Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Lexus začal nabízet nové kupé LC. S osmiválcem i hybridním pohonem stojí od 2,79 milionu korun

Vloženo: 27.8.2017

Lexus uvádí na český trh nové kupé kategorie Gran Turismo, tedy na dlouhé cesty. Nabízí ho buď s osmiválcovým benzinovým motorem, nebo s kombinací šestiválce a elektromotoru, tedy jako hybrid. Základní cena je v obou případech 2,79 milionu korun.

Zkratka LC znamená mimo jiné Luxury Coupe neboli luxusní kupé, což naznačuje, že se nový Lexus LC dost vymyká zvyklostem ostatních kupé střední třídy, mezi něž délkou karoserie 4,77 m patří.

Ještě než se k těm specialitám dostaneme, pojďme si upřesnit, že se Lexus LC řadí ke dvoudveřovým kupátkům se specifikací 2+2, která znamená dvě plnohodnotná místa vpředu a další dvě na zadních sedadlech. Zatím jsme Lexus LC uvnitř neměřili, ale po prvních jízdních dojmech je nám jasné, že vnitřní prostornost rozhodně nebude patřit mezi jeho silné stránky. Dozadu "za sebe" si nesedl ani autor článku 174 cm vysoký, takže zadní pár sedadel se nedá označit pro dospělé osoby ani za nouzový. Spíš by se hodilo slůvko "zbytečný". Ani vpředu se nebudou cítit vyšší postavy úplně komfortně. A zavazadlový prostor s objemem 197 l u benzinové verze a 172 l u hybridu patří také k nejmenším u všech aut bez ohledu velikosti včetně minivozů.

Co naopak patří mezi největší, to jsou objemy a výkony pohonných jednotek, které pohánějí zadní nápravu a jsou spojeny s desetistupňovými (!) automatickými převodovkami. Nový Lexus LC se nabízí buď s atmosférickým osmiválcem (tedy bez turba) o objemu 4969 cm3, nebo s hybridní soustavou benzinového šestiválce o objemu 3456 ccm a elektromotoru. Maximální výkon Lexusu LC 500 s osmiválcem činí 351 kW, tedy 477 koní, hybrid 500h nabízí 264 kW (359 koní). Osmiválec zrychluje z 0 na 100 km/h během 4,4 s a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h, hybrid upaluje maximálně 250 km/h a stovky z místa dosáhne během 4,7 s. Obě verze tedy dosahují parametrů sportovních vozů. U osmiválce tomu odpovídá i laboratorní spotřeba 11,5 l na 100 km, která patří k nejvyšším mezi novými vozy napříč trhem. Hybrid by se měl teoreticky spokojit s pouhými 6,4 l. V praxi se ale ukázalo, že zatímco u benzinového auta není problém laboratorního údaje dosáhnout, u hybridu je rozdíl mezi teorií a praxí mnohem znatelnější. Porovnat parametry motorů Lexusu LC s dalšími kupé střední třídy můžete zde.

Lexus LC se ostatním kupé střední třídy vymyká nejen parametry motorů, ale také cenou. Základní cena obou motorů totiž začíná na 2,79 milionech korun, což je i více než dvojnásobek toho, kolik stojí podobně velká kupé - například Ford Mustang.

Základní výbava Luxury však nabízí prvky, za které se u konkurentů připlácejí vysoké částky. Jde například o dvacetipalcová litá kola, multimediální soustavu s navigací, více než desetipalcovým displejem a prémiovým audiosystémem se 13 reproduktory, LED světlomety s automatickým ovládáním dálkového svícení, stavitelnou tuhost tlumičů, elektricky nastavitelná přední sedadla a volant nebo adaptivní tempomat udržující nejen řidičem nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozidla. Jemnou kůží čalouněná sedadla jsou zároveň vyhřívaná a odvětrávaná. Nechybí parkovací senzory kolem celého auta i zadní kamera a zejména spousta asistenčních systémů, které hlídají mrtvý úhel, zabraňují nárazu do překážek vpředu, udržují auto v pruhu nebo čtou dopravní značky.

Existují i další čtyři stupně výbavy, které přidávají například ještě větší 21palcová kola, head-up displej, na který se do zorného pole řidiče promítají nejdůležitější informace o jízdě, sportovní sedadla, výsuvný zadní spojler, prahové lišty a střechu z karbonu, zadní diferenciál, sportovnější řízení či systém dynamického řízení kol zadní nápravy. Nejlépe vybavený Lexus LC stojí 3,13 milionu.

Lexus LC nemá přímou konkurenci. Podobně velké vozy jsou levnější, hůře vybavené a méně výkonné. Parametry se Lexus LC blíží například luxusním sportovním vozům Porsche nebo Aston Martin, ale podle Lexusu jde o Gran Turismo, tedy kupé určené pro pohodlné a rychlé cestování na dlouhé vzdálenosti. Tím pádem by měl Lexus LC konkurovat spíše BMW řady 6 nebo Mercedesu S kupé, proti nimž je ale o poznání menší a stísněnější.

Lexus LC už jsme zkoušeli jak s benzinovým osmiválcem tak jako hybrid. Podrobnou recenzi vydáme v nejbližších dnech.

blog comments powered by Disqus

Auta do zásuvky zdražila. Víc dáte za Peugeot e-208 i Opel Corsa-e
Elektromobily skupiny PSA na českém trhu přidaly na ceně. Částku 10 až 30 tisíc korun si tak musíte připravit na modely Peugeot e-208, e-2008, ale i Opel Corsa-e.
5.6.2020 | více
 

Citroën Berlingo jde proti proudu. Zlevňuje a dostal delší záruky
Na koupi rodinného kompaktu lze ušetřit až 25 tisíc korun. Kromě toho nabízí Citroën i flexibilní záruku a to až na 200 tisíc kilometrů. Máme podrobnosti.
3.6.2020 | více
 

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál