Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nárazové testy Euro NCAP: Mustang dostal napodruhé jen tři hvězdičky, nový Civic čtyři

Vloženo: 10.7.2017

V další sérii nárazových testů Euro NCAP bojovalo nejen se zdí šest novinek: Insignia, Arteon, i30, Ibiza, Stelvio a Civic. Mustang si po dvouhvězdičkovém fiasku testy zopakoval a dostal o jednu hvězdu více, spokojeni nemohou být ani u Hondy.

Současné hodnocení bezpečnosti vozidel na evropském trhu podle nezávislé organizace Euro NCAP se skládá z nárazové zkoušky, která se na celkovém výsledku podílí ze 40 %, ochrany dětí (20 %), ochrany chodců (20 %) a hodnocení asistenčních systémů (20 %). Už loni bylo u některých modelů uděláno dvojí hodnocení se standardní a příplatkovou výbavou, aby se ukázalo, jak moc dokáží příplatkové systémy ovlivnit bezpečnost vozidla. Tentokrát však měly testované vozy ve všech případech sériovou výbavu.

Nová generace Civicu uspěla v nárazových testech a ochraně dospělé posádky skvěle (92 %), dostala špičkových 88 % za asistenční systémy a velmi dobrých 75 % za ochranu chodců. Slabší výsledné hodnocení a pouze čtyři hvězdičky však způsobila nedostatečná ochrana dětí. Problém byl hlavně s nedostatečnou ochranou hlavy desetiletého dítěte při nárazu z boku a vysokým tlakem na hrudník u šestiletého dítěte a krk u desetiletého při čelním nárazu. Komisařům se pak nepodařilo uspokojivě nainstalovat dětskou sedačku proti směru jízdy na sedadlo spolujezdce.

Vylepšený Ford Mustang měl výrazně lepší hodnocení z hlediska asistenčních systémů. Zatímco při předchozím testu dostal 16 %, nyní 61 %. Z 57 % na 78 % se také zlepšila ochrana chodců, nezměnila se však bídná ochrana dětských pasažérů (32 %) a jen průměrná dospělých (72 %). Zatímco ochrana cestujících při čelním nárazu na předních sedadlech byla dobrá, na zadních sedadlech by kvůli špatné funkci pásu došlo k poranění nohou, hrudníku i hlavy, nedostatečná byl také ochrana krku při nárazu zezadu.

Ostatní modely uspěly a dostaly v testu pět hvězdiček. V nárazovém testu si nejlépe vedlo nové italské SUV Alfa Romeo Stelvio (na snímku), které navázalo na výborné výsledky sedanu Giulia, uspěly i oba zástupci koncernu Volkswagen. Zatímco u VW Arteon se to čekalo, velmi dobře si vedla i nová generace Seatu Ibiza. Jediným problémem byla slabá ochrana hrudníku a průměrná krku u šestiletého dítěte při čelním nárazu.

Spokojení mohou být s výsledku testů také u Opelu. Nová Insignia získala společně s Arteonem jedno z nejlepších hodnocení (85 %) v případě bezpečnosti dětských pasažérů. Jen o malý kousek hůře si v tomto ohledu vedla i nová generace Hyundai i30. Ten se ovšem v případě hodnocení nárazových testů a ochrany dospělých cestujících nedostal přes 90 %. Problém byl hlavně s dolní částí palubní desky, která by mohla způsobit při čelním nárazu poranění kolen a stehenních kostí řidiče a spolujezdce na předním sedadle.

Níže naleznete výsledky obou letošních nárazových testů Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů.

Alfa Romeo Stelvio (5)              97 % 84 % 71 % 60 %

Volkswagen Arteon (5)             96 % 85 % 85 % 82 %

Seat Ibiza (5)                            95 % 77 % 76 % 60 %

Opel Insignia (5)                       93 % 85 % 78 % 69 %

Hyundai i30 (5)                         88 % 84 %64 %68 %

Honda Civic (4)                         92 % 67 % 75 % 88 %

Ford Mustang (3)                      72 % 32 % 78 % 61 %

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, výbavy, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Výsledky nárazových testů Euro NCAP u většiny nových aut prodávaných na českém trhu (s výjimkou výše uvedené čtveřice automobilů) včetně odkazů na videa ze zkoušek najdete zde.

Související články

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři
Nárazové testy Euro NCAP: Škoda Kodiaq dostala plný počet pěti hvězd

blog comments powered by Disqus

Hyundai i30 kombi: Zdražení atraktivní motorizace s přeplňovaným čtyřválcem o 20 tisíc korun
Nová generace Hyundai i30 se v červnu konečně začala nabízet i jako praktičtější verze kombi. Díky akční výbavě Best of Czech je základní model levnější než Škoda Octavia. U výkonnějšího motorizace 1,4 litru T-GDI však došlo ke zdražení o 20 tisíc korun.
20.7.2017 | více
 

Mazda 6: Nová výbava Revolution Plus pro verze se samočinnou převodovkou
Současná generace Mazdy 6 se nabízí hned v šesti výbavách, jednotlivých specifikací je tak k dispozici bezmála třicet. Nyní se v ceníku objevil nový sloupek s druhou nejvyšší výbavou Revolution Plus. Všechny takto vybavené modely mají samočinnou převodovku.
18.7.2017 | více
 

Deset aktuálně nejlevnějších aut střední třídy
Osm z deseti aktuálně nejlevnějších aut střední třídy se dá pořídit za méně než 600 tisíc korun. Pět z nich ale patří do kategorie SUV, kde se rozdíl mezi kompakty a střední třídou hodně stírá. Velká auta za posledního dva a půl roku výrazně zdražila.
17.7.2017 | více
 

Dacia Duster: Nejlevnější SUV zdraženo o tři až deset tisíc korun
Nejdostupnější čtyřkolka českého trhu se po dlouhé době dočkala zdražení. Nejvíce se cena zvedla u základního modelu Access, který nyní stojí o 10 tisíc korun více, takže jej pořídíte minimálně za 259 900 korun.
15.7.2017 | více
 

Renault Espace: nový benzinový motor 1.8 TCe a výbava Magnetic
Renault o pět tisíc korun zdražil svou vlajkovou loď Espace, nahradil motorizaci 1.6 TCe novou 1.8 TCe a zavedl novou výbavu Magnetic, která je levnější alternativou k vrcholné výbavě Initiale Paris.
11.7.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál