Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nové Suzuki Swift s bohatou výbavou začíná na 260 tisících. Opět nabídne i pohon všech kol

Vloženo: 13.6.2017

Suzuki pokračuje v doplňování a omlazování své nabídky. Po faceliftu SUV S-Cross a nových modelech Ignis a Baleno přišla řada na pátou generaci Swiftu. Ta se nadále řadí k nejmenším zástupcům hatchbacků velikosti Škody Fabia.

Již minulá generace Suzuki Swift byla svou velikostí někde na pomezí segmentů A a B, tedy miniaut a malých hatchbacků. Mezi miniauty by byla největší, mezi malými auty se řadí k nejmenším. A tak to zůstalo i u novinky, která má na délku 3840 milimetrů a mezi nápravami 2450 milimetrů. Mezigeneračně se první hodnota zkrátila o 10 milimetrů a druhá naopak o 20 milimetrů prodloužila. Mezi pětidveřovými malými hatchbackyou konkurencí je Swift nejkratší do délky i rozvoru náprav, najdou se však auta užší a nižší. Kufr má v základu 265 litrů, o 54 litrů více než doposud. Konkurenční boj ale japonský hatchback opět prohrává. Srovnat rozměry jednolitých malých vozů můžete v přehledných tabulkách zde.

Pod kapotou jsou na první pohled jen dva benzinové motory – litrový tříválec BoosterJet s turbodmychadlem a výkonem 82 kW, nebo atmosférický čtyřválec 1.2 Duajlet s výkonem 66 kW. Pětistupňovou manuální převodovku jde u litrového motoru nahradit šestistupňovým automatem, u dvanáctistovky je alternativou automat CVT. Atmosférický Swift s manuální převodovkou se mezi malými auty s benzinovým motorem řadí k průměrně dynamickým, vůbec nejúspornějším. Přeplňovaný motor je o něco dynamičtější, na nejlepší auta segmentu ale pořád nemá. Opět potěší nízká spotřeba. Parametry motorů s ostatními malými hatchbacky můžete porovnat zde.

Suzuki nabízí i netradiční verze. Oba motory je tak možné sehnat s mild-hybridní technologií SHVS. Ta sestává ze startér-generátoru, který pomáhá spalovacímu motoru s akcelerací, a lithium-iontového akumulátoru. Do něj startér-generátor ukládá energii, získanou rekuperací brzdné energie. Přímou konkurencí je vlastně jen sourozenecké Suzuki Baleno, hybridní systém v Toyotě Yaris je o něco více propracovaný. Pokud Swift SHVS srovnáme s běžnými benzínovými modely, zjistíme, že je (s oběma spalovacími motory) spotřebou na úplné špičce segmentu. Se zážehovou dvanáctistovkou, a to také s technologií SHVS, je možné zkombinovat pohon všech kol AllGrip. Taková verze na trhu nemá přímou konkurenci.

Základní výbava Comfort je dostupná pouze se zážehovou dvanáctistovkou za 259 900 korun. Nabízí ale šest airbagů, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant nebo LED obrysová a denní světla. Nejlevnější Swift jsme porovnali s nejlevnějším Hyundaiem i20 a akční Škodou Fabia. Podívejte se zde. Přehled všech nových malých aut s pětidveřovou karosérií a cenou do 260 tisíc korun najdete pod tímto odkazem.

Druhý stupeň Premium přidává infotainment Suzuki Smartphone s dotykovou obrazovkou, digitálním rádiem a couvací kamerou, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Nejlevnější cestou k této výbavě je zážehová dvanáctistovka za 280 900 korun. Za 327 900 korun je možné volit mezi 1.2 Dualjet s pohonem všech kol, nebo přeplňovaným litrovým tříválcem Boosterjet.

Nejvyšší výbava Elegance přináší navíc nouzové brzdění, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, navigaci, přední LED projektorová světla nebo zadní LED světla. Oba zážehové motory s pohonem předních kol jsou v této výbavě dostupné jen s automatem, manuální převodovku kombinují s mild-hybridním systémem SHVS. To platí také o čtyřkolce. Nejnižší cena za Swift Elegance je s 1.2 Dualjet a převodovkou CVT a to 359 900 korun. K porovnání jsme vzali přeplňovaný litrový tříválec SHVS, který jsme postavili proti přeplňovanému Fordu Fiesta a Seatu Ibiza - oběma v nových generacích. Podívejte se zde.

Kompletní ceník nového Suzuki Swift naleznete tady, jízdní dojmy si přečtěte zde.

Související články

Nový Ford Fiesta již můžete objednávat, levný zrovna není
Nový Seat Ibiza přijíždí do Česka. Má chudou paletu motorů a sebevědomé ceny
Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nová Kia Picanto stojí méně než čtvrt milionu. Má jeden z největších kufrů ve třídě

blog comments powered by Disqus

Citroën Berlingo zlevňuje. Na krátké i XL verzi lze ušetřit 20 tisíc korun
České zastoupení francouzské automobilky srazilo cenu vybraných modelů. Sleva se týká i oblíbeného kompaktního MPV Berlingo a to jak jeho krátké verze, tak prodloužené varianty XL. Nejdostupnější je za 399 900 korun.
25.2.2021 | více
 

Škoda Octavia rozšířila nabídku svých motorů. Láká i na benzin s automatem a 4x4
Mladá Boleslav pokračuje v rozšiřování nabídky motorizací pro svůj bestseller. Škoda Octavia se nově nabízí s motorem na CNG v kombinaci s manuální převodovkou. Novinkou je také zajímavá motorizace 2.0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
22.2.2021 | více
 

Mitsubishi Space Star má novou výbavu. Díky ní je druhým nejlevnějším autem v Česku
Japonská automobilka obnovila prodej nejlevnější výbavy svého miniaturního modelu Space Star na českém trhu. Verze Inform vyjde s motorem 1.2 MIVEC na 239 850 Kč. Auto je nyní o 10 tisíc korun dražší než Hyundai i10.
19.2.2021 | více
 

Kia Sorento dostala novou verzi do zásuvky. Pro chudé ale není
Korejská automobilka zveřejnila ceny nové motorizace pro své velké SUV Kia Sorento. Jde o plug-in hybridní systém označený jako 1.6 T-GDI PHEV. Začíná na ceně 1 319 980 korun.
17.2.2021 | více
 

Obrovské slevy u Nissanu. Na SUV X-Trail ušetříte až 132 tisíc korun
Japonská automobilka láká zájemce o nové SUV na zajímavé ceny. U svého modelu X-Trail zlevnila benzinový motor 1.3 DIG-T o 132 tisíc korun. Nejlevněji ho pořídíte za 610 900 korun.
15.2.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál