Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba

Vloženo: 10.8.2018

Škoda zveřejnila ceníky a technická data k modernizované Fabii. Nejlevnější Škoda Fabia po faceliftu poháněná motorem 1.0/55 kW stojí 279 900 korun.

Nová čelní maska, pozměněné nárazníky, přístrojový štít nebo multimediální systémy. Nové prvky výbavy jako třeba full LED světlomety nebo některé asistenční systémy - to jsou ve zkratce nejdůležitější prvky modernizace Škody Fabia.

Technika Škody Fabie se při faceliftu téměř nezměnila. Rozměry zůstaly téměř stejné, takže se krátký hatchback vejde pod čtyři metry. Jde tedy i nadále o malé auto. K dispozici je samozřejmě i kombík, kterému se budeme v příštích dnech věnovat samostatně. Změny u něj ale proběhly v podobném duchu jako u krátké fabie.

Pod kapotou je na výběr pouze z benzinových litrových motorů buď s turbem (1.0 TSI), nebo bez něj (1.0 MPI). V ceníku zatím chybí nejslabší verze 1.0 MPI/44 kW, i ta ale do konce roku naběhne.

Při porovnání technických údajů jsme zjistili mírné zhoršení dynamiky a zvýšení spotřeby. Podle expertů z technického vývoje automobilky jde ale pouze o hraní s čísly. Nově se totiž "laboratorní" spotřeba přepočítává koeficientem z reálné spotřeby. Ve skutečnosti by se ale nic měnit nemělo.

Paradoxní je, že podle nových hodnot je u některých motorů kombík úspornější než lehčí hatchback.

I přes zvýšení "papírových" spotřeb zůstávají všechny verze krátké fabie mezi nadprůměrně úspornými malými hatchbacky.

Kdo se dívá jen na položku "cena od", bude z ceníku modernizované Škoda Fabia zděšený. Zatímco předchozí verze se prodávala od 243 900 korun a patřila mezi nejdostupnější auta kategorie, novinka začíná na výrazně vyšší cenovce 279 900 korun. Co to znamená v porovnání s konkurenty zjistíte v přehledu všech malých pětidveřových hatchbacků s cenou do 300 tisíc korun.

Jenže je nutné vzít v potaz, že novinka se zatím nenabízí s nejslabším provedením 1.0 MPI/44 kW, které bylo v předchozím ceníku o dvacet tisíc levnější než nynější základní motor 1.0/55 kW. A za druhé se výrazně navýšila standardní výbava vozu. Ta nově zahrnuje například klimatizaci, rádio s USB portem, palubní počítač, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání vyhřívaných zrcátek a předních oken, automatické spouštění světlometů nebo LED denní svícení. Z tohoto pohledu je navýšení ceny proti Fabii před modernizací u hatchbacku o šestnáct tisíc ospravedlnitelné. U silnějšího motoru 1.0 TSI/70 kW je nárůst cen dokonce menší (o 11 tisíc korun). Mimo jiné to znamená, že nejlevnější Fabie už není "žebrák".

O 15 až 21 tisíc zdražil hatchback ve druhé výbavě Ambition, jejíž standard ale nově zahrnuje například litá kola nebo kožený volant. Prodává se od 299 900 korun. Třetí výbava Style stojí víc o 17 až 23 tisíc a nově disponuje například kompletním LED osvětlením nebo tempomatem. Její základní cena činí 344 900 korun s motorem 1.0 TSI/70 kW. Bez větších cenových i výbavových změn zůstala sportovně-luxusní verze Monte Carlo. I ona ale nabízí standardně full-LED světlomety. Kompletní ceník modernizované Škody Fabia si prohlédněte zde.

Modernizovanou Škodu Fabia 1.0 TSI/70 kW Active jsme porovnali s modely Ford Fiesta a Hyundai i20 - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Související články

Fabia v rámci podzimní úpravy ceníků Škody zdražila jen minimálně – o dva tisíce
Hyundai upravil akci, ve které dává slevu za roky, kdy zákazník vlastní řidičák a vůz značky
Škoda ukázala Karoq Sportline. Dostane nový benzinový motor s výkonem až 140 kW

blog comments powered by Disqus

Toyota Yaris jezdí v novém ročníku. Zahodila některé motory, má novou výbavu
Na českém trhu se už nabízí malý hatchback Toyota Yaris v modelovém provedení 2020. To znamená změnu nabídky motorizací, vybrané jednotky zahodily třídveřové i pětidveřová verze. K dispozici je také nová výbava. Nějakou dobu se ale bude současně prodávat ještě starší verze 2019.
19.5.2019 | více
 

Prodeje aut v Česku už klesají pomaleji. Na špici se drží Škoda, VW a Dacia
Statistiky dubnových prodejů Sdružení dovozců automobilů (SDA) ukazují, že pokles v prodejích aut se zpomaluje. Přesto je ve srovnání s loňskem pořád citelný, zejména pokud jde o první čtyři měsíce a ne jen duben. Pořadí značek je skoro stejné.
15.5.2019 | více
 

Někteří na ně nadávají, jiní na ně nedají dopustit. Přehled automobilových asistentů
Elektronické systémy jedni vítají pro jejich přínos bezpečnosti, další zatracují, protože nechtějí, aby jim počítače „kecaly“ do řízení.
15.5.2019 | více
 

Renault zlevnil model Kadjar. Ušetříte ve všech výbavách
Kompaktní SUV Renualt Kadjar je levnější. Na jaro si totiž Francouzi přichystali slevu. Ta se promítá ve všech výbavových verzích. Víme, kolik se dá ušetřit.
13.5.2019 | více
 

Seat vrací oblíbené benzinové motory do svého SUV Ateca
Nejen kvůli emisím, ale později i kvůli nestíhající výrobě musely značky koncernu Volkswagen na čas vyřadit z ceníků některé benzinové motory. Teď se vracejí zpět. Má je například i Seat Ateca, který se v Česku začal nabízet v modelovém provedení pro rok 2020.
9.5.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál