Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Modernizovaný Ford Mondeo levnější než předchůdce. Začíná na 701 900 korunách

Vloženo: 19.3.2019

Manažerský vůz střední třídy nabízí svou upravenou tvář ve variantách liftback a kombi. Rozšířila se nabídka motorizací, výbavy však zůstaly stejné.

Čtvrtá generace Fordu Mondeo se na českém trhu objevila koncem roku 2014 a styl Aston Martin se setkal s úspěchem. Mezi konkurenty se po roce působení vyšvihl až na třetí příčku, kde setrval až do roku 2016. Od té doby prodejnost výrazně klesala, a to hlavně kvůli zvýšenému zájmu o SUV. V současné chvíli se řadí společně s Peugeotem 508 na 6. a 7. místo. Sestupnou tendenci by měla změnit právě modernizace.

Výrazné změny na zevnějšku nehledejte. Viditelnou proměnou prošla jen maska chladiče, připomínající poslední generaci Focuse, spolu s předním nárazníkem a zadními světlomety. To podstatné se odehrálo pod kapotou. Paletu motorizací u Fordu Mondeo kombi rozšířil 2.0 Hybrid a naftový dvoulitr EcoBlue o výkonu 88 kW, který je dostupný i pro verzi liftback. Zástupcem zážehových motorů zůstává 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW s manuální nebo automatickou převodovkou s hodnotami obdobnými jako před faceliftem. Měnila se akorát spotřeba, která stoupla jen o desetinu litru. Vznětový agregát 2.0 TDCi nahrazuje modernější 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW a 140 kW. Silnější varianta se pojí pouze s 8stupňovým automatem a je k dostání i s pohonem všech kol. Jak sám název napovídá, všechny pohonné jednotky, konzumující naftu, nově využivají vstřikování aditiva AdBlue do výfukového systému. Spotřeba se u turbodieselů zlepšila až o tři desetiny litry na stokilometrové trase. Naopak je to u zrychlení. To se zhoršilo například u 2.0 EcoBlue 110 kW o více jak vteřinu na 10,6 s (pro kombi 10,7 s).

Prakticky žádná změna neproběhla u nabízených výbav. Nejnižší stupeň Trend obsahuje ve standardu stejně jako před modernizací automatickou dvouzónovou klimatizací, rádio s multifunkčním displejem, kožený volant, LED denní svícení, mlhové světlomety a 7 airbagů. S cenou je ovšem na tom lépe. Díky rozšíření nabídky o 2.0 EcoBlue 88 kW klesla pořizovací cena o 31 tisíc korun na 701 900 Kč a za 2.0 EcoBlue si řekne 729 900 Kč, což je o 3 tisíce méně než u předchůdce. Při volbě prostornější verze kombi si připlatíte 30 tisíc korun.

Na porovnání Fordu Mondeo liftback s předchozí verzí se podívejte zde.

Zlevněna byla i vyšší výbava Business Edition, konkrétně o 3 tisíce korun. Nejdostupnější je s motorem 1.5 EcoBoost za 739 900 Kč. U bohatší úrovně Titanium se stejný cenový rozdíl týká jen benzínových agregátů. Naftový dvoulitr s výkonem 110 kW se zlevnil o 2 000 korun na 822 900 Kč, ale s automatickou převodovkou a cenou 875 900 Kč je naopak dražší o tisícovku. Větší rozdíl je u 2.0 EcoBlue 140 kW, který se zdražil o 15 000 Kč na 931 900 Kč. Za pohon všech kol je příplatek 50 tisíc korun. Hybridní dvoulitrový motor se u kombi pohybuje na částce 946 900 Kč. I sportovní výbava ST-Line snížila cenu zážehové patnáctistovky o 3 tisíce, a to na 867 900 Kč. Motor 2.0 EcoBlue 140 kW s pohonem obou náprav je dražší o 15 tisíc na 1 067 900 korun. Nejvyšší stupeň Vignale se s nejsilnějšími turbodiesely zdražil o 18 000 korun a startuje na 1 090 900 Kč. Pro kombi je v nabídce ještě 2.0 Hybrid za 1 105 900 Kč.

Porovnali jsem Ford Mondeo kombi ve výbavě Titanium s konkurenčními modely Škoda Superb Combi, Passat Variant a Opel Insignia Sports Tourer. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Na aktuální ceník Fordu Mondeo liftback se podívejte zde. Verzi kombi naleznete zde.

Související články

Volkswagen Golf dostal pohon na CNG. S novým motorem stojí 584 900 Kč
Hyundai zdražuje. Modely i20, i30 nebo Tucson stojí až o 20 tisíc víc
Citroën zrušil bonusy. Místo toho zlevnil až o 90 tisíc korun
Honda HR-V dostala nový benzinový turbomotor. Stojí 689 900 Kč
Nissan mění ceníky u všech svých modelů. Došlo i ke zlevnění

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál