Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Nissan Micra sází na hravost a naftový motor, v základní výbavě stojí 259 tisíc

Vloženo: 19.6.2017

Ve čtvrté generaci se Nissan Micra mezi nejpopulárnější malá auta nezařadil. Podíl na tom mohly mít nevýrazný design i lacině vyhlížející interiér. Aktuální páté vydání pětidveřového hatchbacku konkurujícího Škodě Fabia se vydalo úplně jinou cestou.

Nissan Micra ve svém pátém vydání hodně dospěl. Řeč není jen o ostřeji řezaném designu s možností výrazné individualizace, který na nudného předchůdce, vyráběného v Indii, dává rychle zapomenout, nebo interiéru s barevnými plochami, kontrastujícími s tmavými plasty. Po velikostní stránce totiž novinka narostla do všech směrů, kromě výšky. Délka Micry je nyní 3999 milimetrů a rozvor má hodnotu 2525 milimetrů. První hodnota je o 74 milimetrů a druhá o 75 milimetrů větší než u předchůdce. Narostl také objem kufru, v základu o 35 litrů na celkových 300 litrů. V porovnání s konkurencí se Nissan řadí mezi celkově větší automobily. Na modely s největší délkou a rozvorem to však nestačí. V lepší polovině je Micra i objemem zavazadlového prostoru. Podrobná čísla najdete v tabulkách zde.

Pod kapotou se odehrála malá velká revoluce. Benzinové motory opustily čtyřválcovou konstrukci i objem 1.2 litru. Základní jednotkou je nově atmosférický litr s výkonem 52 kW, nad ním je přeplňovaný tříválec s objemem 0.9 litru a výkonem 66 kW. S funkcí overboost tato hodnota může vzrůst krátkodobě na 70 kW. Spíše zajímavostí je v segmentu naftová patnáctistovka dCi o výkonu 66 kW, která vyniká především točivým momentem 220 Nm. Pro všechny motory je k dispozici zatím jen pětistupňová manuální převodovka. Všechny pohonné jednotky pocházejí od Renaultu.

Parametry obou benzinových motorů jsou v porovnání s konkurencí velice podprůměrné. Atmosférický litr má jedno z nejhorších zrychlení i maximálních rychlostí, naopak průměrnou spotřebou se řadí mezi nejlepší. Přeplňovaný motor má vůbec nejhorší zrychlení, maximální rychlost je druhá nejnižší. Spotřeba je naopak jedna z nejlepších. Naftový motor je dynamicky skoro stejně špatný jako jeho benzinový sourozenci, vyvažuje to ale spotřebou hluboko pod čtyři litry na 100 kilometrů. Podrobně můžete porovnat pohonné jednotky zde.

Základní výbava Visia obsahuje šest airbagů, inteligentní nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, elektricky nastavitelná zrcátka, elektrická přední okna, diody pro denní svícení nebo 15palcová ocelová kola. Vstupní verze je v nabídce s litrovým motorem, nebo turbodieselem, ceny startují na 259 000 korunách. Jak si Micra 1.0 Visia stojí proti Citroënu C3, Škodě Fabia a Toyotě Yaris se můžete podívat zde.

Druhá linie Visia+ přidává manuální klimatizaci a rádio s MP3, USB a dvěma reproduktory. V kombinaci s touto výbavou jsou k dispozici všechny tři motory, nejlevnější litrový tříválec stojí 294 900 korun. Na přehled všech malých pětidveřových hatchbacků s klimatizací, rádiem s MP3 a cenou do 300 tisíc korun se podívejte tady.

Třetí stupeň Acenta má navíc tempomat, audiosystém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, čtyřmi reproduktory a rozhraním Apple CarPlay pro chytré telefony, pětipalcový TFT displej, multifunkční volant, chromované doplňky interiéru nebo zrcátka s integrovanými blinkry. Zvolit je opět možné všechny tři motory, ceny s litrovým tříválcem začínají na 310 000 korunách. Porovnali jsme Micru Acenta 0.9 IG-T se Seatem Ibiza, Renaultem Clio a Suzuki Swift. Podívejte se sem.

Výbava N-Connecta přidává dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, navigaci se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth a konektivitou s chytrými telefony, kožený volant, mlhovky nebo 16palacová litá kola. Volit je možné už jen z přeplňovaného tříválce, nebo turbodieselu, s benzinovým motorem Micra startuje na 349 000 korunách. Vrcholný stupeň Tekna přináší panoramatický kamerový systém s detekcí pohybujících se objektů a sledováním mrtvého úhlu, zadní parkovací senzory, couvací kameru, audiosystém Bose se šesti reproduktory, včetně dvou v opěrce hlavy řidiče, nebo startování tlačítkem.

Kompletní ceník nového Nissanu Micra najdete zde, první jízdní dojmy čtěte tady.

Související články

Nový Ford Fiesta již můžete objednávat, levný zrovna není
Nový Seat Ibiza přijíždí do Česka. Má chudou paletu motorů a sebevědomé ceny
Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nové Suzuki Swift s bohatou výbavou začíná na 260 tisících. Opět nabídne i pohon všech kol

blog comments powered by Disqus

Citroën Berlingo zlevňuje. Na krátké i XL verzi lze ušetřit 20 tisíc korun
České zastoupení francouzské automobilky srazilo cenu vybraných modelů. Sleva se týká i oblíbeného kompaktního MPV Berlingo a to jak jeho krátké verze, tak prodloužené varianty XL. Nejdostupnější je za 399 900 korun.
25.2.2021 | více
 

Škoda Octavia rozšířila nabídku svých motorů. Láká i na benzin s automatem a 4x4
Mladá Boleslav pokračuje v rozšiřování nabídky motorizací pro svůj bestseller. Škoda Octavia se nově nabízí s motorem na CNG v kombinaci s manuální převodovkou. Novinkou je také zajímavá motorizace 2.0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
22.2.2021 | více
 

Mitsubishi Space Star má novou výbavu. Díky ní je druhým nejlevnějším autem v Česku
Japonská automobilka obnovila prodej nejlevnější výbavy svého miniaturního modelu Space Star na českém trhu. Verze Inform vyjde s motorem 1.2 MIVEC na 239 850 Kč. Auto je nyní o 10 tisíc korun dražší než Hyundai i10.
19.2.2021 | více
 

Kia Sorento dostala novou verzi do zásuvky. Pro chudé ale není
Korejská automobilka zveřejnila ceny nové motorizace pro své velké SUV Kia Sorento. Jde o plug-in hybridní systém označený jako 1.6 T-GDI PHEV. Začíná na ceně 1 319 980 korun.
17.2.2021 | více
 

Obrovské slevy u Nissanu. Na SUV X-Trail ušetříte až 132 tisíc korun
Japonská automobilka láká zájemce o nové SUV na zajímavé ceny. U svého modelu X-Trail zlevnila benzinový motor 1.3 DIG-T o 132 tisíc korun. Nejlevněji ho pořídíte za 610 900 korun.
15.2.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál