Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Jaguar XF Sportbrake, tedy v provedení kombi, začíná s cenami na 1,22 milionu

Vloženo: 21.6.2017

V historii Jaguaru příliš sériových modelů s karosérií kombi není. První byl kontroverzní X-Type, mnohem větší popularity ale dosáhla praktická varianta sedanu XF. Ta se objevila i u druhé generace modelu a jen pár dnů po světové premiéře je možné ji od 1,22 milionu korun objednávat také v Česku.

Jaguar XF Sportbrake vstupuje do segmentu, v němž se utká s prémiovou části trhu. To znamená značky Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Oproti konkurentům je XF s délkou 4955 milimetrů nejdelší, rozvor náprav s hodnotou 2960 milimetrů jej řadí těsně na druhé místo za BMW řady 5. Na čele segmentu je novinka také šířkou a výškou. Oproti předchozí generaci se přitom XF Sportbrake o 6 milimetrů zkrátil, rozvor náprav však narostl o 51 milimetrů. S objemem 565 až 1700 litrů má Jaguar druhý největší kufr ve třídě, překonává jej jen Mercedes třídy E. Porovnávat rozměry můžete v tabulkách zde.

Pod kapotou jsou stejné motory jako u sedanu, byť jejich nabídka není tak široká. Benzinový motor je jediný – dvoulitr s přeplňováním o výkonu 184 kW a označením 25t. Následuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 nebo 132 kW. Slabší verze se jmenuje E-Performance, silnější 20d. Jaguar nabídne naftový dvoulitr i v provedení se dvěma turbodmychadly, v takovém případě má jednotka 176 kW a označení 25d. Vrcholem nabídky je dvakrát přeplňovaný třílitrový naftový šestiválec o výkonu 221 kW. Až na nejslabší motor mají všechny ostatní jednotky standardně osmistupňovou samočinnou převodovku, XF E-Performance ji nabízí jen jako alternativu k šestistupňové manuální převodovce. Pohon všech kol namísto zadokolky Jaguar montuje na přání do verze 20d, provedení 25d jej má standardně.

Benzinový motor se dynamikou řadí do průměru třídy, spotřeba je v lepším průměru. Základní naftový motor E-Performance je dynamicky jedním z nejslabších napříč konkurencí, vyniká naopak kombinovanou spotřebou. Provedení 20d je dynamikou jen o něco málo lepší než E-Performance, opět ale vyniká nízkou průměrnou spotřebou. Oba naftové motory se dvěma turbodmychadly se v rámci segmentu dynamikou řadí mezi lepší auta, spotřebou se však oproti turbodieselům s jedním turbem propadly téměř na konec. Kompletní parametry najdete v tabulkách zde.

Základní výbava Pure obsahuje mimo jiné nouzové brzdění, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, vyhřívaná zrcátka, elektricky nastavitelná sedadla v deseti směrech (E-Performance má manuální nastavování), dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s osmi reproduktory, Bluetooth, vzduchové odpružení zadní nápravy, bezklíčkové startování nebo 17palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motory, vyjma turbodieselů se dvěma turbodmychadly, ceny začínají na 1 217 502 korunách. Na porovnání s Audi A6 Avant a Volvem V90 se podívejte zde.

Druhý stupeň Prestige přidává bi-xenonová světla s diodami pro denní svícení, elektricky stavitelná sedadla i pro verzi E-Performance nebo kožené čalounění. K dispozici jsou všechny motory kromě naftového šestiválce, ceny začínají na 1 304 501 korunách. Na porovnání s Mercedesem třídy E a Audi A6 Avant se podívejte zde.

Následují varianty R-Sport a Portfolio, které se navzájem liší především provedením některých prvků. R-Sport je sportovnější, má tak jiná sedadla, černé doplňky karosérie i interiéru nebo odlišný vzhled 18palcových kol. Oproti tomu Portfolio dostalo čalounění sedadel i palubní desky kůží Windsor, dřevěné obložení nebo chromované prvky uvnitř i vně. R-Sport je v nabídce se všemi motory kromě vrcholného šestiválce, ceny startují na 1 343 100 korunách. Portfolio má i třílitrový turbodiesel, jeho ceny pak startují na 1 399 244 korunách.

Na přehled kombíků vyšší střední třídy se podívejte na tomto odkazu.

Výbava S je řazena na samotný vrchol nabídky, pod kapotou také může mít jen třílitrový bi-turbodiesel a jeho cena je 1 911 074 korun. Obsahuje však adaptivní podvozek, sportovní sedadla čalouněná kůží a velurem, obložení ebenovým dřevem nebo 19palcová kola. Nad tímto stupněm už je jen omezená limitovaná série First Edition se stejným motorem jako S za 2 097 414 korun. Oproti XF Sportbrake S přináší navigaci s 10,2palcovou obrazovkou, audiosystém Meridian s 11 reproduktory, 12,3palcový displej místo přístrojové desky, panoramatické střešní okno s elektricky ovládanou sluneční clonou, bezklíčkový vstup do vozu nebo adaptivní LED světlomety.

Kompletní ceník najdete pod tímto odkazem.

Související články

Sedmá generace BMW řady 5 se už prodává v Česku. Od 1 292 200 korun
Volkswagen Arteon si už můžete objednat. Stojí přes 1,3 milionu korun
Čtvrté zdražení Škody Superb posunuje ceny o 10 až 13 tisíc korun, nejlevnější stojí 640 900 Kč
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři

blog comments powered by Disqus

Auto za vysvědčení: Vybrali jsme levné ojetiny, které školákům udělají radost
Jaké auto vybrat pro čerstvého řidiče? Nejlépe co nejlevnější, ale zároveň takové, se kterým by se nestyděl před svými vrstevníky. Prošli jsme nabídky českých autobazarů a vybrali desítku dostupných ojetin se zajímavým vzhledem, jízdními vlastnostmi i cenou. A nechybí ani auto pro patnáctileté. Vše najdete v následujícím přehledu.
20.6.2018 | více
 

Legendární auto Jamese Bonda jde do aukce. Filmová kariéra šponuje jeho cenu o desítky milionů
Téměř 47 milionů korun je odhadní cena britského sporťáku Aston Martin DB5, který si zahrál ve slavné bondovce Zlaté Oko s Piercem Brosnanem. Auto půjde v červenci do aukce a očekává se, že budoucí majitel za něj zaplatí mnohem více, než je běžné za podobné auto bez filmové historie. Prohlédněte si ho ve fotogalerii.
19.6.2018 | více
 

Zadrženého ředitele Audi Stadlera suspendovali. Zastoupí ho šéf prodeje
Mnichovská prokuratura již minulý týden oznámila, že Stadler je v souvislosti s emisní aférou vyšetřován, a to mimo jiné kvůli podezření z podvodu.
19.6.2018 | více
 

Z chorvatského Dubrovníku do Čech za den obrazem. Čemu se vyhnout a jaká je cesta mimo dálnice
Podívejte se, jak vypadá cesta z chorvatského Dubrovníku do Prahy. Zatímco v opačném směru jsme vyzkoušeli dálniční síť, cestu zpátky jsme naplánovali tak, abychom v zahraničí jeli pouze po neplacených úsecích. Pomocí navigace jsme proto zvolili jednu z nejrychlejších a nejkratších cest. Znovu jsme navíc porovnali ceny pohonných hmot napříč zeměmi. Vyplatí se tedy vůbec jet téměř 1300 km mimo dálniční úseky? Podívejte se, jak na začátku června vypadá silniční doprava mimo hlavní dálniční tahy.
19.6.2018 | více
 

BMW řady 8 se vrací. Designem provokuje, dvanáctiválec nahradilo turbo
Velké kupé do nabídky BMW historicky patří a i po konci řady 6 tak tento typ vozu nezmizí. Už jej však nenajdete pod stávajícím názvem. Mnichovská automobilka již před nějakým časem rozhodla o změně nomenklatury, z řady 6 se tak stala řada 8. Ani tato číslice přitom není v nabídce BMW nová - v devadesátých letech ji nosilo jiné velké kupé, které si časem získalo kultovní status. Jak na něj naváže "osmička" nové generace se můžete podívat do galerie.
18.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál