Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nové BMW X4 proti předchůdci vyrostlo a je dostupné pouze s automatickou převodovkou

Vloženo: 8.10.2018

Druhá generace BMW X4 proti předchůdci nabobtnala. Zlepšení jsme naměřili i v některých parametrech interiéru. Zároveň je nová X4 dražší a lépe vybavená než první vydání křížence SUV a kupé střední třídy.

BMW začalo na českém trhu prodávat druhou generaci modelu X4. Porovnali jsme ho s předchůdcem i s ostatními SUV střední třídy.

Záměrně nepíšeme, že budeme X4 porovnávat s konkurenty, protože jejím jediným přímým soupeřem na českém trhu je zatím Mercedes GLC kupé, který vznikl tak trochu jako kopie X4. Ten navíc zatím ještě nemáme v databázi (brzy to napravíme, slibujeme), takže budeme BMW X4 porovnávat nikoli v rámci středně velkých kříženců SUV a kupé, ale klasických SUV.

Mezi nimi se BMW X4 po generační proměně zařadilo k největším zástupcům. Jeho karoserie se totiž protáhla o více než osm centimetrů, vzdálenost mezi nápravami (rozvor) o více než pět centimetrů a šířka o čtyři centimetry. Uvnitř karoserie se ale centimetry k dobru tolik neprojevily. Nejvíce se mezigeneračně prodloužil kufr, naměřili jsme o deset centimetrů větší maximální délku v úrovni podlahy. Jenže zároveň jsme zjistili, že se o pět centimetrů sdrclo místo na kolena. Trochu se vylepšila šířka v loktech na předních i zadních sedadlech, ostatní parametry se proti prvnímu BMW X4 měnily minimálně.

Znamená to, že se do interiéru pohodlně vejdou i čtyři dobře rostlí dospělí cestující, i když ti vzadu by neměli mít více než 185 cm. Hlavně kvůli svažující se střeše. Místo nad hlavou totiž logicky zůstalo největší slabinou při porovnání s klasickými SUV bez linií ve stylu kupé.

Porovnávat výrobci udávané i náme naměřené rozměry druhé generace BMW X4 s ostatními SUV střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Z hlediska techniky je asi nejdůležitější zprávou, že BMW X4 už nelze pořídit s manuálním řazením, ale výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou. 

Skončily šestiválcové motory s označením 35i (benzin) a 35d (diesel) stejně jako čtyřválec 28i. Místo něj se pod kapotu dostal silnější čtyřválec 30i, novinkou jsou i naftové motory - čtyřválcový 25d a nejsilnější šestiválcový M40d. V paletě tak nyní převažují různé výkonové varianty dvoulitrových čtyřválců (20d, 25d, 20i a 30i), ale zůstaly i třílitrové šestiválce (30d, M40d a M40i).

U motorů, které zůstaly označením i objemem a počtem válců beze změny, se parametry měnily jen mírně a to oběma směry. Například spotřeba o deci klesla u motorů 20i a 30d, ale naopak zvýšila o 0,2 l u 20d a o 0,4 l u M40i.

Nové BMW X4 se šestiválci patří k nejdynamičtějším SUV střední třídy, naprůměrné jsou ale v tomto ohledu i výkonnější čtyřválcové motory. Pouze základní varianty nenajdeme výš než v průměru. Ty pro změnu dělají z BMW X4 relativně úsporné SUV střední třídy, což se o šestiválcích napsat nedá.

Standardem všech verzí BMW X4 je xDrive, tedy pohon všech kol.

Kompletní aktuální přehled motorů BMW X4 a porovnání jejich parametrů s ostatními SUV střední třídy najdete zde.

Nové BMW X4 se prodává od 1 335 100 korun (provedení 20i), tedy o 23 400 korun dráž než se doprodávala stejně motorizovaná první generace. Nejlevněji se u předchůdce prodávala nyní již nedostupná verze 20d s manuálním řazením za 1 306 500 korun.

Základní cena nového BMW X4 je výrazně vyšší než u většiny soupeřů takzvaných neprémiových značek, vždyť SUV střední třídy (byť o dost kratší než X4) se dá pořídit již od méně než půl milionu korun. Podívejte se na kompletní přehled všech verzí středně velkých SUV do milionu korun.

Ale zpátky k BMW X4. To sice ve všech verzích mezigeneračně zdražilo, ale také navýšilo standardní výbavu. Nově každá X4 například svítí full LED světlomety místo xenonových, obsahuje adaptivní tempomat (udržuje automaticky nejen nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozu), přední parkovací senzory nebo Front Assist, tedy systém monitorující sitzuaci před vozidlem schopný samočinného brzdění. Na druhou stranu už není v základu automatická klimatizace dvouzónová, ale pouze jednozónová.

Kompletní ceník a výbavu všech verzí BMW X4 si prohlédněte zde.

Model už jsme testovali a jeho recenzi vydáme v nejbližších dnech.

Kompletní přehled malých, dostupných, kompaktních a městských SUV naleznete zde.

Související články

Nové Audi Q3 versus staré. Srovnali jsme podrobně oba vozy
Deset nejlevnějších SUV na českém trhu

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál