Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Citigo po faceliftu: Minimální změny a decentní zdražení vybavenějších verzí

Vloženo: 21.4.2017

Nejmenší Škoda Citigo byla loni modernizována, designové rozdíly jsou minimální a nijak zásadně se nezměnila ani nabídka pohonných jednotek nebo výbav. V základu přijde nejmenší škodovka na 197 900 Kč.

Miniautomobily Češi příliš nevyhledávají. Potvrzují to i statistiky registraci nejmenší škody na trhu, která je z celého portfolia automobilky na posledním místě a za letošní první tři měsíce se dokonce propadla až do třetí desítky. Se 745 prodanými vozy je Citigo na 21. místě, což samozřejmě bohatě stačí na suverénně první místo ve své třídě. Druhý nejprodávanejší miniautomobil Hyundai i10 si totiž vybralo jen 383 zájemců a třetí Volkswagen up! 136.

Kdo čekal, že se po modernizaci objeví pod kapotou Citigo přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TSI/66 kW, který dostal Volkswagen up!, může být zklamán. Vybírat si totiž můžete i nadále pouze ze dvou výkonových verzí atmosféricky plněného tříválce 1.0 MPI. Slabší disponuje výkonem 44 kW, silnější 55 kW. Oba motory jsou k dispozici s ručně řazenou i samočinnou převodovkou, za kterou se připlácí 13 tisíc korun. Podívejte se na přehled malých zážehových motorů, které najdeme pod kapotami miniautomobilů prodávaných na českém trhu, v přehledných tabulkách zde.

Z hlediska úspory provozních nákladů stojí za zmínku verze G-TEC, která umí spalovat také stlačený zemní plyn (CNG). Upravený tříválec 1.0 MPI v tomto případě dosahuje výkonu 50 kW a náklady na 1 km jízdy se pohybují okolo jedné koruny. Jenže Citigo G-TEC je oproti standardní verzi o 64 tisíc korun dražší, a tak je otázkou, kdy se vám vložená investice vrátí. V Česku nemá CNG stále na růžích ustláno, vyřešena třeba nebyla uspokojivě otázka parkování v garážích, dokonalá není ani síť plnících stanic.

Nejlevnější škodovku stále pořídíte pod 200 tisíc korun. Jedná se o tříveřové Citigo ve výbavě Active s motorem 1.0 MPI/44 kW a stojí 197 900 Kč. Součástí standardní výbavy jsou zde jen čelní a boční airbagy popřípadě sklopné opěradlo druhé řady sedadel. Za všechno ostatní si je třeba připlácet včetně klimatizace (16 200 Kč) a audiosystému (4500 Kč). Centrální zamykání s dálkovým ovládáním je součástí paketu Active Plus, který stojí 6100 Kč. Za silnější motor 1.0 MPI/55 kW se připlácí 13 000 Kč, za pětidveřovou karoserii 10 tisíc korun. Nejlevnější Citigo není zdaleka nejlevnějším automobilem na trhu. Podívejte se na nabídku všech modelů na českém trhu do 200 tisíc korun zde.

O 21 tisíc dražší než Active je výbava Ambition, která podražila o 1000 korun a má ve standardu nově diody pro denní svícení a deštník. Oproti základnímu modelu je zde i výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a okna vpředu elektricky ovládaná. Jenže klimatizace a audiosystém jsou i zde pouze za příplatek. Nejlevnější Citigo Ambition stojí 218 900 korun.

Klimatizace a audiosystému se dočkáte až u akční varianty Fresh, která kromě toho nabídne bez příplatku také parkovací senzory, zatmavená zadní skla nebo kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Přitom je dražší oproti výbavě Ambition pouze o 7000 korun. Fresh se vyplatí i ve srovnání s vyšší výbavou Style. Ta je totiž dražší o 10 tisíc korun, přitom má ve standardu navíc jen 14palcová kola z lehkých slitin a přední mlhové světlomety.

Porovnali jsme Škodu Citigo Fresh 1.0 MPI/55 kW s modely Hyundai i10 a Toyota Aygo. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vrcholem nabídky je designové Monte Carlo, které podražilo o 3000 Kč a je o 34 tisíc korun dražší než Style. Tato verze se dodává pouze s motorem 1.0 MPI/55 kW s ručně řazenou i samočinnou převodovkou. Ve výbavě má sportovní podvozek, atraktivní designové doplňky exteriéru i interiéru, černá 15palcová kola z lehkých slitin nebo sklopné opěradlo sedadla spolujezdce (pouze pro pětidveřovou karoserii). Součástí standardní výbavy po faceliftu je nově například audiosystém s ovládáním na volantu nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Zadní parkovací čidla pak zůstaly součástí paketu Monte Carlo+ za 6600 Kč. Citigo Monte Carlo přijde minimálně na 279 900 Kč.

Kompletní ceník, výbavy, technická data a výkony inovované třídveřové Škody Citigo si prohlédněte zde, podrobnosti k pětidveřové verzi najdete zde.

Související články

Deset nejlevnějších pětidveřových malých aut a miniaut s klimatizací
Škoda Fabia dostala nové motory a podražila
Rapid po faceliftu zlevnil, rodinná škoda stojí v základu pod 300 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Fiat Chrysler kvůli tempomatu svolá ke kontrole 4,8 milionu aut vyrobených v posledních 4 letech
Koncern Fiat Chrysler svolá ke kontrole 4,8 milionu aut, mohou mít vadný tempomat. Týká se to údajně vozů vyrobených v USA.
25.5.2018 | více
 

Mladoboleslavská Škoda navazuje intenzivní spolupráci s Izraelci
Automobilka Škoda Auto bude více spolupracovat s izraelskými start-upy. Chce vymýšlet nové technologie jak pro sebe, tak i pro celý koncern Volkswagenu.
25.5.2018 | více
 

Toyota má větší zisk, ale Volkswagen byl ve čtvrtletí největší automobilkou podle odbytu i tržeb
Po zhodnocení prvního čtvrtletí letošního roku z hlediska odbytu i tržeb je největším automobilovým koncernem světa Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto. Toyota je ovšem ziskovější.
25.5.2018 | více
 

Lada Niva na tisíc způsobů. Věděli jste, že se legendární off-road prodává v tolika verzích?
Lada Niva vzniká v ruském AvtoVAZ již od roku 1977. A i když prodělala několik menších či větších modernizací a oficiálně se už ani nejmenuje Niva, ale Lada 4x4, pořád je to v jádru ten stejný off-road se samonosnou kompaktní karoserií. V posledních letech se čím dál častěji spekuluje o nástupci vozu, který by měl dostat techniku Dacie Duster. Jeho příchod je nicméně stále v nedohlednu (hovoří se o roce 2020 či později) a zájem zákazníků o Nivu zatím neupadá. Do České republiky umí off-road dovézt několik firem, společnost AMC Plant však nabízí i širokou škálu odvozených variant. A o mnohých jste možná nikdy neslyšeli.
25.5.2018 | více
 

Přehled: Tříválce lákají na nízkou spotřebu. Má je už i 20 SUV na trhu. Víte, která?
Se třemi válci nemusí jezdit jen malá auta do města. Na českém trhu jsme našli 20 SUV, která jsou tímto motorem poháněná. Nepřekvapí hlavně u Francouzů, ale s tříválcem jezdí i česká Škoda Karoq a také luxusní modely od BMW a Volva. Prohlédněte si následující přehled.
25.5.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál