Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Modernizovaný Ford Mondeo levnější než předchůdce. Začíná na 701 900 korunách

Vloženo: 19.3.2019

Manažerský vůz střední třídy nabízí svou upravenou tvář ve variantách liftback a kombi. Rozšířila se nabídka motorizací, výbavy však zůstaly stejné.

Čtvrtá generace Fordu Mondeo se na českém trhu objevila koncem roku 2014 a styl Aston Martin se setkal s úspěchem. Mezi konkurenty se po roce působení vyšvihl až na třetí příčku, kde setrval až do roku 2016. Od té doby prodejnost výrazně klesala, a to hlavně kvůli zvýšenému zájmu o SUV. V současné chvíli se řadí společně s Peugeotem 508 na 6. a 7. místo. Sestupnou tendenci by měla změnit právě modernizace.

Výrazné změny na zevnějšku nehledejte. Viditelnou proměnou prošla jen maska chladiče, připomínající poslední generaci Focuse, spolu s předním nárazníkem a zadními světlomety. To podstatné se odehrálo pod kapotou. Paletu motorizací u Fordu Mondeo kombi rozšířil 2.0 Hybrid a naftový dvoulitr EcoBlue o výkonu 88 kW, který je dostupný i pro verzi liftback. Zástupcem zážehových motorů zůstává 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW s manuální nebo automatickou převodovkou s hodnotami obdobnými jako před faceliftem. Měnila se akorát spotřeba, která stoupla jen o desetinu litru. Vznětový agregát 2.0 TDCi nahrazuje modernější 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW a 140 kW. Silnější varianta se pojí pouze s 8stupňovým automatem a je k dostání i s pohonem všech kol. Jak sám název napovídá, všechny pohonné jednotky, konzumující naftu, nově využivají vstřikování aditiva AdBlue do výfukového systému. Spotřeba se u turbodieselů zlepšila až o tři desetiny litry na stokilometrové trase. Naopak je to u zrychlení. To se zhoršilo například u 2.0 EcoBlue 110 kW o více jak vteřinu na 10,6 s (pro kombi 10,7 s).

Prakticky žádná změna neproběhla u nabízených výbav. Nejnižší stupeň Trend obsahuje ve standardu stejně jako před modernizací automatickou dvouzónovou klimatizací, rádio s multifunkčním displejem, kožený volant, LED denní svícení, mlhové světlomety a 7 airbagů. S cenou je ovšem na tom lépe. Díky rozšíření nabídky o 2.0 EcoBlue 88 kW klesla pořizovací cena o 31 tisíc korun na 701 900 Kč a za 2.0 EcoBlue si řekne 729 900 Kč, což je o 3 tisíce méně než u předchůdce. Při volbě prostornější verze kombi si připlatíte 30 tisíc korun.

Na porovnání Fordu Mondeo liftback s předchozí verzí se podívejte zde.

Zlevněna byla i vyšší výbava Business Edition, konkrétně o 3 tisíce korun. Nejdostupnější je s motorem 1.5 EcoBoost za 739 900 Kč. U bohatší úrovně Titanium se stejný cenový rozdíl týká jen benzínových agregátů. Naftový dvoulitr s výkonem 110 kW se zlevnil o 2 000 korun na 822 900 Kč, ale s automatickou převodovkou a cenou 875 900 Kč je naopak dražší o tisícovku. Větší rozdíl je u 2.0 EcoBlue 140 kW, který se zdražil o 15 000 Kč na 931 900 Kč. Za pohon všech kol je příplatek 50 tisíc korun. Hybridní dvoulitrový motor se u kombi pohybuje na částce 946 900 Kč. I sportovní výbava ST-Line snížila cenu zážehové patnáctistovky o 3 tisíce, a to na 867 900 Kč. Motor 2.0 EcoBlue 140 kW s pohonem obou náprav je dražší o 15 tisíc na 1 067 900 korun. Nejvyšší stupeň Vignale se s nejsilnějšími turbodiesely zdražil o 18 000 korun a startuje na 1 090 900 Kč. Pro kombi je v nabídce ještě 2.0 Hybrid za 1 105 900 Kč.

Porovnali jsem Ford Mondeo kombi ve výbavě Titanium s konkurenčními modely Škoda Superb Combi, Passat Variant a Opel Insignia Sports Tourer. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Na aktuální ceník Fordu Mondeo liftback se podívejte zde. Verzi kombi naleznete zde.

Související články

Volkswagen Golf dostal pohon na CNG. S novým motorem stojí 584 900 Kč
Hyundai zdražuje. Modely i20, i30 nebo Tucson stojí až o 20 tisíc víc
Citroën zrušil bonusy. Místo toho zlevnil až o 90 tisíc korun
Honda HR-V dostala nový benzinový turbomotor. Stojí 689 900 Kč
Nissan mění ceníky u všech svých modelů. Došlo i ke zlevnění

blog comments powered by Disqus

Nová generace Hyundai i10 je tady. Prvních sto zákazníků si polepší
Minivůz korejské automobilky je nyní větší, modernější a na první pohled líbivější než předtím. Je ale výhodnější?
4.12.2019 | více
 

Renault Espace dostal facelift. Má i nové full-LED světlomety
Francouzská automobilka ještě nekončí s velkými rodinnými MPV. Její model Espace proto dostal facelift. Auto bude brzy dostupné i na českém trhu. Přinášíme podrobnosti.
28.11.2019 | více
 

Opel Corsa je v Česku. Začíná na 289 990 Kč. Máme kompletní ceník
Auto se v základní výbavě prodává jen s jedním motorem. Chybí v ní klimatizace, kvůli které je potřeba pořídit vyšší verzi. Nejsilnější benzinový motor se prodává až ve třetí výbavě.
25.11.2019 | více
 

Dacia rozšiřuje nabídku aut na LPG. Umí ho Logan, Sandero i Duster
Logan je zároveň nejlevnějším novým autem na českém trhu, které jezdí na LPG. K mání je za 252 400 korun ve výbavě Open. Víte, kolik zaplatíte i za další modely?
21.11.2019 | více
 

Škoda Scala a Kamiq mají novou výbavu. Zdražily ale o tisíce
Mladá Boleslav nasadila svou oblíbenou výbavu Monte Carlo na svůj hacthabck Scala a malé SUV Kamiq. Navíc ale potichu zdražila i verze, které se už nabízely. Zdražení platí pro naftové i benzinové motory.
16.11.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál