Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nárazové testy Euro NCAP: Mustang dostal napodruhé jen tři hvězdičky, nový Civic čtyři

Vloženo: 10.7.2017

V další sérii nárazových testů Euro NCAP bojovalo nejen se zdí šest novinek: Insignia, Arteon, i30, Ibiza, Stelvio a Civic. Mustang si po dvouhvězdičkovém fiasku testy zopakoval a dostal o jednu hvězdu více, spokojeni nemohou být ani u Hondy.

Současné hodnocení bezpečnosti vozidel na evropském trhu podle nezávislé organizace Euro NCAP se skládá z nárazové zkoušky, která se na celkovém výsledku podílí ze 40 %, ochrany dětí (20 %), ochrany chodců (20 %) a hodnocení asistenčních systémů (20 %). Už loni bylo u některých modelů uděláno dvojí hodnocení se standardní a příplatkovou výbavou, aby se ukázalo, jak moc dokáží příplatkové systémy ovlivnit bezpečnost vozidla. Tentokrát však měly testované vozy ve všech případech sériovou výbavu.

Nová generace Civicu uspěla v nárazových testech a ochraně dospělé posádky skvěle (92 %), dostala špičkových 88 % za asistenční systémy a velmi dobrých 75 % za ochranu chodců. Slabší výsledné hodnocení a pouze čtyři hvězdičky však způsobila nedostatečná ochrana dětí. Problém byl hlavně s nedostatečnou ochranou hlavy desetiletého dítěte při nárazu z boku a vysokým tlakem na hrudník u šestiletého dítěte a krk u desetiletého při čelním nárazu. Komisařům se pak nepodařilo uspokojivě nainstalovat dětskou sedačku proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce.

Vylepšený Ford Mustang měl výrazně lepší hodnocení z hlediska asistenčních systémů. Zatímco při předchozím testu dostal 16 %, nyní 61 %. Z 57 % na 78 % se také zlepšila ochrana chodců, nezměnila se však bídná ochrana dětských pasažérů (32 %) a jen průměrná dospělých (72 %). Zatímco ochrana cestujících při čelním nárazu na předních sedadlech byla dobrá, na zadních sedadlech by kvůli špatné funkci pásu došlo k poranění nohou, hrudníku i hlavy, nedostatečná byl také ochrana krku při nárazu zezadu.

Ostatní modely uspěly a dostaly v testu pět hvězdiček. V nárazovém testu si nejlépe vedlo nové italské SUV Alfa Romeo Stelvio (na snímku), které navázalo na výborné výsledky sedanu Giulia, uspěly i oba zástupci koncernu Volkswagen. Zatímco u VW Arteon se to čekalo, velmi dobře si vedla i nová generace Seatu Ibiza. Jediným problémem byla slabá ochrana hrudníku a průměrná krku u šestiletého dítěte při čelním nárazu.

Spokojení mohou být s výsledku testů také u Opelu. Nová Insignia získala společně s Arteonem jedno z nejlepších hodnocení (85 %) v případě bezpečnosti dětských pasažérů. Jen o malý kousek hůře si v tomto ohledu vedla i nová generace Hyundai i30. Ten se ovšem v případě hodnocení nárazových testů a ochrany dospělých cestujících nedostal přes 90 %. Problém byl hlavně s dolní částí palubní desky, která by mohla způsobit při čelním nárazu poranění kolen a stehenních kostí řidiče a spolujezdce na předním sedadle.

Níže naleznete výsledky obou letošních nárazových testů Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů.

Alfa Romeo Stelvio (5)              97 % 84 % 71 % 60 %

Volkswagen Arteon (5)             96 % 85 % 85 % 82 %

Seat Ibiza (5)                            95 % 77 % 76 % 60 %

Opel Insignia (5)                       93 % 85 % 78 % 69 %

Hyundai i30 (5)                         88 % 84 %64 %68 %

Honda Civic (4)                         92 % 67 % 75 % 88 %

Ford Mustang (3)                      72 % 32 % 78 % 61 %

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, výbavy, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Výsledky nárazových testů Euro NCAP u většiny nových aut prodávaných na českém trhu (s výjimkou výše uvedené čtveřice automobilů) včetně odkazů na videa ze zkoušek najdete zde.

Související články

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři
Nárazové testy Euro NCAP: Škoda Kodiaq dostala plný počet pěti hvězd

blog comments powered by Disqus

Nabídka Karoqu se rozšířila na šestnáct variant, základní výbava Active mezi nimi není
Škoda spustila v červenci předprodej nástupce modelu Yeti. Stále platí, že automobil se na trh dostane až 18. října, ale již nyní se nabídka rozšiřuje o další motorizace. Jde zejména o nový motor 1.5 TSI a alternativní verze se slabšími motory 1.0 TSI a 1.6 TDI se samočinnými převodovkami DSG.
20.9.2017 | více
 

Nový Opel Grandland X je levnější sourozenec Peugeotu 3008. Stojí od 479 900 korun
Opel zveřejnil ceník svého nového kompaktního SUV Grandland X. Prodává se od 479 900 korun. Pikantní je, že technicky shodný Peugeot 3008, který už na trhu působí několik měsíců, stojí minimálně 560 tisíc korun.
19.9.2017 | více
 

Toyota RAV4 podražila. Pod 600 tisíc korun už ji nekoupíte
Čtvrtá generace japonského SUV zdražila o 10 tisíc korun. To znamená, že základní model ve výbavě Live s turbodieselem 2.0 D-4D a pohonem předních kol již stojí 609 900 korun. Nejlevnější čtyřkolka je o 90 tisíc korun dražší.
18.9.2017 | více
 

Deset nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacků, aut velikosti Škody Fabia
Dacia Sandero se dá pořídit už od 174 900 korun. Následuje obrovská mezera zvoucí 55 tisíc, a teprve poté druhý nejlevnější pětidveřový malý hatchback - Citroën C3. Deset nejlevnějších aut se vejde do necelých 270 tisíc korun.
17.9.2017 | více
 

Renault Clio: zlevnění přeplňovaných benzinových motorů a zimní gumy zdarma
Clio patří mezi nejpopulárnější malé vozy a spolu s Hyundai i20 od Dacií Sandero stíhá v prodejích suverénní mladoboleslavské duo Fabia-Rapid. Nyní u Renaultu přicházejí se slevou 10 tisíc korun na motory TCe a nabízejí při využití financování zimní pneumatiky zdarma.
16.9.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál