Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Lexus začal nabízet nové kupé LC. S osmiválcem i hybridním pohonem stojí od 2,79 milionu korun

Vloženo: 27.8.2017

Lexus uvádí na český trh nové kupé kategorie Gran Turismo, tedy na dlouhé cesty. Nabízí ho buď s osmiválcovým benzinovým motorem, nebo s kombinací šestiválce a elektromotoru, tedy jako hybrid. Základní cena je v obou případech 2,79 milionu korun.

Zkratka LC znamená mimo jiné Luxury Coupe neboli luxusní kupé, což naznačuje, že se nový Lexus LC dost vymyká zvyklostem ostatních kupé střední třídy, mezi něž délkou karoserie 4,77 m patří.

Ještě než se k těm specialitám dostaneme, pojďme si upřesnit, že se Lexus LC řadí ke dvoudveřovým kupátkům se specifikací 2+2, která znamená dvě plnohodnotná místa vpředu a další dvě na zadních sedadlech. Zatím jsme Lexus LC uvnitř neměřili, ale po prvních jízdních dojmech je nám jasné, že vnitřní prostornost rozhodně nebude patřit mezi jeho silné stránky. Dozadu "za sebe" si nesedl ani autor článku 174 cm vysoký, takže zadní pár sedadel se nedá označit pro dospělé osoby ani za nouzový. Spíš by se hodilo slůvko "zbytečný". Ani vpředu se nebudou cítit vyšší postavy úplně komfortně. A zavazadlový prostor s objemem 197 l u benzinové verze a 172 l u hybridu patří také k nejmenším u všech aut bez ohledu velikosti včetně minivozů.

Co naopak patří mezi největší, to jsou objemy a výkony pohonných jednotek, které pohánějí zadní nápravu a jsou spojeny s desetistupňovými (!) automatickými převodovkami. Nový Lexus LC se nabízí buď s atmosférickým osmiválcem (tedy bez turba) o objemu 4969 cm3, nebo s hybridní soustavou benzinového šestiválce o objemu 3456 ccm a elektromotoru. Maximální výkon Lexusu LC 500 s osmiválcem činí 351 kW, tedy 477 koní, hybrid 500h nabízí 264 kW (359 koní). Osmiválec zrychluje z 0 na 100 km/h během 4,4 s a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h, hybrid upaluje maximálně 250 km/h a stovky z místa dosáhne během 4,7 s. Obě verze tedy dosahují parametrů sportovních vozů. U osmiválce tomu odpovídá i laboratorní spotřeba 11,5 l na 100 km, která patří k nejvyšším mezi novými vozy napříč trhem. Hybrid by se měl teoreticky spokojit s pouhými 6,4 l. V praxi se ale ukázalo, že zatímco u benzinového auta není problém laboratorního údaje dosáhnout, u hybridu je rozdíl mezi teorií a praxí mnohem znatelnější. Porovnat parametry motorů Lexusu LC s dalšími kupé střední třídy můžete zde.

Lexus LC se ostatním kupé střední třídy vymyká nejen parametry motorů, ale také cenou. Základní cena obou motorů totiž začíná na 2,79 milionech korun, což je i více než dvojnásobek toho, kolik stojí podobně velká kupé - například Ford Mustang.

Základní výbava Luxury však nabízí prvky, za které se u konkurentů připlácejí vysoké částky. Jde například o dvacetipalcová litá kola, multimediální soustavu s navigací, více než desetipalcovým displejem a prémiovým audiosystémem se 13 reproduktory, LED světlomety s automatickým ovládáním dálkového svícení, stavitelnou tuhost tlumičů, elektricky nastavitelná přední sedadla a volant nebo adaptivní tempomat udržující nejen řidičem nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozidla. Jemnou kůží čalouněná sedadla jsou zároveň vyhřívaná a odvětrávaná. Nechybí parkovací senzory kolem celého auta i zadní kamera a zejména spousta asistenčních systémů, které hlídají mrtvý úhel, zabraňují nárazu do překážek vpředu, udržují auto v pruhu nebo čtou dopravní značky.

Existují i další čtyři stupně výbavy, které přidávají například ještě větší 21palcová kola, head-up displej, na který se do zorného pole řidiče promítají nejdůležitější informace o jízdě, sportovní sedadla, výsuvný zadní spojler, prahové lišty a střechu z karbonu, zadní diferenciál, sportovnější řízení či systém dynamického řízení kol zadní nápravy. Nejlépe vybavený Lexus LC stojí 3,13 milionu.

Lexus LC nemá přímou konkurenci. Podobně velké vozy jsou levnější, hůře vybavené a méně výkonné. Parametry se Lexus LC blíží například luxusním sportovním vozům Porsche nebo Aston Martin, ale podle Lexusu jde o Gran Turismo, tedy kupé určené pro pohodlné a rychlé cestování na dlouhé vzdálenosti. Tím pádem by měl Lexus LC konkurovat spíše BMW řady 6 nebo Mercedesu S kupé, proti nimž je ale o poznání menší a stísněnější.

Lexus LC už jsme zkoušeli jak s benzinovým osmiválcem tak jako hybrid. Podrobnou recenzi vydáme v nejbližších dnech.

blog comments powered by Disqus

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Na trhu je nový městský crossover. KIA XCeed s bohatou výbavou pod 500 tisíc korun
Kronika rodu Ceedů má novou kapitolu. Korejská rodina se rozrostla o nového robustního člena a s cenovkou 489 980 korun ho představuje na českém trhu. Co nového nabídne?
12.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál