Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Jaguar XF Sportbrake, tedy v provedení kombi, začíná s cenami na 1,22 milionu

Vloženo: 21.6.2017

V historii Jaguaru příliš sériových modelů s karosérií kombi není. První byl kontroverzní X-Type, mnohem větší popularity ale dosáhla praktická varianta sedanu XF. Ta se objevila i u druhé generace modelu a jen pár dnů po světové premiéře je možné ji od 1,22 milionu korun objednávat také v Česku.

Jaguar XF Sportbrake vstupuje do segmentu, v němž se utká s prémiovou části trhu. To znamená značky Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Oproti konkurentům je XF s délkou 4955 milimetrů nejdelší, rozvor náprav s hodnotou 2960 milimetrů jej řadí těsně na druhé místo za BMW řady 5. Na čele segmentu je novinka také šířkou a výškou. Oproti předchozí generaci se přitom XF Sportbrake o 6 milimetrů zkrátil, rozvor náprav však narostl o 51 milimetrů. S objemem 565 až 1700 litrů má Jaguar druhý největší kufr ve třídě, překonává jej jen Mercedes třídy E. Porovnávat rozměry můžete v tabulkách zde.

Pod kapotou jsou stejné motory jako u sedanu, byť jejich nabídka není tak široká. Benzinový motor je jediný – dvoulitr s přeplňováním o výkonu 184 kW a označením 25t. Následuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 nebo 132 kW. Slabší verze se jmenuje E-Performance, silnější 20d. Jaguar nabídne naftový dvoulitr i v provedení se dvěma turbodmychadly, v takovém případě má jednotka 176 kW a označení 25d. Vrcholem nabídky je dvakrát přeplňovaný třílitrový naftový šestiválec o výkonu 221 kW. Až na nejslabší motor mají všechny ostatní jednotky standardně osmistupňovou samočinnou převodovku, XF E-Performance ji nabízí jen jako alternativu k šestistupňové manuální převodovce. Pohon všech kol namísto zadokolky Jaguar montuje na přání do verze 20d, provedení 25d jej má standardně.

Benzinový motor se dynamikou řadí do průměru třídy, spotřeba je v lepším průměru. Základní naftový motor E-Performance je dynamicky jedním z nejslabších napříč konkurencí, vyniká naopak kombinovanou spotřebou. Provedení 20d je dynamikou jen o něco málo lepší než E-Performance, opět ale vyniká nízkou průměrnou spotřebou. Oba naftové motory se dvěma turbodmychadly se v rámci segmentu dynamikou řadí mezi lepší auta, spotřebou se však oproti turbodieselům s jedním turbem propadly téměř na konec. Kompletní parametry najdete v tabulkách zde.

Základní výbava Pure obsahuje mimo jiné nouzové brzdění, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, vyhřívaná zrcátka, elektricky nastavitelná sedadla v deseti směrech (E-Performance má manuální nastavování), dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s osmi reproduktory, Bluetooth, vzduchové odpružení zadní nápravy, bezklíčkové startování nebo 17palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motory, vyjma turbodieselů se dvěma turbodmychadly, ceny začínají na 1 217 502 korunách. Na porovnání s Audi A6 Avant a Volvem V90 se podívejte zde.

Druhý stupeň Prestige přidává bi-xenonová světla s diodami pro denní svícení, elektricky stavitelná sedadla i pro verzi E-Performance nebo kožené čalounění. K dispozici jsou všechny motory kromě naftového šestiválce, ceny začínají na 1 304 501 korunách. Na porovnání s Mercedesem třídy E a Audi A6 Avant se podívejte zde.

Následují varianty R-Sport a Portfolio, které se navzájem liší především provedením některých prvků. R-Sport je sportovnější, má tak jiná sedadla, černé doplňky karosérie i interiéru nebo odlišný vzhled 18palcových kol. Oproti tomu Portfolio dostalo čalounění sedadel i palubní desky kůží Windsor, dřevěné obložení nebo chromované prvky uvnitř i vně. R-Sport je v nabídce se všemi motory kromě vrcholného šestiválce, ceny startují na 1 343 100 korunách. Portfolio má i třílitrový turbodiesel, jeho ceny pak startují na 1 399 244 korunách.

Na přehled kombíků vyšší střední třídy se podívejte na tomto odkazu.

Výbava S je řazena na samotný vrchol nabídky, pod kapotou také může mít jen třílitrový bi-turbodiesel a jeho cena je 1 911 074 korun. Obsahuje však adaptivní podvozek, sportovní sedadla čalouněná kůží a velurem, obložení ebenovým dřevem nebo 19palcová kola. Nad tímto stupněm už je jen omezená limitovaná série First Edition se stejným motorem jako S za 2 097 414 korun. Oproti XF Sportbrake S přináší navigaci s 10,2palcovou obrazovkou, audiosystém Meridian s 11 reproduktory, 12,3palcový displej místo přístrojové desky, panoramatické střešní okno s elektricky ovládanou sluneční clonou, bezklíčkový vstup do vozu nebo adaptivní LED světlomety.

Kompletní ceník najdete pod tímto odkazem.

Související články

Sedmá generace BMW řady 5 se už prodává v Česku. Od 1 292 200 korun
Volkswagen Arteon si už můžete objednat. Stojí přes 1,3 milionu korun
Čtvrté zdražení Škody Superb posunuje ceny o 10 až 13 tisíc korun, nejlevnější stojí 640 900 Kč
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři

blog comments powered by Disqus

Kia Sportage se dá po zlevnění o deset tisíc pořídit již od 484 980 Kč
Kia snížila cenu rodinného SUV Sportage se základním benzinovým motorem 1.6 GDI v akčním výbavách o deset tisíc. Znamená to, že nejlevnější Sportage 1.6 GDI Cool aktuálně pořídíte od 484 980 korun.
17.8.2018 | více
 

Víte, jaká část světového trhu s auty patří Škodě? Je to více než u Opelu nebo Citroënu
V České republice dlouhodobě vládne prodejům nových aut Škoda a jinak tomu není ani v letošním roce. Za první pololetí roku 2018 ji s relativně velkou ztrátou následují Volkswagen, Hyundai, Dacia a Ford. Ve světě je situace poněkud odlišná, i když ani tam se mladoboleslavský výrobce neztrácí. Na kompletní žebříček třiceti nejpopulárnějších automobilek světa za první pololetí letošního roku se podívejte do galerie. Data společnosti Focus2move mimo jiné ukazují také sílu a velikost čínského trhu.
17.8.2018 | více
 

Velký přehled aut, která míří na český trh. Omlazená Fabia, nový Ceed a dalších 35 novinek
Rok 2018 se přehoupl do své druhé poloviny, z pohledu automobilových novinek však nebude o nic méně zajímavý. Na český trh se totiž chystá řada zajímavých aut - namátkou trojčata Berlingo, Rifter a Combo, nový Peugeot 508, pokračovatel již kultovního označení BMW X5 či několik faceliftů populárních modelů. Pokud se tedy chystáte na nákup nového vozu, možná se ještě vyplatí pár týdnů počkat. Ostatně, podívejte se do našeho přehledu chystaných nových aut pro druhou polovinu letošního roku.
16.8.2018 | více
 

Hyundai korigoval slevy u nejmenšího modelu i10. Dosahovaly příliš vysokých částek
Hyundai i10 se prodává podle ceníku od 199 990 korun, jde však pouze o vstupní cenu do výpočtu značkového financování. Pokud chcete minivůz zaplatit najednou, bude stát o třicet tisíc víc. Můžete však dosáhnout na slevu až 25 tisíc, pokud dlouho vlastníte řidičák a vůz Hyundai.
15.8.2018 | více
 

Kia Venga: nejdostupnější malé MPV
Kia zlevnila model Venga plošně o 10 000 Kč. Malé MPV se stává díky ceně 294 980 Kč nejdostupnějším vozem ve své kategorii. Porovnali jsme s konkurenty.
14.8.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál