Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Kia Sportage: výrazné zdražení, základní model přijde na necelých půl milionu

Vloženo: 19.12.2017

V Žilině vyráběné korejské SUV přichází s výrazným zdražením. Základní model se přiblížil hranici půl milionu a nyní přijde na 494 980 korun, nejlevnější verzi s pohonem všech kol pořídíte za necelých 600 tisíc korun.

Přímý konkurent Škody Karoq a technicky spřízněný model s Hyundai Tucson představuje solidní volbu. Prostorově vyhoví mladým rodinám i starším párům s aktivním přístupem k životu. S pohonem 4x4 pak zvládne i lehčí terén a v zimě dokáže být neocenitelným společníkem. V nabídce jsou samozřejmě také předokolky, zážehové i vznětové motory a volit lze také mezi ručním nebo samočinným řazením. Není bez zajímavosti, že automobily pro český trh nemají ve výbavě systém start/stop.

Motorový program tvoří dva zážehové a tři vznětové motory. Benzín dvoukolky spaluje atmosféricky plněný čtyřválec s přímým vstřikováním 1.6 GDI/97 kW, sportovně založené řidiče by mohla zaujmout přeplňovaná verze tohoto motoru 1.6 T-GDI/130 kW dodávaná jak s pohonem předních tak všech kol. Nabídka turbodieselů začíná čtyřválcem 1.7 CRDi/85 kW, který je k dispozici pouze jako dvoukolka, náročnější zákazníky by však měl uspokojit spíše dvoulitr 2.0 CRDi/136 kW s pohonem všech kol. Standardem je u všech motorů ručně řazená šestistupňová převodovka, přeplňovaný zážehový motor může mít alternativně vybaven samočinnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a dvoulitrový turbodiesel klasickým šestistupňovým automatem.

K dispozici je pět standardních výbav (Active, Comfort, Exclusive, Premium a GT Line) a dvě akční (Cool a Style). Nejlevnější model 1.6 GDI Cool s pohonem předních kol přijde na 494 980 korun. Je to zároveň jediný model, který pořídíte po půl milionu korun. Tato výbava je k dispozici také s motorem 1.7 CRDi/85 kW za 534 980 korun. Zde si můžete připlatit 60 tisíc korun za samočinnou dvouspojkovou převodovku. Na všechna SUV nižší střední a střední třídy do půl milionu se podívejte zde.

Ve standardu nejlevnější výbavy Cool jsou například 16palcová kola z lehkých slitin, duální automatická klimatizace, dešťový senzor, tempomat, kůží potažený volant, elektrické otevírání předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, střešní ližiny, a audiosystém s bluetooth. Připlatit si však můžete jen za metalický nebo perleťový lak.

Základní výbava je samozřejmě Active, ovšem bez cenového zvýhodnění přijde s motorem 1.6 GDI/97 kW na 504 980 korun. Chudší než Cool je přitom ještě výbava Comfort, která je přitom dražší o 40 tisíc korun. S motorem 1.6 GDI tak přijde na 534 980 Kč.

V tomto ohledu se jiná výbava než Cool nevyplatí. Porovnali jsme model Kia Sportage 1.7 CRDi 4x2 Cool s modely Hyundai Tucson, Nissan Qashqai a Seat Ateca. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle svých potřeb, porovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy nebo dokonce celé modely.

Nad výbavou Comfort najdete ve standardním ceníku výbavu Exclusive, která je o 60 tisíc korun dražší, takže se základním motorem 1.6 GDI přijde na 554 980 Kč. Od této výbavy mají Sportage leskle černou masku chladiče chromované kliky dveří a 17palcová kola. Ve standardu pak jsou třeba elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, denní svícení pomocí LED, navigační systém se sedmipalcovým displejem, dešťový a světelný senzor, asistenta pro hlídání jízdy v pruhu a parkovací čidla v zadním nárazníku.

U verze Exclusive si může zákazník vybírat ze všech motorizací, které jsou pro Sportage k dispozici, vůbec nejlevnější čtyřkolka 1.6 T-GDI/130 kW 4x4 přijde na 734 980 Kč. To je poměrně dost, ale z výbavy Exclusive vychází další akční verze Style, která se nabízí se stejnými motorizacemi jako Exclusive a je podstatně levnější. Přitom disponuje navíc koncovými diodovými světly, zatmavenými skly vzadu, kontrolní přístroji s velkým barevným displejem palubního počítače a vyhřívanými sedadly.

S motorem 1.6 GDI/97 kW přijde výbava Style na 554 980 Kč, nejlevnější čtyřkolka v nabídce této modelové řady má pod kapotou přeplňovaný zážehový motor 1.6 T-GDI/130 kW společně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a stojí 684 980 Kč. Čtyřkolka s dieselem 2.0 CRDi/136 kW je o 5 tisíc korun dražší, za samočinnou převodovku se zde připlácí 40 tisíc korun.

Luxusní výbava Premium je o 50 tisíc dražší než Exclusive, ale v základu má již bi-xenonové světlomety s ostřikovači, vyhřívaný volant i zadní sedadla a parkovací čidla také vpředu. Tuto výbavu již nekoupíte s motorem 1.6 GDI ale pouze jako čtyřkolku s motory 1.6 T-GDI/130 kW (739 980 Kč) nebo 2.0 CRDi/136 kW (809 980 Kč) a také jen s pohonem předních kol s motory 1.7 CRDi/85 (s manuálem) a 104 kW (s převodovkou 7DCT) za 714 980 respektive 774 980 korun.

Na vrcholu výrobního programu Sportage jsou sportovně laděné modely GT Line. Dodávají se pouze jako čtyřkolky s motory 1.6 T-GDI/130 kW a 2.0 CRDi/136 kW. S manuální převodovkou přijde verze GT Line na 764 980 respektive 814 980 Kč, za sedmistiupňový dvouspojkový automat pro motor 1.6 T-GDI se připlácí 55 tisíc korun, za klasický šestistupňový automat pro 2.0 CRDi pak dáte 50 tisíc korun. Verze GT Line má standardně diodové přední mlhové světlomety, 19palcová kola a dvojitou chromovanou koncovkou výfuku. Bez příplatku dostanete i přední ventilovaná sedadla, sportovně tvarovaný volant, hliníkové pedály, kožené čalounění a dojezdové rezervní kolo pod podlahou zavazadlového prostoru.

Kompletní ceník modelu Kia Sportage najdete zde.

Související články

Stinger je nejdražší model Kia. Se šestiválcem stojí 1,4 milionu korun
Nissan Qashqai Czech Line: Bohatě vybavený model startuje pod půl milionem korun
Kia Picanto X-Line: nový turbomotor a outdoorová výbava X-Line
Toyota RAV4 2018: Přichází cenové zemětřesení, základní model je o 25 tisíc korun dražší

blog comments powered by Disqus

Foto: V centru Prahy je částečný zákaz kol, auta ale jezdí dál. Podívejte se, jak zákaz (ne)funguje
Praha 1 pod vedením Oldřicha Lomeckého z TOP 09 zavedla omezení cyklistů v pěších zónách v centru. Radnice argumentuje tím, že se především snaží omezit elektrické koloběžky, které se vyrojily po zákazu segwayů. A pak chce také chránit chodce před bezohlednými cyklisty. "Normální cyklista to chápe," tvrdí mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková. Mezi lety 2007 a 2017 se přitom v pěších zónách Prahy 1 staly pouze tři nehody chodce s cyklistou. Podívali jsme se, jak omezení funguje v praxi.
17.7.2018 | více
 

Test motorky: Aprilia Tuono je bestie na silnice i na okruh. Krotit ji mohou jen odvážní
Tuono je jedna z mála motorek, která má díky svým vlastnostem třídu samu pro sebe. Když se v patnácti rozhodovala, co dál dělat, neměla svou jasnou volbu, a tak je to na první pohled naháč, ale na první svezení “prachsprostý“ supersport. Podrobili jsme ji testu.
17.7.2018 | více
 

První český hybrid není za hubičku. Hyundai Tucson nabízí po modernizaci i levnější verze
Se sloganem "první český hybridní vůz" přichází na český trh omlazená podoba Hyundai Tucson. Podívejte se do galerie, kolik stojí.
17.7.2018 | více
 

Prodáváte své ojeté auto? Vyvarujte se chyb, které vás mohou připravit o peníze
Soukromník své hýčkané ojeté auto obvykle neprodává každý den. A tak se může stát, že z obchodu nezíská tolik peněz, kolik by mohl, kdyby věděl jak na to. Projdete si náš přehled, jak prodat svou ojetinu snadno a za co nejlepší cenu. Poradíme, jak se vyvarovat chyb nezkušených.
17.7.2018 | více
 

Škoda má za sebou rekordní pololetí. Zákazníkům dodala 650 tisíc aut, tahouny prodejů jsou SUV
Škoda Auto v posledních letech pravidelně překonává svá prodejní čísla. Loni například prodala celosvětově 1,2 milionu automobilů. Podle trendu z prvního pololetí roku 2018, kdy dodávky zákazníkům přesáhly 652 tisíc aut, by však mohla toto číslo letos ještě o něco překonat.
16.7.2018 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál