Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Kompaktní MPV Ford C-Max je dražší, nejlevnější verze však stále stojí pod 400 tisíc

Vloženo: 26.12.2017

Ford v prosinci zdražil většinu modelů. Týká se to i MPV C-Max a Grand C-Max, kde se ceny zvýšily o pět až 15 tisíc korun. Nejlevnější C-Max 1.0 Ecoboost/74 kW Trend přijde na 394 990 Kč, větší Grand C-Max je o 20 tisíc korun dražší.

I po ukončení výroby malého B-Maxu má Ford stále jednu z nejširších nabídek modelů MPV na trhu. Kromě osobních řad C-Max, S-Max a Galaxy totiž prakticky v každém segmentu nabízí ještě osobní verze užitkových modelů Transit, kterým říká Tourneo počínaje malým Courierem, přes větší modely Connect a Grand Connect až po velký van Custom.

My se tentokrát zaměříme na řadu C-Max, která v nabídce evropského Fordu patří k nejstarším. Jedná se už o druhou generaci tohoto modelu, který se poprvé objevil v nabídce značky v roce 2003. Aktuální provedení se začalo vyrábět v roce 2011, před dvěma lety pak prošel poměrně důkladnou modernizací, která kromě nového vzhledu přinesla i nové motory, lepší výbavu i komfortnější podvozek.

I když v kategorii rodinných vozů dnes vládnou prakticky ve všech segmentech modely SUV, některé automobilky včetně Fordu stále věří vanům. Ford C-Max a jeho prodloužená až sedmimístná verze Grand C-Max s posuvnými dveřmi na obou stranách karoserie ostatně nabízejí solidní vnitřní prostor pro cestující i jejich zavazadla díky vyšší stavbě samonosné karoserie, zároveň se však jejich uživatelé mohou spolehnout na velmi dobré jízdní vlastnosti, neboť podvozek je odvozen od modelu Focus.

Nabídka výhradně přeplňovaných zážehových motorů začíná dvěma výkonnými verzemi lehkého tříválce 1.0 EcoBoost/74 a 92 kW a pokračuje čtyřválcem 1.5 EcoBoost/110 kW. Turbodiesely zastupují dvě výkonové verze čtyřválce 1.5 TDCi/70 a 88 kW a dvoulitr 2.0 TDCi/110 kW. Motory pohánějí pouze přední kola, převodovky jsou ve všech případech šestistupňové. Kromě manuálních je k dispozici ještě samočinná pro motor 1.5 Ecoboost/110 kW a samočinná dvouspojková PowerShift pro turbodiesel 2.0 TDCi/110 kW.

Ford C-Max a Grand C-Max, který je o 20 tisíc korun dražší, se nabízí ve třech stupních výbavy Trend, Trend Plus a Titanium. Všechny byly nyní zdraženy o pět až 15 tisíc korun, což by mohla vykompenzovat prodloužená záruka na 5 let nebo do ujetí 120 tisíc km a systém prevence nárazu Active City Stop, který je nově ve standardní výbavě všech verzí.

Základní Ford C-Max se prodává ve verzi 1.0 EcoBoost/74 kW Trend za 394 990 korun, což je u MPV nižší střední třídy celkem atraktivní cena. Když opomineme výrazně levnější a ošizenější modely Dacia Dokker a Lodgy a osobní verze užitkových modelů, pak konkurence začíná většinou nad hranicí 400 tisíc korun Jedinou výjimkou je právě Ford a pak Fiat 500 L Living. Podívejte se zde na přehled všech MPV v cenovém rozpětí 250 až 450 tisíc korun.

Základní výbava Trend nabízí slušný standard zahrnující mimo jiné klimatizaci, rádio s ovládáním na kůží potaženém volantu, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Kromě nejslabšího tříválce 1.0 EcoBoost/74 kW si můžete objednat i variantu o výkonu 92 kW, za což si připlatíte 20 tisíc korun navíc. Ještě dražší alternativu představují turbodiesely 1.5 TDCi/70 kW a 88 kW. Slabší stojí o 45 tisíc a silnější o 65 tisíc korun více.

Porovnali jsme Ford Grand C-Max 1.5 TDCi/88 kW Trend s modely Opel Zafira, Citroën Grand C4 Picasso a Renault Grand Scénic - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Za vyšší stupeň výbavy Trend Plus si připlatíte 30 tisíc korun, ale ve výbavě již najdete například 16palcová kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, parkovací senzory nebo multimediální systém SYNC s bluetooth a systémem pro přivolání pomoci po nehodě. Verze Trend Plus se dá pořídit s motory 1.0 EcoBoost/92 kW (444 990 Kč) a 1.5 EcoBoost/110 kW (469 990 Kč) nebo silnějším turbodieselem 1.5 TDCi/88 kW, který však přijde již na 499 990 Kč.

Vrcholem nabídky je varianta Titanium, verzí je u C-Maxu Titanium, která je oproti výbavě Trend Plus o 25 tisíc korun dražší. V této částce jsou mimo jiné zahrnuty dvouzónová klimatizace se samočinnou regulací teploty, bezklíčový přístup a startování tlačítkem nebo třeba bezdotykové ovládání pátých dveří (…stačí virtuálně nakopnout auto do nárazníku).

Výhradně s touto výbavou se pak pojí nejsilnější vznětový motor 2.0 TDCi/110 kW. Za tuto verzi v případě krátkého C-Maxu již zaplatíte 559 990 korun. Připlatit si pak můžete ještě za dvouspojkový automat PowerShift 50 tisíc korun. Exkluzivitou výbavy Titanium je i motorizace 1.5 Ecoboost/110 kW AT, u které točivý moment na přední kola přenáší výhradně klasická samočinná šestistupňová převodovka s hydrodynamickým měničem. I ta vás oproti manuálu přijde navíc na 50 tisíc korun.

Ceník Fordu C-Max naleznete zde, to samé k Fordu Grand C-MAX je k dispozici zde.

Související články

Ford S-Max ST-Line: nová výbava láká na sportovní podvozek a atraktivní designové doplňky
Ford Focus: zdražení o deset tisíc, kombi stále za cenu hatchbacku
Omlazený Volkswagen Golf Sportsvan dostal nové benzinové motory. Základní verze stojí 455 tisíc korun
Výhodně pořídíte Ford Mondeo jen ve výbavách Top Edition. Nejlevnější přijde na 569 900 korun

blog comments powered by Disqus

Fiat Chrysler kvůli tempomatu svolá ke kontrole 4,8 milionu aut vyrobených v posledních 4 letech
Koncern Fiat Chrysler svolá ke kontrole 4,8 milionu aut, mohou mít vadný tempomat. Týká se to údajně vozů vyrobených v USA.
25.5.2018 | více
 

Mladoboleslavská Škoda navazuje intenzivní spolupráci s Izraelci
Automobilka Škoda Auto bude více spolupracovat s izraelskými start-upy. Chce vymýšlet nové technologie jak pro sebe, tak i pro celý koncern Volkswagenu.
25.5.2018 | více
 

Toyota má větší zisk, ale Volkswagen byl ve čtvrtletí největší automobilkou podle odbytu i tržeb
Po zhodnocení prvního čtvrtletí letošního roku z hlediska odbytu i tržeb je největším automobilovým koncernem světa Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto. Toyota je ovšem ziskovější.
25.5.2018 | více
 

Lada Niva na tisíc způsobů. Věděli jste, že se legendární off-road prodává v tolika verzích?
Lada Niva vzniká v ruském AvtoVAZ již od roku 1977. A i když prodělala několik menších či větších modernizací a oficiálně se už ani nejmenuje Niva, ale Lada 4x4, pořád je to v jádru ten stejný off-road se samonosnou kompaktní karoserií. V posledních letech se čím dál častěji spekuluje o nástupci vozu, který by měl dostat techniku Dacie Duster. Jeho příchod je nicméně stále v nedohlednu (hovoří se o roce 2020 či později) a zájem zákazníků o Nivu zatím neupadá. Do České republiky umí off-road dovézt několik firem, společnost AMC Plant však nabízí i širokou škálu odvozených variant. A o mnohých jste možná nikdy neslyšeli.
25.5.2018 | více
 

Přehled: Tříválce lákají na nízkou spotřebu. Má je už i 20 SUV na trhu. Víte, která?
Se třemi válci nemusí jezdit jen malá auta do města. Na českém trhu jsme našli 20 SUV, která jsou tímto motorem poháněná. Nepřekvapí hlavně u Francouzů, ale s tříválcem jezdí i česká Škoda Karoq a také luxusní modely od BMW a Volva. Prohlédněte si následující přehled.
25.5.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál