Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nové Audi Q3 versus staré. Srovnali jsme podrobně oba vozy

Vloženo: 25.9.2018

SUV Audi Q3 přijíždí ve své druhé generaci. Z malého auta vyrostl vůz vyloženě vhodný pro rodiny. Nejen díky zvětšení svých rozměrů, ale třeba i kvůli variabilitě. Nabízí také zajímavé motory. V čem všem je lepší než předchůdce? Porovnali jsme hlavní parametry.

Audi Q3 se zatím v Česku prodává ještě ve své první generaci. Jeho kompletní ceník najdete zde. Bude tomu tak zhruba do listopadu, kdy české zastoupení značky zveřejní ceník druhé generace Audi Q3. Ten by se měl podobat tomu německému, což znamená, že auto bude v základní verzi začínat na částce okolo 670 tisíc korun. To zní víc než dobře, protože aktuální model startuje s cenou od 789 900 korun.

Nejprve se pojďme podívat na rozměry, které se ve všech směrech pořádně zvětšily. Důležitá je hlavně délka. Nové Audi Q3 měří 4485 mm, což je skoro o 10 cm víc, než měla minulá generace. Ruku v ruce s tím jde i rozvor. Ten má hodnotu 2680 mm, což je o 77 mm víc než dříve. Tyto dva důležité údaje naznačují, že auto uvnitř bude výrazně prostornější, než v první generaci. Pro úplnost se sluší dodat, že novinka má na výšku 1616 mm, což je o necelý centimetr víc než stará Q3.

Z výrazného prodloužení vozu profitoval kufr. Nyní má objem 530 litrů v základu a 1525 litrů po sklopen zadních sedadel. Staré Q3 má 460 litrů v základu a 1365 po sklopení. Těšit se můžete i z vyloženě praktických věcí, jako je 12V zásuvka v kufru nebo síťka na lepší uchycení zavazadel. Trochu zvláštní je jen plastový kryt kufru, který působí levně. K pátým dveřím se připojuje jen pomocí šňůrek s háčkem. Dobré je ale mít na paměti, že Q3 hraje v rámci Audi roli levného SUV.

Zkuste si projít náš přehled SUV, která si můžete pořídit v cenovém rozpětí od 650 tisíc do jednoho milionu korun. Najdete ho zde.

Zpět ale do kabiny vozu. Zvětšení interiéru znamená, že se Q3 nyní může chlubit určitou variabilitou. Tu zde zastávají posuvná zadní sedadla, která je možné podélně šoupat v rozmezí 15 centimetrů přesně podle toho, zda preferujete více místa pro náklad nebo posádku. Naše první zkušenosti s novinkou ale ukazují, že vzadu je dostatek místa i pro vyšší postavy. Na rozdíl od minulé generace si tak toto auto dokážeme představit jako hlavní rodinný vůz.

Oba vozy zatím není možné porovnat z hlediska výbav. Na první pohled je ale patrné, že se nové Q3 vzhledově inspirovalo u další letošní novinky, velké Audi Q8. Nejde jen o design, ale i o barevná provedení, ve kterých nechybí ani nápadné laky, třeba modré nebo oranžové. Odcházející Q3 tak proti novince působí vyloženě nudně. Více se ale dočtete v testu, který vyjde ve čtvrtek 27. září.

Zajímavé proměny najdeme pod kapotou. Základní motor 1.4 TFSI nahradí modernější 1.5 TFSI prodávaný pod označením 35 TFSI. Bude spojen s pohonem předních kol a doplněn o automatickou převodovku S tronic. Disponuje totožným výkonem jako minulá jednotka, tedy 110 kW. Zrychlí z nuly na 100 km/h za 9,2 sekundy, což je opět shodná hodnota. Audi zatím nezveřejnila naměřenou spotřebu u žádného ze svých motorů pro novou Q3. Z toho hlediska je tedy není možné nyní srovnávat.

Druhým motorem u staré Q3 bylo 2.0 TFSI quattro s automatem S tronic dodávané ve dvou verzích 132 a 162 kW. U nové Q3 mají nové motorizce výkony 140 a 169 kW. Tyto jednotky se budou prodávat pod označením 40 TFSI a 45 TFSI. Nabízí o dvě desetiny sekundy lepší zrychlení, top motor potřebuje na akceleraci z nuly na 100 km/h jen 6,3 sekundy.

Z naftových motorů by měl být k dispozici dvoulitr 2.0 TDI s pohonem všech kol a manuální převodovkou. Určitě se ale objeví i jeho verze s automatem, nebo s pohonem předních kol. K ní zatím ale technické údaje nejsou k dispozici. Jednotka prodávaná jako 35 TDI má výkon 110 kW a 340 Nm, jde tedy o základní naftovou volbu, kterou známe už u odcházející Q3.

Pokud se vám nechce utrácet za luxusní SUV, zkuste se podívat také na přehled vůbec nejlevnějších vozů této třídy na českém trhu. Najdete ho zde.

Související články

Toto je 30 nejprodávanějších aut na světě. Nejžádanějším modelem z Česka je Hyundai
Škoda Octavia byla sesazena, už nemá největší kufr mezi kompaktními kombíky
Nejdřív podpora Hitlera, pak láska hippies a nakonec smutné stáří. VW Brouk končí
Benzinové motory bez turba čeká polosmrt. Přehled, v jakých modelech je ještě koupíte
Nový web Baby SUV je rádcem pro všechny, kteří si chtějí pořídit univerzální auto
Nový Peugeot 508 je v Česku. Začíná na ceně 730 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Seat Leon dostal zpět oblíbené motory i výbavu. Máme podrobný přehled
V Česku už zase koupíte Seat Leon i jeho kombi variantu ST s celou řadou motorů, se kterými se před časem rozloučil. Kolik stojí 1.0 TSI, plynové 1.5 TGI nebo třeba naftové jedna-šestky a dvoulitry? To zjistíte v následujícím přehledu.
22.8.2019 | více
 

Rodinná Dacia Dokker dostala nový motor 1.3 TCe. Víme, kolik stojí
Nejlevnější rodinné auto na českém trhu dostalo nový benzinový motor. Jde o jednotku 1.3 TCe, která je naladěna na dva výkony 75 a 96 kW. Máme podrobnosti.
8.8.2019 | více
 

Výhodné výbavy Tour a Touring Sport dostala i Škoda Octavia liftback
Mladoboleslavská automobilka rozšířila nabídku výbav pro svůj nejprodávanější model. Po Octavii Combi dostane varianty Tour a Touring Sport také liftback. Combi mění nabídku motorů.
6.8.2019 | více
 

Renault Kadjar výrazně zlevnil. V základní i v top verzi zaplatíte o 30 tisíc korun méně
Francouzská automobilka si uprostřed léta připravila velké snížení ceny pro své středně velké SUV. Kadjar zlevnil ve všech výbavových variantách, včetně základní i top verze. Více lze ušetřit i při využití financování.
31.7.2019 | více
 

Nejlevnější auta v Česku: Do čtvrt milionu se jich vejde 18 včetně fabie
Hledali jsme auta pro ty, kteří potřebují jen co nejlevnější vůz na cesty z bodu A do bodu B. Pod 200 tisíc korun jsou jen čtyři, do čtvrt milionu se jich ale vejde už 18. Včetně dvou škodovek.
28.7.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál