Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nová Mazda 3 bude na první pohled hodně drahá, ale dostane spoustu výbavy

Vloženo: 14.12.2018

Vyšší vstupní cena, ale také výrazně bohatší standardní výbava než u konkurence - taková je strategie prodeje čtvrté generace Mazdy 3. U prodejců se první hatchbacky objeví koncem února. Stát budou minimálně 520 900 korun.

Jen dva týdny po světové premiéře v Los Angeles se nová Mazda 3 ukázala v Praze pro zástupce médií ze střední a jihovýchodní Evropy. Český importér i prodejci značky už po čtvrté generaci hatchbacku a sedanu nižší střední třídy hladově koukají. Předchůdce se totiž doprodal a jeho výroba skončila.

Mazda zatím neuvolnila příliš technických údajů k novému modelu. Jisté je, že bude o něco větší než předchůdce, takže půjde o jedno z nejdelších aut kompaktní třídy. S laserovým měřidlem jsme se vrhli do kabiny hatchbacku, abychom zjistili, že prostornost kabiny zejména na zadních místech nebude konkurenční výhodou nového auta. Na nohy jsme sice naměřili o centimetr víc než dříve, ale stále jde o podprůměr stejně jako u místa nad hlavou, kde jsme zjistili o centimetr méně. 

Zatímco na zadních sedadlech jsme trochu trpěli klaustrofobickými pocity, pozice za volantem nemá chybu. Přes nízkou polohu sezení řidič skvěle vidí do předoboku. Ocenili jsme dokonalou zakomponovanost do auta, vše je po ruce. Už teď se domníváme, že se bude nová Mazda 3 se parádně řídit. Navíc dáváme palec nahoru za prémiové materiály v řidičově zóně, i když je nám jasné, že jsme seděli ve vyšperkované verzi.

Jenže pohled do ceníku napovídá, že nic jako holátko se prodávat nebude. Mazda postavila ceník novinky s vědomím, že drtivá většina zákazníků stejně už teď kupovala auta s cenou přes půl milionu. Takže novinka startuje na ceně 520 900 korun. To je na první pohled silné kafe. Nejlevnější hatchbacky a liftbacky nižší střední třídy se totiž stále dají pořídit za méně než 300 tisíc korun (přehled všech do 350 tisíc si prohlédněte zde).

Standardní výbava nové Mazdy 3 však zahrnuje například navigaci na téměř devítipalcovém displeji multimédií, head-up displej, litá kola, LED světlomety, kožený multifunkční volant, adaptivní tempomat, udržování v pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo parkovací senzory. To je naprosto unikátně bohatá standardní výbava u hatchbacku nižší střední třídy. Pokud bychom chtěli konkurenty dovybavit na stejnou úroveň, dostaneme se u většiny z nich na vyšší cenovou hladinu.

Navíc Mazda pokračuje i u nové trojky ve strategii "plnotučných" motorů. Takže zatímco nejlevnější verze konkurentů pohání většinou litrové tříválce s turbem, u Mazdy to bude dvoulitr bez turba, nově v provedení mild hybrid. Elektromotor sice nedokáže auto pohánět sám, ale údajně velmi pomáhá s akcelerací a tím nahrazuje turbodmychadlo. V nabídce bude i revoluční motor na benzin SKY-X, který využívá technických principů dieselu, čemuž má odpovídat i spotřeba. Paletu doplňuje naftová osmnáctistovka, ale podle slov lidí z českého zastoupení očekávají 99 procent zájemců o motory benzinové. Na výběr bude mezi pohonem přední nápravy a všech kol.

Přibližně osmdesát procent českých zákazníků bude podle představitelů značky preferovat manuální řazení před automatem a stejný poměr se očekává u typů karoserie: přednost bude mít hatchback před sedanem, přestože obě karosářské verze vyjdou na stejné peníze.

Čtvrtá generace Mazdy 3 hatchback se dá již nyní objednávat u prodejců. Koncem února budou na showroomech hatchbacky, dva měsíce poté by měly dorazit i sedany a revoluční motor SKY-X.

Související články

Ford Focus čtvrté generace na českém trhu od 369 990 Kč
Nová Kia Ceed - obří kufr pro kombík SW a ceny od 379 980 korun u hatchbacku

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál