Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nová Dacia Duster zůstala mezi nejlevnějšími SUV na trhu. Začíná na 260 tisících korunách

Vloženo: 10.1.2018

První generace Dacie Duster sice pomalu končí, loni se přesto stihla stát druhým nejprodávanějším SUV v Česku. Dá se proto předpokládat, že nástupce bude minimálně stejně populární. Tím spíše, že ceník začíná jako u předchůdce na částce 259 900 korun.

První Dacia Duster patřila po celou prodejů mezi nejoblíbenější SUV na evropském trhu. Nebyl proto důvod nějak výrazně měnit charakteristiku vozu. Například délka karosérie 4341 mm je jen o 26 mm delší než u předchůdce. Rozvor náprav o hodnotě 2674 mm dokonce zůstal zachován. Zajímavé je, že novinka je s 1804 mm o 17 mm užší než předchůdce a také o něco málo nižší. Provedení s pohonem všech kol má 1682 mm a s pohonem předních kol 1693 mm na výšku. Světlost je v případě obou typů pohonu 210 mm. Zavazadlový prostor má 445 až 1478 litrů s pohonem předních kol a 411 až 1444 litrů s pohonem obou náprav. Až na základní objem u čtyřkolky je to ve všech případech méně než u předchůdce.

Mezi kompaktními SUV je nový Duster průměrně dlouhý, má však nadprůměrný rozvor náprav. Mezi vůbec nejlepší vozy segmentu patří Dacia výškou, šířkou je naopak podprůměrná. Pouze průměrný je základní objem zavazadlového prostoru, prostor po sklopení sedadel je již nadprůměrný. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Vůbec se nezměnila nabídka pohonných jednotek. Základem je tak i nadále atmosférická šestnáctistovka SCe o výkonu 84 kW ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol. Stejný motor s poháněnou přední nápravou a výkonem sníženým na 80 kW lze pořídit i ve verzi se spalováním LPG. Druhou benzinovou možnost představuje přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe o výkonu 92 kW, který je nabízen s pohonem předních i všech kol, vždy s manuálním ústrojím o šesti stupních.

Naftovou paletu tvoří výhradně patnáctistovka dCi. Ta má ve slabší verzi 66 kW a pohon předních kol pojí s manuální šestistupňovou převodovkou. Silnější verze s 80 kW je zkombinovaná s pohonem jedné i obou náprav. Předokolka má na výběr šestistupňové ruční řazení nebo šestistupňový dvouspojkový automat EDC. Čtyřkolka je dostupná výhradně s manuálním řazením.

Duster s atmosférickým motorem SCe má s pohonem předních i všech kol podprůměrné zrychlení i kombinovanou spotřebu paliva. Dvanáctistovka TCe je na tom dynamicky o něco lépe, stále se pohybuje ale v průměru či lehkém podprůměru segmentu. Kombinovaná spotřeba 6,2 a 6,4 l/100 km je mezi kompaktními SUV průměrná. Jediným konkurentem Dusteru na LPG je Opel Mokka X, oproti kterému je Rumun slabší, pomalejší a žíznivější.

Nejslabší turbodiesel je se zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,8 sekundy nejpomalejším naftovým kompaktním SUV ovšem s nadprůměrně nízkou kombinovanou spotřebou 4,4 l/100 km. Tou boduje i silnější verze s oběma verzemi převodovek, zrychlením jsou ale tyto varianty podprůměrné. Verze s 80 kW a pohonem obou náprav pak vykazuje podprůměrné zrychlení za 12,4 sekundy a lehce nadprůměrnou kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Kompletní data porovnávejte v tabulkách zde.

Základní výbava Access je dostupná pouze s motorem 1.6 SCe 4x2 za 259 900 korun. To je stejná startovací cena, jakou měl předchůdce se stejným motorem. Součástí tohoto stupně jsou šestice airbagů (nově má Duster hlavové vaky), asistent pro rozjezd do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, příprava pro rádio, LED denní svícení a 16palcová ocelová kola. Rádio ani klimatizaci v tomto stupni nelze dokoupit.

Druhá linie Essential přidává asistent pro sjíždění kopců (pouze s pohonem 4x4), výškově a podélně stavitelný volant, dělené zadní opěradlo, rádio s MP3 a příjmem digitálního signálu, Bluetooth, multifunkční volant, střešní ližiny nebo okrasné kryty kol. Za manuální klimatizaci se připlácí 15 tisíc korun. Z motorů jsou dostupné 1.6 SCe s pohonem předních a všech kol i spalováním LPG a slabší turbodiesel 1.5 dCi. Nejnižší cena za 1.6 SCe 4x2 je 290 900 korun, čtyřkolka stojí 335 900 korun.

Stejně jako předchůdce, i nová Dacia Duster patří k nejlevnějším SUV na českém trhu. Na přehled všech vozů této kategorie s cenou do 300 tisíc korun se podívejte zde. Jaká SUV s pohonem všech kol a cenou do 400 tisíc korun můžete v Česku koupit naleznete zde.

Třetí stupeň Comfort má navíc tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná zadní okna, manuální klimatizaci, kožený volant, mlhovky nebo kliky dveří v barvě karosérie. Dostupné jsou v kombinaci s tímto výbavovým stupněm všechny motorizace. Nejlevnější 1.6 SCe 4x2 startuje na 312 900 korun, stejný motor s pohonem všech kol stojí 357 900 korun.

Nejvyšší výbava Prestige disponuje sledováním mrtvého úhlu (to slaví ve vozech Dacia premiéru právě u nového Dusteru), zadními parkovacími senzory, couvací kamerou, navigací Media NAV Evo nebo 17palcovými litými koly. Mezi zajímavými příplatky se objevuje například automatická klimatizace za 8 tisíc korun (k dispozici i pro výbavu Comfort), panoramatický kamerový systém za stejnou částku nebo handsfree karta pro bezklíčové odemykání a startování za 6 tisíc korun. V motorové paletě chybí 1.6 SCe LPG a základní 1.5 dCi, nejlevnější Duster v nejvyšší výbavě tak s 1.6 SCe 4x2 stojí 339 900 korun a s pohonem všech kol přijde na 384 900 korun. Ceníkově nejdražší verzí nového Dusteru je 1.5 dCi/80 kW 4x4 za 448 900 korun.

Porovnali jsme Dacii Duster Prestige 1.2 TCe 4x2 se Škodou Karoq, Nissanem Qashqai a Hyundaiem Tucson. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Kompletní ceník nové Dacie Duster najdete zde.

Související články

Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun
Volkswagen T-Roc stojí nejméně 453 tisíc korun. Překvapí bohatou výbavou
Škoda Karoq dostává konkurenci od Mitsubishi. Eclipse Cross začíná na 550 tisících korunách
Prosincové prodeje aut pokračovaly v klesajícím trendu, nahoru se vyšvihl končící Duster

blog comments powered by Disqus

První Porsche schované v kostce stojí v centru Prahy. Automobilka vystavuje unikát kolemjdoucím
Automobilka Porsche slaví letos 70 let od svého založení. Unikátní repliku modelu Porsche 356 roadster číslo 1 přivezla do Prahy a vystavuje ji ve speciální skleněné kostce přímo na Klárově v centru Prahy. K vidění bude do neděle 24. června.
22.6.2018 | více
 

Škoda Auto expanduje. Za dva roky ukáže první model vyvíjený a vyráběný v Indii
V roce 2020 se představí nový model Škoda, který se bude vyvíjet a vyrábět v Indii. Škoda Auto přebírá zodpovědnost za koncernovou platformu, na které nové indické vozy budou vznikat.
22.6.2018 | více
 

Konec spekulacím o továrně na baterky a auta Tesla? Elon Musk prozradil favorita a Česko to není
Není to tak dávno, kdy se spekulovalo, kde by se v Evropě mohla postavit gigafactory, tedy obří továrna na výrobu baterií do elektromobilů značky Tesla, kde by současně také vznikaly přímo samotné elektromobily. Dokonce se teoretizovalo i o Česku. Elon Musk ale na twitteru prohlásil, kdo je skutečným favortitem. Česká republika to není.
22.6.2018 | více
 

Volkswagen a Ford zvažují, že budou spolupracovat. Chtějí společně vyvíjet některé vozy
Německý koncern Volkswagen a jeho americký konkurent Ford Motor zvažují vytvoření strategické aliance. Zkoumají několik potenciálních společných projektů, včetně společného vývoje užitkových vozů.
22.6.2018 | více
 

Znáte auta z Uruguaye, Maroka nebo Nigérie? Projděte si značky ze zemí účastníků MS ve fotbale
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
22.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál