Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nová Kia Optima - větší, úspornější, vybavenější a dražší

Vloženo: 17.12.2015

Kia uvedla na český trh druhou generaci sedanu Optima. Proti předchůdci se novinka zvětšila ve všech směrech, její motory jsou živější a výrazně úspornější, standard se rozšířil o řadu prvků výbavy. Zároveň vzrostla cena, vůz se prodává od 684 980 korun.

Kia Optima patří mezi manažerské sedany střední třídy. Její první generace v Česku prodejní statistiky příliš neovlivnila, novinka má výrazně vyšší ambice. Zejména díky kombíku, který předchůdci chyběl a v druhé generaci přijede na trh. To ale bude až příští rok na jaře. Jako první dorazil čtyřdveřový sedan.

Ten ve všech směrech proti první generaci povyrostl. Je o centimetr delší a vyšší a o tři centimetry širší. Řadí se tak mezi nejdelší a nejširší manažerská auta s klasickou karoserií ve tvaru limuzíny. O pět litrů na 510 l vzrostl i výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru.

Pod kapotou zatím vrčí jediný možný motor, čtyřválcová naftová sedmnáctistovka s maximálním výkonem 104 kW. Do budoucna má Optima dostat i další pohonné jednotky. Turbodiesel se proti předchůdci chlubí parametry lepšími ve všech směrech. Maximální výkon vzrostl o 4 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h je u verze s manuální převodovku lepší o 0,3 s (10,0 s) a spotřeba klesla o necelý litr na 4,2 l na každých 100 km. Ještě více se vylepšila čísla u verze s automatickou převodovkou, která je nyní sedmistupňová a dvouspojková. Například spotřeba u automatu klesla proti první generaci o 1,6 l a je jen o dvě deci vyšší než u provedení s manuálním řazením.

Při porovnání s ostatními naftovými sedany a liftbacky střední třídy patří motor Optimy mezi nadprůměrně úsporné, ale zároveň také docela líné. Můžete se přesvědčit v přehledných tabulkách zde.

Kia Optima druhé generace se prodává od 684 980 korun, což je o devadesát tisíc vyšší vstupní cena než u předchozího provedení. Existuje sice i specifikace Business Line od 639 980 korun, ta je ale dostupná pouze pro flotilové zákazníky, tedy firmy s vozovými parky.

Mezi konkurenty je vstupní cena nové optimy docela sebevědomá, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí sedanů a liftbacků s naftovým motorem do 700 tisíc korun. Zároveň je však nutné brát v úvahu bohatou standardní výbavu základní verze Comfort, která výrazně posílila proti nejnižšímu stupni u první generace. Nově zahrnuje například vestavěnou navigaci, parkovací kameru a senzory vpředu i vzadu, sledování vyjetí z pruhu, dešťový senzor nebo kolenní airbag (auto obdrželo maximální počet pěti hvězd u Euro NCAP). Mezi další prvky standardní výbavy patří třeba dvouzónová automatická klimatizace, šestnáctipalcová litá kola, multimediální soustava s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy nebo tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost. Kia předpokládá, že se nejvíc zájemců spokojí s bohatou základní výbavou, která odpovídá středním stupňům výbavy u konkurence.

Porovnali jsme novou Kiu Optima 1.7 CRDi Comfort s novým Renaultem Talisman a Volkswagenem Passat. Podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhý stupeň výbavy Optimy pojmenovaný Exclusive stojí o padesát tisíc víc než Comfort a obohacuje standard mimo jiné o xenony s automatickým přepínáním dálkových světel, LED mlhovky, větší sedmnáctipalcová kola, lepší polokožené čalounění nebo vyhřívaná přední sedadla i volant. Nejvyšší varianta Premium dostupná pouze s automatickým řazením přidává za dalších osmdesát tisíc osmnáctipalcová kola, prémiovou audiosoustavu s deseti reproduktory, o palec větší displej navigace, kožené čalounění a několik dalších bezpečnostních asistentů.

Kompletní ceník druhé generace sedanu Kia Optima si prohlédněte zde. S novou optimou už jsme jezdili, dojmy z testování čtěte zde.

Související články

Toyota Avensis prošla důkladnou modernizací. Dostala diesely od BMW
Modernizovaná Kia cee´d - nový motor 1.0 T-GDI, víc výbavy a vyšší ceny
Subaru Levorg - nový kombík s pohonem všech kol stojí od 759 tisíc
Nový manažerský sedan Renault Talisman se prodává od 619 900 korun

blog comments powered by Disqus

Češi mohou objednávat Dacii Spring. Je to nejlevnější elektromobil na trhu
Dacia Spring přišla s jarem na český trh. První elektromobil rumunské automobilky se hned stal nejlevnějším vozem této kategorie, který si nyní můžete koupit. Máme jeho kompletní ceník.
21.4.2021 | více
 

Hyundai Tucson jezdí už jako hybrid do zásuvky. Známe české ceny
Na českém trhu se začala prodávat nová ekologicky střižená motorizace SUV Hyundai Tucson. Jde o motor 1.6 T-GDI PHEV, tedy plug-in hybridní provedení. Známe ceny této verze ve všech výbavách.
20.4.2021 | více
 

Hyundai prodává v Česku další elektromobil. Máme kompletní ceník modelu Ioniq 5
Korejská automobilka to s elektromobilitou myslí vážně. I proto poslala na český trh další model do zásuvky. Jde o první vůz jezdící pod samostatnou značkou Ioniq. Je to crossover a my máme kompletní ceník.
17.4.2021 | více
 

Kia Ceed je levnější až o 20 tisíc korun. Je ale potřeba vědět po jaké verzi sáhnout
Korejská automobilka změnila ceník u řady svých modelů. Většina jich zdražila, ale najdou se výjimky. Na nich se dá ušetřit 10 až 20 tisíc korun. Jednou z nich je i oblíbený model nižší střední třídy hatchback Ceed a kombi Ceed SW.
14.4.2021 | více
 

Renault Kadjar mírně zdražuje. Připlatíte si za základní motor
Francouzská automobilka na českém trhu zvedla ceny svého středně velkého SUV Renault Kadjar. To je tak nyní o 10 tisíc korun dražší. Zdražení platí pro motor 1.3 TCe o výkonu 103 kW, který se nově prodává ve výbavě Zen za 535 tisíc korun.
13.4.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál