Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nárazové testy Euro NCAP: Mustang dostal napodruhé jen tři hvězdičky, nový Civic čtyři

Vloženo: 10.7.2017

V další sérii nárazových testů Euro NCAP bojovalo nejen se zdí šest novinek: Insignia, Arteon, i30, Ibiza, Stelvio a Civic. Mustang si po dvouhvězdičkovém fiasku testy zopakoval a dostal o jednu hvězdu více, spokojeni nemohou být ani u Hondy.

Současné hodnocení bezpečnosti vozidel na evropském trhu podle nezávislé organizace Euro NCAP se skládá z nárazové zkoušky, která se na celkovém výsledku podílí ze 40 %, ochrany dětí (20 %), ochrany chodců (20 %) a hodnocení asistenčních systémů (20 %). Už loni bylo u některých modelů uděláno dvojí hodnocení se standardní a příplatkovou výbavou, aby se ukázalo, jak moc dokáží příplatkové systémy ovlivnit bezpečnost vozidla. Tentokrát však měly testované vozy ve všech případech sériovou výbavu.

Nová generace Civicu uspěla v nárazových testech a ochraně dospělé posádky skvěle (92 %), dostala špičkových 88 % za asistenční systémy a velmi dobrých 75 % za ochranu chodců. Slabší výsledné hodnocení a pouze čtyři hvězdičky však způsobila nedostatečná ochrana dětí. Problém byl hlavně s nedostatečnou ochranou hlavy desetiletého dítěte při nárazu z boku a vysokým tlakem na hrudník u šestiletého dítěte a krk u desetiletého při čelním nárazu. Komisařům se pak nepodařilo uspokojivě nainstalovat dětskou sedačku proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce.

Vylepšený Ford Mustang měl výrazně lepší hodnocení z hlediska asistenčních systémů. Zatímco při předchozím testu dostal 16 %, nyní 61 %. Z 57 % na 78 % se také zlepšila ochrana chodců, nezměnila se však bídná ochrana dětských pasažérů (32 %) a jen průměrná dospělých (72 %). Zatímco ochrana cestujících při čelním nárazu na předních sedadlech byla dobrá, na zadních sedadlech by kvůli špatné funkci pásu došlo k poranění nohou, hrudníku i hlavy, nedostatečná byl také ochrana krku při nárazu zezadu.

Ostatní modely uspěly a dostaly v testu pět hvězdiček. V nárazovém testu si nejlépe vedlo nové italské SUV Alfa Romeo Stelvio (na snímku), které navázalo na výborné výsledky sedanu Giulia, uspěly i oba zástupci koncernu Volkswagen. Zatímco u VW Arteon se to čekalo, velmi dobře si vedla i nová generace Seatu Ibiza. Jediným problémem byla slabá ochrana hrudníku a průměrná krku u šestiletého dítěte při čelním nárazu.

Spokojení mohou být s výsledku testů také u Opelu. Nová Insignia získala společně s Arteonem jedno z nejlepších hodnocení (85 %) v případě bezpečnosti dětských pasažérů. Jen o malý kousek hůře si v tomto ohledu vedla i nová generace Hyundai i30. Ten se ovšem v případě hodnocení nárazových testů a ochrany dospělých cestujících nedostal přes 90 %. Problém byl hlavně s dolní částí palubní desky, která by mohla způsobit při čelním nárazu poranění kolen a stehenních kostí řidiče a spolujezdce na předním sedadle.

Níže naleznete výsledky obou letošních nárazových testů Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů.

Alfa Romeo Stelvio (5)              97 % 84 % 71 % 60 %

Volkswagen Arteon (5)             96 % 85 % 85 % 82 %

Seat Ibiza (5)                            95 % 77 % 76 % 60 %

Opel Insignia (5)                       93 % 85 % 78 % 69 %

Hyundai i30 (5)                         88 % 84 %64 %68 %

Honda Civic (4)                         92 % 67 % 75 % 88 %

Ford Mustang (3)                      72 % 32 % 78 % 61 %

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, výbavy, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Výsledky nárazových testů Euro NCAP u většiny nových aut prodávaných na českém trhu (s výjimkou výše uvedené čtveřice automobilů) včetně odkazů na videa ze zkoušek najdete zde.

Související články

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři
Nárazové testy Euro NCAP: Škoda Kodiaq dostala plný počet pěti hvězd

blog comments powered by Disqus

Video: Rodinné kombi jako stíhačka? Šílený Mercedes pokoří stovku za 3,5 sekundy
Má obrovský kufr pro celou rodinu a stejně tak hodně místa v kabině. Je to skoro nenápadné, byť luxusní kombi. Mercedes-AMG E 63 S ale pod kapotu dostal motor ze supersportu. Přeplňovaný osmiválec mu dává 612 koní výkonu, což je víc než má třeba Lamborghini Huracán. Zažili jsme s tímhle šíleným kombíkem neuvěřitelnou jízdu, podívejte se na video.
25.4.2018 | více
 

Rodinné auto snů na cestu k moři i do hor: Deset nejlevnějších SUV s dieselem a pohonem 4x4
SUV jsou za první tři měsíce letošního roku v České republice nejpopulárnějším automobilovým segmentem. Právě proto jsme mezi nimi hledali ideálního rodinného společníka nejen na letní cestu k moři, ale i zimní návštěvu některého z mnoha horských středisek. Z toho důvodu jsme vybírali pouze z automobilů s pohonem všech kol a naftovým motorem pod kapotou. A aby vůz splnil definici rodinného, musí mít na délku nejméně 4300 mm. Že je lídrem desítky nejlevnějších aut tohoto typu Dacia Duster, asi nepřekvapí, jaké modely se však seřadily za ní?
25.4.2018 | více
 

Mercedes představuje konkurenta pro terénní Rolls-Royce. Opulentní SUV má kufr jako sedan
Na autosalonu v Pekingu představil Mercedes-Benz koncept luxusního SUV s dlouhým názvem Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury. Designový crossover netradičně využívá klasickou karoserii sedan s odděleným zavazadlovým prostorem. Z hlediska použité techniky se jedná o čistokrevný elektromobil, k jehož pohonu jsou využity čtyři elektromotory, po jednom na každém kole. Inteligentní řídicí jednotka pak motory využívá k optimální trakci na všech površích. Pokud se nový Maybach dostane do sériové výroby, měl by být přímou konkurencí pro již vyráběný Bentley Bentayga a hlavně Rolls-Royce Cullinan, který se má vyrábět již příští rok a také se chystá ve verzi s elektrickým pohonem.
24.4.2018 | více
 

Unikátní sbírka historických aut Praga bojuje o život. Město hledá prostor pro 100 veteránů
V těchto týdnech se rozhoduje o osudu jedné unikátní automobilové sbírky. Přímo pod dohledem pražské primátorky Adriany Krnáčové se magistrátní úředníci snaží vyřešit, kde budou umístěna vozidla a dalších zhruba 400 tisíc předmětů ze sbírek Automuzea Praga Emila Příhody.
24.4.2018 | více
 

Známe deset aut, která se v budoucnu stanou ceněnou klasikou. Překvapením jsou Kia i Honda
Někteří kupují nové auto jen jako obyčejný dopravní prostředek pro jízdu z bodu A do bodu B. Jiní vybírají vůz podle zábavy za volantem. A existuje i třetí skupina, která vidí auto jako investici a z nějakého důvodu nechce žádný kus ze široké nabídky oldtimerů či youngtimerů. Právě pro ty připravila americká pojišťovna Hagerty žebříček deseti nových aut, která se v budoucnu stanou sběratelsky cennými. A téměř všechna lze nebo bude možné koupit také v Evropě.
24.4.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál