Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun

Vloženo: 12.5.2017

Po devíti letech dochází u nejúspěšnější modelové řady švédské automobilky ke střídání generací. Novinka je větší, výkonnější i prostornější ale také podstatně dražší. Nejlevnější provedení D4 AWD ve výbavě Momentum stojí 1 315 900 Kč.

Prémiové SUV střední třídy XC60 prodávané od roku 2008 bylo sice nejstarší modelovou řadou švédské automobilky, přesto tvořilo přibližně třetinu prodejů. Jen u nás si jej za první čtyři měsíce letošního roku vybralo 256 nových majitelů, zatímco druhý nejprodávanější model XC90 přilákal jen 226 zájemců.

Nyní přichází na trh nová generace postavená na nové platformě SPA stejně jako velké XC90. Novinka se mu ostatně podobá i designem a je ve všech ohledech větší než předchůdce. Rozvor se prodloužil o 9,1 cm na 2865 mm, délka narostla o 4,4 cm na 4688 mm a šířka o 1,1 cm na 1902 mm. Automobil je naopak nižší o 5,5 cm (1658 mm). Úměrně tomu se samozřejmě vylepšily prostorové poměry v interiéru. Zlepšilo se především místo na zadních sedadlech pro nohy cestujících, šířka a narostl také zavazadlový prostor o 15 litrů na 505 litrů. Podívejte se na srovnání rozměrů všech SUV střední třídy na českém trhu v přehledných tabulkách zde.

Novinka přichází na český trh v pěti motorických verzích. Všechny motory mají zdvihový objem 1969 cm3, čtyři válce, přímé vstřikování paliva a jsou přeplňovány. Prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky Geartronic pak jejich točivý moment putuje prostřednictvím lamelové spojky Haldex na všechna kola. Jedinou výjimkou je hybridní varianta T8, u níž zadní kola v případě potřeby roztáčí elektromotor.

Základní pohonnou jednotkou je turbodiesel D4, který je přeplňován dvěma turbodmychadly a dosahuje největšího výkonu 140 kW. Předchůdce stejného označení měl pět válců, objem 2,4 litru a pouze jedno turbodmychadlo. Nový motor je o 0,5 l/100 km úspornější v kombinovaném cyklu a na 8,4 s o 1,2 s se také zlepšila akcelerace z klidu na rychlost 100 km/h.

Výkonnější alternativu představuje verze D5 AWD, která má pod kapotou stejný motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly ale s výkonem 173 kW. To je o 11 kW více než nabízel pětiválec 2,4 litru předchozí generace. Zlepšila se nejen akcelerace z klidu na 100 km/h (nově 7,2 s) ale také spotřeba v kombinovaném cyklu (5,5 l/100 km).

Zbytek nabídky tvoří „benzíny“. Základní má označení T5 a díky přeplňování jedním turbodmychadlem dosahuje největšího výkonu 187 kW. XC60 s ním dokáže z klidu na rychlost 100 km/h akcelerovat za 6,8 s (o 0,4 s rychleji než předchůdce), dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h (+10 km/h) a vystačí si přitom s 7,3 l/100 km v kombinovaném cyklu (-0,6 l/100 km).

Vyšší specifikace T6 má čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem a dosahuje největšího výkonu 235 kW, což je o 10 kW více než u předchozí generace. To umožňuje XC60 akceleraci z klidu na 100 km/h za 5,9 s (-1,0 s), dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h (+20 km/h) a vystačí si s 7,7 l/100 km v kombinovaném cyklu (-0,7 l/100 km).

Vrcholem nabídky bude plug-in hybrid T8 Twin Engine, který vychází z motoru T6 a doplňuje jej elektromotor, který pohání zadní kola. Jeho největší celkový výkon je 300 kW, točivý moment 640 N.m a XC60 s ním dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,3 s. Volvo u tohoto motoru uvádí kombinovanou spotřebu 2,1 l/100 km, ale to platí jen v případě, že máte plně nabitou baterii.

Podívejte se na srovnání zážehových motorů u všech SUV střední třídy na českém trhu v našich přehledných tabulkách zde.

Nové Volvo XC60 by mělo být jedním z nejbezpečnějším modelů, které kdy opustily brány švédské automobilky. Dokládají to zatím zveřejněné crash-testy automobilky (v Euro NCAP dosud nebylo testováno) a špičková výbava plná nejrůznějších jízdních asistentů na podporu řízení, kteří se sami aktivují v řadě potenciálně kritických dopravních situací. Samotný výčet a popis funkcí jednotlivých systémů by zabral podstatnou část tohoto článku.

Aktuální nabídka XC60 čítá celkem tři výbavy: Momentum, R-Design a Inscription. Základní výbava Kinetic a motorizace D3 FWD a D4 AWD s ručně řazenou převodovkou přijdou na trh až v příštím roce, takže nejlevnějším modelem je nyní D4 AWD Geartronic ve výbavě Momentum za 1 315 900 Kč.

Tato výbava je již docela bohatá. Ve standardu najdete mimo jiné 18palcová kola z lehkých slitin, střešní ližiny, LED světlomety, audiosystém a devítipalcovým dotykovým displejem, deseti reproduktory a možností sdílení přes Wi-Fi i Bluetooth, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky nastavitelnou bederní opěrku a výšku předních sedadel, multifunkční kůží potažený volant nebo hlasové ovládání vozu pro vybrané funkce (zatím není k dispozici v českém jazyce).

Výbava Momentum je k mání pro všechny dostupné motorizace. Silnější turbodiesel D5 AWD je dražší o 105 tisíc korun (1 420 900 Kč), základní „benzín“ T5 AWD o 14 tisíc korun (1 329 900 Kč), silnější zážehová verze T6 AWD o 169 tisíc korun (1 484 900 Kč) a hybrid T8 o rovných 531 800 korun (celkem 1 847 700 Kč).

Porovnali jsme Volvo XC60 D4 AWD Momentum s podobně vybavenými modely Audi Q5 a Mercedes třídy GLC. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých potřeb, porovnávat můžete i další motory, výbavy popřípadě jiné modely.

Vyšší výbava Inscription a R-Design jsou oproti Momentum dražší o 123 respektive 80 tisíc korun. V těchto příplatcích jsou mimo jiné zahrnuty vyspělejší kontrolní přístroje tvořené displejem s uhlopříčkou 12,3 palce, 19palcová kola, kožené čalounění, dřevěné obložení interiéru, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce s pamětí, vnitřní zpětné zrcátko se samočinnou změnou odrazivosti, nastavitelný podvozek se vzduchovým odpružením nebo vylepšené ambientní osvětlení interiéru. Odlišnosti výbav Inscription a sportovně laděné R-Design jsou v použitých materiálech a vnějším designu.

Kompletní ceník nového Volva XC60 najdete zde.

Související články

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Škoda Kodiaq byla zdražena, základní cena se přiblížila hranici 700 tisíc korun
Toyota RAV4: Slevy až 40 tisíc a k tomu ještě bonus 35 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Češi mohou objednávat Dacii Spring. Je to nejlevnější elektromobil na trhu
Dacia Spring přišla s jarem na český trh. První elektromobil rumunské automobilky se hned stal nejlevnějším vozem této kategorie, který si nyní můžete koupit. Máme jeho kompletní ceník.
21.4.2021 | více
 

Hyundai Tucson jezdí už jako hybrid do zásuvky. Známe české ceny
Na českém trhu se začala prodávat nová ekologicky střižená motorizace SUV Hyundai Tucson. Jde o motor 1.6 T-GDI PHEV, tedy plug-in hybridní provedení. Známe ceny této verze ve všech výbavách.
20.4.2021 | více
 

Hyundai prodává v Česku další elektromobil. Máme kompletní ceník modelu Ioniq 5
Korejská automobilka to s elektromobilitou myslí vážně. I proto poslala na český trh další model do zásuvky. Jde o první vůz jezdící pod samostatnou značkou Ioniq. Je to crossover a my máme kompletní ceník.
17.4.2021 | více
 

Kia Ceed je levnější až o 20 tisíc korun. Je ale potřeba vědět po jaké verzi sáhnout
Korejská automobilka změnila ceník u řady svých modelů. Většina jich zdražila, ale najdou se výjimky. Na nich se dá ušetřit 10 až 20 tisíc korun. Jednou z nich je i oblíbený model nižší střední třídy hatchback Ceed a kombi Ceed SW.
14.4.2021 | více
 

Renault Kadjar mírně zdražuje. Připlatíte si za základní motor
Francouzská automobilka na českém trhu zvedla ceny svého středně velkého SUV Renault Kadjar. To je tak nyní o 10 tisíc korun dražší. Zdražení platí pro motor 1.3 TCe o výkonu 103 kW, který se nově prodává ve výbavě Zen za 535 tisíc korun.
13.4.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál