Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Naftovým motorům pomalu zvoní umíráček. Toyota se jich zbaví letos, Nissan v následujících letech

Vloženo: 10.5.2018

Naftovým motorům na evropském trhu pomalu zvoní umíráček. Dokazují to nejen čerstvé statistiky prodejů, ale také postoj některých automobilek k dieselovým vozům. Toyota již dříve oznámila, že se vedle benzinových motorů zaměří na hybridy či čisté elektromobily. Nejnověji se pak nafty ve svém portfoliu hodlá zbavit Nissan.

Naftovým motorům pomalu zvoní umíráček. Toyota se jich zbaví letos, Nissan v následujících letech

Skandály s emisemi především u naftových motorů koncernu Volkswagen, stále přísnější limity vypouštěných škodlivin i upadající zájem zákazníků. Diesely v nových automobilech pravděpodobně nečeká světlá budoucnost a uvědomují si to i samotné automobilky. Zatímco největší hříšník v podobě německé automobilové jedničky, do jejíhož portfolia spadá i Škoda Auto, chce u naftových motorů alespoň částečně vytrvat, japonské automobilky je v nejbližší době pomalu opustí.

První vlaštovkou se stala Toyota, která dlouhodobě sází na hybridní pohon. Aktuálně jej na českém trhu nabízí v modelech Yaris, Auris, Prius, C-HR a RAV4. A v budoucnu by se tato paleta měla dále rozšířit. Popularita dieselů je u japonské automobilky dokonce tak nízká, že před březnovým ženevským autosalonem její zástupci oznámili, že do konce roku 2018 z nabídky tyto motory zcela zmizí. Výjimku dostanou jen velký off-road Land Cruiser a užitkové modely Hilux a ProAce.

K Toyotě se nyní pravděpodobně přidá i Nissan. Ten se má naftových motorů v osobních vozech zbavit na konci životního cyklu současných modelů. Kdy se tak přesně stane, je otázkou. Například populární SUV - Qashqai a X-Trail - prošla modernizací v loňském roce. Že se konec dieselů neodehraje ze dne na den, nakonec potvrzuje i mluvčí Nissanu. "Spolu s dalšími automobilkami sledujeme postupný pokles naftových motorů, jejich konec v krátkodobém horizontu však neočekáváme," cituje ji agentura Reuters.

Loni japonský výrobce podle agentury Bloomberg prodal v Evropě přes 128 tisíc naftových vozů, což je asi 16 procent všech jeho evropských prodejů. Nahradit má naftové motory postupná elektrifikace portfolia Nissanu. V současnosti má přitom výrobce v evropské nabídce jen dva čisté elektromobily - Leaf a dodávku e-NV200.

Trend Nissanu a Toyoty by mohli následovat i další, především japonští výrobci. "Od začátku byli vůči naftovým motorům skeptičtější a nejsou v této oblasti dostatečně silní," cituje Automotive News Europe vedoucího automobilového managementu z Univerzity aplikovaných věd v německém Bergisch Gladbachu Stefana Bratzela.

Za pravdu mu přitom již částečně dala také Honda. Zatímco do nového Civicu nedávno uvedla naftový agregát 1.6 i-DTEC, evropská verze SUV CR-V ve své páté generaci turbodiesel nedostane. Místo něj Honda vsadila na hybridní ústrojí s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem a dvojicí elektromotorů.

blog comments powered by Disqus

Seat Leon dostal zpět oblíbené motory i výbavu. Máme podrobný přehled
V Česku už zase koupíte Seat Leon i jeho kombi variantu ST s celou řadou motorů, se kterými se před časem rozloučil. Kolik stojí 1.0 TSI, plynové 1.5 TGI nebo třeba naftové jedna-šestky a dvoulitry? To zjistíte v následujícím přehledu.
22.8.2019 | více
 

Rodinná Dacia Dokker dostala nový motor 1.3 TCe. Víme, kolik stojí
Nejlevnější rodinné auto na českém trhu dostalo nový benzinový motor. Jde o jednotku 1.3 TCe, která je naladěna na dva výkony 75 a 96 kW. Máme podrobnosti.
8.8.2019 | více
 

Výhodné výbavy Tour a Touring Sport dostala i Škoda Octavia liftback
Mladoboleslavská automobilka rozšířila nabídku výbav pro svůj nejprodávanější model. Po Octavii Combi dostane varianty Tour a Touring Sport také liftback. Combi mění nabídku motorů.
6.8.2019 | více
 

Renault Kadjar výrazně zlevnil. V základní i v top verzi zaplatíte o 30 tisíc korun méně
Francouzská automobilka si uprostřed léta připravila velké snížení ceny pro své středně velké SUV. Kadjar zlevnil ve všech výbavových variantách, včetně základní i top verze. Více lze ušetřit i při využití financování.
31.7.2019 | více
 

Nejlevnější auta v Česku: Do čtvrt milionu se jich vejde 18 včetně fabie
Hledali jsme auta pro ty, kteří potřebují jen co nejlevnější vůz na cesty z bodu A do bodu B. Pod 200 tisíc korun jsou jen čtyři, do čtvrt milionu se jich ale vejde už 18. Včetně dvou škodovek.
28.7.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál