Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Karoq přerostla svého předchůdce Yetiho o 16 cm. Už nebude třídním mrňousem

Vloženo: 28.4.2017

Nová Škoda Karoq měří na délku 4,38 m, je tedy o 16 cm delší než její předchůdce Yeti a řadí se na úroveň Nissanu Qashqai mezi typicky dlouhá kompaktní SUV. Základním motorem bude benzinový tříválec 1.0 TSI/85 kW.

Škoda odhalila první informace k nástupci modelu Yeti. Nový Karoq už nebude na rozdíl od svého předchůdce třídním mrňousem, ale řadí se mezi typická SUV nižší střední třídy. Na délku měří 4,38 m, takže je o 16 cm delší než Yeti a zařadil se tímto parametrem po bok nejprodávanějšího evropského SUV Nissanu Qashqai. Zároveň měří o 2 cm více než jeho sourozenec Seat Ateca, se kterým se bude vyrábět v továrně v Kvasinách. Proti většinu bratrovi Kodiaqovi je Karoq o 32 cm kratší a na rozdíl od něj nemůže pojmout sedm cestujících.

Výrazně se změnily i další vnější rozměry kompaktního SUV od Škody. Šířka narostla o 35 mm na 1841 mm a vůz tak patří společně se Seatem Ateca mezi nejširší auta kategorie. Naopak výška se o 4 cm snížila na 1605 mm, takže Karoq už na rozdíl od Yetiho nenáleží mezi nejvyšší SUV nižší střední třídy. Rozvor, tedy vzdálenost mezi nápravami, je u nového SUV o 6 cm větší (2638 mm, resp. 2630 mm pro verzi s pohonem všech kol).

Prozkoumali jsme interiér Škody Karoq s laserovým měřidlem a konstatovali o tři až šest centimetrů lepší šířku v loktech. Nad hlavou a na kolena jsme naší metodikou naměřili totožné hodnoty jako u Yetiho, tam ale patřil zejména v prvním případě mezi špičku. Celkově nemá Karoq slabinu v žádném směru a pohodlně se za sebe usadí i lidé s výškou nad 185 cm. Prostřední místo ve druhé řadě vyhoví pouze dětem nebo hodně malým dospělým.

Proti Yetimu se výrazně zvětšil objem zavazadlového prostoru. Škoda udává u modelu Karoq základní hodnotu 521 l, tedy o 116 l více než u modelu Yeti.a o 11 l více než u sesterského Seatu Ateca. Karoq patří mezi kompaktní SUV s nejobjemnějším kufrem. Podle našich měření kufr skutečně narostl ve všech směrech. Zkoumali jsme ale základní verzi s klasickými pevnými sedadly a opěradly dělenými asymetricky na dva díly.

Velikost zavazadlového prostoru se bude měnit podle typu sedadel. Kromě základní lavice dělené na dva díly lze mít uvnitř Škody Karoq za příplatek systém VarioFlex tvořený třemi samostatnými sedadly, která lze podélně posouvat, můžete také nastavovat sklon jejich opěradel, nebo je z auta zcela vyjmout. Při vyjmutí prostředního sedadla ve druhé řadě lze ta krajní posunout bliže ke středu a dozadu, takže vznikne luxusní prostor pro dva cestující. Tento systém měla Škoda Yeti ve standardní výbavě, u Karoqu bude za příplatek. Při posunutí sedadel u systému VarioFlex zcela vzad se objem kufru zmenší na 479 l, naopak posunem vpřed jej lze nabobtnat až na 588 litrů.

Podívat se na parametry ostatních kompaktních SUV můžete v přehledných tabulkách zde.

Základní motor Škody Karoq tvoří stejně jako u Atecy nebo u Škody Octavia benzinový tříválec s turbem 1.0 TSI/85 kW určený výhradně pro varianty s pohonem předních kol. Ten by měl auto zrychlit z 0 na 100 km/h během 10,6 s, dosáhnout maximální rychlosti až 187 km/h a kombinované spotřeby 5,3 l. Karoq 1.0 TSI bude patřit mezi nejúspornější kompaktní SUV, navíc nepůjde o lenocha. Jeho dynamika bude patřit při porovnání s konkurenty jen lehce pod průměr.

Silnější čtyřválec 1.5 TSI/110 kW už může pohánět jak přední, tak všechna čtyři kola. Jeho spotřeba může být díky systému odpojování dvou válců ještě nižší než u tříválce (5,1 l), dynamika už patří díky zrychlení z 0 na 100 km/h během 8,4 s nad průměr. 

Základní naftový motor 1.6 TDI/85 kW pohání pouze přední kola. Jím poháněný Karoq bude při porovnání s konkurenty nadprůměrně úsporný (4,5 l) a podprůměrně dynamický (10,7 s). Silnější dvoulitr se 110 kW výkonu už bude k dispozici pro verze s pohonem předních i všech kol. Jeho spotřebu bude u "dvoukolky" ještě o něco nižší než u šestnáctistovky (4,4 l), dynamika naopak výrazně lepší (8,9 s) a výrazně nadprůměrná. Všechny výše uváděné hodnoty jsou předběžné a platí pro varianty s pohonem předních kol a manuálním řazením. U všech motorů bude k dispozici i volba sedmistupňové automatické převodovky.

Nejsilnější Karoq 2.0 TDI/140 kW bude k dispozici pouze v kombinaci s pohonem všech kol a novým automatem. Půjde o nejdynamičtější verzi (z 0 na 100 km/h zrychlí už za 7,8 s), ale také o nadprůměrně žravé kompaktní SUV (kombinovaná spotřeba 5,3 l).

Parametry motorů ostatních kompaktních SUV si můžete prohlédnout zde.

Krátce jsme zkoušeli verzi 1.5 TSI s automatem a pohonem předních kol a naftovou 2.0 TDI/110 kW také s automatem a znakem 4x4. "Předokolka" a "čtyřkolka" se od sebe technicky dost zásadně liší. Auto hrabající všemi čtyřmi má vyspělejší zadní víceprvkovou nápravu, kdežto 4x4 jednodušší vlečenou. Rozdíl jsme poznali hlavně při offroad sekci, kde byla "čtyřkolka" citelně komfortnější. Na asfaltu ale rozdíl téměř znát není. Karoq jezdí výrazně sportovněji a lehčeji než větší Kodiaq, méně se naklání, nemá tak lehké řízení. Přitom je ale pohodlnější než býval Yeti nebo než je jeho sourozenec Seat Ateca. Zkoušená auta měla obuta osmnáctipalcová kola.

Karoq dostane jako první škodovka plně digitální přístrojový štít. Řidič si bude moci vybrat ze čtyř volitelných uspořádání digitálních přístrojů. Půjde o příplatkovou výbavu. Novinkou mezi škodovkami je také možnost ovládat některé funkce nejvyšší řady multimediálního systému gesty.

Mezi základní prvky výbavy budou patřit například šestnátipalcová ocelová kola (za příplatek až 19 palců) nebo systém Front Assist varující před nárazem do objektů před autem a disponující funkcí samočinného brzdění. Od druhé výbavy Ambition bude vůz vybavený volbou jízdních profilů v režimech Normal, Sport, Eco a Individual. Provedení s pohonem všech kol jsou vybavena i režimem Offroad, který zlepšuje jízdní vlastnosti při jízdě mimo asfalt.

Za příplatek si může majitel objednat mimo jiné nastavení tuhosti tlumičů DCC (pouze u verze s pohonem všech kol), většinu asistenčních systémů známých z modelů Kodiaq nebo Superb. Špičkový multimediální systém Columbus se chlubí ovládacím dotekovým displejem s úhlopříčkou až 9,2 palců. Auto může být připojeno online a díky tomu poskytovat řidiči řadu užitečných informací týkajících se hustoty provozu a navigace, ale i třeba cen paliv, počasí nebo parkovacích míst. Majitel si může připlatit také za vzdálený přístup k autu přes mobilní telefon.

Zatím jsme jezdili pouze maskovanými prototypy. Slavnostní odhalení Škody Karoq se odehraje 18. května ve švédském Stockholmu. Na přelomu června a července by měly být známé české ceny. Sesterský Seat Ateca se prodává od 468 900 korun a na některé verze se kvůli nedostatečné kapacitě továrny v Kvasinách čeká až deset měsíců. Škoda Yeti se doprodává od 399 900 korun.

Výroba se v Kvasinách rozběhne na přelomu července a srpna. Výstavní premiéru zažije Škoda Karoq na autosalonu ve Frankfurtu v září. První vozy by měli zákazníci dostat na přelomu září a října. Některé verze nebudou k dispozici hned ze začátku, například benzinový motor 1.5 TSI by měl být dostupný až v roce 2018. Později Škoda nabídne i deriváty modelu Karoq - verze Sportline, Scout nebo luxusní Laurin & Klement. Na rozdíl od většího Kodiaqu by zatím neměla být v nabídce ryze sportovní verze RS.

Související články

Škoda Fabia dostala nové motory a podražila
Rapid po faceliftu zlevnil, rodinná škoda stojí v základu pod 300 tisíc korun
Škoda Citigo po faceliftu: Minimální změny a decentní zdražení vybavenějších verzí
Škoda Kodiaq byla zdražena, základní cena se přiblížila hranici 700 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Na trhu je nový městský crossover. KIA XCeed s bohatou výbavou pod 500 tisíc korun
Kronika rodu Ceedů má novou kapitolu. Korejská rodina se rozrostla o nového robustního člena a s cenovkou 489 980 korun ho představuje na českém trhu. Co nového nabídne?
12.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál