Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Fabia dostala nové motory a podražila

Vloženo: 14.4.2017

Nové přeplňované tříválce a vyšší ceny charakterizují jarní ofenzívu tuzemské automobilky u svého druhého nejprodávanějšího modelu. Nabídka sází hlavně na akční výbavu Trumf, která je nyní k mání se základním motorem 1.0 MPI/44 kW za 244 900 korun.

Český vládce segmentu B (malé vozy) přichází na jaře s novou řadou pohonných jednotek. Litrové tříválce nahrazují starší přeplňované čtyřválce 1,2 litru. Mají přinést lepší výkonové charakteristiky a nižší emise a mají být lépe připraveny pro nástup dalšího zpřísňování emisních limitů. Z hlediska jízdních výkonů nečekejte žádné převratné změny.

Tříválec 1.0 TSI/70 kW nahrazuje původní motor 1.2 TSI/66 kW. Výkon je sice vyšší o 4 kW, největší točivý moment (160 Nm) se však nezměnil. O tři desetiny by se mělo zlepšit zrychlení 0-100 km/h na 10,6 s, o 3 km/h narostla i nejvyšší rychlost (185 km/h) a přitom se o tři desetiny snížila kombinovaná spotřeba na 4,4 litru na 100 km.

Výkonnější verze 1.0 TSI/81 kW nahrazuje motor 1.2 TSI/81 kW. Zde se naopak nezměnil výkon ale zvýšil se největší točivý moment o 25 na 200 N.m. V dynamice se to neprojeví, neboť zrychlení 0-100 km/h ani nejvyšší rychlost se v podstatě nemění, nový motor by však měl být úspornější, neboť kombinovaná spotřeba klesla o čtyři desetiny na 4,3 l/100 km. Na srovnání zážehových přeplňovaných motorů ve třídě malých vozů na českém trhu se v přehledných tabulkách podívejte zde.

Škoda také upravila technická data u stávajících pohonných jednotek, což v praxi znamená, že se lehce zvýšila normovaná spotřeba u všech motorů i emise CO2. Lehce je v tomto případě o několik desetin respektive jednotek. Nejméně se to projevilo u atmosféricky plněných tříválců 1.0 MPI/44 a 55 kW, u turbodieselů 1.4 TDI/66 a 77 kW je to až o šest desetin více.

Nabídka výbav se v zásadě nemění, ceny byly zvýšeny o jeden až pět tisíc korun. Varianty s novými motory jsou však dražší a u vyšších výbav někdy i výrazně (viz. Monte Carlo). Základní model 1.0 MPI/44 kW ve výbavě Active stojí i nadále 241 900 korun.

Zde se však vyplatí, abyste si připlatili ještě 3000 korun a pořídili si akční provedení Trumf.

Posuďte sami. Zatímco základní Fabia Active má pouze airbagy a centrální zamykání, Trumf již má například klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač či centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo kožený potah volantu, madla ruční brzdy a hlavice řadicí páky. Nechybí ale ani audiosystém Blues, 15palcová ocelová kola, popřípadě plnohodnotné rezervní kolo. Za silnější tříválec u hatchbacku se připlácí 20 tisíc korun, za motor 1.0 TSI pak zaplatíte 284 900 korun. Nejdražším „trumfem“ je kombi 1.0 TSI za 294 900 Kč.

Varianta Trumf by měla zájem o malý hatchback a kompaktní kombi ještě zvýšit, modelů levnějších než Fabia Trumf není mnoho a jejich výbava je navíc podstatně chudší. Všechny prodávané automobily na českém trhu do 250 tisíc korun najdete zde.

Porovnali jsme Fabii Trumf 1.0 TSI/70 kW s modely Toyota Yaris a Seat Ibiza. Podívejte se zde. Parametry srovnání si samozřejmě můžete měnit dle vlastních preferencí, porovnávat můžete i jiné výbavy, motorizace a také jiné modely.

Nad výbavou Trumf najdete ještě tři respektive u kombi čtyři stupně výbav. Ambition je k mání se všemi dostupnými motorizacemi a je o 16 tisíc korun dražší než Trumf. Ve standardní výbavě nechybí například přední mlhové světlomety, audiosystém, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo systém Front Assist. Za klimatizaci, kožený volant a zadní parkovací čidla si však musíte připlatit v rámci paketu Ambition Plus 10 tisíc korun, takže vás výbava srovnatelná s akčním modelem Trumf přijde o 26 tisíc korun více. Pokud chcete mít slušně vybavenou Fabii na naftu, nemáte však asi jinou možnost. Se slabším turbodieselem 1.4 MPI/66 kW stojí hatchback ve výbavě Ambition i s výše zmíněným paketem 379 900 Kč.

Náročnější uživatele však zřejmě osloví až výbava Style, která je o 28 tisíc korun dražší než Ambition, ale její součástí jsou mimo jiné 15palcová kola z lehké slitiny, samočinná klimatizace, audiosystém s bluetooth, LED denní svícení, startování tlačítkem, velký displej palubního počítače, elektrické otevírání oken i vzadu nebo vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. Verze Style není k dostání se základními tříválci MPI, nejlevnější motorizací je 1.0 TSI/70 kW za 325 900 korun.

Sportovní výbava Monte Carlo je k dispozici pouze pro nové přeplňované tříválce a stojí o 48 tisíc korun více než Style. Za tyto peníze dostanete navíc sportovní volant, 16palcová černá kola z lehkých slitin, černou mřížku chladiče a zrcátka, prahové lišty a zadní difuzor, střešní okno, zadní spojler nebo kryty pedálů z hliníku. Nově pak má Monte Carlo ve standardu parkovací senzory vzadu, kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná okna vzadu a audiosystém s bluetooth. Nejlevnější Fabia Monte Carlo nyní stojí 373 900 korun, což je o 34 000 korun více než u předchůdce.

Výbavy verze Combi, která je o 10 tisíc korun dražší, víceméně kopírují hatchback. Z hlediska pohonných jednotek však chybí nejslabší motor 1.0 MPI/44 kW a kombí je navíc k dispozici v atraktivní outdoorové výbavě Scout Line (na snímku). Ta je o 2000 korun dražší než Monte Carlo a oproti předchozím verzím byla zdražena o pět až devět tisíc korun. To by měla vynahradit bohatší výbava, neboť je nově ve standardu tempomat a audiosystém s bluetooth, chybí však zatmavená okna vzadu.

Fabia Combi má na trhu jediného přímého konkurenta v podobě Renaultu Clio Grandtour. Přidali jsme k této dvojici ještě SUV Peugeot 2008 a porovnali všechny tři modely. Podívejte se zde.

Na kompletní ceník modelu Fabia s testy nejrůznějších motorizací se můžete podívat zde, to samé pro kombi najdete zde.

Související články

Škoda Yeti Trumf - nová akční verze od 399 900 korun je zároveň nejlevnější
Škoda Kodiaq se bude prodávat od 677 900 korun. S pohonem všech kol
Škoda odtajnila ceny modernizované Octavie RS. Prodává se od 696 900 Kč
Nový Ford Fiesta již můžete objednávat, levný zrovna není
Nový Seat Ibiza přijíždí do Česka. Má chudou paletu motorů a sebevědomé ceny

blog comments powered by Disqus

Citroën Berlingo zlevňuje. Na krátké i XL verzi lze ušetřit 20 tisíc korun
České zastoupení francouzské automobilky srazilo cenu vybraných modelů. Sleva se týká i oblíbeného kompaktního MPV Berlingo a to jak jeho krátké verze, tak prodloužené varianty XL. Nejdostupnější je za 399 900 korun.
25.2.2021 | více
 

Škoda Octavia rozšířila nabídku svých motorů. Láká i na benzin s automatem a 4x4
Mladá Boleslav pokračuje v rozšiřování nabídky motorizací pro svůj bestseller. Škoda Octavia se nově nabízí s motorem na CNG v kombinaci s manuální převodovkou. Novinkou je také zajímavá motorizace 2.0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
22.2.2021 | více
 

Mitsubishi Space Star má novou výbavu. Díky ní je druhým nejlevnějším autem v Česku
Japonská automobilka obnovila prodej nejlevnější výbavy svého miniaturního modelu Space Star na českém trhu. Verze Inform vyjde s motorem 1.2 MIVEC na 239 850 Kč. Auto je nyní o 10 tisíc korun dražší než Hyundai i10.
19.2.2021 | více
 

Kia Sorento dostala novou verzi do zásuvky. Pro chudé ale není
Korejská automobilka zveřejnila ceny nové motorizace pro své velké SUV Kia Sorento. Jde o plug-in hybridní systém označený jako 1.6 T-GDI PHEV. Začíná na ceně 1 319 980 korun.
17.2.2021 | více
 

Obrovské slevy u Nissanu. Na SUV X-Trail ušetříte až 132 tisíc korun
Japonská automobilka láká zájemce o nové SUV na zajímavé ceny. U svého modelu X-Trail zlevnila benzinový motor 1.3 DIG-T o 132 tisíc korun. Nejlevněji ho pořídíte za 610 900 korun.
15.2.2021 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál