Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nárazové testy Euro NCAP: Mustang dostal napodruhé jen tři hvězdičky, nový Civic čtyři

Vloženo: 10.7.2017

V další sérii nárazových testů Euro NCAP bojovalo nejen se zdí šest novinek: Insignia, Arteon, i30, Ibiza, Stelvio a Civic. Mustang si po dvouhvězdičkovém fiasku testy zopakoval a dostal o jednu hvězdu více, spokojeni nemohou být ani u Hondy.

Současné hodnocení bezpečnosti vozidel na evropském trhu podle nezávislé organizace Euro NCAP se skládá z nárazové zkoušky, která se na celkovém výsledku podílí ze 40 %, ochrany dětí (20 %), ochrany chodců (20 %) a hodnocení asistenčních systémů (20 %). Už loni bylo u některých modelů uděláno dvojí hodnocení se standardní a příplatkovou výbavou, aby se ukázalo, jak moc dokáží příplatkové systémy ovlivnit bezpečnost vozidla. Tentokrát však měly testované vozy ve všech případech sériovou výbavu.

Nová generace Civicu uspěla v nárazových testech a ochraně dospělé posádky skvěle (92 %), dostala špičkových 88 % za asistenční systémy a velmi dobrých 75 % za ochranu chodců. Slabší výsledné hodnocení a pouze čtyři hvězdičky však způsobila nedostatečná ochrana dětí. Problém byl hlavně s nedostatečnou ochranou hlavy desetiletého dítěte při nárazu z boku a vysokým tlakem na hrudník u šestiletého dítěte a krk u desetiletého při čelním nárazu. Komisařům se pak nepodařilo uspokojivě nainstalovat dětskou sedačku proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce.

Vylepšený Ford Mustang měl výrazně lepší hodnocení z hlediska asistenčních systémů. Zatímco při předchozím testu dostal 16 %, nyní 61 %. Z 57 % na 78 % se také zlepšila ochrana chodců, nezměnila se však bídná ochrana dětských pasažérů (32 %) a jen průměrná dospělých (72 %). Zatímco ochrana cestujících při čelním nárazu na předních sedadlech byla dobrá, na zadních sedadlech by kvůli špatné funkci pásu došlo k poranění nohou, hrudníku i hlavy, nedostatečná byl také ochrana krku při nárazu zezadu.

Ostatní modely uspěly a dostaly v testu pět hvězdiček. V nárazovém testu si nejlépe vedlo nové italské SUV Alfa Romeo Stelvio (na snímku), které navázalo na výborné výsledky sedanu Giulia, uspěly i oba zástupci koncernu Volkswagen. Zatímco u VW Arteon se to čekalo, velmi dobře si vedla i nová generace Seatu Ibiza. Jediným problémem byla slabá ochrana hrudníku a průměrná krku u šestiletého dítěte při čelním nárazu.

Spokojení mohou být s výsledku testů také u Opelu. Nová Insignia získala společně s Arteonem jedno z nejlepších hodnocení (85 %) v případě bezpečnosti dětských pasažérů. Jen o malý kousek hůře si v tomto ohledu vedla i nová generace Hyundai i30. Ten se ovšem v případě hodnocení nárazových testů a ochrany dospělých cestujících nedostal přes 90 %. Problém byl hlavně s dolní částí palubní desky, která by mohla způsobit při čelním nárazu poranění kolen a stehenních kostí řidiče a spolujezdce na předním sedadle.

Níže naleznete výsledky obou letošních nárazových testů Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů.

Alfa Romeo Stelvio (5)              97 % 84 % 71 % 60 %

Volkswagen Arteon (5)             96 % 85 % 85 % 82 %

Seat Ibiza (5)                            95 % 77 % 76 % 60 %

Opel Insignia (5)                       93 % 85 % 78 % 69 %

Hyundai i30 (5)                         88 % 84 %64 %68 %

Honda Civic (4)                         92 % 67 % 75 % 88 %

Ford Mustang (3)                      72 % 32 % 78 % 61 %

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, výbavy, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Výsledky nárazových testů Euro NCAP u většiny nových aut prodávaných na českém trhu (s výjimkou výše uvedené čtveřice automobilů) včetně odkazů na videa ze zkoušek najdete zde.

Související články

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři
Nárazové testy Euro NCAP: Škoda Kodiaq dostala plný počet pěti hvězd

blog comments powered by Disqus

Nový Volkswagen Tiguan Maraton Edition přijde minimálně na 672 900 korun
Volkswagen vydal nový ceník Tiguanu. Druhá generace nejprodávanějšího evropského SUV přišla o základní výbavu Trendline, nabídku však rozšiřuje akční verze Maraton Edition. Základní provedení 1.4 TSI Comfortline nyní pořídíte za 643 900 korun.
19.1.2018 | více
 

Pouze základní Toyota Auris s nejslabším motorem 1.33 Dual VVT-i stojí pod 400 tisíc
Toyota loni prožila úspěšný rok. I díky prosincovému finiši, kdy se stala sedmou nejprodávanější značkou na trhu, nakonec skončila v prestižním „topten“. Od nového roku však dovozce začal kouzlit s cenami směrem nahoru. Podívejme se, jak se to projevilo na řadě Auris.
17.1.2018 | více
 

Omlazená Honda Jazz přichází s novým motorem a výbavou. Cena základního modelu klesla na 340 tisíc korun
Honda Jazz nepatří v Česku mezi nejprodávanější malé vozy, jistou osobitost jí však upřít nelze. Aby Japonci zaujali o něco více zákazníků, podrobili konkurenta Škody Fabia nebo Hyundaie i20 modernizaci. Ta přinesla nový motor, výbavový stupeň a ceny od 340 tisíc korun.
16.1.2018 | více
 

Dacia: Nejlevnější automobily na trhu podražily o dva tisíce
Loni velmi úspěšná Dacia hodlá i nadále nabízet automobily, u nichž hlavní roli hraje poměr nabízené hodnoty a ceny. Nijak to neovlivní ani decentní zdražení, se kterým dovozce přichází začátkem letošního roku.
15.1.2018 | více
 

Kia zlevňovala. Nový crossover Stonic je nyní k mání za necelých 340 tisíc
Kia přichází se zajímavými slevami. 10 tisíc si můžete odečíst ze standardních cen řad Venga a Stonic, o pět tisíc méně stojí výbava Exclusive modelu Rio a navíc lze u většiny model získat bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
12.1.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál