Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun

Vloženo: 19.5.2017

Nová generace modelu Kia Rio přišla na jaře na český trh. Importér značky doufá, že vylepší obchodní bilanci v segmentu B. Předpoklady k tomu rozhodně má. Kromě líbivých tvarů má k dispozici moderní techniku, nabízí solidní vnitřní prostor a bohatou výbavu. Porovnali jsme ji se svým předchůdcem.

Kia dlouhodobě patří mezi desítku nejúspěšnějších značek na českém trhu. Její prodeje však dosud táhly zástupci v nižší střední třídě (cee´d) a mezi SUV (Sportage). Nyní chce korejská automobilka uspět i ve třídě malých vozů. Zde však pro dovážené automobily není příliš velký prostor, neboť ji ovládá skoro z poloviny domácí Škoda Fabia. Předchozí odcházející generaci Kia Rio si loni v ČR koupilo celkem 1124 zákazníkům, což stačilo pouze na 11. místo ve třídě malých aut s podílem 2,24 %.

Nové Rio je postaveno na stejném základu jako model i20 mateřské automobilky Hyundai. Rozvor náprav se oproti svému předchůdci v podstatě nezměnil, nárůst centimetr (celkem 2580 mm) je v podstatě bezvýznamný. To samé platí také o ostatních rozměrech novinky, která je ve srovnání s předchůdcem o 1,5 cm delší (4065 mm), o 0,5 cm nižší (1450 mm) a zároveň o 0,5 cm širší. Díky přepracovanému interiéru však poměrně razantně narostl zavazadlový prostor z 288 na 325 litrů. Tato hodnota je ve třídě malých vozů konečně konkurence schopná. Podívejte se na rozměry novinky a konkurentů v přehledných tabulkách – zde.

Pod přední kapotou jsou k dispozici napříč uložené motory, které pracují výhradně na benzín. Dva čtyřválce1.25 CVVT/62 kW a 1.4 CVVT/74 kW - patřičně vylepšené - zdědilo nové Rio po svém předchůdci. Náročnější řidiče tyto motory ale nenadchnou. V případě slabšího 1.25 CVVT dodávaného výhradně s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou to Riu trvá z klidu na 100 km/h bezmála 13 s při kombinované spotřebě 4,8 l/100 km.

Motor 1.4 CVVT má sice šestistupňovou převodovku, ale akcelerace není o mnoho lepší (12,2 s) a spotřeba se ještě zvýší na 5,0 l/100 km. Pokud si tento motor objednáte se samočinnou čtyřstupňovou převodovkou, dočkáte se ještě horší dynamiky. Rio s automatem se z klidu na stovku „šine“ bezmála 14 s a v kombinovaném cyklu si řekne o 6,1 l/100 km.

Jedinou zásadnější novinkou je přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI, který se nabízí také u modelové řady cee´d. V Česku je k dispozici jen silnější varianta o výkonu 88 kW kombinovaná s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Rio s tříválcem dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 10,2 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 190 km/h a stačí mu jen 4,7 litru benzínu na 100 km v kombinovaném provozu. Na srovnání podobných motorů v této třídě se podívejte v přehledných tabulkách – zde.

Předchozí generace se stále ještě nabízí v poměrně nepřehledném počtu výbav Active, Cool, Cool Plus, Exclusive a TOP. Pro novinku byl tento počet zredukován jenom na Comfort a Exclusive. V základní výbavě však najdete pouze nejslabší čtyřválec 1.25 CVVT/62 kW za 279 980 Kč, Předchůdce se v této specifikaci prodává za 229 980 Kč.

Základní cena nové ceny Rio je nastavena oproti konkurenci docela vysoko - podívejte se zde, kia si to však dokáže obhájit bohatou výbavou. Ve standardu verze Comfort najdete již klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, audiosystém se 4 reproduktory, sklopné a dělené opěradlo druhé řady nebo 15palcová ocelová kola. Připlatit si můžete kromě metalického laku (13 tisíc korun) ještě za balíček bezpečnostních asistentů ADAS (14 tisíc korun), který obsahuje mimo jiné autonomní nouzové brzdění, tempomat a systém varování při opuštění jízdního pruhu. U předchůdce za 229 980 Kč si musíte například připlatit 30 tisíc za klimatizaci a chybí mu i další prvky výbavy, takže ceny se ve výsledku srovnají.

Druhá výbava Exclusive je dražší o 25 tisíc korun více a k dispozici je se všemi výše popsanými motorizacemi. Za čtyřválec 1.4 CVVT/74 kW si připlatíte 20 tisíc korun, za samočinnou převodovku 25 tisíc korun a za tříválec 1.0 T-GDI/88 kW celkem 45 tisíc korun.

Ve standardu výbavy Exclusive je oproti verzi Comfort více chromovaných prvků, které výrazně vylepšují celkový výraz automobilu, uvnitř pak najdete třeba audiosystém s bluetooth a pětipalcovým dotykovým displejem, šesti reproduktory nebo elektrické ovládání předních a zadních oken. Ve standardu nechybí ani zadní parkovací kamera nebo 15palcová kola z lehkých slitin.

Pokud si připlatíte 30 tisíc za paket Premium, dostanete i samočinnou klimatizaci, 16palcová kola z lehkých slitin, vyhřívaní sedadel a volantu nebo dešťový senzor a zatmavená okna vzadu. Když ještě přihodíte 11 tisíc korun, získáte navigační systém se sedmipalcovým dotykovým displejem. Za metalický lak chtějí prodejci Kia v Česku 13 tisíc korun.

Porovnali jsme Kia Rio 1.0 T-GDI Exclusive s modely Seat Ibiza a Ford Fiesta. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých potřeb, porovnávat můžete i jiné výbavy nebo motory popřípadě celé modely.

Podrobnější technické údaje a ceník nového Ria najdete zde. Test si můžete přečíst zde.

Související články

Kia Soul po faceliftu: Zdražení a nový motor. Základní model přijde na 384 980 Kč
Kia Venga: základní model s klimatizací stojí 309 980 korun
Škoda Fabia dostala nové motory a podražila
Kia cee´d zdražila, ale v základu stále stojí pod 300 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Hyundai prodává v Česku další elektromobil. Máme kompletní ceník modelu Ioniq 5
Korejská automobilka to s elektromobilitou myslí vážně. I proto poslala na český trh další model do zásuvky. Jde o první vůz jezdící pod samostatnou značkou Ioniq. Je to crossover a my máme kompletní ceník.
17.4.2021 | více
 

Kia Ceed je levnější až o 20 tisíc korun. Je ale potřeba vědět po jaké verzi sáhnout
Korejská automobilka změnila ceník u řady svých modelů. Většina jich zdražila, ale najdou se výjimky. Na nich se dá ušetřit 10 až 20 tisíc korun. Jednou z nich je i oblíbený model nižší střední třídy hatchback Ceed a kombi Ceed SW.
14.4.2021 | více
 

Renault Kadjar mírně zdražuje. Připlatíte si za základní motor
Francouzská automobilka na českém trhu zvedla ceny svého středně velkého SUV Renault Kadjar. To je tak nyní o 10 tisíc korun dražší. Zdražení platí pro motor 1.3 TCe o výkonu 103 kW, který se nově prodává ve výbavě Zen za 535 tisíc korun.
13.4.2021 | více
 

Velký kufr, malá spotřeba. Hledali jsme nejúspornější kombíky na trhu
Kategorie kombi je mezi českými řidiči stále velmi oblíbenou. Najít takové auto, které bude kombinovat prostorný zavazadelník a úsporný motor však není až zas tak lehké. Zejména, pokud chceme, aby vůz konzumoval maximálně pět litrů paliva na 100 kilometrů.
12.4.2021 | více
 

Dárek na rozloučenou? Škoda Fabia Combi dostala novou výbavu Black
Škoda Fabia Combi se nyní prodává také ve verzi Black, která navíc obsahuje zajímavé prvky. K vozu zájemce dostane například full-LED světlomety či tempomat. K mání je od 379 900 korun.
9.4.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál