Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Citigo po faceliftu: Minimální změny a decentní zdražení vybavenějších verzí

Vloženo: 21.4.2017

Nejmenší Škoda Citigo byla loni modernizována, designové rozdíly jsou minimální a nijak zásadně se nezměnila ani nabídka pohonných jednotek nebo výbav. V základu přijde nejmenší škodovka na 197 900 Kč.

Miniautomobily Češi příliš nevyhledávají. Potvrzují to i statistiky registraci nejmenší škody na trhu, která je z celého portfolia automobilky na posledním místě a za letošní první tři měsíce se dokonce propadla až do třetí desítky. Se 745 prodanými vozy je Citigo na 21. místě, což samozřejmě bohatě stačí na suverénně první místo ve své třídě. Druhý nejprodávanejší miniautomobil Hyundai i10 si totiž vybralo jen 383 zájemců a třetí Volkswagen up! 136.

Kdo čekal, že se po modernizaci objeví pod kapotou Citigo přeplňovaný litrový tříválec 1.0 TSI/66 kW, který dostal Volkswagen up!, může být zklamán. Vybírat si totiž můžete i nadále pouze ze dvou výkonových verzí atmosféricky plněného tříválce 1.0 MPI. Slabší disponuje výkonem 44 kW, silnější 55 kW. Oba motory jsou k dispozici s ručně řazenou i samočinnou převodovkou, za kterou se připlácí 13 tisíc korun. Podívejte se na přehled malých zážehových motorů, které najdeme pod kapotami miniautomobilů prodávaných na českém trhu, v přehledných tabulkách zde.

Z hlediska úspory provozních nákladů stojí za zmínku verze G-TEC, která umí spalovat také stlačený zemní plyn (CNG). Upravený tříválec 1.0 MPI v tomto případě dosahuje výkonu 50 kW a náklady na 1 km jízdy se pohybují okolo jedné koruny. Jenže Citigo G-TEC je oproti standardní verzi o 64 tisíc korun dražší, a tak je otázkou, kdy se vám vložená investice vrátí. V Česku nemá CNG stále na růžích ustláno, vyřešena třeba nebyla uspokojivě otázka parkování v garážích, dokonalá není ani síť plnících stanic.

Nejlevnější škodovku stále pořídíte pod 200 tisíc korun. Jedná se o tříveřové Citigo ve výbavě Active s motorem 1.0 MPI/44 kW a stojí 197 900 Kč. Součástí standardní výbavy jsou zde jen čelní a boční airbagy popřípadě sklopné opěradlo druhé řady sedadel. Za všechno ostatní si je třeba připlácet včetně klimatizace (16 200 Kč) a audiosystému (4500 Kč). Centrální zamykání s dálkovým ovládáním je součástí paketu Active Plus, který stojí 6100 Kč. Za silnější motor 1.0 MPI/55 kW se připlácí 13 000 Kč, za pětidveřovou karoserii 10 tisíc korun. Nejlevnější Citigo není zdaleka nejlevnějším automobilem na trhu. Podívejte se na nabídku všech modelů na českém trhu do 200 tisíc korun zde.

O 21 tisíc dražší než Active je výbava Ambition, která podražila o 1000 korun a má ve standardu nově diody pro denní svícení a deštník. Oproti základnímu modelu je zde i výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a okna vpředu elektricky ovládaná. Jenže klimatizace a audiosystém jsou i zde pouze za příplatek. Nejlevnější Citigo Ambition stojí 218 900 korun.

Klimatizace a audiosystému se dočkáte až u akční varianty Fresh, která kromě toho nabídne bez příplatku také parkovací senzory, zatmavená zadní skla nebo kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Přitom je dražší oproti výbavě Ambition pouze o 7000 korun. Fresh se vyplatí i ve srovnání s vyšší výbavou Style. Ta je totiž dražší o 10 tisíc korun, přitom má ve standardu navíc jen 14palcová kola z lehkých slitin a přední mlhové světlomety.

Porovnali jsme Škodu Citigo Fresh 1.0 MPI/55 kW s modely Hyundai i10 a Toyota Aygo. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vrcholem nabídky je designové Monte Carlo, které podražilo o 3000 Kč a je o 34 tisíc korun dražší než Style. Tato verze se dodává pouze s motorem 1.0 MPI/55 kW s ručně řazenou i samočinnou převodovkou. Ve výbavě má sportovní podvozek, atraktivní designové doplňky exteriéru i interiéru, černá 15palcová kola z lehkých slitin nebo sklopné opěradlo sedadla spolujezdce (pouze pro pětidveřovou karoserii). Součástí standardní výbavy po faceliftu je nově například audiosystém s ovládáním na volantu nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Zadní parkovací čidla pak zůstaly součástí paketu Monte Carlo+ za 6600 Kč. Citigo Monte Carlo přijde minimálně na 279 900 Kč.

Kompletní ceník, výbavy, technická data a výkony inovované třídveřové Škody Citigo si prohlédněte zde, podrobnosti k pětidveřové verzi najdete zde.

Související články

Deset nejlevnějších pětidveřových malých aut a miniaut s klimatizací
Škoda Fabia dostala nové motory a podražila
Rapid po faceliftu zlevnil, rodinná škoda stojí v základu pod 300 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Dacia mírně zdražila. Oblíbený Duster se pochlubil novým motorem
Rumunská značka na českém trhu lehce zdražuje. Stále ale patří k nejlevnějším. SUV Dacia Duster dostalo nový přeplňovaný benzinový motor 1.3 TCe ve dvou výkonnostních verzích. Na kolik vyjde?
19.2.2019 | více
 

Volkswagen má odpověď na starosti všech otců od velkých rodin. Test VW Multivan
Osobní verze dodávek jsou žádaným zbožím mezi početnými rodinami. Když vám velké MPV nestačí, není už nic vhodnějšího. Jen je potřeba dlouho šetřit.
16.2.2019 | více
 

Novinky Hyundai v Česku v roce 2019: elektřina, vodík a sport
Hyundai letos uvede na český trh sportovně laděnou výbavu N Line u rodinného SUV Tucson. Menší SUV Kona dostane hybridní variantu. Takzvaný mild hybrid zamíří v kombinaci s naftovým motorem i do bestselleru i30. Prodávat by se mělo začít vodíkové Nexo.
14.2.2019 | více
 

Nouzové brzdění bude povinnou výbavou. Funguje dobře, dokud mu to nezačne klouzat
Problémem je, že systémy své chování nedokážou upravit podle počasí. Na námraze pak nehodě nezabrání. Vyzkoušel to německý ADAC.
13.2.2019 | více
 

Škoda si pořídila rychlonabíjecí stanice od Siemense. Bude se více elektrifikovat
Škoda Auto zakládá infrastrukturu pro elektromobily ve svých výrobních závodech. Využije k tomu 56 nových rychlodobíjecích stanic od Siemense.
12.2.2019 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál