Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Fabia dostala nové motory a podražila

Vloženo: 14.4.2017

Nové přeplňované tříválce a vyšší ceny charakterizují jarní ofenzívu tuzemské automobilky u svého druhého nejprodávanějšího modelu. Nabídka sází hlavně na akční výbavu Trumf, která je nyní k mání se základním motorem 1.0 MPI/44 kW za 244 900 korun.

Český vládce segmentu B (malé vozy) přichází na jaře s novou řadou pohonných jednotek. Litrové tříválce nahrazují starší přeplňované čtyřválce 1,2 litru. Mají přinést lepší výkonové charakteristiky a nižší emise a mají být lépe připraveny pro nástup dalšího zpřísňování emisních limitů. Z hlediska jízdních výkonů nečekejte žádné převratné změny.

Tříválec 1.0 TSI/70 kW nahrazuje původní motor 1.2 TSI/66 kW. Výkon je sice vyšší o 4 kW, největší točivý moment (160 Nm) se však nezměnil. O tři desetiny by se mělo zlepšit zrychlení 0-100 km/h na 10,6 s, o 3 km/h narostla i nejvyšší rychlost (185 km/h) a přitom se o tři desetiny snížila kombinovaná spotřeba na 4,4 litru na 100 km.

Výkonnější verze 1.0 TSI/81 kW nahrazuje motor 1.2 TSI/81 kW. Zde se naopak nezměnil výkon ale zvýšil se největší točivý moment o 25 na 200 N.m. V dynamice se to neprojeví, neboť zrychlení 0-100 km/h ani nejvyšší rychlost se v podstatě nemění, nový motor by však měl být úspornější, neboť kombinovaná spotřeba klesla o čtyři desetiny na 4,3 l/100 km. Na srovnání zážehových přeplňovaných motorů ve třídě malých vozů na českém trhu se v přehledných tabulkách podívejte zde.

Škoda také upravila technická data u stávajících pohonných jednotek, což v praxi znamená, že se lehce zvýšila normovaná spotřeba u všech motorů i emise CO2. Lehce je v tomto případě o několik desetin respektive jednotek. Nejméně se to projevilo u atmosféricky plněných tříválců 1.0 MPI/44 a 55 kW, u turbodieselů 1.4 TDI/66 a 77 kW je to až o šest desetin více.

Nabídka výbav se v zásadě nemění, ceny byly zvýšeny o jeden až pět tisíc korun. Varianty s novými motory jsou však dražší a u vyšších výbav někdy i výrazně (viz. Monte Carlo). Základní model 1.0 MPI/44 kW ve výbavě Active stojí i nadále 241 900 korun.

Zde se však vyplatí, abyste si připlatili ještě 3000 korun a pořídili si akční provedení Trumf.

Posuďte sami. Zatímco základní Fabia Active má pouze airbagy a centrální zamykání, Trumf již má například klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač či centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo kožený potah volantu, madla ruční brzdy a hlavice řadicí páky. Nechybí ale ani audiosystém Blues, 15palcová ocelová kola, popřípadě plnohodnotné rezervní kolo. Za silnější tříválec u hatchbacku se připlácí 20 tisíc korun, za motor 1.0 TSI pak zaplatíte 284 900 korun. Nejdražším „trumfem“ je kombi 1.0 TSI za 294 900 Kč.

Varianta Trumf by měla zájem o malý hatchback a kompaktní kombi ještě zvýšit, modelů levnějších než Fabia Trumf není mnoho a jejich výbava je navíc podstatně chudší. Všechny prodávané automobily na českém trhu do 250 tisíc korun najdete zde.

Porovnali jsme Fabii Trumf 1.0 TSI/70 kW s modely Toyota Yaris a Seat Ibiza. Podívejte se zde. Parametry srovnání si samozřejmě můžete měnit dle vlastních preferencí, porovnávat můžete i jiné výbavy, motorizace a také jiné modely.

Nad výbavou Trumf najdete ještě tři respektive u kombi čtyři stupně výbav. Ambition je k mání se všemi dostupnými motorizacemi a je o 16 tisíc korun dražší než Trumf. Ve standardní výbavě nechybí například přední mlhové světlomety, audiosystém, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo systém Front Assist. Za klimatizaci, kožený volant a zadní parkovací čidla si však musíte připlatit v rámci paketu Ambition Plus 10 tisíc korun, takže vás výbava srovnatelná s akčním modelem Trumf přijde o 26 tisíc korun více. Pokud chcete mít slušně vybavenou Fabii na naftu, nemáte však asi jinou možnost. Se slabším turbodieselem 1.4 MPI/66 kW stojí hatchback ve výbavě Ambition i s výše zmíněným paketem 379 900 Kč.

Náročnější uživatele však zřejmě osloví až výbava Style, která je o 28 tisíc korun dražší než Ambition, ale její součástí jsou mimo jiné 15palcová kola z lehké slitiny, samočinná klimatizace, audiosystém s bluetooth, LED denní svícení, startování tlačítkem, velký displej palubního počítače, elektrické otevírání oken i vzadu nebo vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. Verze Style není k dostání se základními tříválci MPI, nejlevnější motorizací je 1.0 TSI/70 kW za 325 900 korun.

Sportovní výbava Monte Carlo je k dispozici pouze pro nové přeplňované tříválce a stojí o 48 tisíc korun více než Style. Za tyto peníze dostanete navíc sportovní volant, 16palcová černá kola z lehkých slitin, černou mřížku chladiče a zrcátka, prahové lišty a zadní difuzor, střešní okno, zadní spojler nebo kryty pedálů z hliníku. Nově pak má Monte Carlo ve standardu parkovací senzory vzadu, kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna vzadu a audiosystém s bluetooth. Nejlevnější Fabia Monte Carlo nyní stojí 373 900 korun, což je o 34 000 korun více než u předchůdce.

Výbavy verze Combi, která je o 10 tisíc korun dražší, víceméně kopírují hatchback. Z hlediska pohonných jednotek však chybí nejslabší motor 1.0 MPI/44 kW a kombí je navíc k dispozici v atraktivní outdoorové výbavě Scout Line (na snímku). Ta je o 2000 korun dražší než Monte Carlo a oproti předchozím verzím byla zdražena o pět až devět tisíc korun. To by měla vynahradit bohatší výbava, neboť je nově ve standardu tempomat a audiosystém s bluetooth, chybí však zatmavená okna vzadu.

Fabia Combi má na trhu jediného přímého konkurenta v podobě Renaultu Clio Grandtour. Přidali jsme k této dvojici ještě SUV Peugeot 2008 a porovnali všechny tři modely. Podívejte se zde.

Na kompletní ceník modelu Fabia s testy nejrůznějších motorizací se můžete podívat zde, to samé pro kombi najdete zde.

Související články

Škoda Yeti Trumf - nová akční verze od 399 900 korun je zároveň nejlevnější
Škoda Kodiaq se bude prodávat od 677 900 korun. S pohonem všech kol
Škoda odtajnila ceny modernizované Octavie RS. Prodává se od 696 900 Kč
Nový Ford Fiesta již můžete objednávat, levný zrovna není
Nový Seat Ibiza přijíždí do Česka. Má chudou paletu motorů a sebevědomé ceny

blog comments powered by Disqus

Honda CR-V zlevnila. Ušetříte až 35 tisíc korun, ale jen na některých motorech
Japonská automobilka proměnila nabídku u svého SUV střední velikosti. Honda CR-V sice v několika motorizacích zdražil, ale našli jsem i celou řadu slev. Víme, kde lze ušetřit. Čtěte dál
13.10.2019 | více
 

Ford Puma je na českém trhu. Začíná na 449 900 korunách
Auto je možné objednávat už teď, první vozy se ale lidem dostanou do ruky až v dubnu příštího roku. Chystají se i další motory.
4.10.2019 | více
 

Škoda Superb už jezdí jako hybrid do zásuvky. Začíná na 876 900 korunách
Verze PHEV je dostupná jak pro liftback, tak pro verzi Combi. Auto je k dispozici celkem ve čtyřech výbavách. Tady jsou podrobnosti.
25.9.2019 | více
 

Peugeot odstartoval každoroční slevovou akci. Vyplatilo se čekat?
Počínaje dnešním dnem začíná speciální nabídka 7 dní Peugeot, přinášející zvýhodněné ceny některých modelů. O jaké vozy se jedná a jak vysoké jsou slevy? To se dočtete v našem přehledu.
16.9.2019 | více
 

Na trhu je nový městský crossover. KIA XCeed s bohatou výbavou pod 500 tisíc korun
Kronika rodu Ceedů má novou kapitolu. Korejská rodina se rozrostla o nového robustního člena a s cenovkou 489 980 korun ho představuje na českém trhu. Co nového nabídne?
12.9.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál