Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nová Kia Proceed už není třídveřovým hatchbackem, ale stylovým kombíkem

Vloženo: 29.1.2019

Ve třetí generaci modelu Ceed vsadila Kia na dva různé kombíky. Tradiční Ceed SW s dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty a nový stylový shooting brake Proceed sázející na styl a sportovnost. Ten se prodává od 599 980 korun.

Karoserie typu shooting brake je takový kříženec hatchbacku, kombíku a kupé. Jde o praktické pětidveřové auto, které zatím vyráběly zejména luxusní značky. V nabídce jej má například Mercedes u modelu CLA (dříve i CLS), typickým shooting brakem je například Ferrari FF. První masovou značkou, která podobný typ vozu zařazuje do svého výrobního programu je Kia.

Třetí generace modelu Proceed totiž nejen změnila jméno z dřívějšího složitého pro_cee´d, ale zejména tvar karoserie. Z vymírajícího druhu jménem třídveřový hatchback se stal právě shooting brake, který má nejblíže ke kombíku a stejně jako on či pětidveřový hatchback se vyrábí v Žilině. V době, kdy všichni výrobci chrlí na trh jedno SUV za druhým je to zvlášť pro Čechy coby milovníky karoserie kombi dobrá zpráva a příležitost k pochvale korejské značky za odvahu.

Proceed má velmi podobné proporce jako Ceed SW. Je o pouhých pět milimetrů delší, měří tedy na délku 4,605 metrů. Vzhledem k zakulacené zádi má o něco menší zavazadlový prostor 594 l (-31 litrů proti Ceedu SW). I tato hodnota je ale v rámci kombíků nižší střední třídy výrazně nadprůměrná.

Vzhledem k filozofii vozidel shooting brake coby stylovějších, luxusnějších a sportovnějších nabízí Kia Proceed pouze se silnějšími motory a nejlepších výbavách. Základní provedení tak pohání nikoli litrový tříválec nebo atmosférický motor bez turba jako kombík, ale benzinová čtrnáctistovka 1.4 T-GDI s výkonem až 103 kW. Její spotřeba činí 5,7 l, tedy o deci více než u klasického kombíku, a v rámci benzinových rodinných kombi jde o průměrnou hodnotu, což platí i pro dynamiku meřenou zrychlením z 0 na 100 km/h během 9,1 s.

Druhým motorem v nabídce je zatím 1.6 T-GDI/150 kW, který zvládá stovku z místa za 7,5 s a to z něj dělá jedno z nejsvižnějších benzinových kombi nižší střední třídy. Spotřebou 6,2 l/100 km se ale řadí mezi žrouty. Ve výrobním programu je i naftová šestnáctistovka, ale na českém trhu se zatím nenabízí. Podle PR manažerky Kateřiny Jouglíčkové se o případném nasazení dieselu rozhodne podle zájmu zákazníků u dealerů. Porovnávat motory nového modelu Kia Proceed s ostatními kompaktními kombíky můžete zde.

Základní výbavou modelu Kia Proceed je GT Line, což je u běžného kombíku jedno z vrcholných provedení. Tomu odpovídá i její úroveň a nacenění. Novinka se prodává od 599 980 korun, což je mezi kombíky nižší střední třídy jedna z nejvyšších vstupních cen. Standard ale obsahuje mimo jiné automatickou dvouzónovou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami 225/45 R17, multimediální systém s osmipalcovým dotekovým displejem, bluetooth handsfree, navigací, parkovací kamerou a prémiovou audiosoustavou JBL či bezdrátovou nabíječkou mobilních telefonů, full LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, vyhřívání předních a zadních sedadel, volantu i čelního skla nebo čalounění sedadel v kombinaci látka/kůže.

Proti klasickému kombi Ceed SW, které nově dostalo do svého ceníku výbavu GT Line také, je Proceed o třicet tisíc korun dražší, chybí mu střešní ližiny, ale má navíc vyhřívání čelního skla.

Porovnali jsme novou Kiu Proceed právě se Ceedem SW a Mercedesem CLA Shooting Brake - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se srovnávat i jiné verze nebo modely.

Zatímco výbava GT Line se u nové Kie Proceed pojí výhradně s benzinovou čtrnáctistovkou ať už s manuálním či automatickým řazením, vrcholná verze GT může mít pro změnu pod kapotou výhradně silnější šestnáctistovku. Stojí 679 980 korun a kromě dynamičtějšího motoru nabízí k dobru mimo jiné i větší osmnáctipalcová kola, širší škálu bezpečnostních asistentů, semišové čalounění, elektrické seřizování sportovního sedadla řidiče nebo zadní sedadla dělená a sklopná v praktickém poměru 40:20:40.

Kompletní ceník nového modelu Kia Proceed si můžete prohlédnout zde. Výbavy GT Line a GT dostaly i pětidveřový hatchback Kia Ceed a Kia Ceed SW. Po kliknutí na jejich aktivní jména se dostanete k jejich ceníkům a podrobným recenzím.

Související články

Nová Mazda 3 bude na první pohled hodně drahá, ale dostane spoustu výbavy
Hyundai i30 Fastback má novou výbavu. Kombi lehce zdražilo
Nová Kia Ceed poprvé zlevnila. O dvacet tisíc korun
Seat prodloužil záruku na pět let. Zároveň zdražil. Leon o 14 až 25 tisíc

blog comments powered by Disqus

Velké změny u Dacie: Duster, Lodgy, Logan i Sandero zdražují
Rumunská automobilka na konci jara proměnila ceníky u všech svých modelů. Auta nejen zdražila, ale dostala třeba i novou výbavu nebo motory. Víme vše a přinášíme vám podrobný přehled toho, co se v červnu pro Dacii mění.
17.6.2019 | více
 

Škoda Kamiq: Kompletní ceník, výbava i porovnání s konkurenty
Mladá Boleslav zveřejnila ceník očekávaného městského crossoveru Škoda Kamiq. Na kolik přijde, co je v jeho výbavě a jak vychází při porovnání s konkurenty? Na to najdete odpovědi v následujícím článku.
11.6.2019 | více
 

Mazda 3 se už prodává s unikátním motorem Skyactiv-X. Známe českou cenu
Japonská automobilka vyvinula benzinový motor, který se chová částečně jako dieselový. To znamená hlavně vyšší účinnost a tím pádem i výkon s nižší spotřebou. Auto se už nabízí i v Česku a my víme, kolik stojí.
7.6.2019 | více
 

Škoda Octavia Combi dostupnější než dříve
Nejprodávanější vůz na českém trhu přijíždí s novými výhodnějšími výbavami. Co vše nabízí a jak si stojí v porovnání s konkurencím, se dozvíte v následujícím článku.
3.6.2019 | více
 

Fiat Tipo dostal nové výbavové verze. Kvůli tomu navíc zdražil
Laciný sedan, hatchback i kombi nyní koupíte ve dvou nových výbavách nazvaných Street a Mirror. Ty přidali oproti předcházejícím verzím některé prvky navíc. I proto jsou nyní dražší. Nárůst ceny ale není až zas tak zásadní.
24.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál