Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nové BMW X4 proti předchůdci vyrostlo a je dostupné pouze s automatickou převodovkou

Vloženo: 8.10.2018

Druhá generace BMW X4 proti předchůdci nabobtnala. Zlepšení jsme naměřili i v některých parametrech interiéru. Zároveň je nová X4 dražší a lépe vybavená než první vydání křížence SUV a kupé střední třídy.

BMW začalo na českém trhu prodávat druhou generaci modelu X4. Porovnali jsme ho s předchůdcem i s ostatními SUV střední třídy.

Záměrně nepíšeme, že budeme X4 porovnávat s konkurenty, protože jejím jediným přímým soupeřem na českém trhu je zatím Mercedes GLC kupé, který vznikl tak trochu jako kopie X4. Ten navíc zatím ještě nemáme v databázi (brzy to napravíme, slibujeme), takže budeme BMW X4 porovnávat nikoli v rámci středně velkých kříženců SUV a kupé, ale klasických SUV.

Mezi nimi se BMW X4 po generační proměně zařadilo k největším zástupcům. Jeho karoserie se totiž protáhla o více než osm centimetrů, vzdálenost mezi nápravami (rozvor) o více než pět centimetrů a šířka o čtyři centimetry. Uvnitř karoserie se ale centimetry k dobru tolik neprojevily. Nejvíce se mezigeneračně prodloužil kufr, naměřili jsme o deset centimetrů větší maximální délku v úrovni podlahy. Jenže zároveň jsme zjistili, že se o pět centimetrů sdrclo místo na kolena. Trochu se vylepšila šířka v loktech na předních i zadních sedadlech, ostatní parametry se proti prvnímu BMW X4 měnily minimálně.

Znamená to, že se do interiéru pohodlně vejdou i čtyři dobře rostlí dospělí cestující, i když ti vzadu by neměli mít více než 185 cm. Hlavně kvůli svažující se střeše. Místo nad hlavou totiž logicky zůstalo největší slabinou při porovnání s klasickými SUV bez linií ve stylu kupé.

Porovnávat výrobci udávané i náme naměřené rozměry druhé generace BMW X4 s ostatními SUV střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Z hlediska techniky je asi nejdůležitější zprávou, že BMW X4 už nelze pořídit s manuálním řazením, ale výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou. 

Skončily šestiválcové motory s označením 35i (benzin) a 35d (diesel) stejně jako čtyřválec 28i. Místo něj se pod kapotu dostal silnější čtyřválec 30i, novinkou jsou i naftové motory - čtyřválcový 25d a nejsilnější šestiválcový M40d. V paletě tak nyní převažují různé výkonové varianty dvoulitrových čtyřválců (20d, 25d, 20i a 30i), ale zůstaly i třílitrové šestiválce (30d, M40d a M40i).

U motorů, které zůstaly označením i objemem a počtem válců beze změny, se parametry měnily jen mírně a to oběma směry. Například spotřeba o deci klesla u motorů 20i a 30d, ale naopak zvýšila o 0,2 l u 20d a o 0,4 l u M40i.

Nové BMW X4 se šestiválci patří k nejdynamičtějším SUV střední třídy, naprůměrné jsou ale v tomto ohledu i výkonnější čtyřválcové motory. Pouze základní varianty nenajdeme výš než v průměru. Ty pro změnu dělají z BMW X4 relativně úsporné SUV střední třídy, což se o šestiválcích napsat nedá.

Standardem všech verzí BMW X4 je xDrive, tedy pohon všech kol.

Kompletní aktuální přehled motorů BMW X4 a porovnání jejich parametrů s ostatními SUV střední třídy najdete zde.

Nové BMW X4 se prodává od 1 335 100 korun (provedení 20i), tedy o 23 400 korun dráž než se doprodávala stejně motorizovaná první generace. Nejlevněji se u předchůdce prodávala nyní již nedostupná verze 20d s manuálním řazením za 1 306 500 korun.

Základní cena nového BMW X4 je výrazně vyšší než u většiny soupeřů takzvaných neprémiových značek, vždyť SUV střední třídy (byť o dost kratší než X4) se dá pořídit již od méně než půl milionu korun. Podívejte se na kompletní přehled všech verzí středně velkých SUV do milionu korun.

Ale zpátky k BMW X4. To sice ve všech verzích mezigeneračně zdražilo, ale také navýšilo standardní výbavu. Nově každá X4 například svítí full LED světlomety místo xenonových, obsahuje adaptivní tempomat (udržuje automaticky nejen nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozu), přední parkovací senzory nebo Front Assist, tedy systém monitorující sitzuaci před vozidlem schopný samočinného brzdění. Na druhou stranu už není v základu automatická klimatizace dvouzónová, ale pouze jednozónová.

Kompletní ceník a výbavu všech verzí BMW X4 si prohlédněte zde.

Model už jsme testovali a jeho recenzi vydáme v nejbližších dnech.

Kompletní přehled malých, dostupných, kompaktních a městských SUV naleznete zde.

Související články

Nové Audi Q3 versus staré. Srovnali jsme podrobně oba vozy
Deset nejlevnějších SUV na českém trhu

blog comments powered by Disqus

Hledáte levný vůz s automatem? Do 400 tisíc jich je 11, většinou asijských
Najít automatickou převodovkou v levném autě není nic snadného. Do 400 tisíc korun najdete na trhu 11 modelů, které patří mezi malé hatchbacky nebo baby SUV. Většinu z nich tvoří modely asijské provenience. Tady jsou.
20.2.2020 | více
 

Opel Grandland X zlevnil. Základní verzi koupíte pod půl milionu
Německá automobilka snížila ceny u základní výbavy nazvané Smile. Ušetřit se tak dá za benzinový i naftový motor až víc než 50 tisíc korun. Další verze ale naopak mírně zdražily.
18.2.2020 | více
 

Seat zdražuje, ale jen mírně. Nejvíc si připlatíte za velké SUV Tarraco
Španělská automobilka zdražila některé své SUV modely na českém trhu. Změny se tedy týkají vozů Arona, Ateca a Tarraco. Jde ale jen o tisícové částky odstupňované podle velikosti.
17.2.2020 | více
 

Peugeot upravuje ceny. Zlevnil až o několik tisíc korun
Změny v cenících se týkají modelu 308 a oblíbeného Peugeotu Rifter. Prodloužená verze ale přišla zkrátka. Přinášíme podrobný přehled.
14.2.2020 | více
 

Na český trh míří první hybridní Opel. Stojí necelý milion korun
Německá automobilka pokračuje v elektrifikaci. Do modelu Grandland X namontovala novou hybridní pohonnou jednotku. K dostání je i ve verzi 4x4.
12.2.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál