Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nová Mazda CX-5 dostala více výbavy a místa na nohy, mírně zdražila a má vyšší spotřebu

Vloženo: 17.5.2017

Nová generace rodinného SUV Mazda CX-5 stojí v základní verzi o 28 tisíc korun více než předchozí provedení. Prodává se od 560 900 korun. Standard se obohatil například o LED světlomety, tempomat nebo front assist s automatickým brzděním.

Mazda začíná v Česku prodávat druhou generaci rodinného SUV s označením CX-5. Základní prvky jeho designu, tvar karoserie, ale i její rozměry zůstaly bez větších změn. Novinka je o pět milimetrů kratší, takže měří na délku 4,55 m a řadí se na pomezí kompaktních aut a střední třídy, do které jí díky překonání hranice 4,5 m jako jednoho z nejkratších členů řadíme. Částečně tedy jde o konkurenci Škodě Kodiaq, na rozdíl od ní ale nedisponuje sedmimístným provedením. Novinka se také mezigeneračně o 3 cm snížila.

Podle našich měření se toho mezigeneračně moc neudálo ani z hlediska rozměrů interiéru. Jednu důležitou změnu jsme ale přece jen objevili. Podélná prostornost na pravé straně Mazdy CX-5 se proti první generaci zlepšila o čtyři centimetry, čímž se podařilo odstranit jediný zásadní prostorový problém vozu. Z hlediska šířky interiéru patří stále mezi nejlepší i mezi středně velkými SUV. Objem kufr vzrostl o 3 l na 506 l a řadí se k průměru stejně jako jeho většina dílčích parametrů. Porovnat si výrobcem udávané i námi naměřené hodnoty můžete v přehledných tabulkách zde.

Mazda i nadále jako jediná masová značka vyznává politiku atmosférických benzinových motorů bez turba s velkým objemem. Škála pohonných jednotek zůstává beze změny. Ty benzinové, které se v Česku u minulé generace prodávaly více než diseselové (i v tom je Mazda CX-5 mezi velkými SUV unikát), začínají na dvoulitru s maximálním výkonem 118 kW pro pohon všech kol a 121 kW pro pohon přední nápravy. Vrchol tvoří motor s objemem 2,5 l a výkonem 143 kW, který nově disponuje možností vypínání dvou válců při jízdě ustálenou rychlostí. Všechny benzinové motory jsou nyní podle laboratorních údajů línější než dříve (až o 1,2 s při zrychlení z 0 na 100 km). U verzí s manuálním řazením se také zvýšila laboratorní spotřeby (až o 0,4 l na 100 km). Pouze dvouapůllitr si o 0,1 l polepšil díky novému systému vypínání válců.

Nová Mazda CX-5 tak už na rozdíl od předchozí generace není papírově nejúspornějším SUV střední třídy na trhu, přesto základní benzinová verze s pohonem přední nápravy a manuálním řazením patří se spotřebou 6,4 l na špičku. Většinu motorů najdeme z hlediska úspornosti k nadprůměru, žádný z nich není vyložený žrout. Zároveň ale patří k podprůměru z hlediska dynamiky. Zvlášť dvoulitry s pohonem všech kol lze už považovat za lenochy.

Naftové motory disponují i nadále objemem 2,2 l a výkony 110 nebo 129 kW. Jejich dynamika se zhoršila jen minimálně, spotřeba se zvedla o 0,2 až 0,4 l. V porovnání s konkurenty se naftová Mazda CX-5 řadí většinou k průměru. Z něj vyčnívají línější verze se 110 kW a pohonem všech kol. Porovnávat paramery motorů nové Mazdy CX-5 s ostatními SUV střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

U většiny motorů si lze vybrat mezi manuální a automatickou šestistupňovou převodovkou. Výjimkou je benzinový dvoulitr s pohonem přední nápravy, který lze mít pouze s přímým řazením, a benzinový motor s objemem 2,5 l, který se pro změnu pojí výhradně s automatem.

Také struktura ceníku se mezigeneračně příliš nezměnila. Zůstává pět výbav. Tu základní Emotion lze mít opět pouze v kombinaci s benzinovým dvoulitrem a pohonem předních kol za 560 900 korun, což je o 28 tisíc víc než u předchozí generace. Cenové navýšení ospravedlňuje poměrně zásadní nárůst standardních prvků výbavy. Nově Emotion obsahuje například LED světlomety, tempomat, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce nebo front assist s automatickým brzděním, který zabraňuje nárazu do překážek před vozem. Kromě toho je ve výbavě mimo jiné klimatizace, rádio, multifunkčni umělohmotný volant nebo sedmnáctipalcová ocelová kola. Stále jde v rámci SUV sřední třídy o slabě vybavený vůz. Zároveň jde ale stále o jedno z nejdostupnějších aut kategorie, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV střední třídy do 600 tisíc korun.

Druhá výbava Challenge stojí o značných 103 tisíc korun více než Emotion. Mezigeneračně zdražila o 13 tisíc. Má už ale multimediální soustavu Mazda Connect se sedmipalcovým barevným displejem ovládaným buď dotekově nebo přes ovladač na středovém panelu a s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, dále litá kola, lepší automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený potah volantu a řadicí páky nebo zatmavená zadní skla. Nabízí se i s pohonem všech kol (od 713 900 Kč) a slabším dieselem (od 720 900 korun).

Porovnali jsme novou Mazdu CX-5 2.0 Skyactive/118 kW AWD se Škodou Kodiaq a Toyotou RAV4. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Třetí výbava nové Mazdy CX-5 označovaná Attraction je o 48 tisíc dražší než druhá Challenge a přidává k dobru mimo jiné adaptivní přední světlomety a LED denní svícení, LED mlhovky a diody v zadních světlech, hlídání mrtvého úhlu a dění za vozidlem, vyhřívaný vlant i přední sedadla nebo přední a zadní parkovací senzory. Nabízí výrazně větší výběr motorů s automatickou převodovkou.

Čtvrtý stupeň Revolution stojí o dalších třicet tisíc víc a je k dispozici pouze k vybraným verzím s pohonem všech kol. Stabdard se rozšiřuje například o větší devatenáctipalcová kola, bezklíčové zamykání, barevný head-up displej, parkovací kameru, špičkový audiosystém Bode s 10 reproduktory, asistent pro udržení jízdního pruu, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel nebo novinku v podobě elektrického ovládání pátých dveří. Mazdu CX-5 Revolution s nejsilnějším naftovým motorem, automatem a pohonem všech kol jsme porovnali s modely Nissan X-Trail a Volkswagen Tiguan - podívejte se zde.

Zájemce o nejvyšší výbavu Revolution Top zaplatí o dalších 51 tisíc víc a dostane k dobru mimo jiné kožené čalounění, elektrické nastavení předních sedadel, nový projekční head-up displej přímo na čelní sklo, adaptivní tempomat nebo vyhřívaná zadní sedadla. Tato výbava se pojí pouze s nejjsilnějším benzinovým i naftovým motorem a ceny se blíží milionu korun. Kompletní ceník nové Mazdy CX-5 si prohlédněte zde. Novinku jsme již v okolí Barcelony testovali a podrobnou recenzi přivezeme v nejbližších dnech.

Související články

Mitsubishi ASX s novou tváří na českém trhu. Přijde minimálně na 385 tisíc korun
Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Renault uvedl na trh omlazený Captur. Poprvé představuje luxusní výbavu Initiale Paris

blog comments powered by Disqus

Volvo spouští vlastní operativní leasing. Jako první pronajímá malé SUV XC40
Volvo XC40 si v březnu připsalo titul evropské Auto roku 2018, což ještě podpořilo zájem zákazníků. V květnu automobilka uvedla, že má na vůz již téměř 80 tisíc objednávek, které nestíhá tak rychle vyřizovat. A od července si malé SUV zapíše další primát – stane se prvním modelem značky, který si budou zákazníci moci pronajmout.
21.6.2018 | více
 

Volvo už vyrábí auta i v USA. Pionýrem je sedan S60, který skoncoval s naftovými motory
V Charlestonu v Jižní Karolíně otevřelo Volvo svou vůbec první továrnu v USA. Při jejím slavnostním otevření švédská automobilka navíc odhalila také podobu nové generace sedanu S60. Ta z designového ani technického hlediska není překvapením - v Ženevě mělo premiéru kombi V60 a již nějakou dobu se i v českých showroomech dá koupit dvojice S90 a V90. Překvapit však může informace, že z nabídky zcela vypadnou naftové motory.
21.6.2018 | více
 

Pozor na dálnice u Prahy, hrozí dlouhé kolony. Víme, kudy je při cestě na víkend objet
Opravy dálnic na samém kraji Prahy znamenají zdržení takřka každý den. Jakmile zhoustne doprava, hrozí i více než hodinové kolony. Problém je na dálnicích D1 a D5, kde se opravuje povrch v obou směrech. Víme, kudy problémové úseky objet.
21.6.2018 | více
 

Cena nafty i benzinu mírně klesla. Nejdráž tankují motoristé v Praze, litr naturalu za 34,2 koruny
Nejnižší ceny paliv jsou na jihu Čech. Průměrná cena litru benzinu v Jihočeském kraji je 33,02 koruny.
21.6.2018 | více
 

Dostupných kabrioletů na českém trhu není mnoho. Ten nejlevnější má jen dvě místa k sezení
Blíží se léto a s ním i nejpříhodnější doba pro koupi kabrioletu. Výběr na českém trhu zůstává relativně široký, zvlášť pokud je zákazník ochoten utratit částky vysoko přesahující milionovou hranici. Pokud se však chce dostat pod ni, nabídka se podstatně zúží. Samozřejmě existuje možnost koupě ojetiny, i za částky pod milion korun se dá koupit zachovalý kousek některé ze sportovních značek. Ne každý ale chce starší typ, proto se podívejte, jaké nové kabriolety s cenou do jednoho milionu korun aktuálně na českém trhu seženete.
21.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál