (její ceník najdete zde) ví, že základní motor je nyní slabší. Přišel o 7 kW výkonu, ale má stejný točivý moment 205 Nm. Upravená jednotka je v akceleraci na stovku o čtyři desetiny pomalejší, zvládne ji za 10,9 sekundy. Slibuje ale o dvě deci nižší spotřebu – 4,6 l/100 km. Díky tomu klesly i emise. Špatnou zprávou je zmenšení palivové nádrže o 6 litrů na 44.

U dieselového motoru se objem nádrže snížil jen o 4 litry na 41. Kombinovaná spotřeba ale mírně stoupla. Jde o nárůst jednoho deci na 3,6 l/100 km. I nadále tak bude Peugeot 2008 patřit k nejúspornějším vozům s dieselem na českém trhu. Škoda slabé akcelerace z nuly na stovku za 11,4 sekundy, která je o osm desetin pomalejší než v minulé generaci.

Novinkou pořídíte v základní výbavě Active a s motorem 1.2 PureTech (74 kW) za 385 000 korun. To je o 35 tisíc korun víc než první generaci tohoto baby SUV. Zdražení je ale rozhodně opodstatněné. Výbava totiž obsahuje nově systém front assist, automatické full-LED světlomety, parkovací senzory vzadu, dešťový senzor a metalízu. Pokud si ji pořídíte i se silnějším než základním motorem, dostanete navíc kola z lehké slitiny. Ve výbavě naopak oproti dřívějšku chyní elektricky sklopná zrcátka, střešní ližiny a mlhovky.

Druhá výbava Allure vychází se základním motorem 1.2 PureTech na 440 tisíc korun, což je o 45 tisíc korun víc než v minulé generaci. I ta má ale řadu prvků navíc - parkovací kameru, parkovací senzory vpředu, sledování vyjetí z jízdního pruhu, bezklíčové startování a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Chybí jí naopak zatmavená zadní okna.

Nejvyšší výbavou v minulé generaci byla verze GT Line, ta je i v nové verze. Vyjde na 510 tisíc korun a oproti dřívějšku nabízí například automatické dálkové světlomety. V základu je už silnější 1.2 PureTech (96 kW). Novinkou je výbava GT. Ta oproti GT Line nabízí navíc automatické udržování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, bezklíčové odemykání, adaptivní tempomat, navigaci, a přední vyhřívaná sedadla.

Zajímavé může být srovnání s konkurencí. Proti Peugeotu 2008 jsme postavili druhý nejprodávanější vůz v této kategorii – Renault Captur. Nechybí ani Hyundai Kona a domácí reprezentant Škoda Kamiq. Výsledek souboje je zde.

Související články

Jeep Wrangler jezdí v nové generaci. Jaká je v porovnání se starou?
Nová Kia Proceed už není třídveřovým hatchbackem, ale stylovým kombíkem
Škoda Kamiq a co všechno o ní musíte vědět
Českým autem roku je BMW 3. Srovnali jsme ho s dalšími finalisty

blog comments powered by Disqus

Škoda zdražila téměř všechna svá auta, někdy až o 64 tisíc. Víme, kde ušetřit
Zdražení se týká Škody Fabia, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Scala, Superb i Citigo-e. Někde se ceníky zvedly jen o 10 tisíc korun, jinde ale až o 64 tisíc. Víme, na jakých modelech se připlácí nejméně a kde si dát pozor.
6.4.2020 | více
 

Ford Puma dostal nový hybridní motor a navíc ještě verzi s automatem
Malé SUV modrého oválu je poprvé dostupné s automatickou převodovkou. Můžete ho koupit také v hybridní variantě motoru 1.0 EcoBoost mHEV. Obě varianty jsou dostupné ve všech čtyřech výbavách. Ty mírně zdražily.
2.4.2020 | více
 

Slevy u Opelu: Crossland X snížil cenu u svých výbav až o 30 tisíc korun
Malé SUV Crossland X je na jaro levnější. Ušetřit se dá ve všech výbavách. Sleva se pohybuje od 1 do 30 tisíc korun podle verze. Více už v článku.
31.3.2020 | více
 

Nové motory pro Volkswageny. Touran dostal diesel, Sharan a T-Cross benzin
Do českých ceníku automobilky Volkswagen přibyly v březnu nové motory. Změny se týkají nejen rodinných vozů Touran a Sharan, ale i kompaktního SUV T-Cross. Každý vůz pak dostal zcela jino motorizaci.
26.3.2020 | více
 

Suzuki Vitara a S-Cross dostaly hybridní motor 1.4 BoosterJet
Japonská automobilka rozšiřuje nabídku modelů, které na silnice nově vyjedou s mild-hybridním systémem pod kaptou. Benzinovou jednotku 1.4 BoosterJet Hybrid dostaly oblíbené vozy Vitara a S-Cross.
24.3.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál