Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Malé dacie již pouze s tříválci nebo turbodieslem

Vloženo: 5.10.2017

Atmosféricky plněný tříválec 1.0 SCe o výkonu 55 kW definitivně nahradil starší čtyřválec 1,2 litru v modelech Sandero, Logan a Logan MCV. Sedan Logan s tímto motorem ve výbavě Access je za 169 900 Kč stále nejlevnějším novým automobilem na českém trhu.

Na loňském autosalonu v Paříži představila Dacia faceliftované verze modelů Sandero, Logan a Logan MCV. Změn nebylo mnoho, decentně byl vylepšen exteriér i interiér, což těmto levným automobilům mimořádně prospělo a letos se Dacia díky tomu vyšvihla i do první čtyřky nejprodávanějších značek na českém trhu.

Zásadní technickou změnu představovala výměna staršího čtyřválce 1,2 16V/55 kW za nový tříválec 1.0 SCe/54 kW. I když výkon se mírně snížil, nový motor přinesl o kousek lepší dynamiku a nižší spotřebu. Akcelerace se zlepšila o 0,3 s na 14,2 s pro Logana a Sandero a 14,7 s pro větší a těžší Logan MCV. Kombinovaná spotřeba pak klesla o 0,6 l/100 km na 5,2 l u Loganu a Sandera a na 5,4 l u Loganu MCV. Nejvyšší rychlost bohužel u všech modelů klesla na 158 km/h. Z hlediska dynamiky samozřejmě nepatří aktuálně nejslabší motor dacií mezi rychlíky, ale na trhu najdete i horší. Na přehled všech zážehových motorů bez přeplňování mezi mini, malými a kompaktními vozy se ostatně podívejte v přehledných tabulkách zde.

Ostatní motorové varianty zůstávají stejně jako pětistupňová ručně řazená převodovka. Silnější přeplňovaný zážehový tříválec 0.9 TCe/66 kW lze i nadále získat v tovární verzi na LPG (+7000 Kč) nebo si u něj můžete připlatit 15 tisíc korun za převodovku Easy-R se samočinnou spojkou. Naftu pak konzumuje pouze čtyřválec 1.5 dCi/66 kW.

Všechny tři nejmenší dacie jsou k dispozici ve třech stupních výbavy (Access, Open a Arctica), Sandero a Logan MCV se ještě nabízí v atraktivní psedoterénní verzi Stepway Outdoor. Základní model Logan 1.0 SCe/54 kW ve značně spartánské výbavě Access stále stojí 169 900 Kč. Sandero je o 5000 korun dražší, kombi Logan MCV pak stojí minimálně 189 900 Kč. Ve standardu této verze jsou pouze čelní a boční airbagy a asistent pro rozjezd do kopce.

Pokud chcete alespoň centrální zamykání, dělené opěradlo druhé řady sedadel, elektricky otevíratelná okna vpředu a audiosystém s bluetooth popřípadě přední mlhové světlomety, musíte sáhnout po výbavě Open, která je o 16 tisíc korun dražší než Access. I zde si musíte připlatit 10 tisíc za klimatizaci popřípadě 3500 korun za paket Modularita, jehož součástí jsou výškově nastavitelné sedadlo, volant a bezpečnostní pásy vpředu.

Logan MCV ve výbavě Open stojí 205 900 Kč a Sandero 190 900 Kč. Za motor 0,9 TCe/66 kW LPG si připlatíte 56 tisíc korun, další motorické varianty jsou k dispozici až ve výbavě Arctica. Podobně levné automobily velikosti těchto dacií na trhu nejsou, na všechny vozy v ceně do 200 tisíc korun nabízené v Česku se podívejte zde.

Klimatizaci mají ve standardu pouze nejvyšší výbava Arctica a Stepway. V prvním případě si oproti výbavě Open připlatíte 14 tisíc korun. Za to dostanete navíc výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. S motorem 1.0 SCe se nejluxusnější Logan stále vejde pod 200 tisíc korun (199 900 Kč), kombi MCV již stojí 221 900 Kč a Sandero 206 900 Kč. Za motor 0,9 TCe/66 kW si připlatíte 31 tisíc korun, s možností spalování LPG 56 tisíc korun, převodovka Easy-R stojí navíc 15 tisíc korun a turbodiesel 1.5 dCi/66 kW 77 tisíc korun.

Porovnali jsme z této trojice nejprodávanější Sandero 1.0 SCe/54 kW Arctica s modely Hyundai i10, Škoda Citigo a Fiat Panda. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Stylovou variantu Sandero/Logan MCV Stepway se základním tříválcem nedostanete, k mání jsou jen motory 0,9 TCe/66 kW a 1.5 dCi/66 kW. Nejlevnější Sandero Stepway 0.9 TCe přijde na 276 400 Kč, s turbodieselem stojí 322 400 Kč. Vůbec nejdražším modelem celé modelové řady Logan/Sandero je kombi Logan MCV Steway Outdoor (na snímku) s turbodieselem 1.5 dCi/66 kW, za které zaplatíte 337 400 Kč.

Na kompletní ceník modelu Sandero, Logan a Logan MCV se můžete podívat zde.

Související články

Deset nejlevnějších nových aut ideálních na letní rodinnou dovolenou
Červnové registrace: Nečekané zemětřesení v první pětce
Deset nejlevnějších nových rodinných kombíků
Deset nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacků, aut velikosti Škody Fabia

blog comments powered by Disqus

Citroën Berlingo zlevňuje. Na krátké i XL verzi lze ušetřit 20 tisíc korun
České zastoupení francouzské automobilky srazilo cenu vybraných modelů. Sleva se týká i oblíbeného kompaktního MPV Berlingo a to jak jeho krátké verze, tak prodloužené varianty XL. Nejdostupnější je za 399 900 korun.
25.2.2021 | více
 

Škoda Octavia rozšířila nabídku svých motorů. Láká i na benzin s automatem a 4x4
Mladá Boleslav pokračuje v rozšiřování nabídky motorizací pro svůj bestseller. Škoda Octavia se nově nabízí s motorem na CNG v kombinaci s manuální převodovkou. Novinkou je také zajímavá motorizace 2.0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
22.2.2021 | více
 

Mitsubishi Space Star má novou výbavu. Díky ní je druhým nejlevnějším autem v Česku
Japonská automobilka obnovila prodej nejlevnější výbavy svého miniaturního modelu Space Star na českém trhu. Verze Inform vyjde s motorem 1.2 MIVEC na 239 850 Kč. Auto je nyní o 10 tisíc korun dražší než Hyundai i10.
19.2.2021 | více
 

Kia Sorento dostala novou verzi do zásuvky. Pro chudé ale není
Korejská automobilka zveřejnila ceny nové motorizace pro své velké SUV Kia Sorento. Jde o plug-in hybridní systém označený jako 1.6 T-GDI PHEV. Začíná na ceně 1 319 980 korun.
17.2.2021 | více
 

Obrovské slevy u Nissanu. Na SUV X-Trail ušetříte až 132 tisíc korun
Japonská automobilka láká zájemce o nové SUV na zajímavé ceny. U svého modelu X-Trail zlevnila benzinový motor 1.3 DIG-T o 132 tisíc korun. Nejlevněji ho pořídíte za 610 900 korun.
15.2.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál