Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Citigo po faceliftu: Minimální změny a decentní zdražení vybavenějších verzí

Vloženo: 21.4.2017

Nejmenší Škoda Citigo byla loni modernizována, designové rozdíly jsou minimální a nijak zásadně se nezměnila ani nabídka pohonných jednotek nebo výbav. V základu přijde nejmenší škodovka na 197 900 Kč.

Miniautomobily Češi příliš nevyhledávají. Potvrzují to i statistiky registraci nejmenší škody na trhu, která je z celého portfolia automobilky na posledním místě a za letošní první tři měsíce se dokonce propadla až do třetí desítky. Se 745 prodanými vozy je Citigo na 21. místě, což samozřejmě bohatě stačí na suverénně první místo ve své třídě. Druhý nejprodávanejší miniautomobil Hyundai i10 si totiž vybralo jen 383 zájemců a třetí Volkswagen up! 136.

Kdo čekal, že se po modernizaci objeví pod kapotou Citigo přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TSI/66 kW, který dostal Volkswagen up!, může být zklamán. Vybírat si totiž můžete i nadále pouze ze dvou výkonových verzí atmosféricky plněného tříválce 1.0 MPI. Slabší disponuje výkonem 44 kW, silnější 55 kW. Oba motory jsou k dispozici s ručně řazenou i samočinnou převodovkou, za kterou se připlácí 13 tisíc korun. Podívejte se na přehled malých zážehových motorů, které najdeme pod kapotami miniautomobilů prodávaných na českém trhu, v přehledných tabulkách zde.

Z hlediska úspory provozních nákladů stojí za zmínku verze G-TEC, která umí spalovat také stlačený zemní plyn (CNG). Upravený tříválec 1.0 MPI v tomto případě dosahuje výkonu 50 kW a náklady na 1 km jízdy se pohybují okolo jedné koruny. Jenže Citigo G-TEC je oproti standardní verzi o 64 tisíc korun dražší, a tak je otázkou, kdy se vám vložená investice vrátí. V Česku nemá CNG stále na růžích ustláno, vyřešena třeba nebyla uspokojivě otázka parkování v garážích, dokonalá není ani síť plnících stanic.

Nejlevnější škodovku stále pořídíte pod 200 tisíc korun. Jedná se o tříveřové Citigo ve výbavě Active s motorem 1.0 MPI/44 kW a stojí 197 900 Kč. Součástí standardní výbavy jsou zde jen čelní a boční airbagy popřípadě sklopné opěradlo druhé řady sedadel. Za všechno ostatní si je třeba připlácet včetně klimatizace (16 200 Kč) a audiosystému (4500 Kč). Centrální zamykání s dálkovým ovládáním je součástí paketu Active Plus, který stojí 6100 Kč. Za silnější motor 1.0 MPI/55 kW se připlácí 13 000 Kč, za pětidveřovou karoserii 10 tisíc korun. Nejlevnější Citigo není zdaleka nejlevnějším automobilem na trhu. Podívejte se na nabídku všech modelů na českém trhu do 200 tisíc korun zde.

O 21 tisíc dražší než Active je výbava Ambition, která podražila o 1000 korun a má ve standardu nově diody pro denní svícení a deštník. Oproti základnímu modelu je zde i výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a okna vpředu elektricky ovládaná. Jenže klimatizace a audiosystém jsou i zde pouze za příplatek. Nejlevnější Citigo Ambition stojí 218 900 korun.

Klimatizace a audiosystému se dočkáte až u akční varianty Fresh, která kromě toho nabídne bez příplatku také parkovací senzory, zatmavená zadní skla nebo kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Přitom je dražší oproti výbavě Ambition pouze o 7000 korun. Fresh se vyplatí i ve srovnání s vyšší výbavou Style. Ta je totiž dražší o 10 tisíc korun, přitom má ve standardu navíc jen 14palcová kola z lehkých slitin a přední mlhové světlomety.

Porovnali jsme Škodu Citigo Fresh 1.0 MPI/55 kW s modely Hyundai i10 a Toyota Aygo. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vrcholem nabídky je designové Monte Carlo, které podražilo o 3000 Kč a je o 34 tisíc korun dražší než Style. Tato verze se dodává pouze s motorem 1.0 MPI/55 kW s ručně řazenou i samočinnou převodovkou. Ve výbavě má sportovní podvozek, atraktivní designové doplňky exteriéru i interiéru, černá 15palcová kola z lehkých slitin nebo sklopné opěradlo sedadla spolujezdce (pouze pro pětidveřovou karoserii). Součástí standardní výbavy po faceliftu je nově například audiosystém s ovládáním na volantu nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Zadní parkovací čidla pak zůstaly součástí paketu Monte Carlo+ za 6600 Kč. Citigo Monte Carlo přijde minimálně na 279 900 Kč.

Kompletní ceník, výbavy, technická data a výkony inovované třídveřové Škody Citigo si prohlédněte zde, podrobnosti k pětidveřové verzi najdete zde.

Související články

Rapid po faceliftu zlevnil, rodinná škoda stojí v základu pod 300 tisíc korun
Škoda Fabia dostala nové motory a podražila
Deset nejlevnějších pětidveřových malých aut a miniaut s klimatizací

blog comments powered by Disqus

Hyundai zdražil své nejmenší hatchbacky. Za i10 a i20 zaplatíte víc
V červnu se zvedají ceny u korejské automobilky. Zdražení se týká Hyundai i10 a i20 a to ve všech výbavách. Navíc se platí 10 tisíc korun.
1.6.2020 | více
 

Nejlevnějším mild-hybridům kraluje Suzuki. Tři koupíte do 300 tisíc korun
Nabídka vozů s mild-hybridními motory se na českém trhu rozšiřuje. Hledali jsme nejlevnější modely, celkem našli 10 do částky 700 tisíc korun. Tři z nich se ale dokonce vejdou pod 300 tisíc.
27.5.2020 | více
 

Toyota Yaris je v Česku od 335 tisíc korun. Máme podrobný ceník
Japonská automobilka už na českém trhu prodává novou generaci Toyoty Yaris. Malý městský hatchback se prodává se třemi benzinovými motory a v pěti výbavách. Podívejte se na podrobnosti.
25.5.2020 | více
 

Toyota CH-R láká na obrovskou slevu. Zlevnila o 60 tisíc korun
Japonská automobilka chce zřejmě nalákat víc českých zákazníků do svých showroomů. Toyota CH-R zlevnila ve výbavě Comfort o 60 tisíc korun. Vyšší verze Selection a Style jsou naopak dražší.
23.5.2020 | více
 

Seat Leon je na českém trhu jako hatchback i kombi. Známe detailní ceny
Španělský model z nižší střední třídy se před časem objevil na českém trhu. Nyní jsme ho zanesli i do našeho katalogu. Auto se rovnou prodává ve dvou karosářských verzích, tedy jako hatchback a kombi zvané Sportstourer.
19.5.2020 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál