Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq

Vloženo: 21.5.2017

Renault na český trh uvádí druhou generaci středně velkého SUV Koleos. Ta je dvojčetem Nissanu X-Trail, míří tak mimo jiné do teritoria Škody Kodiaq. České ceny začínají na 700 tisících korunách.

Mezi SUV střední třídy neměl Renault před lety šťastnou ruku. Sáhl totiž po korejském Samsungu QM5, který upravil a začal prodávat pod označením Koleos. Auto ale prodejní úspěch nezaznamenalo. 

Teď přichází na trh Koleos druhé generace a je to úplně jiné auto. Vychází z Nissanu X-Trail a stává se tak přímým konkurentem Škody Kodiaq. Tu téměř dohání vnějšími rozměry, délkou 4673 milimetrů, šířkou 1843 milimetrů i rozvorem o délce 2705 milimetrů. Čísla také značí zvětšení v porovnání s předchůdcem, například do délky o nezanedbatelných 153 milimetrů. To se projevilo také v interiéru, kde je více místa. Kufr má navíc v základu objem 530 litrů, o 80 litrů více než doposud. Maximální hodnota 1677 litrů je dokonce o 297 litrů větší. Na Kodiaq to ale stále nestačí, další nevýhodou francouzského SUV je také absence třetí řady sedadel. Porovnávat parametry Renaultu Koleos s konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

Technicky je Koleos Nissanem X-Trail se vším všudy, včetně nabídky motorů. To znamená, že na zážehové jednotky zapomeňte. Základním motorem je turbodiesel 1.6 dCi o výkonu 96 kW se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Silnější je dvoulitrové dCi o výkonu 128 kW. To má výhradně pohon všech kol s voličem jízdních režimů, vybírat je možné mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem X-Tronic s plynule měnitelným převodem a možností manuálně vybírat mezi sedmi přednastavenými stupni. 

Laboratorní spotřeba naftové šestnáctistovky patří mezi SUV střední třídy k nejnižším, dvoulitry se řadí k průměru. Dynamikou patří Koleos 1.6 dCi i 2.0 dCi s manuálním řazením k lenochům, verze s automatem se dostala alespoň do průměru. Porovnávat parametry motorů nového Renaultu Koleos s ostatními SUV střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

V ceníku jsou tři stupně výbavy. Základní Zen má například varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek s omezením rychlosti, nouzové brzdění, zadní parkovací senzory, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální a navigační systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou a příjmem digitálního rádia, hudební systém Arkamys s osmi reproduktory, mlhovky nebo litá kola se 17 palci. V nabídce je pouze slabší šestnáctistovka, a to za 699 900 korun. Porovnali jsme základní Koleos s Hondou CR-V a Fordem Kuga. Klikněte zde

Základní cena je dost sebevědomá, většina SUV střední třídy totiž začíná mnohem níž. Podívejte se na přehled všech SUV střední třídy s cenou do 700 tisíc korun.

Prostřední stupeň Intens přináší navíc sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kameru, multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7palcovou obrazovkou, světla LED Pure Vision nebo větší kola. K dispozici jsou všechny tři motorové varianty, nejnižší cena je 749 900 korun. Proti Koleosu 2.0 dCi 4x4 jsme postavili Škodu Kodiaq 2.0 TDI/110 kW 4x4. Jak si konkurenti proti sobě stojí sledujte zde.

Vrcholem nabídky je Koleos Initiale Paris pouze se silnějším turbodieslem v kombinaci se čtyřkolkou a automatem. Tato verze přijde na 979 900 korun. Ve výbavě pak kromě unikátních exteriérových prvků má třeba elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, audio Bose s 12 reproduktory, kožené čalounění Nappa nebo 19palcová litá kola.

Kompletní ceník nového Renaultu Koleos najdete zde.  

Související články

Nové generace modelů Renault Scénic a Grand Scénic přicházejí na český trh
Mitsubishi ASX s novou tváří na českém trhu. Přijde minimálně na 385 tisíc korun
Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Nová Mazda CX-5 dostala více výbavy a místa na nohy, mírně zdražila a má vyšší spotřebu

blog comments powered by Disqus

Ford Puma dostal nový hybridní motor a navíc ještě verzi s automatem
Malé SUV modrého oválu je poprvé dostupné s automatickou převodovkou. Můžete ho koupit také v hybridní variantě motoru 1.0 EcoBoost mHEV. Obě varianty jsou dostupné ve všech čtyřech výbavách. Ty mírně zdražily.
2.4.2020 | více
 

Slevy u Opelu: Crossland X snížil cenu u svých výbav až o 30 tisíc korun
Malé SUV Crossland X je na jaro levnější. Ušetřit se dá ve všech výbavách. Sleva se pohybuje od 1 do 30 tisíc korun podle verze. Více už v článku.
31.3.2020 | více
 

Nové motory pro Volkswageny. Touran dostal diesel, Sharan a T-Cross benzin
Do českých ceníku automobilky Volkswagen přibyly v březnu nové motory. Změny se týkají nejen rodinných vozů Touran a Sharan, ale i kompaktního SUV T-Cross. Každý vůz pak dostal zcela jino motorizaci.
26.3.2020 | více
 

Suzuki Vitara a S-Cross dostaly hybridní motor 1.4 BoosterJet
Japonská automobilka rozšiřuje nabídku modelů, které na silnice nově vyjedou s mild-hybridním systémem pod kaptou. Benzinovou jednotku 1.4 BoosterJet Hybrid dostaly oblíbené vozy Vitara a S-Cross.
24.3.2020 | více
 

Fiat 500 dostal hybridní motor, novou výbavu a lehce zdražil
Proklamovaný hybridní pohon 1.0 BSG konečně dorazil pod kapotu stylového městského vozu Fiat 500 a také jeho otevřené varianty Fiat 500C. Nahradil dosavadní 0.9 TwinAir, který odchází. Pětistovka navíc dostala i výbavu Launch Edition.
20.3.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál