Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Kia zlevňovala. Nový crossover Stonic je nyní k mání za necelých 340 tisíc

Vloženo: 12.1.2018

Kia přichází se zajímavými slevami. 10 tisíc si můžete odečíst ze standardních cen řad Venga a Stonic, o pět tisíc méně stojí výbava Exclusive modelu Rio a navíc lze u většiny model získat bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.

Kompaktním crossoverem Stonic reaguje korejská automobilka na zvýšenonou poptávku po malých SUV. Stonic je v podstatě alternativou tradičního hatchbacku Rio, s ním sdílí platformu i techniku, ale nabídne větší interiér, zavazadelník a je také o 70 tisíc korun dražší. Podobné modely má i konkurence. Vybírat můžete z nabídky Citroënu (C3 Aircross), Peugeotu (2008), Seatu (Arona), Opelu (Crossland X), Renaultu (Captur) nebo Nissanu (Juke) a Mazdy (CX-3) popřípadě Fordu (EcoSport).

Stonic není žádný velký dobrodruh, svým pojetím se hodí především do městského provozu. Na délku (4140 mm) je o 75 mm delší než Rio, ale rozvor má stejný (2580 mm). Je však širší a vyšší, a také zavazadlový prostor nabídne důstojnějších 332 litrů. Pod přední kapotou alternují čtyři pohonné jednotky. Tři konzumují benzín, jedna naftu. Zákazníci preferující benzín si mohou vybrat mezi přeplňovaným tříválcem s přímým vstřikováním paliva 1.0 T-GDI/88 kW a dvěma atmosféricky plněnými čtyřválci CVVT. První má zdvihový objem 1,25 litru/62 kW, druhý 1,4 litru/74 kW. Zastánce vznětových motorů by měl uspokojit čtyřválec 1.6 CRDi/81 kW. Kromě nejslabšího čtyřválce 1,25 litru, který se kombinuje s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, dostaly všechny motory šestistupňový manuál, samočinná převodovka ani pohon všech kol se v této modelové řadě zatím nenabízí.

Stonic je k dispozici ve třech stupních výbavy – Comfort, Exclusive a Premium. U všech verzí se nyní cena snížila o 10 tisíc korun, takže základní model 1.25 CVVT/62 kW Comfort přijde na 339 980 korun, nejdražší 1.6 CRDi Premium pak stojí 474 980 korun. Kia na automobil poskytuje sedmiletou záruku (tři roky bez omezení km) nebo do ujetí 150 tisíc kilometrů.

Ve standardu nejnižší výbavy Comfort je asistent rozjezdu do kopce, manuální klimatizace, rádio se šesti reproduktory a sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, multifunkční volant, střešní ližiny, přední mlhové světlomety nebo 15palcová ocelová kola. Alternativou je silnější atmosféricky plněný čtyřválec 1.4 CVVT/74 kW, který přijde na 359 980 Kč.

Porovnali jsme Stonic 1.4 CVVT/74 kW Comfort s Citroënem C3 Aircross, Opelem Corssland X a Renaultem Captur se podívejte zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých preferencí.

Prostřední stupeň Exclusive je o 30 tisíc korun dražší ale za tyto peníze dostanete navíc zadní parkovací senzory, parkovací kameru, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrická zadní okna, LED pro denní svícení nebo 15palcová litá kola. V nabídce jsou s touto výbavou všechny tři zážehové agregáty, přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI/88 kW tak minimálně přijde na 409 980 korun.

Vrcholná výbava Premium je o 35 tisíc korun dražší a není k dispozici s motorem 1.25 CVVT. Ve standardu má samočinnou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a volant, čalounění v kombinaci kůže/látka, bezklíčový přístup a startovací tlačítko, zadní diodová světla nebo 17palcová kola z lehkých slitin. Zážehový motor 1.4 CVVT/74 kW stojí 424 980 korun, turbodiesel 1.6 CRDi/81 kW je o 50 tisíc korun dražší.

Kompletní ceník Kia Stonic hledejte zde.

Související články

První malé SUV koncernu Volkswagen přichází na trh. Seat Arona pořídíte jen s turbomotory
Do třídy malých SUV přichází Ford EcoSport. Zatím má jen dva motory a ceny od 400 tisíc korun
Kia Sportage: výrazné zdražení, základní model přijde na necelých půl milionu
Nissan Juke zdražen plošně o pět tisíc, základ se stále vejde do 300 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Foto: Téměř dva tisíce aut značky Dacia na jednom místě. Byli jsme na největším srazu v Česku
Oblíbenost automobilky Dacia v Evropě enormně roste. V mnoha evropských zemích je jedničkou mezi zákazníky, kteří si kupují auto soukromě, nikoli na firmu. Láká především cenovou dostupností a poměrem užitné hodnoty. Dacia v jednotlivých evropských zemích pořádá jednou za rok sraz majitelů. Letos se v setkání v Česku konalo v sobotu 16. června. Byli jsme se tam podívat.
18.6.2018 | více
 

Kategorii aut, kterou založili Rusové, proslavilo až Audi. Dnes allroady nabízí většina výrobců
Módní vlna v automobilovém průmyslu velí vyrábět běžné vozy s terénními prvky. Popularita segmentu SUV je totiž obrovská a několika plastovými doplňky se na ní lze celkem jednoduše svézt. Verze Cross, Scout, Alltrack nebo Allroad však na automobilové mapě nejsou ničím novým. Již v minulosti někteří výrobci sázeli na off-roadově pojaté verze svých standardních modelů. Rozdílem byl fakt, že takové auto mnohdy nejen, že vypadlo robustně, ale mělo i pohon všech kol a poradilo si s terénem. V následující galerii si některá tato auta připomeňte, na druhou stranu však nesmí chybět ani předci dnes moderních "pseudoterénních" strojů.
17.6.2018 | více
 

Foto: Ty nejvzácnější skvosty na jednom místě. Na start legendárního závodu se postavilo osm Bugatti
Ve čtvrtek ráno odstartoval legendární závod 1000 mil československých, který trvá tři dny. Byli jsme u toho. Letos jely opravdové skvosty na kolech. Mezi téměř stovkou účastníků se našlo například osm Bugatti, ale také přenádherné Lagondy či Tatry.
16.6.2018 | více
 

Tým ve Škodovce vyjíždí k nehodám vlastních aut a schraňuje data. Chybovost řidičů je obrovská
Ve Škodovce funguje už deset let tým výzkumu dopravní bezpečnosti, který vyjíždí k nehodám aut s okřídleným šípem. Schraňuje veškeré informace o nehodách, jejich příčině a následcích. Tato data pak pomáhají při vývoji, aby byla auta bezpečnější. Experti se ale shodují, že největším problémem je samotný řidič a jeho chybovost, a apelují na lepší prevenci, třeba ve školách.
15.6.2018 | více
 

Čtyřkolky, které upadly v zapomnění: Znáte SUV od Tatry nebo pick-up Subaru?
Dnes se vozy kategorie SUV těší velké oblibě. V minulosti se ale automobilky mnohokrát pokusily postavit crossover, off-road nebo SUV, ale jejich projekty nakonec skončily v propadlišti dějin. Připomeňte si zajímavá auta, o kterých se dnes už nemluví.
15.6.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál