Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Jaguar XF Sportbrake, tedy v provedení kombi, začíná s cenami na 1,22 milionu

Vloženo: 21.6.2017

V historii Jaguaru příliš sériových modelů s karosérií kombi není. První byl kontroverzní X-Type, mnohem větší popularity ale dosáhla praktická varianta sedanu XF. Ta se objevila i u druhé generace modelu a jen pár dnů po světové premiéře je možné ji od 1,22 milionu korun objednávat také v Česku.

Jaguar XF Sportbrake vstupuje do segmentu, v němž se utká s prémiovou části trhu. To znamená značky Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Oproti konkurentům je XF s délkou 4955 milimetrů nejdelší, rozvor náprav s hodnotou 2960 milimetrů jej řadí těsně na druhé místo za BMW řady 5. Na čele segmentu je novinka také šířkou a výškou. Oproti předchozí generaci se přitom XF Sportbrake o 6 milimetrů zkrátil, rozvor náprav však narostl o 51 milimetrů. S objemem 565 až 1700 litrů má Jaguar druhý největší kufr ve třídě, překonává jej jen Mercedes třídy E. Porovnávat rozměry můžete v tabulkách zde.

Pod kapotou jsou stejné motory jako u sedanu, byť jejich nabídka není tak široká. Benzinový motor je jediný – dvoulitr s přeplňováním o výkonu 184 kW a označením 25t. Následuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 nebo 132 kW. Slabší verze se jmenuje E-Performance, silnější 20d. Jaguar nabídne naftový dvoulitr i v provedení se dvěma turbodmychadly, v takovém případě má jednotka 176 kW a označení 25d. Vrcholem nabídky je dvakrát přeplňovaný třílitrový naftový šestiválec o výkonu 221 kW. Až na nejslabší motor mají všechny ostatní jednotky standardně osmistupňovou samočinnou převodovku, XF E-Performance ji nabízí jen jako alternativu k šestistupňové manuální převodovce. Pohon všech kol namísto zadokolky Jaguar montuje na přání do verze 20d, provedení 25d jej má standardně.

Benzinový motor se dynamikou řadí do průměru třídy, spotřeba je v lepším průměru. Základní naftový motor E-Performance je dynamicky jedním z nejslabších napříč konkurencí, vyniká naopak kombinovanou spotřebou. Provedení 20d je dynamikou jen o něco málo lepší než E-Performance, opět ale vyniká nízkou průměrnou spotřebou. Oba naftové motory se dvěma turbodmychadly se v rámci segmentu dynamikou řadí mezi lepší auta, spotřebou se však oproti turbodieselům s jedním turbem propadly téměř na konec. Kompletní parametry najdete v tabulkách zde.

Základní výbava Pure obsahuje mimo jiné nouzové brzdění, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, vyhřívaná zrcátka, elektricky nastavitelná sedadla v deseti směrech (E-Performance má manuální nastavování), dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s osmi reproduktory, Bluetooth, vzduchové odpružení zadní nápravy, bezklíčkové startování nebo 17palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motory, vyjma turbodieselů se dvěma turbodmychadly, ceny začínají na 1 217 502 korunách. Na porovnání s Audi A6 Avant a Volvem V90 se podívejte zde.

Druhý stupeň Prestige přidává bi-xenonová světla s diodami pro denní svícení, elektricky stavitelná sedadla i pro verzi E-Performance nebo kožené čalounění. K dispozici jsou všechny motory kromě naftového šestiválce, ceny začínají na 1 304 501 korunách. Na porovnání s Mercedesem třídy E a Audi A6 Avant se podívejte zde.

Následují varianty R-Sport a Portfolio, které se navzájem liší především provedením některých prvků. R-Sport je sportovnější, má tak jiná sedadla, černé doplňky karosérie i interiéru nebo odlišný vzhled 18palcových kol. Oproti tomu Portfolio dostalo čalounění sedadel i palubní desky kůží Windsor, dřevěné obložení nebo chromované prvky uvnitř i vně. R-Sport je v nabídce se všemi motory kromě vrcholného šestiválce, ceny startují na 1 343 100 korunách. Portfolio má i třílitrový turbodiesel, jeho ceny pak startují na 1 399 244 korunách.

Na přehled kombíků vyšší střední třídy se podívejte na tomto odkazu.

Výbava S je řazena na samotný vrchol nabídky, pod kapotou také může mít jen třílitrový bi-turbodiesel a jeho cena je 1 911 074 korun. Obsahuje však adaptivní podvozek, sportovní sedadla čalouněná kůží a velurem, obložení ebenovým dřevem nebo 19palcová kola. Nad tímto stupněm už je jen omezená limitovaná série First Edition se stejným motorem jako S za 2 097 414 korun. Oproti XF Sportbrake S přináší navigaci s 10,2palcovou obrazovkou, audiosystém Meridian s 11 reproduktory, 12,3palcový displej místo přístrojové desky, panoramatické střešní okno s elektricky ovládanou sluneční clonou, bezklíčkový vstup do vozu nebo adaptivní LED světlomety.

Kompletní ceník najdete pod tímto odkazem.

Související články

Sedmá generace BMW řady 5 se už prodává v Česku. Od 1 292 200 korun
Volkswagen Arteon si už můžete objednat. Stojí přes 1,3 milionu korun
Čtvrté zdražení Škody Superb posunuje ceny o 10 až 13 tisíc korun, nejlevnější stojí 640 900 Kč
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři

blog comments powered by Disqus

Modernizovaný Hyundai Tucson přichází s novými motory. Nechybí ani hybridní pohon.
Nošovický rodák prodělal úpravu vzhledu a spolu s ní představil i nové motory. V říjnu navíc přibyla i nová základní výbava a nyní se oblíbené SUV prodává od 549 990 Kč.
22.10.2018 | více
 

Toyota RAV4 výrazně zlevnila. Základ stojí o 110 tisíc korun méně
Zdá se, že podzim je ideální dobou pro nákup Toyoty RAV4. Auto totiž pořádně zlevnilo a to nejen v základní verzi, ale i ve vyšších stupních výbavy. O 100 tisíc korun levněji koupíte dokonce i naftovou variantu.
20.10.2018 | více
 

Audi chce zachránit diesel. A6 má promyšlenou techniku pohonu, bude to ale stačit?
Audi A6 je mistrem dálničního plachtění. Je komfortní a ještě učí řídit ekonomicky.
20.10.2018 | více
 

Seat Leon: Emise provětraly nabídku motorů, zůstalo jen pár verzí
Oblíbený hatchback Seat Leon je dalším z řady vozů, které doplatily na příchod nové emisní normy Euro 6d TEMP. Z nabídky zmizela celá řada motorů, zůstaly hlavně benzinové jednotky.
19.10.2018 | více
 

Hyundai by u nás mohl jako první vyrábět elektromobily. Teď má první český hybrid
Škoda nebude první automobilkou, která v Česku vyrábí hybridní auto. Toto prvenství jí totiž sebral korejský Hyundai. Z linky ve slezských Nošovicích sjíždí mild-hybridní SUV Tucson. A podle informací aktualne.cz se jedná o tom, že by výrobní program českého závodu mohl doplnit i čistě elektrický crossover Kona Electric.
18.10.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál