Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nárazové testy Euro NCAP: Mustang dostal napodruhé jen tři hvězdičky, nový Civic čtyři

Vloženo: 10.7.2017

V další sérii nárazových testů Euro NCAP bojovalo nejen se zdí šest novinek: Insignia, Arteon, i30, Ibiza, Stelvio a Civic. Mustang si po dvouhvězdičkovém fiasku testy zopakoval a dostal o jednu hvězdu více, spokojeni nemohou být ani u Hondy.

Současné hodnocení bezpečnosti vozidel na evropském trhu podle nezávislé organizace Euro NCAP se skládá z nárazové zkoušky, která se na celkovém výsledku podílí ze 40 %, ochrany dětí (20 %), ochrany chodců (20 %) a hodnocení asistenčních systémů (20 %). Už loni bylo u některých modelů uděláno dvojí hodnocení se standardní a příplatkovou výbavou, aby se ukázalo, jak moc dokáží příplatkové systémy ovlivnit bezpečnost vozidla. Tentokrát však měly testované vozy ve všech případech sériovou výbavu.

Nová generace Civicu uspěla v nárazových testech a ochraně dospělé posádky skvěle (92 %), dostala špičkových 88 % za asistenční systémy a velmi dobrých 75 % za ochranu chodců. Slabší výsledné hodnocení a pouze čtyři hvězdičky však způsobila nedostatečná ochrana dětí. Problém byl hlavně s nedostatečnou ochranou hlavy desetiletého dítěte při nárazu z boku a vysokým tlakem na hrudník u šestiletého dítěte a krk u desetiletého při čelním nárazu. Komisařům se pak nepodařilo uspokojivě nainstalovat dětskou sedačku proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce.

Vylepšený Ford Mustang měl výrazně lepší hodnocení z hlediska asistenčních systémů. Zatímco při předchozím testu dostal 16 %, nyní 61 %. Z 57 % na 78 % se také zlepšila ochrana chodců, nezměnila se však bídná ochrana dětských pasažérů (32 %) a jen průměrná dospělých (72 %). Zatímco ochrana cestujících při čelním nárazu na předních sedadlech byla dobrá, na zadních sedadlech by kvůli špatné funkci pásu došlo k poranění nohou, hrudníku i hlavy, nedostatečná byl také ochrana krku při nárazu zezadu.

Ostatní modely uspěly a dostaly v testu pět hvězdiček. V nárazovém testu si nejlépe vedlo nové italské SUV Alfa Romeo Stelvio (na snímku), které navázalo na výborné výsledky sedanu Giulia, uspěly i oba zástupci koncernu Volkswagen. Zatímco u VW Arteon se to čekalo, velmi dobře si vedla i nová generace Seatu Ibiza. Jediným problémem byla slabá ochrana hrudníku a průměrná krku u šestiletého dítěte při čelním nárazu.

Spokojení mohou být s výsledku testů také u Opelu. Nová Insignia získala společně s Arteonem jedno z nejlepších hodnocení (85 %) v případě bezpečnosti dětských pasažérů. Jen o malý kousek hůře si v tomto ohledu vedla i nová generace Hyundai i30. Ten se ovšem v případě hodnocení nárazových testů a ochrany dospělých cestujících nedostal přes 90 %. Problém byl hlavně s dolní částí palubní desky, která by mohla způsobit při čelním nárazu poranění kolen a stehenních kostí řidiče a spolujezdce na předním sedadle.

Níže naleznete výsledky obou letošních nárazových testů Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů.

Alfa Romeo Stelvio (5)              97 % 84 % 71 % 60 %

Volkswagen Arteon (5)             96 % 85 % 85 % 82 %

Seat Ibiza (5)                            95 % 77 % 76 % 60 %

Opel Insignia (5)                       93 % 85 % 78 % 69 %

Hyundai i30 (5)                         88 % 84 %64 %68 %

Honda Civic (4)                         92 % 67 % 75 % 88 %

Ford Mustang (3)                      72 % 32 % 78 % 61 %

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, výbavy, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Výsledky nárazových testů Euro NCAP u většiny nových aut prodávaných na českém trhu (s výjimkou výše uvedené čtveřice automobilů) včetně odkazů na videa ze zkoušek najdete zde.

Související články

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři
Nárazové testy Euro NCAP: Škoda Kodiaq dostala plný počet pěti hvězd

blog comments powered by Disqus

Kia Picanto X-Line: nový turbomotor a outdoorová výbava X-Line
Nová Kia Picanto se už na českém trhu etablovala a importér postupně rozšiřuje nabídku. Podzimní novinky představují přeplňovaný litrový tříválec 1.0 T-GDI/74 kW a výbava X-Line. Ta stojí stejně jako špičková GT-Line, ale cílí na trochu jiné zákazníky.
18.11.2017 | více
 

Volkswagen Tiguan: diesely zdraženy o devět tisíc, od výbavy Comfortline standardně adaptivní tempomat
Říjnové zdražování u Volkswagenu postihlo i Tiguan. Oblíbené SUV je nyní dražší o devět tisíc, pokud má pod kapotou turbodiesel. Ceny zážehových verzí se nemění, základní model stojí 582 900 korun. Od výbavy Comfortline je nově ve standardu adaptivní tempomat.
15.11.2017 | více
 

Ford S-Max ST-Line: nová výbava láká na sportovní podvozek a atraktivní designové doplňky
Koncem října rozšířil importér Fordu nabídku rodinného MPV o novou atraktivní výbavu ST-Line s 18palcovými koly a designovým paketem. Stojí o 72 tisíc korun více než výbava Titanium a s motorem 1.5 Ecoboost ji můžete mít již za 855 990 korun.
13.11.2017 | více
 

Renault Mégane nyní s bonusem 15 tisíc korun. Základní verze se vejde pod 325 tisíc
Pro malé Clio si Renault do konce roku připravil bonus 15 tisíc korun. Stejnou akci Francouzi vztáhli také na větší Mégane, který se nabízí jako pětidveřový hatchback, kombi nebo sedan. Mimo ní pak lze získat také výbavu zdarma a bonus při výkupu starého vozu.
12.11.2017 | více
 

Fiat 500 Anniversario: Výroční edice zlevnila, stojí nejméně 360 tisíc korun
Fiat v letošním roce oslavuje šedesát let modelu 500. Proto si pro retro model připravil speciální výbavu Anniversario. Ta je obsáhlá, ale na miniauto poměrně drahá. Proto se Italové rozhodli tuto verzi zlevnit o nejméně 49 tisíc korun.
11.11.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál